sirien
2.11.2009 15:38
Ukázková hra Exaltů na vyžádání... takže... si to nějak projděte a rozmyslete si, co byste asi tak chtěli hrát. Až si nějak ujasníte postavy tak se dohodnem na nějakém příběhovém námětu.
Autorská citace #1
2.11.2009 15:38 - Alnag
Mně se líbilo jak jsem posledně hrál Dawn (v terminologii DnD - Fightera), ale nemám problém hrát i cokoliv jiného, pokud by Dawn chtěl zkusit někdo jiný...
Autorská citace #2
2.11.2009 15:44 - sirien
Dawn není nutně fighter, ST systém Exalted je přecejen skill-based. Dawn jsou voleni pro své přímé odhodlání a odvahu čelit problémům čelem, řešit je zpříma, bývali to i velcí vládci, vojevůdci... opačně, s rozumnou volbou skillů lze udělat fightera i z jiné classy, Dawn může být pi určité konstelaci spíše lučištníkem atp.
Autorská citace #3
2.11.2009 15:46 - sirien
(to jen abych ujasnil, že ty "kasty" nejsou přímo Classy, spíše to jsou takové charakterové koncepty, které se ale mohou hodně lišit podle zájmu)
Autorská citace #4
2.11.2009 15:53 - Alnag
Aniž bych chtěl odbíhat od tématu, tak fightera lze v DnD taky udělat i z jiného povolání a naopak. Šlo mi spíš o ten archetypální feeling a v tom je to IMO jasné - Dawn (fighter); Zenith (druid); Twilight (cleric-wizard); Night (rogue); Eclipse (bard). Přinejmenším se mi to takhle líp pamatuje... při minulé hře se mi ty kasty hrozně pletly, ale tahle mnemotechnická pomůcka mi dost pomáhá, tak mi to nekaž. :-)
Autorská citace #5
2.11.2009 15:57 - sirien
eh, to je hodně zajímavý přístup k podstatě věci, navíc kapku nepřesný, ale ok, když Ti to pomáhá...
Autorská citace #6
2.11.2009 16:40 - sirien
Mě tak napadlo - nějaké základní koncepty, třeba to někomu pomůže. Samozřejmě jde o archetypy, možno porůznu kombinovat - stejně jako skilly i mezi kastami, tohle je jen takový přehled největší náchylnosti archetypů ke kastám.
Chápejte to v širšim kontextu - healer neznamená jen typa co chodí okolo a léčí chudáka Dawna, je to prostě někdo schopný napravovat věci - včetně podstaty světa jako takové.
Na první pohled se mnohé archetypy váží k jedné konkrétní schopnosti, ve skutečnosti ji ale dalece přesahují nebo se jí v důsledku týkají jen okrajově.

Dawn
Fighter
Archer
Martial artist
War leader

Zenith
Monk
Leader
Priest/King
Moral authority (judge, moral leader...)

Twilight
Sorcerer
Healer
Scholar
Occultist

Night
Assassin
Tracker
Thief (solar - představte si spíš Krále zlodějů z Xeny než nějakou lamu)
Trickster

Eclipse
Diplomat
Wanderer
Negotiater
Aristocrat


Archetypální úlohy v Kruhu (tak archetypální, že jsem ani neslyšel, že by někdo takový kruh hrál):
Dawn - v boji fighter, jinak leader
Zenith - v boji tank, jinak morální vůdce, určuje směřování kruhu a tlumí spory
Twilight - čaroděj a okultista. V boji různě.
Night - striker, špeh
Twilight - mluvčí a referenční osoba pro vyjednávání a tak. V boji různě.
Autorská citace #7
2.11.2009 16:51 - Naoki
kde a kdy že se bude hrát?
Autorská citace #8
2.11.2009 17:18 - sirien
V Praze... kdy zatim nevíme. Ono to navazuje na hraní Ravenloftu, nicméně jsem zjistil, že by si Exalty chtělo zkusit i pár dalších lidí, tak uvažuju o tom že bych těch ukázkovek udělal víc.
Autorská citace #9
2.11.2009 17:21 - Fibriso
jo, já bych si je taky rád vyzkoušel, jeli to možné (ale bohužel jsem limitován na víkendy)
Autorská citace #10
2.11.2009 17:24 - Sethi
Docela mě láká Night (nejsem si tedy jistá s tím chozením tam, kam slunce nesvítí).

Jinak tedy, pochopila jsem správně, že hrajeme světlušky a že bychom se měli snažit naplnit kruh?
Autorská citace #11
2.11.2009 17:50 - sirien
Jistěže Solary, ostatní sou socky :)
Ve skutečnosti o lunarech a siderealech tak moc nevim a DB neznám tak moc abych je vedl...

Naplnění kruhu... Solaři mají takovou tendenci dávat se dohromady a fungovat v kruhu, nicméně narozdíl od lunarů (nebo WoD vlkodlaků atp.) to je spíš takový sklon, rozhodně to není nějaký instinkt, touha nebo tak něco, klidně mohou existovat i mimo kruhy, tj. buď putovat zcela sami, v přechodné skupině nebo v dlouhodobé skupině, která se ale vzájemně nijak nezavázala, klidně mohou fungovat ve smíšených skupinách (tj. solaři plus někdo... nějaký magoři hráli skupinu v níž byli Solar, Abyssal, lunar, sidereal a DB. Kupodivu solar a abyssal se prý snášeli vcelku dobře, po počáteční nabroušenosti, ale ani jeden se moc nemusel se siderealem.

Podobně ustanovený kruh nemusí nutně mít všechny kasty, ani se nevylučuje aby v něm byla nějaká kasta vícekrát. Ustanovený kruh je také možné vcelku snadno rozšířit (s odchodem z ustanoveného kruhu je to o něco složitější...). A jak jsem psal, solaři nejsou vlkodlaci, ustanovený kruh nedává nijak úchvatné výhody, bonusy ani nic podobného, spíš jde o tu vazbu která tak mezi postavami vznikne.
Autorská citace #12
2.11.2009 20:44 - Geralt
Spojme se do kruhu, zamlouvá se mi Eclipse. Ale pokud by po něm toužil někdo jiný, klidně si vyberu jinou kastu.
Autorská citace #13
2.11.2009 21:38 - Max
Když to zkoukávám, tak Zenith by byl fajn.
Autorská citace #14
2.11.2009 23:01 - Sethi
Navrhuji pracovně přejmenovat Dawn na Breaking Dawn, Night na Midnight Sun a místo Zenitha si nabereme nějakého lunárka a budeme mu říkat New Moon.

Celá hra tak dostane úplně novou příchuť =)
Autorská citace #15
2.11.2009 23:04 - Alnag
Uši: Exaltí Twilight... to by se ti líbilo.
Autorská citace #16
2.11.2009 23:17 - Sosáček
Vsichni exalti maji "v boji ruzne", ta kasta nema s tim co si hrac vybere za schopnosti moc spolecneho.
Autorská citace #17
2.11.2009 23:19 - Sethi
Alnag píše:
Uši: Exaltí Twilight... to by se ti líbilo.

Ty názvy si o to říkají.

Dopis z Marseille píše:
Vsichni exalti maji "v boji ruzne", ta kasta nema s tim co si hrac vybere za schopnosti moc spolecneho.

Rozumím jednotlivým slovům. Ale ať dělám, co dělám, nechápu smysl toho souvětí. A fakt jsem se snažila.
Autorská citace #18
2.11.2009 23:25 - sirien
ok than...

Zkuste si udělat nástřel postav co do atributů a skillů. Jde o trochu modifikovaný ST systém, takže jako ve WoDčku - v každé sekci (Atributy, Abylity, Virtue, Merit...) máte určitý počet puntíků a ty rozdělíte dle své libosti.

KONCEPT
Nejprve si vymyslete vcelku tradičně koncept postavy - odkud pochází, zda má/měla rodinu, kým byla před exaltací, na co se zaměřovala atd.
Poté, a to je velmi důležité, si určete, co se stalo, že postava exaltovala. Mohlo to být kdeco, nicméně obvykle jde o nějakou nespravedlnost nebo děsivý prožitek, který ji dohnal do míst, kde se zoufalství mění v maniakální odhodlání, které u smrtelníků vede tak maximálně do blázince. Řekněte si, co si postava v tu chvíli určila jako motivaci, která bude jejímu životu dávat smysl a co přesně v ní vzbudilo odhodlání, kvůli kterému si ji soláří esence zvolila.

ATRIBUTY
první bod všech atributů máte zdarma. Atributy se dělí na fyzické, sociální a mentální. Mezi tyto skupiny přiřadíte priority a podle zvolené priority rozdělíte mezi atributy dané skupiny patřičný počet dalších bodíků.
Primární skupina dostane dalších 8, sekundární 6 a poslední 4.
Rozdělujte uvážlivě, v STs mají atributy větší váhu než v DnD (viz dále)
Fyzické: Síla, obratnost, stamina
Sociální: Charisma, manipulace, vzhled
Mentální: Vnímání, inteligence, důvtip

DOVEDNOSTI
Dovednosti jsou rozřazeny do pěti skupin podle kast, ale mají pouze jednu sadu rozdělovaných puntíků. Podstatné je, že kromě toho se ještě určují tzv. "preferované dovednosti" - automaticky to je těch pět kastovních a pak dalších pět podle vašeho vlastního výběru.
Do dovedností rozdělujete 28 bodů s tím, že minimálně 10 musí přijít do kastovních a preferovaných dovedností. Nemusíte (!) dávat puntíky do kastovních abilit, pokud nechcete, nicméně nekastovní preferované dovednosti musí mít aspoň jeden puntík.
Hodnocení žádné dovednosti nesmí být na počátku vyšší než 3 (čtvrtý a pátý bod dovednosti se pak dokupují za bonusové bodíky)
Dawn: Archery, Martial arts, Melee, Thrown, War
Zenith: Integrity, Performance, Presence, Resistance, Survival
Twilight: Craft, Investigation, Lore, Medicine, Occult
Night: Athletics, Awareness, Dodge, Larceny, Stealth
Eclipse: Bureaucracy, Linguistics, Ride, Sail, Socialize

Ve chvíli, kdy si házíte na ověření nějaké dovednosti, tak berete tolik kostiček, kolik je součet dovednosti a atributu. Některé dovednosti se poměrně silně váží k jednomu z atributů, nicméně není to dané pevně - atribut se volí logicky dle situace.

POZOR - Narozdíl od DnD, hod na útok pomocí jakékoliv zbraně se v Exalted řeší pomocí Obratnosti, nikoliv Síly. Síla se používá jako předpoklad pro některé zbraně a pro výpočet základního zranění.

POZNÁMKY K NĚKOLIKA SKILLŮM
Zároveň pozor na to, že některé dovednosti si jsou dost blízké a ačkoliv se liší, tak je zbytečné je mít oboje na vysokých hodnotách.
Martial arts X Melee - některé MA zahrnují i vybrané zbraně a když ne, tak se dají používat s kdejakými artefaktálními rukavicemi atp. Rozhodněte se, jestli chcete mávat oponenty a kopat je, nebo je mlátit velkými mečáky atp.
Performance X Presence - první je vůči velké skupině, druhé vůči jednotlivci nebo několika jedincům. K motlitbám se používá Performance.
Resistance X Dodge - oboje jsou obranné dovednosti, obě mají svou versi dokonalé obrany (třetí dokonalá obrana je v Melee).

VÝHODY
Máme několik skupin výhod, ale takhle na úvod bych prošel jen dvě z nich.
Ctnosti: Jedná se o čtyři charakterové ctnosti, kterými můžete vládnout. Jako u atributů je první bod každé z nich zdarma. Jedná se o: Soucit, Klid, Cílevědomost a Odvahu. Mezi ně rozdělte pět dalších bodů do maxima 4.
Nebojte se nějakou napálit a jinou nechat na jedna, pokud se vám to tak líbí.
Willpower: Základní síla vůle je součtem dvou nejvyšších Ctností.

Kromě toho zde jsou ještě Charmy, které bych vám raději po dohodě doporučil sám, a backgroundy, které se doladí ke konci.
Pokud vám někde bolestivě nezbývají bodíky, tak nesmutněte, ke konci dostanete ještě pár bonusových na doladění postavy (slouží mimo jiné ke zlepšení dovedností na 4 nebo 5, Ctností na 5 atp.)
Autorská citace #19
2.11.2009 23:29 - sirien
uŠiUšIuŠi™ píše:
Rozumím jednotlivým slovům. Ale ať dělám, co dělám, nechápu smysl toho souvětí. A fakt jsem se snažila.

Jakub se odkazoval na ten můj přehled co jsem vyjmenoval v závěru u těch totálních archetypů, protože přehlédl že mluvím o totálních zcela klišeoidních archetypech. Samozřejmě, to kdo je jak moc fighter si můžete při tvorbě určit vcelku libovolně prostě tím jak si přerozdělíte puntíčky, takže Twilight může klidně stát v první linii a mlátit okolí dvoumetrovou zlatou traverzou, zatímco Zenith se může krčit v koutku doufajíc, že příště se mu podaří vyjednat nepřátelskou kapitulaci bez boje.


Mimochodem, Sathel říkala že by si kdyžtak také zahrála a klidně si případně vezme Twilighta, ale úplně napevno bych s ní nepočítal, uvidíme jak to bude mít s časem.
Autorská citace #20
2.11.2009 23:48 - Sethi
sirien píše:
Dovednosti blablabla ....

Takže mám pět dovedností ze své kasty, k tomu pět dovedností tak volně roztroušených po mapě - do těhlech deseti musím naprat alespoň deset puntíků a zbylých osmnáct si můžu dát, kam se mi zachce, i mimo výše zmíněné vybrané a základní?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096503019332886 secREMOTE_IP: 100.26.35.111