EDGE - články

Hraní Exalted: intro

Obsah článku:

Psychika

Solaři, vyvolení Neporaženého Slunce, právoplatní vládci světa, kteří porazili samotné tvůrce vesmíru, "champions of the Dawn, Lawgivers...", dokonalí ve všech svých činnostech.
Je očividné, že solarem nemůže být kdokoliv. Ve skutečnosti dokonce prakticky žádný mortal není sám o sobě hoden toho se jím stát. Solarem se člověk nestává, Solar je vytvořen svou esencí, která si jej vybere - a když dotyčný zemře, vrátí se zpět do cyklu reinkarnace. A esence si samozřejmě nevybírá jen tak.

Solar je definován svou motivací. Motivace solara však není jen tak něco - "zachráním tohle město za každou cenu" - to je dobré sotva pro dragonblooda. "Zničím tuhle celosvětovou konspiraci zla" - to by možná ušlo pro sidereala nebo lunara. Soláři jdou k dokonalosti a slávě překonáváním nemožného.
"Zničím všechno zlo." "Nastolím spravedlivou vládu v celém Creationu." "Už nikdy nedovolím, aby byla páchána libovolná nespravedlnost." "Obnovím první věk." To jsou motivace solarů. Ale běžný člověk není dost silný na to aby takové cíle mohl ve své mysli udržet dlouho. Esence vyhledávají takové, kteří se dostanou do těžkých situací, takové, kteří se pod ohromným tlakem nesesypou jako domeček z karet, ale kteří naopak zatvrdí svou mysl a skutečně a definitivně se rozhodnou, že něco takového udělají.
Tak vzniká solar.

Vtělení esence v solarovi upevní jeho rozhodnutí a odhodlání, pro solara už jeho cíl nebude nikdy nedosažitelný nebo nemožný. Bude před ním a bude jej vést na jeho cestě. Možná, že se jej časem zřekne ve jménu cíle ještě většího. Nebo jej začne chápat jinak. Už nikdy však neztratí sílu, která jej za jeho cílem vede.
Vzdát se je pro vyvolené Neporaženého Slunce prakticky totéž, co zemřít.

Tohle je to co mají všichni společné. Kromě toho se ale solaři mohou lišit prakticky stejně, jako kdokoliv jiný.

Schopnosti

Esence solarů byly vytvořeny s určitým cílem - otevřít svým nositelům cestu k dokonalosti a preciznosti v tom, co dělají. Už jen v samotném okamžiku vtělení solar získává určité schopnosti - esence pozmění jeho tělo a mysl (...zesílí atributy), určité dovednosti dovede k dokonalosti, pokud je dotyčný ovládá, nebo mu předá alespoň jejich základy.

V exaltech mají atributy základní rozsah 1-5, nicméně lidské maximum (to co by bylo ve WoD 5) je 4. Pouze exalted, bohové a další podobné bytosti mohou mít 5 a víc.
To je nicméně pouze taková perlička - to co dělá z exaltů exalty jsou tzv. "charmy". Charmy jsou schopnosti, které se váží k jednotlivým dovednostem, a které exaltům umožňují silně překonávat lidské hranice nebo dělat věci, které jsou pro ostatní zcela nedosažitelné.
Charmy nejsou kouzla - kouzla jsou v exalted zcela specifická záležitost a obvykle se používají k ničení věcí (měst, armád...), k cestování (na tornádech nebo portály) a k dalším podobným srandám.

Charmy jsou v 99% případů napájeny esencí - samotnou podstatou Creationu, která proudí vším okolo. Exalti vytvářejí jakési silobody a esence se v nich koncentruje.

Kromě toho samozřejmě mohou exalti využívat různé magické kameny, artefakty a podobně.

Popravdě řečeno, nejjednodušší mi přijde když si vytvoříte charakter postavy a nastíníte co byste si představovali aby uměla a já vám pak ohledně charmů a artefaktů udělám nějaký návrh, který pak ještě poladíme, protože když budete zkoušet vytvořit si postavu bez toho, abyste měli aspoň trochu přehled v charmech, tak to nejspíš nebude stát úplně za to.

Kasty

Solaři se dělí na pět kast, ke každé z nich se váže pět dovedností, které má dotyčný automaticky jako "preferované". Kromě toho si volí dalších pět preferovaných dovedností z těch co přísluší k ostaním kastám.
Pokud byste od nějaké jiné kasty měli mít preferované tři dovednosti, je možná dobré se zamyslet nad tím, jestli hrajete správnou kastu. Pokud máte od někud preferované čtyři dovednosti, je už skoro jisté že jste spíše touto druhou kastou, než svou vlastní.

Tučně je název kasty, kurzívou přináležející dovednosti, pod tím nějaký archetyp, jehož se není nijak nutné držet. Marka je znamení, které se rozzáří na jejich čele při použití periferální esence - jedná se o posvátné znamení vyvolených Slunce, které nelze nijak duplikovat.

Dawn
Archery, Martial arts, Melee, Thrown, War - některá MA umožňují používání specifických zbraní. War se používá pro bitvy, ale i pro práci s malou jednotkou, např. solařím kruhem.
Dawn - Úsvit - válečníci Neporaženého Slunce. Velcí týpci s dvoumetrovými traverzami, kterým říkají meče, nebo atletičtí, ale nenápadní týpci jejichž dovednostem v bojových uměních se nelze rovnat.
Marka: Kruh s paprsky

Zenith
Integrity, Performance, Presence, Resistance, Survival - Integrity je duševní odolnost, Resistance fyzická, Perform. je na davy, presence na jedince
Zenith, kněží Neporaženého Slunce, nenápadní mniši schopní pár slovy strhnout davy, přírodou ošlehaní poustevníci igrnorující živly, fyzické i mentální útoky nebo mudrcové hledající odpovědi na nepoložené otázky. to jsou zenithé - zčásti mystici, zčásti kněží, z části mistři bojových umění, zčásti pacifisté, vždy však ti, kdo byli vyvoleni pro svou schopnost šířit slávu Neporaženého Slunce, vybraní jako přirození vůdci a soudci.
Marka: Vyplněný kruh

Twilight
Craft, Investigation, Lore, Medicine, Occult - Occult zahrnuje i magii
Twilight - Soumrak - mystici, mudrcové a čarodějové Solarů. Creation před nimi nemá tajemství, která by si dokázal udržet, když oni budou chtít znát odpověď. Šlechtici nebo učenci, léčitelé nebo kouzelníci. Ti co dokáží svou vůlí zastavit chaos Wildu a vnést vzor Creationu do jeho divokosti.
Marka: Kruh s vyplněnou horní polovinou

Night
Athletics, Awareness, Dodge, Larceny, Stealth
Night - Noc - ti kteří chodí místy ve kterých Slunce nesvítí, aby vyhnali temnotu a vnesli tam jeho paprsky. Nenápadní, schopní splynout s davem nebo okolím, útočící nečekaně, zato smrtelně. Stopaři, bývalí zloději, assassini nebo agenti.
Marka: Prostý kruh

Eclipse
Bureaucracy, Linguistics, Ride, Sail, Socialize
Eclipse - Zatmění - diplomaté Solarů, schopní proniknout do libovolné společnosti a ovlivnit její fungování dle svých vlastních přání, zběhlí v etiketě šlechty i ve způsobech pouličních rváčů, schopní jediným dopisem donutit zkostnatělý úřad k okamžitému fungování nebo naopak zaseknout hladce běžící organizaci, jednou společenskou návštěvou udělat z nepřátel spojence a naopak.
Marka: Vyplněný kruh s opsanou kružnicí.
< Charaktery postav >
historie
Napsal sirien 01.11.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 192 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063632011413574 secREMOTE_IP: 18.189.170.17