Poslední blogové přírůstky

04.05.2023

Sirienův blogček: bonusová slepota

(Pokud tu jen neprokrastinujete, přečtěte si poslední odstavec jako první - možná tu pro vás nic zajímavého není.) Tenhle blog nebude (jen) o DnD. Ale bude hodně o DnD, protože DnD je to RPG, ke kterému neustále něco vychází. V posledních pár měsících jsem párkrát navštívil DnD Shorts videa. Pokud nevíte, o co jde - hipster vypadající týpek dělá cca desetiminutovky o AWESOME věcech v DnD....

02.05.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 4 - ber kritiku

Rovnou na začátku své designerské dráhy absolutně a navěky zapomeň na to, že by existovalo cokoliv jako špatná kritika, ať už slovo "špatná" nahradíš čímkoliv ("nekonstruktivní", "nevyžádaná", "útočná", "nevhodná", "nepravdivá"... čímkoliv). V minulém díle blogu byla řeč o tom, že máš tvořit co nejdřív - stranou mnoha ostatních přínosů protože tě to naučí příjimat a zpracovávat kritiku. Což ...

29.04.2023

Zápisky začínajícího vypravěče

Zajímáte se o deskové hry, TTRPG, vyprávění příběhů a nebo literaturu? Pak je náš podcast právě pro vás. Probíráme v něm zajímavá témata, s hosty-odborníky v těchto oblastech. V našich rozhovorech se bavíme o zážitcích, příbězích a postupech ve výše zmíněných koníčcích. Ať už jste případný zájemce o ony kratochvíle nebo zkušenější, věříme že náš podcast vám může zpříjemnit den. Vydejte se...

28.02.2023

Ω design 4: Proč slova místo čísel

V Omeze nepoužívám čísla. Dobře, není to úplně přesné. Postup i Hrozba jsou vyjádřené číselným stupněm, stejně jako počítám hráče, úspěchy a komplikace. Nicméně vlastnosti, dovednosti a další schopnosti postav nejsou vyjádřené číslem, jak je v drtivé většině RPG obvyklé. Občas se hráči ptají, proč tam čísla nejsou, případně říkají, že by jim čísla dala lepší představu o postavě. Stručné v...

Napsal Jerson
23.02.2023

Projekt Omega - otevřené hraní

Do tohoto tématu budu přidávat nabízené scénáře pro otevřené hraní.

Napsal Jerson
15.02.2023

Ω design 1: Proč další RPG systém?

Protože jsou lidé, které zajímá náhled do vývoje Omegy, zakládám tento blog, ve kterém vysvětlím některé myšlenkové postupy, kterých jsem se při tvorbě pravidel držel. Začnu tím úplně základním, totiž proč jsem se do tvorby Omegy vůbec pustil. Je to celkem jednoduché. Ve skutečnosti nesnáším tvorbu nových věcí, když můžu vyjít z nějaké existující a vylepšit ji. Bohužel v roce 2007 jsem neměl...

15.02.2023

Ω design 2: Proč se každý test počítá

Už dlouho mi na různých RPG systémech vadilo, když si hráči házeli na provedení nějaké akce nebo činnosti, ale výsledek byl omezený pouze na tuto činnost a nijak se nepřenášel do dalšího vývoje hry. Tedy, Vypravěč ho mohl přenést, ale neměl žádnou oporu v mechanikách. Těchto testů mohlo být mnoho v řadě, a jakkoliv jednotlivě dopadly, na vývoj příběhu a jeho konec nemusely mít žádný vliv. Vypra...

31.12.2022

[články] Historie RPG

Zdravím Kostku, dovolím si tu trochu self-proma a upozorním na svoji sérii článků o Historii RPG. První díl... Historie RPG 001: TSR a D&D aneb od hrstky wargamerů v garáži po multimilionový byznys (prehistorie–1979) ... už jsem tu posílal do nějaké diskuze o D&D, ale jelikož další díly už většinou o D&D nebudou, bude asi lepší založit si novou diskuzi.

Napsal Markus
12.12.2022

Ω design 3: Proč karty, a ne kostky

Cesta od kostek ke kartám byla dlouhá. Když jsem navrhoval svůj předchozí RPG systém, vyzkoušel jsem na něm mnoho různých kombinací hodů - d20, 2d10, 3d6, 2d6, 1d6 - 1d6, k tomu přehazování, podhazování - pořád jsem nebyl spokojen. První verze Omegy pracovala také s kostkami, kdy jsem různě laboroval s poměrem úspěchů a komplikací, ale pořád jsem nemohl trefit správné nastavení, při kterém by b...

06.11.2022

Sirienův blogček: O průměrnosti seriálů

vyříznuto z diskuse, na Colombův návrh zblogováno. Probírali jsme, proč se v seriálech stále opakují určité nasertivní prvky - clifhangery na konci sérií jako jeden za všechny. Tohle byla moje trochu rozsáhlejší odpověď: Nedávno jsem o tomhle diskutoval s Filipem (na Kostkce _Filip_) když jsme se dostali k závěru, že skušný storyteller nad scénářem seriálů buď brečí, nebo zvrací. Zde ...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy
 
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13271713256836 secREMOTE_IP: 3.139.82.23