Tipy a triky

Vannax
29.5.2007 10:34
Složky kouzel jsou při hraní DnD trochu opomíjená věc. Je ale dobré je ve hře nepoužívat?

(Jen pro shrnutí uvedu, že tento článek se týká asi pouze (A)DnD her, protože nevím, jestli jiné RPG také v systému sesílání kouzel používají složky kouzel.)
Autorská citace #1
29.5.2007 10:34 - Alnag
Chválím článek, čekání se vyplatilo, kvalita je opět vysoká!
Složky kouzla jsou fajn, ale docela mne občas mrzí, že se to mnohdy zredukuje na tu materiální. Opravdu jen zřídka kdy vidím někoho hrát jak zaříkává a co já vím u toho proplétá prsty. Přitom k dotvoření dojmu to rozhodně dodá!
Autorská citace #2
29.5.2007 13:35 - Vannax
Díky za ocenění.
Celkem by mě zajímalo, v jakým poměru jsou hráči, kteří složky kouzel používají a ti co, je nepoužívají. A rovnou se přiznám, že naše banda je zrovna jedna z těch, kde hráči mančkinovsky sesílají kouzla bez jakýchokoli komponentů. Ale ta zmínka v polyhedronu mě inspirovala natolik, že to do naší hry brzo zavedu. Myslím, že všichni rychle zjistí, že doléčit zranění není taková sranda, když není po ruce lektvar. :)
Autorská citace #3
29.5.2007 14:01 - andtom
Moc hezký článek, sesílání kouzel rozhodně nemá být fraška ;) Koho zajímá jak to ještě víc osolit clericovi, tak zde je něco k tomu Přespříliš silné povolání kněze (jde o pátý a třetí odstavec od konce)
Autorská citace #4
29.5.2007 14:12 - Dalcor
Ono je to problematika v problematice. Trojková edice má přiblblej feat Eschew material a ve dvojce bylo kouzlo Summon Spell Component...nebo tak nějak
U nás, když jsem hrál kampaň s klukama v ADnD před pár lety jsem hlídal zda hráč má materiály a může je používat, ale zase sjem to nehrotil - ale pokud bych hrál Dragonlance tak to hrotit tentokráte budu. No a ajk devalvaci magie osolit mágovi - zahrajte si Dragonalcne s pravidlem Curse of the Magi...
Autorská citace #5
29.5.2007 14:32 - thief
Materiální složky kouzel jsem po krátké době zrušil. (Tak krátké, že skoro neexistovala :-)) Je to proto, že pokud hrajete ve světě, kde je magie relativně běžná, by bylo používání komponent vopruz. Ponechal jsem komponenty jenom u mocných kouzel, která mají spíš charakter rituálů (resurekce,...). Dalkorem zmiňovaný feat jsem promptně zrušil. Tahat komponenty kvůli kouzlu, které má jiný než vysloveně zvratový efekt mi připadně nudné a zavání to šamanstvým. (takže pro orky, skřety nebo barbary snad... :-))
Autorská citace #6
29.5.2007 14:37 - Dalcor
Ona naštěstí magie v Dragonlance tak běžná není, je to záležitost elitářské organizace ;)
Autorská citace #7
29.5.2007 14:43 - Alnag
Dalcor: Jak už jsem kdysi psal, já osobně si Eschew material spojuju hlavně se Sorcíkem a jako house-rule máme vyměnit familiára za tento feat. Nějak mi to k tomu povolání víc sedne.
Autorská citace #8
29.5.2007 14:45 - Dalcor
jo to asi jo...
Autorská citace #9
29.5.2007 14:45 - Vannax
Thief: Hm, když hraješ ve světě, kde je magie dost běžná tak je tvůj přístup pochopitelný. Po pravdě mě takováhle varianta při psaní DN ani nenapadla, protože za posledních X let jsme už prostřídali tři settingy, a ani v jednom s nich se magie neobjevovala jako běžný jev. Každopádně díky za tuhle poznámku.
Autorská citace #10
29.5.2007 15:19 - Jerson
Článek je dost dobrý, jen myslím, že rady v něm nevedou k požadovanému výsledku. Materiální složky kouzel jsem používal docela často, některá kouzla se bez nich nedala seslat vůbec (všechna kouzla živlu země, kromě zemětřesení, vyžadovala třeba prach, který na sebe kouzelník nasypal, nebo kámen, který skutečně po cíli hodil). Verbální složku hráči moc nehráli, i když některá kouzla bez ní nešla seslat (třeba sugesce), somatickou občas ano - maník v plášti napřahující ruce byl okamžitě středem pozornosti.
Nicméně toto všechno neudělá z běžné magie nic výjimečného. A styl, kdy je kouzelník závislý na ostatních členech skupiny, s jejichž podporooíu dokáže kdejaký problém vyřešit velmi rychle, a naopak bez jejich pomoci je o dost složitější nepřispívá k výjimečnosti magie.
Autorská citace #11
30.5.2007 11:08 - Rytíř
Tady je problém v tom, že opakovaný úkon ze strany hráče ztrácí hodně rychle kouzlo. Když se poprvé hráč vztyčí a mocně gestikuluje, pronáší podivná slova a shání po kapsách hřebíky, je to fajn. Podruhé se to dá snést a potřetí už to trochu otravuje.. Takže se to logicky redukuje na hlášku: "no a sešlu na něj svaž, gesta dělám přehnaná, okázalá, aby se báli. A zaklínadlo na něj křičím, to by bylo, aby to přehodil!"
Proto se obávám, že ač je toto krůček správným směrem, tak vzácnost a výjimečnost magie, pokud má být, je třeba zajistit hlavně jiným způsobem. Když se hráči nebudou dostávat potřebné vzácné materiální složky na silná kouzla, velmi reálně hrozí, že místo aby si toho kouzla družiníci vážili, bude tato nešťastná postava spíše za blbce, neb je pořád něčím omezena a nedá se na ní spolehnout.. :)
Co se snažíme, je evidovat si počty kořenů lékořice, brv obromága a já nevim čeho ještě, když se postavy nachází mimo nějaký snadný zdroj těchto komponent.. nebo když to je něco opravdu vzácného. Ale je to na hráčích, DM se jen občas přeptá, jestli to ještě furt hráč sesilatele sleduje.. :)
Autorská citace #12
30.5.2007 11:29 - Jerson
Pokud má být magie výjimečná, je třeba ji používat výjimečně. Jinou možnost nevidím. Materiální kompomenty kouzla pomohou, pokud se jedná o jedno důležité kouzlo - ale kouzelník se asi sotva bude učit kouzlo, které použije jednou a konec, to se už víc hodí shánět důležitý komponent pro kouzlo seslané z mocného svitku.
Kouzelníci v mé družině naopak nosili potřebné materiály po kapsách, nebo dokonce přivázané k holi, a při kouzlení je prostě používali automaticky, z hole je ani nemuseli brát do ruky.
N druhou stranu jednou za čas v nějaké důležité scéně se zase vyplatí popsat i běžnější kouzlo podrobněji, včetně příslušných gest a slov. Pokud se během sezení odehraje víc střetnutí, stačí popsat jedno dvě efektní kouzla (tedy popsat jejich komponenty) a zbytek přejít stručným popisem.
Autorská citace #13
23.10.2007 17:17 - sirien
Ale... tenhle článek mě vysloveně potěšil.

Dalcor: Co je to Curse of the Magi, pro nás ne-d20tkáře zde trpěné? :)

Ohledně toho co psal Rytíř o popisech kouzel a o tom že jich je občas moc, viz tady

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074216842651367 secREMOTE_IP: 54.163.200.109