Tipy a triky

Rytíř
19.4.2007 10:10
Dítka školou povinná a stydlivci nechť mi laskavě prominou a tento článek pominou jako pro ně zcela nezajímavý.. abych je v tom utvrdil, slibuji, že tu nebudou žádné erotické příhody :)
Autorská citace #1
19.4.2007 10:10 - Argonantus
Strašně těžké téma. Protože:
1) Láska je dramaticky zajímavá pouze v případě, že je z nějakého důvodu neúspěšná; milencům se dějí protivenství, nemohou se setkat, láska je jim odpírána, je tu nějaký trojúhelník... atd. Jakmile to dobře dopadne, příběh nevyhnutelně končí - "a žili šťastně až do smrti". Není totiž co vyprávět dál.
2) Lásku neumí lidé vyjádřit nebo popsat ani v reálném životě (ti, kdo se přiblížili, jsou slaveni coby géniové), tím hůře zahrát coby laik (pokud náhodou není skryto ve věci nějaké hlubší drama - třebaže jsou ve skutečnosti zamilovaní hráči, nikoli jejich postavy). Tudíž mnoho podobných pokusů končí mdle a nejapně.
3) Případná erotika je ještě navíc samostatný průser. Pokud málokdo dovede psát zamilované věci, pak ještě méně dovede vytvořit erotično, aby to nebyl příšerný trapas. Navíc to společensky obvykle vůbec nelze.
To jsou, mysím, důvody, proč DM nebo i postavy před tímto strašným questem couvnou. Pokud necouvnou, a zkusí se s tím utkat stejně jako autor článku, budiž jim čest a sláva.
Autorská citace #2
19.4.2007 10:37 - Rytíř
Téda, tys tu nebohou lásku sepsul tak, že bych se na ní skoro bál byť jen pomyslet i já! :)
Že to není jednoduché zahrát, to samozřejmě je pravda.. nicméně je vždy na hráčích, jak daleko zajdou. Kdo na to není, nemusí před DMem spínat ruce a klečet na kolenou, z hloubi duše se při tom vyznávaje z toho, jak moc se jeho život změnil při pohledu na její spanilou tvář.. :)) Leckomu může stačit i pár slov, třeba i jen konstatovat, že postava něco hlubokého cítí. Jako dramatický prvek je samozřejmě láska opravdu ošemetná, protože může ostatní hráče nudit.. ale i když se vyčerpá potenciál prvotních kroků v nějakém vztahu, v rámci příběhu přece může milovaná osoba postavy hráče krásně fungovat dál v jakémsi pozadí, které dotváří celý příběh.
Jeden z mých hráčů byl velmi překvapen, že se po jedné divoké noci probudil v posteli celkem urozené slečny.. a že ona je do něho fakt zamilovaná. Ač se tomu velmi vehementně bránil, nakonec s ní byl i oddán :) Celá družina získala zázemí, on byl chvíli zpruzen tím, že na ní musí myslet.. dokud si na to nezvykl a prostě to vzal jako fakt, že holt musí nést následky svých činů (flirtoval s ní a užít si chtěl, pacholek) :)
Nicméně všichni byli s vývojem dění srozuměni a myslím, že to příběhu a hraní nevadilo.. :)))
Autorská citace #3
19.4.2007 10:38 - Alnag
ad 1) A ona je taky nějaká úspěšná láska? Láska je ze své podstaty iluze a ono "žili šťasťně až do smrti" je málokdy o lásce (té s velkým L) a daleko víc o spokojeném a harmonickém vztahu.
ad 2) Sternberg, Robert J. - láska má tři dimenze vyjádřitelné pomocí trojúhelníkovitého modelů - intimitu (pocit bízkosti, silnější u vztahu mít rád a obsahující starostlivost, vzájemné porozumění a podporu), vášeň (motivační složka, aktivace psychiky) a závazek (tělesné spojení a závislost).
Sternberg předpokládá u těchto dimenzí lásky odlišný vývoj v čase. Intimita rostoucí v počátečních fázích vztahu a později mírně klesající. Prudký růst vášně a posléze postupně klesající. Závazek postupně vzrůstající...
J. A. Lee rozlišil eros (lásku erotickou se silnou sexuální touhou a zdůrazněním ideálu fyzické krásy), ludus (hravou lásku bez výrazného svazku nebo žárlivosti), storge (lásku kamarádskou a přátelskou s malým důrazem na vášeň), pragma (pragmatická láska řídící se výběrem partnera z hlediska osobního prospěchu), mania (volná láska založená pouze na uspokojování sexuální potřeby bez trvalého svazku) a agape (altruistická, nesobecká láska zaměřená na péči a starostlivost o druhého).
Takového génie jsi ale asi na mysli neměl, viď? :o)
ad 3) Ve skutečnosti zamilované věci dovede psát téměř každý, ale málokdo je takový exhibicionista, aby se jimi prezentoval veřejně. Proto je možný role-playing ve vztahu ale horší je to s role-playingem vztahu.
Autorská citace #4
19.4.2007 10:44 - wraiths
ja zna jeste jiny druh lasky treba lasku k jidlu ci dobremu moku:-)). to se myslim zahraje lepe nez laska k osobe(am) opacneho ci stejneho pohlavi. i kdyz s tim opacnym pohlavim nevim,nevim. do tohohle(pro mne) neprirozena bych urcite nesel. jake mate zkusenosti vy? stalo se ze by se nejaka postava ci NPC zamilovala do stejneho pohlavi...
Alnag tyy jo ty jsi to popsal vedecky :-). ze slovy klasika "zivot lidskej je tak zajimavej, ze zivot cloveka je proti tomu uplny prd" :-)
Autorská citace #5
19.4.2007 11:10 - Argonantus
Rytíř:
no, povést se to může; ale není to úplná sranda, a tím si vysvětluji davy prchajících zbabělců...
Alnag: 1) Ano (k tomu otazníku) Ne (k tomu za otazníkem).
2) Nemyslel (k tomu s otazníkem na konci). Praktická zkušenost nade vše teoretizování. Měl jsem jednu tetu, zamilovanou asi čtyřicet let. Po smrti manžela spáchala sebevraždu.
3) Zamilovaně psát tak abych přesvědčil o té lásce jednu konkrétní osobu dokáže skoro každý. Přesvědčit o té lásce i okolojdoucí čtenáře je fakt neskutečně těžké. Myslím, že se mi to nikdy nepodařilo. Uvěřil jsem, myslím, Shakespearovi v jedné hře (a nebyl to Romeo a Julie), Clivu Barkerovi v Noční Rase (na potvoru homosexuál), a ještě několika takovým výjimečným případům.
Autorská citace #6
19.4.2007 13:18 - Jerson
S tímto tématem mám ve hře malé zkušenosti a jsem tomu rád. Toto je asi jedna z věcí, u které nedržkuju, že "není reálné, aby bylo tolik postav, které nikdo nemiluje a ony taky nikoho nemilují".
V poslední hře si totiž jeden hráč vytvořil dívku pro svého maníka. Jenže kdo má hrát takovou zamilovanou slečnu? Já jako Vypravěč to být nechci, nejse mi hrát ani dívky, natož dívky zamilované, a už vůbec ne tak, aby se to dotyčnému líbilo.
Takže když se ten maník se svou slečnou potkali s dalším maníkem z (budoucí) skupiny, tenhle druhý maník se mu jeho holku pokusil svést. Má totiž dovednost "svádění" a má jí zatraceně dobrou (8 z maxima 10)
Nechal jsem tedy jednu z hráček hrát jeho slečnu, přičemž jsem provedl test na odolání takovému svádění, a kostky řekly, že mu prostě podlehne s přehledem, jestli neudělá nějakou kravinu. A pak se to odehrávalo ... no, smáli jsme se všichni až na dotyčného, který viděl, jak mu jiný maník sbalil holku přímo před očima ("Takže půjdeme spolu? Fajn. - A co ty, přidáš se k nám?"), nakonec došlo na bitku, uvěznění zadaného maníka a sexu mezi tím svůdcem a onou slečnou. Že by to onoho hráče potěšilo se říct nedá, spíš naopak, a skupinu jsem tímto dohromady taky nedal. Naopak až se je pokusím dát dohromady teď, bude to ještě velmi, velmi zajímavé.
A druhý případ se mi stal, když se jedna ženská postava (výše zníněné hráčky) zamilovala do hlaního záporáka celé kampaně. Kromě jiné i proto, že se hráčce tato postava líbila (ne že jsem se jí líbil já, ale ten maník kterého jsem hrál). Že to občas komplikovalo situaci je bez debat, i když některé momenty byly o to zajímavější.
O osobní zkušenost ve hře se pokouším teď, (tedy nechávám svého maníka zajímat se o slečnu vedenou jinou hráčkou) a moc mi to nejde. Tedy - zahrát mladého kluka, co se před dotyčnou holkou předvádí, to jo, ale úspěšnost nula.
Autorská citace #7
19.4.2007 13:23 - Alnag
Jerson to totiž hraje na "zakládání civilizace". :-))
Autorská citace #8
19.4.2007 14:05 - Merlin
No v mých hrách se vztahy muž-žena, žena-muž, žena-žena či muž-muž, vyskytují poměrně často, řekl bych až pravidelně. A erotika většinou ještě častěji ( co by jste taky chtěli, když máte v družině Sigismunda Dlesituacepřízvisko, slovutného to barda a milovníka). nemám problémy s vyjádřením lásky či erotična v životě a tudíž ani ve hře. né, že bych si liboval v detailních popisech bezzuzdného sexuálního řádění, ale rozhodně se nebojím zapojovat do dění vzájemné vztahy.
Pokud se do jedné z PC mužského pohlaví zamiluje žena-válečnice, členka privilegované třídy v silně matriarchální společnosti tak to samo o sobě přináší dost konfliktů. Pro ni samotnou bouři mezi výchovou, nadřazeností a láskou k milovanému muži a u něj dosud známého donchuana bouři mezi láskou k milované ženě a nechuť z představy, že není považován za lovce a pána tvorstva.
další zápletka jsou také nasnadě( odzkoušeno). když probudite staletí spící drowí upírku a "mentálně" i fyzicky se s ní propojíte....vzájemný vztah je poté velmi zábavný.
Pokud se do PC muže zamiluje NPC asassinka, která ho má zabít a on se pak dlouho podvědomě brání nevyhnutelnému a to jest lásce k ní...
A to nepočítám spousty různých drobných vztahů a flirtů. ostatně z návštěvy v nevěstinci se dá krásně rozvíjet děj. Když tak nad tím přemýšlím, tak poslední dobou dobrodružství začínají i končí v bordelu...ale co už, asi stárnu.
A navíc...všichni co hrajem, teda zbytek co nás ještě hraje ze staré gardy už jsme zasloužilí pánové přes třicet, takže se rozhodně nečervenáme...
PS: pokud se pak jako postava dozvíte, že čekáte dítě, pak se i z největších tvrďáků stávají srabíci a ze srabíků vraždící monstra, když je najednou "těhotná" osoba v ohrožení
Autorská citace #9
19.4.2007 15:11 - Argonantus
Merlin:
Jak tě tak poslouchám, nabývám dojmu, že někteří se snáze utkají s tou erotikou, než s láskou. Zdá se, že jsem neměl pravdu.
EDIT pro Dalcora: Nemám rád komunisty. A je to venku...
Autorská citace #10
19.4.2007 15:38 - Rytíř
Koukám, že moje zkušenost se v tomhle bodě nejvíc blíží Merlinově... taky jak stárnem, tak se tohodle bojíme čím dál míň. :) A popravdě se musíme skoro až hlídat, když hrajeme s jednou mladší a opravdu nevinnou hráčkou, aby z našich vilných řečí nebyla nervózní... Díky ní ostatně vím, že takovéhle hraní opravdu není pro každou družinu, pro každého hráče. Souvisí jednak s osobnostmi hráčů, ale pak taky hodně i s tím, jak dlouho se ty hráči znají. Jsme jenom lidi, pro každého z nás jsou city strašně důležité (ať si namlouváme co chceme). není problém hrát si na drsňáka, ale odhalit před ostatními své nitro v takovémhle smyslu, to už prostě chce nějakou důvěru. Takže pokud hrajete s cizíma lidma, zaučujete někoho apod. tak bych se do podobných věcí opravdu příliš nehrnul, může to dopadnout zle..
Jerson: ten tvůj případ se sváděním v podstatě uvnitř družiny je samozřejmě humus a takle jak jsi to podal tak trochu podpásovka od hráče, který dívku tomu druhému svedl.. jedna věc je RP, druhá takovýhle snahy na kámoše z party. Že si to pak vyřikali jinak se vůbec nedivím a stejně tak bych se divil, kdyby na to obě strany zapomněli a jelo se dál.. nicméně nebyl to podle mě problém lásky ve hře, zrovna tak se ti dva mohli podrazit a pobít kvůli pokladu.
A právě to jak jsi popisoval zamilování do hlavního záporáka, to mě láká už delší dobu vyzkoušet, to mohlo bejt dost dobrý :))
Autorská citace #11
19.4.2007 15:39 - andtom
Argonantus: To prostě jen není článek pro Tebe, Rytíř píše v první větě že dítka školou povinná a stydlivci ať prominou a článek pominou ... :)
Jak v prvním příspěvku píšeš, že úspěšná láska je nezajímavá: co úspěšné hluboké přátelství, nebo úspěšný sourozenecký vztah, také nezajímavé? Pro mně to zajímavé je, myslím, že pro Tebe také nebo ne? Ve všech třech případech jde o úspěšné pozitivní pouto mezi lidma. Podstatný rozdíl je v tom, že pouze v prvním případě je v tom zapletena erotika a sex, jestli tedy fakt právě v tom netkví problém P ;)
Autorská citace #12
19.4.2007 15:47 - Rytíř
K tomu, pro koho je článek určen - no byl jsem v takový rozverný náladě, když jsem tohle začal psát, to je pravda. :) Ale právě jsem měl pocit, že v tomhle bodě panuje skoro až podivné tabu, že se toho hodně lidí bojí... možná už trochu chápu proč, jsem rád že píšete; ono se to totiž nezdá, ale je to dost citlivý téma.
Autorská citace #13
19.4.2007 16:02 - andtom
Rytíř: No já před Tebou smekám a tleskám. Btw. Rozverná nálada znamená co, jestli to není tabu :)
Autorská citace #14
19.4.2007 16:15 - Argonantus
Andtom: Pro mne osobně je to nejůležitější ze všeho. Pravděpodobně pro většinu lidí, jak naznačuje Rytíř. Nicméně nemám nic, co bych z toho zveřejnil. Po chvíli byste všichni odpadli nudou. Argonantus zamilovaný... furt zamilovaný... pořád ještě zamilovaný... zív... Jako téma příběhu nebo hry je to dost katastrofa.
Autorská citace #15
19.4.2007 17:03 - Alven
Že láska tělesná i duševní a vůbec opačné pohlaví nějak postrádají naše hry jsem si prvně uvědomil už když mi bylo 16. Tzn. před více než 10-ti lety. Tehdy jsme s klukama zjistili, že v mém světě se nějak ženské vůbec neobjevují. Pak jsme přitáhli pár hráček a bylo to hned zajímavější. Jiný pohled na hru, jiné postavy, jiné uvažování. Ale LASKA se stále ve hrách moc neobjevovala. Maximálně se týkala NPC a sloužila jako zápletka pro PC. Sem tam jsme si sice zahráli i poměrně erotické a odvázané dobrodružství (jen kluci) a byla to vážně legrace. Ale nebylo to součástí velkého příběhu. Myslím totiž, že láska je skvělé téma, ale pro PC se prostě nehodí. Není zkrátka dost využitelné a motivující. Souhlasím v mnohém s Argonautem. Aby byla hra poutavá, museli by hráči vydat ze sebe skutečný výkon (pokud by se PC milovaly mezi sebou) a DM v případě, že by hrál jeden protějšek. To ale znamená pořádně promyslet charakter postav. Motivy, touhy apod. Jsou to vesměs tak niterné, tak intimní záležitosti, že zabývat se jimi má význam pouze v knihách. Pokud by se projevovaly ve světě otevřeně, dopadly by katastrofálně jako všechny telenovely, kde se jedno a to samé téma (láska, vztahy) v nejrůznějších variacích nudně omílá donekonečna. To není z mého pohledu zajímavé. Láska je intimní záležitost. Ostatní hráči by neměli co hrát, byli by pouze přihlížející a sem tam by přišli sice s radou a pomocí, ale jakmile by se téma vyčerpalo (...a pak spolu žili šťastně až do smrti.) byl by mu konec. Proto jsem na to šel trochu jinak. Jak už bylo naznačeno, dobré je nechat lásku spíš v náznacích, určité sympatie zahrát, ale víc to nepřehánět. Klást větší důraz na to, PROČ je pro mě ta a ta osoba důležitá. A to samo o sobě může pak poskytnout celou řadu námětů pro zápletky či motivaci postav. A nemusí to být pouze z čistě citových důvodů, ale i jinak emotivních nebo morálních. Mohu mít rád nějakého vesničana, protože mi zachránil život, když mě přepadli vlci nebo stařenku, která mě vyléčila z nemoci, kterou bych bez její pomoci těžko překonal. Chovala se ke mě hezky, nic za to nechtěla a teď ji někdo ubližuje. A hle, je tu citové (nebo morální) pouto! A to se už dá dále rozvíjet. Případně mi může také záležet na osobách, které jsou mi něčem prospěšné. Tudíž není nutné se pouštět do lásky. Jak jste již mnozí zmínili, je to zajímavé, ale musí se to umět zahrát. A hrozí nebezpečí, že to nakonec vyzní nudně a nevěrohodně.
Autorská citace #16
19.4.2007 18:19 - Rytíř
Andtom: co je má rozverná nálada? Inu, jak bych to.. tak nějak kulantně.. :))) Hmm, začal jsem to popisovat třikrát - a nakonec to vzdávám. To se nedá :) Hlavně by to buď nebylo zajímavý vůbec.. nebo až příliš. ;)
K tomu co píšete stran věrohodného zahrání zamilovanosti a opravdové lásky: ano, rozhodně je to docela riziko, může se to nepovést. Ovšem ve hře máte přece pořád tu úžasnou možnost, která v životě chybí - v okamžiku, kdy se to vymyká z rukou, začíná trapas, apod., může zasáhnout někdo jiný a dostat vás z toho. Třeba DM tím, že přeruší rádoby cituplnou tirádu hráče slovy: "Ok, chápu to, prostě seš fakt zamilovanej. Strávíte spolu celý večer, nevidíte, neslyšíte nic kolem, je to nádhera - nikdy jsi nic takovýho ještě nezažil." Pak se obrátí na ostatní: "I když jste to asi zkoušeli, Irvin na vás kašle, je očividně okouzlenej tou hubenou hnědovláskou. Ten večer už se nic zvláštního nestalo, oba dva se pak kamsi ztratili a vy ste šli na kutě. Je ráno, sluníčko svítí do dvora statku a Irvin tam sedí polonahej u studny se zasněným výrazem ve tváři. Čeká vás výprava na obra lidožrouta, ale co vám tam dneska bude Irvin platnej, to je teda otázka.. Takže, co děláte?"
A je to. Prostě se to NEMUSÍ hrát. Stejně jako spoustu jiných věcí i city postav je možné vzít jako fakt, že jsou, a vycházet z nich jako z dané věci, nikoli jako něco, co si musí postava vydobít. Když hráč Irvina v následném boji hodí 1, hned si jistě někdo neodpustí poznámku: "nojo, to je zas ten zasněnej výraz.. mysli na boj, koni, ne na tu holku!" A hned je láska ve hře a přitom ničemu nevadí. Tak jsem to spíš myslel, ne jako nosné téma hry - protože tam je opravdu velké riziko, že se budou ostatní nudit (že se to nepovede je věc jiná, to se stává mnohým, že; ovšem nuda hráčů, to je to nejhorší, co může hru potkat, nikoli neúspěch postavy či hráče).
Autorská citace #17
19.4.2007 22:02 - Merlin
ale to je tak u všeho...prostě jde říct, že "přijeli jste do města a vyrazili jste po svých věcech, někdo do chrámu, nekdo za zábavou..." stejně tak lze říct.."postoupili jste, připiště si body, životy a td." a taky to lze neříka, a nebo to taky jde zahrát....vždyď o tom je právě hra, aby se lidi bavili...
Autorská citace #18
20.4.2007 00:06 - Jerson
než něco napíšu dále, tak počkám, jak se naše hra vyvine. Zcela záměrně chci totiž dát do hry CPčko podle představ jedné hráčky (důstojník SS, dostatečně záhadný), aby prostě na něj letěla. Ale to je běh na dlouhou trať, navíc by bylo mnohem lepší, kdyby se o mém úmyslu nedozvěděla. (Jinak je to Alnagův nápad, protože to zároveň bude protivník, nicméně byh rád, aby to byl dostatečně lidský protivník, i když vzhledem k jeho členství ... no uvidím)
Autorská citace #19
8.5.2007 23:24 - sirien
Alven: Pěkné shrnutí, Alven, ale chtělo by to naučit se používat ENTER... nic proti, ale číst po někom jednolitý text bez odstavců je docela nic moc ;)
Článku jsem dal 1, nicméně slíbil sem si že sem poznamenám, že jsem měl chuť dát 2-3 za malý rozsah :) Ale to je ta moje kritičnost... s tou se už asi nic nenadělá.
Osobně jsem měl tuhle tematiku několikrát nakouslou, a říkal jsem si, jestli to do hry přivést, ale pokaždé jsem couvl s tím, že k tomu nemám až tak vhodnou skupinu hráčů. S trochou štěstí se k tomu dostanu průběžně teď v Pavučině, někdy, průběžně...
Souhlasím s tím, že pro mnoho lidí může být láska potažmo erotika trochu problematické téma, ale oponoval bych Argonantovi v tom, že je na tom hůř erotika. Láska i erotika mají IMO docela stejné zábrany, ale po jejich překonání se ukáže jejich rozdíl - erotika je jednorázová otázka, roleplaying okamžiku, jedné scény. Láska vyžaduje zakomponování do charakteru, prolnutí s motivacemi a motivy postavy, vynořuje se nečekaně... prostě láska musí procházet celou postavou, aby byla důvěryhodná, erotika je prostě jen trochu lechtivý popis
Autorská citace #20
8.5.2007 23:29 - Sathel
Láska ve hře je pro mě jedním z nejdůležitějších aspektů hry. Každou svou postavu tvořím i s jejími milostnými zkušenostmi. Vlastně nikdy nehraju postavu, která by měla dlouhodobý harmonický vztah, protože bych se tím ochudila o ty krásné zážitky, kdy se postava zamiluje a pak se snaží svůj idol získat. Myslím, že láska (ať už jakákoliv) je základním kamenem života, takže i hry.
Druhá věc je, jak to zahrát. RP je v tomhle problém, jak už bylo řečeno. Ale já bych nezahazovala lásku jen proto, že to neumím zahrát. U nás se většinou vztahové scény řešily zprávami na lístečku, tak si hráč mohl prožít svou scénu a přitom se nemusel stydět za svůj RP před ostatními. Mám takových scén doma schovaných spoustu :-) Navíc většina lidí se líp vyjadřuje v psaném projevu, než v mluveném.
Trochu mi nesedí ta pasáž s tím, že se postava zamiluje do někoho z "druhé strany barikády". To se mi nikdy nepovedlo. Ale mohlo by to být zajímavé, asi to co nejdřív zkusím :-)
Autorská citace #21
9.5.2007 08:40 - Argonantus
Já si nemyslím, že jsme až tak v nepřekonatelném rozporu.
Alven:
Souhlas se vším. Vidím to podobně.
Merlin a Sirien:
Už jsem to odvolal - okud necháte erotiku prostou, bez lásky, pak je to asi daleko snadnější to zahrát; přiznám se jen, že mne to ještě nenapadlo (a moje hráče taky ne).
Sathel: No, v zásadě je to voda na můj mlýn - zamilovávání je dějový proces, takže je co hrát a o čem vyprávět; ale pokud není žádný problém a jsou zamilovaní, začne to být brzy otrava (totiž zejména pro ostatní - pro ty dva zajisté ne).
Autorská citace #22
9.5.2007 12:34 - Alnag
Se Sathel bych se shodoval v takové obecnější rovině, tedy že stabilní vztahy mezi postavami (míněno VP i CP) jsou vyloženě ochuzující nastavení hry. Některým skupinám hráčů to bude bezpochyby vyhovovat, ale mně to nebaví ani jako hráče ani jako Vypravěče (to teda obzvlášť).
Lásku beru jako jeden ze stavebních elementů, zajímavý, ale nikoliv jediný, na kterém lze stavět. I s harmonickým vztahem se dá začít a vést ho k žárlivosti, hněvu, nenávisti a kdoví čemu ještě. Hra tím může dostat taky dobrý švih i když emocionálně je to samozřejmě jinde. Ale vemte si, kolik příběhů (filmů, románů atd.) je postaveno na rozkladu vztahů...
Hraní takových je problematické skoro vždycky... ve one-shot skupinách, které se sešly jen na tu jednu příležitost (typicky conové hry) je to IMO skoro nemožné a přijde mi to jako škoda. Asi i proto, abych viděl, jak se ty vztahy vyvíjejí dlouhodobě nejen mezi postavami, ale i mezi hráči mám rád dlouhodobé hraní...
Autorská citace #23
9.5.2007 12:36 - Rytíř
Sirien: krátké, malý rozsah? Uff :) Stran lásky a hraní mě toho prostě už víc nenapadlo, nechtěl jsem zas jen psát nějaký blbosti pro samotný objem.. A doznávám bez uzardění, že jsem chtěl hlavně nahodit téma k lehké diskuzi ;) Která za to imho stojí nejvíc :)
Sathel: jj, tomu rozumím, hrát někoho nezadaného je lepší než řešit pak potencionální etické a mravnostní dilema, když se postavě se stálým partnerem naskytne jiný a co hůř, možná lepší. I když si popravdě z tvého popisu nejsem jist, zda jde tvým postavám o lásku klasickou anebo takovou tu... čistě tělesnou :) Nic proti, samozřejmě! Ale dospělej člověk se přece jenom nezamilovává co týden do někoho jinýho... anebo jsi to myslela tak, že nehraješ postavy s dlouhodobým harmonickým vztahem definovaným coby její historie, ale ve hře už se mu nebráníš?
Argo: nějak mi pořád není jasné, proč na takový ten případný dlouhodobý a harmonický (čili opravdu nudný, z hlediska jiných hráčů) vztah neaplikuješ ty samé postupy, jako na jiné, taktéž nudné a pro všechny nebo i jen většinu hráčů nezajímavé stavy a situace, kterých je každá hra samozřejmě plná? Taky přece nepopisuješ neustále dokola, jak moc má tvá postava ráda maminku, svého koně, nebo že si pokaždé umyje obličej, než jde spát..? Prostě jakmile nějaký takový vztah sklouzne k rutině, neboli všichni už vědí o co jde, má cenu zmiňovat pouze výjimky, něco co stálý koloběh věcí narušilo. Tedy přesně tak, jako to dělají autoři knížek nebo vlastně jakéhokoliv umění, které vytváří příběh.. ;)
Autorská citace #24
9.5.2007 13:04 - Sathel
Rytíř: Jak jsi řekl, nehraju postavy s charakteristikou "štastně zamilovaná/vdaná", právě proto, abych si mohla užít to, až se postava zamiluje. Snažší je samozřejmě hrát ty postavy co jim jde o tu čistě tělesnou lásku, ale pak to začne být rutina a tedy i nuda.
Autorská citace #25
9.5.2007 13:06 - Argonantus
Rytíř:
No jo, ale to se dostanu k té tvé variantě "nehrát to" - předpokládám, že postav má ráda maminku, že má ráda své děti a svého koně - ale tím mi to jaksi vypadne z mého herního světa, není to podstatné pro příběh, pro děj, třeba to tam v zákulisí je, ale já si toho nemusím všímat.
Ven! ven! Jsem zlý scénárista; jen to, co rozvíjí příběh a je něčím zajímavé, má na scéně místo. Jedině, když se začne ten vztah zase rozkládat, jak navrhoval Alnag, je o čem vyprávět.
Mimochodem, když si vezmeš svět internetové debaty, je to to samé - je tu jen sestřih lidí, co je zajímavé; zbytek se vystřihl a zůstal ležet na podlaze. Koho zajímá, co jsem měl právě k obědu...?
Autorská citace #26
9.5.2007 13:27 - andtom
Alnag, Argonantus, Sathel: Podle mně se nedá paušalizovat, že stabilní vztahy jsou ochuzením hry. Pokud je ve hře dostatek jiných konfliktů, tak existence pevného vztahu není ochuzením hry. Hra není tím zábavnější, čím víc konfliktů v ní je. Dle mého existuje určitá meze zátěže herními konflikty, od které už další konflikty nejsou zábavné, ale únavné. Pokud se dostatečně vyčerpá konfliktová zátěž postavy něčím jiným, tak její pevný vztah k někomu není nuda, ale naopak přínos, protože mu to poskytuje oporu k řešení těch jiných konfliktů. V opačném případě ukazujme prstem na vztah druida a jeho zvířete, nebo čaroděje a jeho mazlíčka - a to nikomu nevadí, že?
Kromě toho je nutno říct, že i harmonický vztah je svým způsobem stále konflikt, není to v žádném případě nuda. Je potřeba vciťovat se do toho druhého, naslouchat mu, snažit se mu porozumět. Jednoduše udržování harmonického vztahu je konflikt sám o sobě, není potřeba žádných dodatečných protivenství, tragedií a podobných věcí.
Autorská citace #27
9.5.2007 13:56 - andtom
Argonantus: Jak píšeš o vztahu k mamince, dětem a koni, tak přesně to umí vdechnout příběhu život, pokud to postava ve hře zmíní. Stačí jedna věta u večerního ohně a hra dostává jiný náboj. Život není jen o překonávání překážek, i když dnešní západní civilizace je na challenge&succes postavena (proto také směřuje tam, kam směřuje). Život je také o projevení citů, citlivosti, chování vztahu k někomu ... i ti nejdrsnější z drsoňů mají někoho rádi a vzpomenou si na něj. Většina bytosti potřebuje mít někoho ráda. Proč se bát použít to ve hře a dát ji jiný rozměr. Není to nezajímavé, nepodstatné. Ono je to to nejdůležitější v životě.
Autorská citace #28
9.5.2007 14:51 - Argonantus
Andtom:
To už jsem se zakousl a stojím na stejném fleku. V životě je to ze všeho nejdůležitější. Ve hře není IMHO nejdůležitější to samé, co v životě. RPG se mi jeví být spíše epická záležitost, než lyrická.
Jinak samozřejmě - deset konfliktů není nutně desetkrát lepší, než jeden. Dokonce to může být pěkný chaos a jít to na nervy - rozbíjí to pozornost a oslabuje se. Žádný konflikt je ovšem daleko větší průser...
Autorská citace #29
9.5.2007 15:07 - Rytíř
Argo: pravda, dostaneš se k variantě nehrát to - ale až poté, co si ve hře užiješ trochu té lásky, romantiky a vášně. O to mi šlo, o nic víc a nic míň ;) Protože je rozdíl nezmínit něco vůbec anebo to odehrát a pak na tom už jen stavět. Ale to je ti jistě jasné...
Andtom: jj, tak nějak. Ono je samozřejmě pravda, že ta hranice mezi nadšeným prožíváním podobných vzletných citů, jako je láska k rodině, vlasti či jednomu protějšku často hraničí s patetičností a afektovaností, což má právě tu přímou souvislost na následnou nudu během hraní, ale tak dá se to ukočírovat a hlavně je třeba to vyzkoušet - někomu to sedne víc, někomu míň. Někdo na tom může postavit celou hru :)
Sathel: ještě jsem se chtěl zeptat na ty papírky :) hele, a nezvrhává se to někdy potom na hru ve hře, neboli nejsi víc pohlcená vymýšlením slov a scén na papíře, zatímco hráči okolo se baví po svém? Blbé je, že pokud takto komunikuješ s DM, tak ten se o to míň věnuje ostatním.. což ve výsledku taky hrozí lehkým narušením chodu hry. Ale tak věřím, že za ty prima lístečky, které ti zbudou na památku, to vážně stojí! :)) Sice mi ruka cuká touhou po požebronění o alespoň nějaké úryvky... ale tak ovládnu se a nebudu dotěrný! ;)
Autorská citace #30
9.5.2007 15:21 - Jerson
Lístečky ... jo, to znám, tak jsem taky pár scén odehrál, jen jsem si je neschovával. Nicméně moje pokusy o rozvíjení vztahů jsou takové ... slabé. možná to bude tím, že se snažím držet zpátky (a také tím, že jak hrajeme víc her, musel bych pokaždé začínat znovu a popravdě - to dost dobře neumím a ani nechci. Kromě toho by mě Alnag utloukl :-)
Autorská citace #31
9.5.2007 15:26 - andtom
Argonantus: Být citlivým přece není lyrickost, je to prachobyčejná lidskost. Pokud ovšem onen epický hrdina není Sedmou z Devíti nebo univerzálním vojákem. Tak jako se kněz ve hře motlitbou obrací k bohu (hráč o tom promluví) a nikdo se nad tím nepozastavuje, tak se může třeba barbar Ugruk obrátit v myšlenkách či slovem k matce.
Co třeba film Leon s Jeanem Reno. Pro ty, kteří neví o co jde: Reno hraje chladnokrevného zabijáka na objednávku, který má vztah pouze k jedné květině v květináči, kterou tahá všude sebou a v úvodu filmu naváže vztah k malému děvčátku. Silný a pozitivní vztah, který se vine celým filmem. Excelentní. Kdyby nebylo květiny a děvčátka, tak je to o ničem, dívat se na prásk-prásk-bum scény.
Autorská citace #32
9.5.2007 15:37 - Argonantus
Leon je nádherná věc. Mluví filmovou řečí - nejvíc je toho řečeno beze slov. Což se do RPG převádí blbě, protože RPG je přece jen svojí podstatou literatura; žvaní se a žvaní. Musí se na to jít trochu jinak.
Nejsem vůbec proti velkým pocitům; dokonce jsem se někde vyznal, že zastávám Lovecraftovu teorii o tom, že umění nic jiného není, než vyvolávání silných pocitů; ale myslím, že ten pocit je vyvolán komplikovanější sérií událostí, než láskou prostou; ta je ve své podstatě statický prvek, který sám o sobě nevydrží dlouho (v ději; ne v reálu...). Efekt vznikne kombinací s něčím dalším - třeba, že milovaná osoba zemře (jednoduchá klasika), nebo milovaná osoba mne nemiluje.
... sakra, já mluvím jako teoretik... zastřelte mne...
Autorská citace #33
9.5.2007 15:45 - Jerson
<Ka - čung> (zvuk natahování závěru brokovnice) ... Ale ne, Argo, myslím že máš pravdu s tou statickou / dynamickou částí. V první hře těří části kampaně se to ukázalo hned. "Mám holku, která mě miluje." - Fajn, a co jako dál? Prp hru je lepší, když se holka zakouká do poměrně hezkého angličana, flirtuje s ním a ty mu za to rozbiješ ciferník.
---------------------------------------------------------- Jak jsem psal na začátku o CPčku, které předhodím jedné hráčce - už jsem zasekl háček.
Autorská citace #34
9.5.2007 16:19 - sirien
Dlouhodobé vztahy, pokud jsou ve hře na pozadí, mohou být zpestřením, když najednou vyplynou na okamžik na povrch - záporák nejzáporákovitější, s rukama od krve desetitisíců, který chytne něčí manželku pod krkem a začne vyjednávat o tom, že vymění její život za cestu ke dveřím a za rychlého koně... :)
Autorská citace #35
10.5.2007 14:43 - andtom
Argonantus: Ono literatura není jen o přímé řeči nebo-li žvanění, ale také o vnějších a vnitřních opisech postav. Pokud by jak píšeš RPG mělo být svojí podstatou literatura (nechci s tím tady polemizovat, takže připusťme, že ano), tak má právě mnohem lepší možnosti vyjádření citů a vnitřního života postav, než film. Tam kde je film odkázán na zprostředkované vyjádření pocitů např. záběrem na stékající slzu po tváři, kdy dokonce nemusí být divákovi srozumitelné, co přesně ona slza vyjadřuje, tak literatura popisem vnitřního stavu je schopna mnohem přesněji vyjádřit duševní rozpoložení a pocit. Film navíc servíruje spoustu vjemů současně (paralelní vjemy), takže je těžší přitáhnout a udržet pozornost příjemce k tomu, co chce tvůrce říct (rozptyluje se jeho pozornost), než v literatuře, kde je servírování vjemů mnohem víc za sebou, lineární.
Ne nadarmo drtivá většina lidí preferuje knížku před filmem z hlediska toho, jak které z těchto médií je schopno podat hloubku a vnitřní život postav.
Jinak v RPG je hratelná i kompletně němá postava, včetně jejích vazeb k někomu jinému. Prostě žvanění postavy není jediná cesta, jak v RPG něco vyjádřit.
Autorská citace #36
10.5.2007 14:46 - Alnag
V RPG je hratelná kompletně němá postava, ale kompletně němý hráč by asi byl problém... ;-)
Autorská citace #37
10.5.2007 15:00 - Argonantus
Alnag vyjádřil, o co mi šlo - postava může být němá, ale hráč vyjádří svoje rozpoložení pouze skrze žvanění (třebas žvanění jemně umělecké).
Láska může býti jemným pelem a odleskem Lůny na všem, co postava činí; leč přesto je to, abych tak řekl, rekvizita s hlediska děje; je statická a moc se nevyvíjí. Nebo se z ní dá vydojit efektní epizoda. K většímu celku a rozměru, kde by byla třeba láska tématem po delší dobu, jsem krajně skeptický. A Merlin moji skepsi sice upřesnil - netýká se erotična - ale zároveň taky prohloubil.
Jak tu pravila moudře dáma - láska je svojí povahou hodně intimní věc; vášně, které jest vzbuditi při hře, jsou úspěšné, zejména jsou-li kolektivnější povahy.
A zejména jsou dějové; fungují jako film a hejbací obrázky, ne jeden moment, jakkoli působivý. RPG přirovnávám k literatuře i filmu jakožto nejbližším příbuzným zejména proto, že jsou to časoprostorové disciplíny. všechny tři spolehlivě zabije, když je zastavíte.
<BOOOM> (mohutný zvuk brokovnice, která v Jersonových rukou spustila)
Autorská citace #38
10.5.2007 15:35 - andtom
Argonantus: No ale kdo mluví o fungující lásce jako o základním konfliktu ve hře. Tady bylo někde níže řečeno, že fungující láska je nezajímavá a bezpředmětná. Já tvrdil a tvrdím, že se to nedá říct paušálně, a sice v případě, kdy je dostatek zápletek spočívajících v něčem jiném. V takovém případě může být fungující láska přínosem a nefungující může být naopak přítěží (protože počet konfliktů pro postavu překročí jistou zábavnou mez).
Mít ve hře lásku jen v případě, když nefunguje, mi připadá obdobné jako hrát zásadně na záchranu celého světa, případně přilehlých galaxií. Takové klišé.
Autorská citace #39
10.5.2007 15:43 - Jerson
Láska ve hře se docela dobře hraje jeden na jednoho, pokud se nejedná o crossgender (nebo v tomto případě spíše změnu v preferencích) Pak ale může být docela nosným tématem i na delší hru.
Autorská citace #40
11.5.2007 11:37 - Argonantus
Andtom:
Tak jo, absolutizace "fungující láska je VŽDY nezajímavá" asi není na místě; to klidně odvolám. Občas a za určitých okolností z ní něco vytřískat lze. Jev, že to přirozeně tíhne k lásce problematické, tedy nevěře, trojúhelníkům, odmítnutí a jiným komplikacím, bych viděl jako zcela přirozený. V té literatuře a filmu to dopadá lautr stejně.
Autorská citace #41
11.5.2007 20:01 - sirien
Argo: Jenže v RPG mám (alespoň jako temný a zlý ST... muhehehe) narozdíl od loteratury možnost konečně poslat k čertu ty zkostnatělý klišé o tom, jak si padnou do náručí, a brečej štěstím... a můžu je dát všechny pozabíjet, šťastná láska nešťastná láska <evil>
Autorská citace #42
11.5.2007 21:03 - Alnag
Ty musíš mít zástupy nadšených hráček co Siriene? Samozřejmě, že si na konci musí padnout do náruče. Jináč by to nešlo :-))
Autorská citace #43
11.5.2007 22:22 - sirien
Bezpochyby si můžou padnout do náruče, pokud při tom oba zcela neromanticky zemřou <evil>
Ne, teď vážně. Myslím, že se na fungující lásce dá stavět, ale nesmí se strkat tolik do popředí, jinak se rychle vyčerpá...
Autorská citace #44
12.5.2007 16:11 - Argonantus
Mimochodem, padnutí do náruče nebo jejich odkrouhnutí vzápětí je pointa; záleží na ní v krátkém útvaru, třeba v povídce nebo k krátké hře, ale v delší hře či v románu podstatně méně. Nemyslím, že by o úspěšnosti hry rozhodl takový detail, jako jestli "žili šťastně až do smrti" nebo "rozsekal je sekerou".
Autorská citace #45
13.5.2007 09:35 - wlkeR
Jestli chcete znát opravdu originální doplněk k tomuto tématu, čtěte http://fringe.davesource.com/Fringe/Entertainment/Games/Info/RPG_Carnal_Guide.txt - myslím, že minimálně b*tch rule si najde cestičku do každé slušné kampaně.
Jinak z vlastní zkušenosti vím, že není nad situaci, kdy chaoticky dobrá postava sbalí zákonně zlýho poskoka hlavního padoucha... Ikdyž DM si to asi moc neužívá, hlavně kdž je takto zachráněná NPC o nějakejch 6 levelů nad zbytkem družiny a začne konvertovat na neutrála. :/
Autorská citace #46
13.5.2007 10:43 - Alnag
WlkeR: No... je vidět, že toto téma není nové a bylo námětem již celé řady tvůčích jedinců...
Autorská citace #47
13.5.2007 10:58 - sirien
Teda... erotika v RPG je občas pěkně BLBEJ nápad, abyste věděli. Si takhle hraju požitkářskýho rebelskýho aztéckýho mága na diplomatický misi, co se rohodne že se vyspí s královou rádkyní...

...a ona to, štětka jedna, je normálně mizerná upírka, co mě pak naghouluje... takže s tou erotikou doporučuju sakra opatrně ;)
Autorská citace #48
13.5.2007 12:35 - wlkeR
Alnag: Inu, je to jedno ze základních témat, které se ve většině rulebooků tak nějak obchází. Tohle ale není ani tak návod, spíš ta staré dobré tabulky hodů kostkou která dají každému šanci, aby i bez kousání chytil lykantropii pohlavně. A navíc velká, velká legrace.

sirien Vždyť o tom to je ;)
Autorská citace #49
13.5.2007 12:41 - sirien
lykantropie jako pohlavní nemoc? Eh, tak to je na mě trochu moc... :D
Autorská citace #50
13.5.2007 20:12 - wlkeR
sirien Je to tam, v tabulce magických nemocí (spolu s jinými, daleko zábavnějšími vychytávkami, které ale postovat nebudu, aby tato stránka prolezla filtrem.)
Autorská citace #51
20.3.2021 13:05 - Necromancer
Tak mimochodem, má někdo nápad (ve smyslu zda zná, viděl, hrál) na nějaké romantcké dobrodružství? Díky
Autorská citace #52
20.3.2021 13:21 - Šaman
Dovolil bych si parafrázovat jeden socialistický vtip:

Mladá trpasličí učitelka má žáky učit o lásce. Je z toho celá nervózní, ale ředitel říká, že na začátku hodiny přijde a trochu jí s tím pomůže.

Tak, žáci, lásku máme trojího druhu
- Láska trpaslíka k trpaslici, tu naše společenství podporuje, rodina je základ rodu.
- Láska trpaslíka k elfkám, to je zvrhlé a nízké.
- A konečně láska ke zlatu, o které vám teď bude soudružka Lamželezo celou hodinu vyprávět.
Autorská citace #53
20.3.2021 13:45 - Necromancer
To je sice hezký, skvěle to odpovídá té době, ale já se ptal, zda někdo nezná nebo by mi neporadil nějakou romantickou/erotickou kampaň. :-D
Autorská citace #54
20.3.2021 16:21 - Tarfill
Otázka na romantické dobrodružství z úst Necromancera? To jedině typu Strahd - Taťána... :-)
Autorská citace #55
20.3.2021 16:42 - Log 1=0
Necromancer:
Vezmu tvou otázku na rozdíl od předřečníků vážně, ale i tak tě má odpověď asi moc nepotěší.
Romantický příběh se, nečekaně, úzce týká emovcí postav, jejich vnitřního rozpoložení a nastavení. Nedovedu si představit, že by se dala najít smysluplná romantická zápletka bez vědomí toho, co jsou postavy zač.
A zároveň si nedovedu představit, že bych se do postavy dokázal vcítit natolik, abych si takovou hru užil, pokud by mi nebyla na míru, tj. ne připravená předem.
Takže romantický modul neznám a mám za to, že ani nemůže moc existovat.
Jako jo, nějaké zápletky k tomu mají větší náběh než jiné, ale stejně se na to moc nedá spolehnout.
Autorská citace #56
20.3.2021 17:20 - Necromancer
Log: Díky.
Btw, ta výše zmíněná pohlavně přenosná Lykantropie není špatná myšlenka...
Autorská citace #57
20.3.2021 17:51 - Chyba
myslím že lykantropie byla reference na The Magicians
Autorská citace #58
20.3.2021 18:11 - Necromancer
Chyba: Na to kouknu, díky. EDIT: tak co jsem koukal na wiki tak děj mě moc nezaujal.

Ad Tarfil: To já radši Taťána (Irína) - Jedna z hráčských postav.
Ideálně se na to budou koukat obě princátka. :D
Autorská citace #59
20.3.2021 18:20 - Tarfill
Necro:
On ten první příspěvek ode mě byl sice se smajlíkem, ale všimni si, že ze strany třeba toho Strahda je snaha o navrácení Taťány typicky romantický základ pro příběh. On jí miluje, ať už jakkoliv z pohledu ostatních smrtelníků.
Ale protože je to zasazené do epic fantasy, nemusí to tolik vyniknout. Ale ten základ tam je.
Z toho plyne i to, co říká Log - láska v příběhu je dost osobní téma a každý ho vnímá jinak a nejde to jen tak opsat vyprávěním.
Stejně jako mnoho dalších zápletek na nižších úrovních - "zachraňte prosím mojí milovanou, unesl ji ten a ten a chce s ní udělat to a to." Romantický zamilovaný základ.

Z toho plyne, že romantika je v určité míře v příběhu docela běžná, ale větší zaměření na ní je dost riskantní a žádný takový příběh neznám...

Dodatek: a vyloženě erotickou kampaň si musíš asi vymyslet sám, nebo prohledej nějaké undergroundové anály nějakých hippies... nebo uspořádej příběh okolo nevěstince plného obskurních témat a neboj se jít do hloubky... :-)
Autorská citace #60
20.3.2021 18:53 - Necromancer
Tarfill píše:
undergroundové anály

Tohle jsi chtěl napsat takhle?!

Tarfill píše:
nevěstince plného obskurních témat

No, nevěstinci přímo jsem se snažil vyhnout...
Autorská citace #61
20.3.2021 19:02 - todor
Necromancer píše:
Tohle jsi chtěl napsat takhle?!


tak tohle slovo ma vyjma diry ven jeste smysl kroniky (treba tady ;) )
Autorská citace #62
20.3.2021 19:04 - Tarfill
Pak už ale fakt nevím, co vlastně jako hledáš... Máš vůbec představu co chceš najít, nebo jsi jen bezmyšlenkovitě nadhodil první ideu?
Autorská citace #63
20.3.2021 19:12 - Necromancer
todor píše:
tak tohle slovo ma vyjma diry ven jeste smysl kroniky (treba tady ;) )

Ok, tohle zmíním při dějepisu. :D

Tafil: Takhle já chtěl:
a) Něco romantickýho (tajný schúzky, večeře, idea nevole rodičů/klanu), což ale z výše zmíněných důvodů musí být ušito na míru, jak jsem pochopil
b) něco erotickýho ve smyslu flirtování, svádění, svlékání, nějaký ty menší dobrodružství, ale žádný velký sprosťárny.

Ale asi jo, mám to špatně definovaný i sám pro sebe.
Autorská citace #64
20.3.2021 19:18 - todor
Necromancer píše:
Ok, tohle zmíním při dějepisu. :D


nam to rikali kdysi davno pri cestine nebo prave dejepisu... coz si dovedes predstavit asi udelalo se tridou :D. Snad to melo kdysi vyznam poznamek co mnisi priposovali na okraj kronik, ale to uz si uplne presne nepamautju
Autorská citace #65
20.3.2021 19:19 - Log 1=0
Necromancer píše:
Ok, tohle zmíním při dějepisu.

Věda historická se dělí na orální a anální.
(první se zabývá výpověďmi svědků a pamětníků, druhá zápisy, záznamy, kronikami, dokumenty atp.)
Autorská citace #66
20.3.2021 19:21 - Tarfill
Mě to přišlo jako správně použité slovo k tématu... :-)
Autorská citace #67
20.3.2021 19:22 - cyrasil
Latinsky se rok rekne annus, z cehoz prave vzniklo to oznaceni pro kroniku, jako neco co popisuje roky minule...
Autorská citace #68
20.3.2021 19:23 - todor
Log 1=0 píše:
Věda historická se dělí na orální a anální.


takze az jednou nekdy nejaky alien-archeolog vykope pornhub, tak to vlastne bude platit 2x co? :D
Autorská citace #69
20.3.2021 19:31 - Jezus
Necromancer píše:
a) Něco romantickýho (tajný schúzky, večeře, idea nevole rodičů/klanu), což ale z výše zmíněných důvodů musí být ušito na míru, jak jsem pochopil
b) něco erotickýho ve smyslu flirtování, svádění, svlékání, nějaký ty menší dobrodružství, ale žádný velký sprosťárny.


Ad a) Moc ti nepomůžu, ale to mi imho zní nějak víc hratelně jen jako nosné téma NPC. Pokud se budou hráči motat kolem Romea a Julie, může to být zajímavá kampaň. Pokud tam bude dost vhodných NPC, je možné že při pomáhání Romeovi nějaký hráč svede nějakou tu Juliinu služebnou (aby Romeovi pomohl, že :-) ), nebo se tam objeví i jiná vážnější zápletka třeba s Tibaltem, ale to nelze tlačit na sílu.

Jako umím si představit lásku a romantiku jako motivace pro postavy, ale s tím by do toho museli jít hráči rovnou a považovat to za své linky. A ne, nevím o ničem, co by tohle zpracovávalo.

Ad b) taky by mě zajímalo, jestli něco takového je, ale spíš jen pro inspiraci. IMHO tohle nelze moc tlačit, ale pokud se to dohodne jako téma hry, mohla by to být sranda.

Ostatně pronikat do střežených zahrad pod balkón své milé může být příjemná změna oproti věčnému infiltrování základen nepřítele :-)

Btw, nám nějaká mírná erotika, flirt a obecně zájem NPC o hráčské postavy (nebo naopak) trochu při hrách funguje, ale je to jen poskromnu jako takové koření a je hlavně na hráčích, jestli se nahozeného chytí...
Autorská citace #70
20.3.2021 19:48 - Necromancer
Log 1=0 píše:
Věda historická se dělí na orální a anální.

Tak tohle už asi zmiňovat nebudu, už tak mě maj za ******... Ale jako kdyby se to dalo do učebnic, to by bylo něco.
Btw, měl jsem sen že jednou budu ministr školství a přepíšu školské osnovy, abych dohlédl na to , že se děti budou učit poravdě, *jak zlí byli ti zlí komunisti*, ale tohle dává té představě úplně jiný rozměr! :D

Jezus píše:
ale pokud se to dohodne jako téma hry, mohla by to být sranda

Ideálně to zasadit do kampaně, kde se řeší Nebe vs Peklo. Nebo třeba jenop Peklo (DiA), nebo třeba jenom Nebe...
Autorská citace #71
20.3.2021 20:09 - Xeth
Nekromancer:

Nevím, jestli nějaký romantický modul existuje, ale nedivil bych se tomu.

Romantická hra je podle mne dost podobná hře víry. Pokud máš hráče, kteří to chtějí hrát, budou v tom s největší pravděpodobnsotí angažovaní a půjde to docela samo. Když to funguje, je erotika přirozenou součástí, podobně jako v RL. Pokud by to mělo být jen povrchní otření se o toto téma (něco jako když se hráč kněze jen shání po svých kouzlech), pak to nejspíš nebude moc fungovat. Tj. bude to dost pravděpodobně nemotorné, hloupé nebo nepříjemné. A možná víc těchto položek najednou.
Hrál jsem romantiku několik let v online prostředí (PW NWN)- odtud moje zkušenost. Nebylo to však gro té hry, jen součást života postavy.
Autorská citace #72
20.3.2021 20:15 - Necromancer
Ok, díky za názor.
Autorská citace #73
20.3.2021 22:14 - RoVan
Necro, vím, že to teď není úplně možné (lockdown), ale jestli chceš hrát romanci, tak lepší méduim než TTRPG je pro to LARP.
Tím samozřejmě neříkám, že v TTRPG to odehrát není možné, jen je to extra specifické. Je spousta LARPů napsaných právě s romantickými vstahy, jako důležitým bodem příběhu. Navíc tu hru vidíš z 'první osoby,' takže se do postavy snáze vcítíš a hráči, kteří si tu hru vybrali s tím počítají a mají zájem to hrát.

+ OT:
Necro píše:
Tak tohle už asi zmiňovat nebudu, už tak mě maj za ******... Ale jako kdyby se to dalo do učebnic, to by bylo něco.

Vsadil bych se, že v učebnicích určitě je, třebaže ne ve všech, přítelkyně učí dějepis.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11442899703979 secREMOTE_IP: 52.90.40.84