Tipy a triky

Alnag
11.4.2007 12:07
Na začátku příručky k A Game of Thrones otiskli autoři (Guardians of Order) takový pěkný manifest hraní, který si zaslouží překlad i komentář. Ne všem může být po chuti, ale myslím si, že jako moment k zamyšlení poslouží. Navíc je považuji za svým způsobem hravá a vtipná.
Autorská citace #21
12.4.2007 12:19 - Argonantus
"doplňující příručky" - no, hledat vydavatele na takovou ptákovinu mi připadá ztráta času (navíc je to vlastně DrD, kde je počet těchto věcí konečný); těch pár stránek výpočtů a odhadů vystřihnu snadno a rychle; stejně mi víc času zabere to dotvoření děje (kde se vzal ten mnich, co zavedl střílení nových kvalit, případně kdo je ten záhadný čaroděj, co vyrábí ta nová báječná kouzla...). Adaptace nějakého cizího nápadu znamená hromadu hledání v těch příručkách, abych pak zjistil, že to není přesně ono a udělal si to jinak (třeba z toho Almiru jsem využil postavu Lučištníka... kterého jsem nakonec udělal jinak).
"Kontinuálně" myslím často opravdu během hraní; některé novinky zaimprovizuji, když jsou nutné, a dotvořím pak na další sezení.... něco je ale trochu složitější; teď třeba vymýšlím pravidla pro kouzla katedrál (je to vlastně magický předmět... trochu větší a mocnější, pravda...); chtěl bych vidět, z čeho se to dá vhodně upravovat....
"D&D je nastavené tak, aby se po násobcích pěti kvalitativně měnila herní zkušenost. Takže srovnatelné nebezpečí (adekvátní Encounter Level) se dá doplňujícími podmínkami (viz výše - terén, příprava, překvapení...) měnit o až +4 ale jen obtížně o víc, protože o pět úrovní výš je D&D už trochu jiná hra."
- no, já nevím, jak DnD, ale v DrD se zase tím vším maxováním a ťunťováním nějaké zázraky dělat nedají; postava čtvrtého levelu je prostě čtvtého levelu, a na některé schopnosti nemá. Dokáže vyrobit tak rozdíl jednoho levelu, což nemá moc revoluční význam.
"Takže zatímco třeba takové ty ryze bojové inflační obtíže se zdají být zvládnuté, tak současné dovednosti jsou zvládnuté dost bídně"
- tady ne zcela rozumím, o co jde. Nerovnováha ve vývoji postav?
Dalcor:
nejsem si úplně jist, v čem je problém - v rovnováze UVNITŘ družiny? To může být dost nepříjemná věc.
Autorská citace #22
12.4.2007 13:15 - Dalcor
Argo: eh, na co vlastně nárážíš? nejsem si úplně jist, v čem je problém - v rovnováze UVNITŘ družiny? To může být dost nepříjemná věc.
Autorská citace #23
12.4.2007 14:49 - Alnag
Argonantus: No tak samozřejmě DrD je něco jiného, ale u hry, kde se dostupné příručky počítají bez přehánění na stovky je téměř jisté, že co šlo vymyslet, už bylo vymyšleno (mnohy několikrát :)). Ale to myslím není podstatné. Podstatné je, že ano zavádění nových prvků do hry je vcelku běžná praxe (zda s ohlášením nebo bez ohlášení, na začátku sezení nebo v průběhu, s nějakým ingame vysvětlením nebo bez to se nepochybně liší).
"Takže zatímco třeba takové ty ryze bojové inflační obtíže se zdají být zvládnuté, tak současné dovednosti jsou zvládnuté dost bídně"
Spíš takové systémové škobrtnutí. Řeknu to takhle... když je postava v interakci s jinou postavou (odpovídající nebezpečnosti) tak obě postavy mají nějakou plovoucí hodnotu schopnosti (např. útok) a obtížnosti provedení (např. obrana). Takže ať už je postava na 1. nebo 20. úrovni, tím že ty hodnoty nejsou fixní je smysl kostek tak nějak zachován. Jenže když je to postava má přeskočit řekněme 10 stop širokou průrvu, jen obtížnost provedení fixní, zatímco hodnota schopnosti je plovoucí (a to prudce pro trénované postavy a v podstatě vůbec pro netrénované). Ve výsledku vzniká disproporce, kdy jedna postava (která se tomu věnuje) může dělat různé sólo akce a zbytek jenom kouká, což není úplně ideální pro hru. Navíc je neskutečně smutné, když mocný rek typu Hektora nebo Herakla láme krky drakům, ale pak nepřeskočí mizerný potok. Stačí to takhle?
Autorská citace #24
12.4.2007 14:58 - Argonantus
Dalcor: snažím se rozluštit tohle: 12.4.2007 10:29 - Dalcor To sice ne, nemluvil, ale zní to zajimavě ;)
Nejsem si jist, jestli důmyslná teorie o veverkách není o něčem trochu jiném, než o čem jsi mluvil, a něco mi říká, že je...
Alnag: "co šlo vymyslet, už bylo vymyšleno (mnohy několikrát :))"
- hó, to jsou smělá slova! Jak máte vyřešeno čarování katedrál (nebo alespoň jiných kouzelných budov?)
- druhý problém vyřešen, díky. Jinak mám trochu dojem, že to je zase další veleotázka kolektivnosti pojetí hry; "ten dělá to a ten zas tohle"; takže občas nevyhnutelně někteří čumí na toho, co něco dělá, neb nemohou dělat nic. Já bych viděl jedinou starost v tom, aby to netrvalo dlouho.
Autorská citace #25
12.4.2007 15:03 - Dalcor
Argo: To byolo k tomu ale nějak jsem si zafixoval mluvit - místo číst : Takže se v rámci hry de facto kontinuálně mění pravidla. Mám dojem, že jsem o ničem tak úchylném ještě nikde tady ani v okolí nečetl.
Ad Katedrály - jistékouzlo se jménem WISH. Příkald vyčarování katedrákl budiž Cleric Quintet tuším přelom dílů 3 a 4 od R.A. Salvatora, kde Cadderly Bonaduce, High Priest of Deneir "vyčaruje" katedrálu. Ale stejně mám trumf: "Jak přežít nudícího se šotka". To teda Alnagu ještě nikdo nevymyslel.
Autorská citace #26
12.4.2007 15:22 - Alnag
Dalcor - jak přežít nudícího se šotka - disintegrate. Hele šotku - támhle je taková Sphere of Anihilation :-))
Jinak Argonantus to asi myslí tak, že určitá místa (např. katedrála) jsou čarovná. Tak třeba jedna z možností je použití Magických míst (z příručky Complete Mage.
Jde o formu odměny, kdy postava, která stráví určitý čas v daném magickém místě (event. jej nějak spustí) je nabita na jeden rok nějakou schopností - mocí (v závislosti od místa záleží jakou), použitelnou jednou denně.
V příručce tuším k Ravenloftu byla taková prokletá místa (to zase fungovalo jinak) a pak ještě jedna varianta na podobné téma kdesi asi v časopisu Dragon (a dalších X, které mi unikly).
Autorská citace #27
12.4.2007 15:27 - Dalcor
Katedrála je domem božím, tudíž pokud se bůh na chvilku zastaví tak proč by nemohal používat granted powers ;) Věže vysoké magie produkují vlastního avatara - strážce věže který je roven kouzelníkovi asi na 30. úrovni.
Autorská citace #28
12.4.2007 17:45 - Argonantus
Dalcor: záhada tvé temné poznámky vyřešena, díky*
stran katedrál: no, prostě nabít někoho by asi katedrála mohla, ale spíš se mi zdá blíže k cíli ty "věže vysoké magie", odpovídající zatraceně vytuhlému kouzelníkovi...s podivnou, svéhlavou povahou, a řadou nepochopitelností; nejspíš něco jako středověká obdoba cyberpunkové UI (Neuromancer a Wintermute, nebo taky Ummon). Některá kouzla nedovoluje, některá sama sesílá, a tak podobně, je to strašně složitý umělý konstrukt. Prostě, jak tak katedrály bývají (jinde, na RPG).
*jinak miluji tvé glosy - píšeš stejně zběsile rychle, jako já, a namastíš tam možná ještě víc překlepů, což mi dává naději, že nejsem na světě sám...
Autorská citace #29
12.4.2007 17:48 - Dalcor
disgrafie je svinstvo, čas na kontrolu nemám a ještě se musím skrývat před šéfem ;) Jediné na čem záleží je DRAGONLANCE!!!!!
Autorská citace #30
12.4.2007 18:06 - Alnag
A ta poslední věta - to je Dalcorovo osobní RPG Manifesto. :-))
Katedrály/Argonantus - tápaje v tmách nenacházím pražádného světla na tomto světě natož na světě onom.
Autorská citace #31
12.4.2007 18:17 - Malabar
Tak tady to zije :D
Autorská citace #32
12.4.2007 18:23 - Argonantus
Alnag:
RPG forum, Rozličný pokec, Historie, Tajemství katedrál. Docela pěkná debata, která chcípla na nedostatek zájemců. Ježto se ale zjevili Tafif a Ilgir, třeba se zablýská na lepší časy... zatím jsem na misijním netu něčeho jiného misionářem středověku s mlhavou odezvou. Vřítil jsem se do věci jako králík do závěje (věže v Angers v tomtéž koutě) v naději, že RPG musí být plné středověkých šílenců jako Pevnost, ale ouha, ukázalo se, že je jich tam jen několik málo, a ti se trochu drží zpátky.
Ale nevzdávám se naděje; můj misijní zápal je stejně zběsilý a šílený svit v oku nepolevuje.
Autorská citace #33
12.4.2007 18:51 - Alnag
Jak už jsem psal jinde misijní RPG fórum mne neláká od doby, co si tam pletou misii s inkivizičními procesy.
Nicméně narážel jsem zejména na to, že jestliže chceš mít "jaksi inteligentní katedrálu - která se tak nějak sama rozhoduje", tak tos samozřejmě měl říct předem, netuše o čem je řeč nabídl jsem možnost, která se mi jevila jako to, o čem mluvíš, ale zřejmě to bylo vedle.
V tomto případě (pokud jsem opět nezabloudil do slepé uličku katedrálního bludiště) bych navrhoval udělat katedrálu jako NPC konstrukt s povoláním čaroděje nebo možná - protože je to katedrála - kněze (v DnD kněží taky čarují) :-))
Autorská citace #34
12.4.2007 19:22 - Argonantus
Alnag:
tak nějak - jakýsi multiclass kněze, čaroděje a artefaktu se silou hodně vytuhlého draka, tak se mi to jeví. Celé je to při tom uměle zkonstruováno umístěným svatých ostatků, soch, oken a tak podobně; od jisté fáze to pak začne žít samostatným životem. Nikam to nechodí, působí to na své okolí.
Nevěděl jsem, jak to říci, protože si to pro sebe právě formuluji coby novinku.
P.S. Stran misijního fóra - rozhodně bych tě nenutil tam psát; jen jsem nabídl místo, kde jsem už něco napsal (a Ecthelion, a Jerson, jinak celkem nikdo). Ostatně, jsem spíš "Hlasem, volajícím na poušti".
Autorská citace #35
12.4.2007 22:33 - unknown
A co tvorové žijící v katedrálách? Jaký by na ně soustředění takové mocné magie mohlo mít vliv? Třeba sokolové sídlící na sevilské katedrále.
Autorská citace #36
12.4.2007 22:45 - Argonantus
Unknown:
Do katedrál chodí i lidé (já tam například byl...), a přežijí to ve zdraví. Mocná magie nemusí znamenat, že jsou všichni na místě mrtví; ostatně to zřejmě ani není účelem tvůrců.
Nicméně si troufám tvrdit, že citlivější jedinec tyhle věci vnímá, a připadá si náramně zkrotle.
Pro ty, koho jsem s tím ještě neotravoval
http://www.pavouciveflasce.bloguje.cz/346968-tak-jsem-vam-byl-v-chartres.php
Autorská citace #37
12.4.2007 22:49 - Rytíř
Kruciš, od manifesta ke katedrálám ala konstruktům.. svět se diví, davy šílí a Mefisto tancuje!
:)) já už o ty katedrály okem zavadil před pár měsíci (měsícem?).. ale neměl jsem tehdy vůbec čas je číst, bylo toho hrozně moc. Nicméně vypadalo to vážně zajímavě.. se tam snad zas podívám. Minimálně abych moh Alnagovi vyprávět, ;) neb on má nemilosrdný půst i stran čtení RPGF.
Autorská citace #38
12.4.2007 23:03 - Argonantus
No, tak jsem mu hodil odkaz na web, který je zcela RPG prostý; nakazit se tam ničím nemůže....
Autorská citace #39
12.4.2007 23:08 - unknown
Argonantus: Neříkám, že mají umřít. Nechápu, jak jsi k tomuto výkladu došel. Mluví se tu o oživení "kamene", Dalcor uvádí vytvoření vlastního vědomí stavby, v podobě avatara-kouzelníka, v místě s vysokou koncentrací magie. Ty jsi v případě těch katedrál myslel něco podobného. A když "ožije" stavba, co se může stát s tvory, kteří v ní trvale žijí?
Autorská citace #40
12.4.2007 23:40 - Argonantus
Unknown:
No, mně změnila život jen několikerá návštěva, takže se s nimi může stát asi leccos podivného. Budou ovšem chytlaví nepřímo úměrně k inteligenci; takové mouše se asi nestane vůbec nic.
Když nad tím tak dumám, mohli by se třeba naučit sesílat nějaké kouzlo (vrány a krkavci by se hodili...). Zvlášť, kdyby šlo o něco hodně vzácného a vychytaného, co jen tak běžný čaroděj nebo kněz neumí, mohlo by to být zajímavé... sakra... to bych mohl použít...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24812197685242 secREMOTE_IP: 3.236.8.46