Tipy a triky

Alnag
23.3.2007 16:33
Drak? DRAK??? DRAK!!!! Utíkejtééééé.
Tak tohle je to, čeho chceme dosáhnout.
Autorská citace #1
23.3.2007 16:33 - Argonantus
Procházeje okolo, souhlasím. Drak je netušený zdroj zábavy, pokud se s ním zachází odpovědně, jak s trumfovým esem. Setkání s drakem nikdy neselhalo, i když mají hrdinové těch setkání za léta za sebou hodně. Při setkání nemusí dojít na boj, a nemusí téct krev (u setkání hrdinů nízkého levelu by ostatně byla s jistotou jejich...), ale přesto to musí být vždy prvotřídní drama.
Autorská citace #2
23.3.2007 18:41 - Alnag
Ahoj Argonante, ač jen procházíš, tvá pověst tě předchází. Souhlasím, že při setkání s drakem nemusí téct krev, ale ač nechápu proč, obvykle na to nakonec dojde a DM stojí před nelehkým dilematem hrát draka jak se sluší a patří a neudělat z toho masovou vraždu.
Při téhle příležitosti mne napadá otázka... jak často vlastně používáte draky ve hře? Já co si vzpomínám jsem ho v DrD za sedm let nepoužil nikdy a v DnD blahé paměti dvakrát. Z toho jednou dostali hráči úžasný nápad, že se kolem spícího draka, který jim překážel v cestě, proplíží.
Autorská citace #3
23.3.2007 18:49 - Aeris
Hmm, pokiaľ ma pamäť neklame, za sedem rokov P&P RPG som stretol maximalne tucet az tucet a pol drakov, z toho vsak bojoval len s troma az piatimi. Väčšinou boli draci skôr sprostredkovatelia niečoho, alebo kľúčom vo výprave, ktorý pomohol družine uspieť. A čo sa týka už tých bojov s nimi, boli to (ak ma pamäť neklame) všetko mladé draky, takže sme ich napokon udolali, proti starším sme to radšej neskúšali a stavili na diplomaciu + nejaké poistky v podobe darov atď.
Autorská citace #4
23.3.2007 19:31 - Argonantus
Nevím, jak pověst; ale myslím, že na můj post na jiném konci je těžko k přehlédnutí....
Četnost draků v mých hrách je dvojznačná - na jednu stranu asi jako u Aerise (Aerida?), při asi dvojnásobné délce hraní asi dvojnásobek draků; řekl bych, že bojová/jednací setkání jsou asi tak 1:1, a napínavá jsou skoro stejně. Vzhledem ke značnému významu mých postav, vymakaných po mnoha letech hraní, dochází občas i k zabití velmi mocného draka, ale je to vždy akce s mnoha přípravami a s adrenalinem na maximu, protože nikdo nikdy neví, jak to dopadne (ani já coby GM). To lze říci asi tak o čtyřech případech za tuto dobu. Párkrát také došlo k dračí bitvě s několika draky na obou stranách, kde postavy hrály jednu z vedlejších rolí.
Na druhou stranu jsem si kdysi stanovil, že nemůže to být dračí doupě, když tam není alespoň jeden drak.
Což zase nic moc neznamená při délce hry několik let...
Autorská citace #5
23.3.2007 19:59 - Fibriso
v mém dobrodružství je taky drak, ale na rovinu, jakékoli setkání s ním se rovná stoprocentní smrti :)
Autorská citace #6
24.3.2007 10:23 - Rytíř
S postavou jsem moc draků nepotkal, dejme tomu tak pět.. no za ty roky hraní jich asi nebylo víc jak 10. A dva z nich byli navíc nějaký dracolichové, tak nevim, jestli se počítají :))
Jako DM je mám rád :) Na Ardě už potkali ty mí hrdinové draka dvakrát, tuším... oba mi zabili :( Byli to mladý draci, nezkušení a relativně hloupí. I když boj s tim druhým byl opravdu drsný, zůstala po něm stát (a to jen taktak) jedna postava z grupy 5 lidí... Taky jsem nevěděl, jak to dopadne a nešetřil jsem je! :)
Staré a mocné draky ještě nepotkali. Šmak dosud nevzlétl a nepřepadl Osamělou horu. Ale už se to blíží.. ;)
A je pravda co říká Argonantus, taky jsem kdysi dal párkrát draka hlavně proto, že sme přece hráli "Dračí" doupě! :))
Autorská citace #7
25.3.2007 14:08 - Alnag
Teď mně napadla taková legrační otázka... ale představte si, že jste drak, bydlíte v jeskyni, ale časem se vám stává malá, chcete se přestěhovat do jeskyně 2+1 nebo co já vím. A musíte nějak přemístit svůj poklad. Tu velkou hromadu. Jak to uděláte?
Autorská citace #8
25.3.2007 14:35 - thief
Alnag: Vyberuze svých zotročených trollů toho nejsilnějšího a nejhloupějšího, aby to všechno přenesl. Pak ho sežeru. :-)
Autorská citace #9
25.3.2007 14:55 - Alnag
:-)) No nevím... co když je to drak samotář. Třeba ledový drak by to mohl hodit do jezírka, dechem to zmrazit, popadnout a letět, ale jinak. Nevím, nevím...
Autorská citace #10
25.3.2007 15:35 - Aeris
Alnag: Draci, ktorí majú Alternate Form schopnosť sa môžu zmeniť na bytosť, ktorá by to bola schopná prenášať, síce by to šlo pomalšie, ale predsa.
Autorská citace #11
25.3.2007 16:06 - Argonantus
U mně je hodně draků skupinových; osaměle žijí jenom hodně velcí a staří draci. Ti divocí se stěhovat mohou, ale jejich majetek má konečné a zvládnutelné množství(řádově několik vozů materiálu; s tím se dá na několikrát letět).
Ti velcí se už asi moc stěhovat nebudou... ale zase mají více schopností a možností. Dračí Bytost je skoro všemocná.
Autorská citace #12
25.3.2007 16:06 - thief
Alnag: Drak samotář moc pokladů mít nebude. Navíc draci chtějí vládnout!! Ten ledový drak je možnost, ale ten si to asi opravdu přenese sám. Nebo si udělá sáně. :-))
Autorská citace #13
25.3.2007 16:09 - thief
Teď si vzpomínám na ledového draka se kterým bojoval Drizzt dUrden. Ten dobrovolně i s pokladem zamrzl v kusu ledovce, aby se nemusel stěhovat.:-))
Autorská citace #14
25.3.2007 18:22 - Rytíř
Alnag: No jestli dá DM velkého draka do malé jeskyně a ještě k tomu s pokladem.. tak je to s odpuštěnim pitomec :)) Co chudák dráček udělá, když ho přepadnou nějaký dobrodruhové a on se nebude moc ani otočit? Do malý jeskyně prostě žádnej nezaleze.. leda že by se nažral a na 100 let usnul a pak se probral a zjistil, že moc vyrost :)) tyjo ale to by nebylo špatný dobrodružství.
Vesničani maj strach a najmou si dobrodruhy, protože se jim z ničeho nic už pár dnů klepou hrnky v kredenci a dobytek se plaší. Zemětřesení tu neznaj, tak co se děje?? A postavy po chvíli pátrání zjistí, že to vychází od nedaleké skalky.. kde je (na lidi) velká chodba vedoucí do nitra země.. a tam najdou draka, jak s probourává ven :)) Nemá poklad, ale postavám ho za pomoc slíbí. A včil mudruj, co s ním? ;)
Autorská citace #15
25.3.2007 18:45 - Alnag
Thief - Proč by drak samotář neměl moc pohladů? Singles mají vyšší životní úroveň, to je známá věc :o)
Argonantus - Mně spíš zajímalo jak to popadne do toho pařátu. Myslíš, že prostě popadne celý vůz? Nebo se změní v člověka, nasedne a bude kočírovat vagón plný zlata, šperků a drahokamů?
Rytíř - DM dá malého draka do přiměřené jeskyně, ale drak roste a roste...
Na tvůj problém s drakem probourávajícím se ven mám elegantní řešení zvané cech gnómských alchymistů a jejich nejnovnější smrduté a třaskavé vynálezy :-))
Autorská citace #16
25.3.2007 19:40 - Fibriso
drak se nestěhuje, drak si prostě zvětší jeskyni (90% starších draků ovládá kopuzla a není problém si přetvořit jeskyni podle svých představ...)
Autorská citace #17
25.3.2007 20:50 - thief
Alnag: Pokud to ovšem nejsou poustevníci, což draci většinou bývají. Ono, když nic v okolí není, tak není co sebrat.
Autorská citace #18
25.3.2007 23:54 - Argonantus
Ten vůz je u mne jednotka hmotnosti (asi tak tuna) - nemusí to vozit, může to odtahat v ranečkách. Na křídlech má drápy. Méně šikovné, než ruce, ale pokud se má brát do spárů koruna v ceně hradu a magické síle středního čaroděje, pak si drak určitě tu práci dá...
Autorská citace #19
26.3.2007 00:17 - unknown
a myslím, že se dá předpokládat že ve svém masivním Hoardu bude mít i pár Bag of Holding, čímž má z poloviny "jak to přestěhovat" vystaráno...
Autorská citace #20
26.3.2007 08:25 - wraiths
a nebo si udela portal a zkrz nej to hazi lopatou :-)). dle mne urcime ma kazdy stary drak ve vybave nejaky kouzlo, neco jako "prenes poklad" a nebo "mezidimensionalni draci(klokani) kapsa".
Autorská citace #21
26.3.2007 08:33 - Argonantus
Já to postavím jinak; pokud jste toho názoru, že draci z nějakého důvodu hromadí předměty, pak je obtížné předpokládat, že s nimi zároveň nedovedou nějakým způsobem manipulovat....
Autorská citace #22
26.3.2007 09:53 - Jerson
Mě samotná idea hromadění předmětů přijde (s odpuštěním) pitomá - co z toho? Na jednou stranu se píše o nesmírné moudrosti draků a dalších podobných věcech, a na druhou stranu se chová jako trouba, co si sbírá nějaké leské cestky jen proto, že jsou lesklé.
Nemluvě o drobném faktu, že to zatracené zlato je šíleně těžké - kolik že toho drak unese? Tunu, dvě? Takový Šmak ležel na hromadě několika set tun zlata - odtahat to na vozech nebo dokonce v batůžku - to bych ho fakt chtěl vidět :-)
V mém fatnasy draci shromaždovali informace, dokázali "číst" auru místa nebo předmětu a stejným způsobem i informace ukládat, takže svět byl vlastně plný "dračích poznámek", které byly pro velkou většinu osatních neviditelné. Skutečný poklad, který se dá odnést ve vlastní hlavě.
Autorská citace #23
26.3.2007 09:54 - Jerson
Ještě mě napadlo - lidé v naší civilizaci hromadí předměty, ale nakládat s nimi je často nad jejich možnosti. STěhování studentů na koleje a zpět toho budiž příkladem - byl jsem jediný, který měl na koleji vždy jen tolik věcí, kolik se dá sbalit do batohu.
Autorská citace #24
26.3.2007 10:38 - Rytíř
Jerson: jo, poznámka o stěhování je vážně trefná :)) KAŽDÝ je velmi překvapen, kolik věcí vlastně má, když se musí stěhovat! :)
No a proč draci hromadí poklady.. i když to láká, tak to nemůžu svádět na tolkiena :), protože to dělají i naši draci a saně z pohádek. I když ty jdou i po princeznách, kanci. ;) Já to beru tak, že draci nejsou ani tak moudří, jako spíš vychytralí - teda ti zlí. U těch hodných nemam s moudrostí a vznešeností problém, ale ty taky pokud vím zas tak často na pokladech neleží... Možná jsem ale předpojatý, když věřím, že opravdová moudrost se se zlým přesvědčením moc neslučuje.
No a ty zlý mohou poklad hromadit jak pro to, že se jim líbí, tak třeba i proto, že díky němu si nemusí honit potravu sami, přijde jim až pod nos :))
Autorská citace #25
26.3.2007 11:20 - Fibriso
každý drak má rád něco jiného, většina draků co sbírá poklady na spaní paradoxně místo zlata sbírá obyčejné SP a CP, z důvodu aby jich měli *hodně*, bílí draci zase sbírají lidi a ostatní bytosti/zvířata (v ledu), zaltí zase dávají přednost sochám, obrazům a knížkám (*hodně* knížek, jeden ze zlatých draků na faerunu vlastní knihovnu která je jednou z největších na světě) ,jistý bronzový drak zase strašně rád sbírá magické hůlky a hole... a jeden zase sbírá příběhy a rád je vypráví (*nechtějte* ho potkat :D )
Autorská citace #26
26.3.2007 12:10 - andtom
Fibriso: :)) Jj, to jsou takové krásné specializované tematické sbírky. Ovšem jedna sbírka je spojuje, výměna na dračím sletu možná: sbírka kosterních pozůstatků vetřelců :)
Autorská citace #27
26.3.2007 12:33 - Argonantus
Můj dojem, získaný četbou Beowulfa je ten, že celý tento problém vděčí za vznik nedorozumění. NAPŘED byla mohyla s pokladem, a pak se do ní nastěhoval drak (alespoň v tom Beowulfovi to je přesně tak).
Pokud jde o takové případy, jako Frodův drak, působící na nějakém ostrově v Baltu nebo Severním moři, zřejmě placatém a nízkém, tak se drakovi ani nelze divit - mohyla byl ten nejzajímavější úkryt, jaký mohl najít.
Třetí případ stejného druhu je Fáfnir - i zde je zřejmé, že mohyla s pokladem byla už dřív; a dokonce se dá tušit, že podle jedné verze byla i kus od bojiště.
Autorská citace #28
2.4.2007 13:22 - Alnag
Přemýšlel jsem nad tím, jak tuhle Argonantus psal, že poslední drak vyhynul někdy ve 13. století. A říkal jsem si... co kdyby... co kdyby draci nebyli jen nějaké relikty z druhohor, co se "možná" potloukali někde po zemi, ale skutečně měli všechny ty úžasné vlastnosti, které se jim přisuzují - tu záludnou inteligenci a magické schopnosti?
Pokud tedy přijeme tato východiska, ptejme se dále, opravdu by takoví velice chytří a úžasně magicky nadaní draci prostě jen podlehli lidské expanzi a vyhnuli? A nebo, třeba možná, by se jenom adaptovali na měnící se prostředí. Co když na sebe jednoduše přijali lidskou podobou a začali lidskou společnost tak říkajíc "rozkládat zevnitř". Co následuje po 13. století? Počátky renesance, tedy zejména intelektuální a ideologická změna? Namířená proti komu? Co se začalo nevyhnutelně rozkládat s nástupem renesance? Církev. A s čím se často spojuje drak - s ďáblem... Zajímavé ne?
A pojďme v této úvaze "co kdyby" ještě trochu dál... Draci se tak trochu vytrácejí z přímého povědomí, snad aby je nikdo s náhlými změnami ve společnosti nespojoval. Ale pak, později nastává jejch pravá renesance. Dnes zavadíte o draka doslova na každém kroku. Dračí mem je nadmíru úspěšný. Že by příprava na návrat draků v jejich pravé podobně? Kdo ví. Žijí draci mezi námi? Kdo ví. Když však přistoupíme jen na chvíli na úvahu "co kdyby", vyvstanou nám zajímavé scénáře... třeba pro fantasy RPG hru v moderním světě a nebo možná i na trochu znepokojivější scénáře. :o)
Autorská citace #29
2.4.2007 13:48 - wraiths
Alnag : to mas pravdu, ze muzit mezi nami. treba Edison mohl byt takovy drak. kazdy ovlada svuj zivel a on treba elektriku. a nebo vetsina lidi co maji Nobela za mir mohou byt zlati draci. a Bill Gates je asi pekne tlustej a starej,bilej drak :-)) co uz si nahromadil peknej poklad. no a mame vysvetleni jak se prenaseji ty poklady...pres bankovni operece. ;-)
Autorská citace #30
2.4.2007 13:58 - andtom
Alnag: Žeby měli prstíky ve vydávání Dungeons&Dragons? Kdopak má složená kožovitá křídla ve vedení WotC? A Altaru? :)
Autorská citace #31
2.4.2007 14:19 - Dalcor
Kapitola 1 nepočítá s Dragonlance
Ćetl sjem dysi výbornou sbírku povídek se společným dračím jmenovatelem. Byly tam super povídky. BTW edna z nejhezčích DL povídek které sjem četl se týká stříbrného draka albína zabitého rytířem ze Solamnie a druhá pak o tom jak ancient dragon v přestorjení za nejvyššího komořího nějakého království svolá nejlepšší drakolovce k hledání sama sebe. vše proto aby si mohl na pár set let zdřímnout ;)
Autorská citace #32
2.4.2007 14:37 - Jerson
Hmmm, možná je to jen tím, jak se na draky díváme teď. Ostatně to samé se tvrdí i o emzácích, všechny ty filmy ukazující jejich technickou i mentální nadřazenost a / nebo přátelské úmysly taky mají připravit půdu pro jejich faktický příchod ... ale draci by si měli pospíšit, než jejich prostor shrábne Cyberpunk nebo něco takového.
Autorská citace #33
2.4.2007 15:15 - Argonantus
Jerson:
Cyberpunkoví draci jsou málem výzva...
Autorská citace #34
3.4.2007 08:33 - Jerson
... což je sice možné, ale hranice mého vkusu jsou nějak nastavené a cpberpunkový drak se do nich nevejde - i když by to byl možná originál :-)
Autorská citace #35
3.4.2007 14:56 - Ebon Hand
Já jsem připravil jen jednoho starého draka, zeleného. Je to hrozný hajzl, který tyranizuje celý svůj ostrov silou svých pohůnků, vydíráním, terorem, loupežema a podobně (je rozlehlý jako čechy a žije na něm půl milionu humanojdů). Vše vykonávají jeho nochsledi. Když něco chce, tak to časem získá, nějaké slovo nebo dohoda nic neznamená. To, že by se k němu dostali dobrodruzi a překvapili ho beru jako věc zhola nemožnou. Přeci jen si své sídlo buduje pár set let. A kdyby potřeboval rychlý přesun, není problém během krátké doby vše přehodit do úkrytu v jiné sféře a na nové místě z úložny zase vyzvednout. Jo ještě jsem zapoměl, že se baví sbíráním identit, které se ho pokusili odpravit a ve volném čase bádá nad možnostmi nekonečného trýznění svých zajatců. Tolik u mě..
A k těm co kdyby: Zvažovali jste někdy proč slovo drak, které je ve většině jazyků velmi staré, se řekne všude takřka stejně?? Drak, Dragon, Draco, Draconis, Drake..
Autorská citace #36
4.4.2007 08:44 - Argonantus
Ebon Hand:
Jazykovědný problém draka jsem s to vysvětlit. Slova pro draky byla nalezena ve staré řečtině (derkomai, derkesthai), v obou případech to souvisí se slovním základem ZRAKU, pozorování, pozorného sledování a podobně. Tam končí obvykle badatelé běžných levelů (s Oxford dictionary a podobně), ale čaroděj vyššího levelu Elder zjistil, že slovo "darc" existuje dokonce v sanskrtu, a je to opět zrak, pozorování; draky si tedy přivezli do Evropy zřejmě i se slovem už indoevropští praobyvatelé. Zajímavostí je, že slovo je příbuzné různými důmyslnými obměnami se slovem "clear", čistý, které je prý v keltštině a vůbec leckde.
Pak by tě šlo zavalit podrobnostmi o neméně zajímavých alternativách slov pro draky (saň, worm a podobně), ale asi by to glosa už neunesla. Pokud by na tom někdo trval, lze sem metnout příslušnou kapitolu knihy.
Autorská citace #37
4.4.2007 10:23 - andtom
Argonantus: To by mně zajímalo, jak se hledá příbuznost slova různými důmyslnými obměnami :) Mně to zní tak, jakože máme počáteční slovo a nějaké hezké vznešené ke kterému se chceme zpětně dobrat a tak provádíme důmyslné obměny, až se k tomu dopídíme.
Nejsem tedy ani ubohý čaroděj druhé kategorie Rumburak, ale slovo darc mi připadá tak krátké, že z něho snad musí pocházet spousta slov, resp. pomocí důmyslných obměn se zřejmě bude dát dospět ke spoustě slov. Jinak hádám, že úplně náhodou není žádných společných kořenů v minulosti mezi drakem a třeba současným anglickým slovem dark nebo nějakým jiným nevhodným slovem, pletu se? :)
Autorská citace #38
4.4.2007 10:47 - Argonantus
Andtom: Najdi si Eleshara Vermilliona, nebo Skavena, a zeptej se jich; já bych kecal. Vím jen, že různé přesmyky a záměny písmen ve slovech mají v každém jazyce svoje pravidla. Dokonce se tak děje i u skloňování ("hlásková změna").
Takže to rozhodně nejsou nějaké libovolné hrátky, ale bádají nad tím vědci s příšerně dlouhými tituly.
Jinak - ano, z těch evropských "praslov" pocházejí mraky slov, a dokazuje se tím vůbec příbuznost indoevropských jazyků. Například sníh, který zní podobně v kdejakém jazyce; nebo škola.
"Dark" - to nevím, může to být i náhoda. Stejně jako anglické a čínské "long", což značí drak a dlouhý. Jsem v jazykovědě čaroděj velmi nízkého levelu (gymnaziálního), a moudrosti stran draků nebo sanskrtu jsem vyčerpal z čarodějů daleko vyšších.
Autorská citace #39
17.10.2007 18:16 - sirien
Eleshara vám sem můžu poslat. Argonantus zmizel. Draci jsou úžasní :D
K prapůvosní otázce - při hraní na Tergaronu jsem své hráče zkonfrontoval s jedním drakem, resp. s jendím z posledních co zůstávali v Základní úrovni Tergaronu. Povídali si s ním později poměrně často a byli to docela dobří přátelé... on teda Pyros (ano, Dalcore, ale tato inspirace byla pouze jménem, prostě se mi pro draka líbilo. Nevim, proč by dračí jména měla být nevyslovitelná, nemyslím, že by draci potřebovali dělat se cool nevyslovitelným jménem, oni JSOU cool sami o sobě...) byl kapku starší (asi tři tisíce let, co se pamatuju) a vlastně celá nová civiilizace byla vystavena z jeho popudu, stál za půlkou politických machinací a operací a celou civilizaci směřoval nahoru k rozvoji, k čemuž měl sakra dobré důvody (potřeboval připravit půdu pro příchod věštbou přslíbeného mága který měl otevřít portál do jiné dimenze a znovu přivolat draky zpět do Základního světa z jejich nedobrovolného vyhnanství). Ne že by teda hráči věděli něco o tom že je drak (s dračí podobou se nenamáhal už pár set let), to zjistili asi až po roce hraní, ale stejně :))
A v současné hře... hm. Ona to tu čte Sathel, takže nic, ale tam mám draky zpracovaný MÓÓÓC pěkně a velmi netradičně :)
Autorská citace #40
19.10.2007 03:44 - sirien
Od ELESHARA:
Zdravím, přiznám se, že jsem poněkud líný zapisovat se na další forum, kam bych neměl už čas chodit. Zatím ale potvrzuji, že podle mých současných omezených zdrojů "drak" pochází z řeckého "drakón, drakontos" - mořský had nebo plaz, u něhož se spekuluje o společném původu s oním slovesem "derkomai, derkesthai", aorist "drakó, drakein". Nemám ale k disposici v tuto chvíli žádné zdroje jiné než internet. Na sanskrt se zeptám.
Autorská citace #41
7.11.2007 14:16 - Argonantus
Blump.
(s ohledem na resurektování tohoto článku na jiném netu).
Autorská citace #42
25.11.2007 12:24 - kaito
Drak ouč to je to nejúžasnější stvoření co kdy bylo je a bude :)
Autorská citace #43
25.11.2007 14:36 - Fritzs
Aby postavy před drakem v hrůze prchaly... co takhle nechat obřího draka pilotovat obřího robota rozměrů menšího města...
Protože draci sou ťunťové (stačí se podívat na ty statistiky) a obří roboti jsou snem každého ťunti!
Autorská citace #44
25.11.2007 14:57 - bigbythewise
Fear aura ti nestaci? :)
Autorská citace #45
25.11.2007 15:48 - Fritzs
bigbythewise: Fear aura není špatná, ale aura of absolute terror je eště o pár řádů lepší
Autorská citace #46
25.11.2007 16:22 - bigbythewise
Jasne, ale to uz patri nekam mezi Epic a Munchkin Level Handbook.
Autorská citace #47
25.11.2007 17:07 - sirien
Hm, něco takovýhodle?
Autorská citace #48
25.11.2007 17:08 - sirien
ok, trochu blbě centrovaný, nechtělo se mi s tim patlat, prostě tohle:
http://i182.photobucket.com/albums/x59/Sirien-neiris/epicgear.jpg
:))
Autorská citace #49
25.11.2007 17:20 - Alnag
S dovolením jsem ti ten obrázek trochu zmenšil, aby se tam z něj alespoň většina vešla. Mimochodem autorem je Anry Nemo, ten samý týpek, co dělal mojí ikonku. :-)
Autorská citace #50
25.11.2007 17:37 - sirien
ah, cool... tu úpravu tagu s heigh a tak sem neznal...
Autorská citace #51
25.11.2007 21:44 - bigbythewise
Co to je za silenost? Vaham, jestli to je puldrak, drak nebo drakokonstrukt, nicmene vim jiste, ze by tomu chudakovi svitek s kouzlem metal melt nebo ironguard prisel vhod... Kresba je skvela, to se neda jen tak okoukat. Clovek jenom zasne jak tohle nekdo dokaze.
Autorská citace #52
11.12.2007 10:48 - Argonantus
Sirien:
Já bych řekl, že to je Big Munchkin osobně. To na té levé ťapce je dvojkulomet?
Autorská citace #53
11.12.2007 11:48 - Fibriso
spíše bych to odhadoval na "TPKOADM construct" template
Autorská citace #54
11.12.2007 19:26 - bigbythewise
Argonantus: Podle me to je vidlicka na pohodlne basteni dobrodruhu. Ty dve hlavy co mu trci ze zad slouzi k opekani.
Autorská citace #55
14.6.2014 13:27 - sirien
Autorská citace #56
14.6.2014 14:47 - ShadoWWW
To mi připomíná, jak Rodney Thompson komentoval titulní ilustraci na D&D Starter Setu, že zachycuje družinu dobrodruhů pár sekund před TPK. (Jinými slovy, že v D&D 5e budou draci opět drsní draci.)
Autorská citace #57
14.6.2014 15:08 - Colombo
I vy nekromanti.
Autorská citace #58
31.1.2017 12:04 - Log 1=0
Taková malá úvaha.
Draci jsou prastaří, spí v jeskyních na obrovských pokladech, umí létat a chrlit oheň. OK. Ovšem z logiky věci musela kdysi dávno existovat doba, kdy byli mladí, neměli poklady, ale snažili se je shromáždit. Ale už určitě uměli létat a chrlit oheň.
K tomu, aby vznikly všechny ty super věci v dračích pokladech, musela tehdy být slušná řemeslná úroveň. To v podstatě implikuje města. A co je takové město z pohledu draka? Ideální cíl. Spousta kořisti, snadný útok ze vzduchu, dobře to hoří.
To si museli uvědomovat i tehdejší obyvatelé, a museli hledat adekvátní obranu. Nabízí se jednak maskování, jednak nějaká ochranná silná a nehořlavá bariéra. Oboje zajistí nejlépe ta samá věc. Několik metrů zeminy. A nejlepší způsob, jak získat takovou vrstvu je zakopat se.
Hm, neříkal někdo, že je všude kolem spousta podzemních systémů, které jsou staré a plné pokladů?

Ne, nemyslím si, že jsem první koho to napadlo...
Autorská citace #59
31.1.2017 12:21 - LokiB
Log 1=0 píše:
Draci jsou prastaří, spí v jeskyních na obrovských pokladech, umí létat a chrlit oheň.


s třetí charakteristikou bych souhlasil, jakožto obecnou. zbylé tři jsou ... mno, settingově specifické :)
Mimochodem, nevysvětloval někdo v Zaklínači potřebu hubení draků jakožto obranu měst?
Že by Yennefer?

Píše:
"Vysvětlím ti to. Boj člověka o životní prostor a místo, jež mu v přírodě náleží, může být vyhrán a převaha člověka nad ostatními druhy a rasami zajištěna pouze tehdy, přestane-li kočovat, vláčet se za živobytím z místa na místo poháněn ročními obdobími a přírodními zákonitostmi. Jinak lidská populace nikdy nedosáhne patřičného rozvoje, neboť vývoj lidského jedince je příliš dlouhý - dítě je příliš dlouho bezmocné. Jedině v bezpečí, za hradbami města nebo tvrze bude žena schopna rodit rok co rok, přivést na svět dostatečné množství dětí a postarat se o ně, dokud se neosamostatní. Plodnost, Dorregarayi, to je rozvoj, to je podmínka přetrvání a nadvlády. A zde se střetáváme s draky. Pouze drak, žádný jiný netvor, je schopen ohrozit opevněné město nebo hrad. Kdybychom nehubili draky, lidé by se neshromažďovali, nýbrž by kvůli bezpečí žili odděleně. V hustě zastavěném lidském sídlišti je dračí oheň strašlivá pohroma, pohltí stovky obětí, hubí a ničí. Proto musí být draci vyhlazeni do posledního, Dorregarayi."


Jak onejlepší obrana jim přišlo vyhubení draků :)
Autorská citace #60
31.1.2017 13:03 - Log 1=0
I ta třetí není obecná. Ale tak všechny jsou řekněme běžné...

Vyhubení draků ovšem není nic snadného, určitě to vyžaduje i nějaké to zázemí, přípravu. A vzhledem k tomu, že ani zakopání se není 100% spolehlivé, tak se může vyplatit i tak (navíc, podzemní města ty prostředky mít může).
Dejme tomu, že se obyvatelům v podzemí moc nelíbí, tak vybudují armádu drakobijců, ta zničí draky až na pár nejsilnějších, ale přitom je zničena. Podzemní města jsou bez svých nejlepších bojovníků a zbraní snadnou kořistí pro slabší, ale zato úzko- a temno- milné potvory. Takže je najednou na povrchu mnohem bezpečněji, a je lépe se tam přesunout, i za cenu obrovských ekonomických ztrát.
Neříkal někdo, že ty dungeony jsou plné potvor?

Ono je to vlastně celé docela logické.
Autorská citace #61
31.1.2017 13:36 - sirien
Log 1=0 píše:
Vyhubení draků ovšem není nic snadného

partička tří démonů, jeden silnější wizard, pár cheerleadingujících duší starejch warlocků a jedno seslání Familicide to jistí...
Autorská citace #62
31.1.2017 14:12 - Naoki
takhle ale vyhubíš pouze pětinu :P ;-)
Autorská citace #63
31.1.2017 14:23 - LokiB
Naoki: 1/4, ne? a ještě jen jedné barvy ...
Autorská citace #64
31.1.2017 14:52 - Merlin
myslím, že Asmodeus a ta jeho sebranka by taky pomohli...za pár kapek krve
Autorská citace #65
31.1.2017 18:40 - LZJ
Co se týká ochrany před dračím ohněm: Nebyly ve starověku města spíš kamenný (Řecko) a cihelný (Babylon) a dřevěný až později ve středověku? Jestli to nebylo i tím, že draci už zbyly spíš v pověstech, než v reálu.
Autorská citace #66
31.1.2017 18:45 - sirien
No nevim, ale co sem já slyšel, tak draci nemaj moc problém dobíjet podzemní komplexy. Sice na to nejsem úplně expert, ale tuhle sem v hospodě potkal bandu asi tak třinácti zahradních ozdob, co se tam přivožrali a pak zpívali o tom, jak jim jedna taková přerostlá ještěrka zrušila sídliště pod celou jednou horou.
Autorská citace #67
1.2.2017 09:45 - Pjotr
Sirien:
Na velikosti (chodeb) proste zalezi.
Autorská citace #68
1.2.2017 09:48 - Merlin
Pjotr píše:
Na velikosti (chodeb) proste zalezi.


tak nevím co si tím chtěly zahradní sádrové ozdoby kompenzovat (těmi velkými chodbami)
Autorská citace #69
1.2.2017 09:50 - LokiB
Merlin: svoje mnozstvi ... asi je pak uz nebavilo se v tech uzkych tlacit, jak mestani na starem meste prazskem ;)
Autorská citace #70
2.3.2017 02:02 - Šaman
Nekromanti tahají ze skříně kostlivce, já rovnou kostlivého draka :D

Alnag píše:
Při téhle příležitosti mne napadá otázka... jak často vlastně používáte draky ve hře? Já co si vzpomínám jsem ho v DrD za sedm let nepoužil nikdy a v DnD blahé paměti dvakrát. Z toho jednou dostali hráči úžasný nápad, že se kolem spícího draka, který jim překážel v cestě, proplíží.

Souhlasím, že čím méně draků, tím jsou legendárnější.
Za nějakých patnáct let hraní si vzpomínám na tyto (napříč družinami, ale ve stejném oDrD světě):
  • Modrý drak, ztvárněný spíš jako čínský vodní drak - občas ho vídali rybáři jednoho jezerního města. S družinou nakonec dokonce mluvil, tabulkově byl zmateně dobrý.
  • Žlutý drak - družina ho v poušti několikrát viděla přelétat, ale nikdy si postav nevšiml. Družina ale měla docela bobky, protože kdyby si všiml, byl by to TPK.
  • Ledový drak - družina bojovala proti ledové královně (čarodějnici), která kouzelm uvěznila ledobou dračici a její vejce používala při rituálech. Po smrti čarodějnice si dračice přilétla pro vejce a družinu nechala jít, dokonce jí slíbila pomoc, pokud by se dostala na dálný sever.
  • Červený drak - okolo něho se točila jedna kampaň. Podle pověstí žije v sopce a chrání jeden důležitý artefakt (k výpravě pro něj ale nikdy nedošlo). V následující kampani si pro onen artefakt došel nový záporák a dokonce získal dračí vejce. Ono vejce dostala družina za úkol získat, což se jí povedlo a odevzdala ho svému zaměstnavateli. Po mnoha dalších událostech se z majitele vejce vyklubal ještě horší záporák, kterému se draka podařilo vychovat. V epickém boji armád dobra a zla se družina poprvé a naposled postavila drakovi. Ještě nebyl dospělý, ale než byl zabit, nadělal v královské armádě velké ztráty.
  • Několik draků je v erbech významných rodů, ale o jejich původu se nikdy nemluvilo.
  • Dva prastaří draci jsou dokonce pravděpodobnými stvořiteli světa a učitelé bohů, ale o tom postavy (ani většina hráčů) nic neví.
=> zmínka o draku tak jednou ročně, setkání jednou za tři roky a bitva s drakem jedinkrát za 15 let hraní :)


Plus dvě konfrontace se sáňkama. Obě byly založené na brutální a násobné saní schizofrenii, takže jednou hlavy hlasovaly, zda nechají družinu projít (každá hlava měla jiné požadavky). Podruhé došlo k boji a saň byla nechána naživu, když jí zbyla jediná, poměrně kladně smýšlející, hlava.
(Osobně považuji saň za jednu z nejzajímavějších potvor celého DrD bestiáře.)
Autorská citace #71
2.3.2017 02:42 - sirien
Někdy mi přijde, že se s draky šetří až příliš - GMové se tak bojí dát je do hry aby je nedevalvovali, že je pak nedají do hry vůbec. To je pak jako šetřit si luxusní čokoládu ve skříni tak dlouho, až se zkazí.

Na druhou stranu problém je, že DrD bylo tak levelově roztahané, že hráče prakticky nepouštělo do high level - skupiny o kterých sem jen slyšel že vůbec kdy hráli 16+ level bych spočítal na jedné ruce. To se pak člověk těžko potká s ikonickými protivníky jako sou draci.

Co sme minulej rok hráli ten high-level DnD one-shot tak sme na královském bále na narazili na draka (zrovna metamorfovaného do lidského těla) a s těma high-level postavama to najednou byl docela jinej feeling - musim říct, že scéna kdy sme si nejdřív s Babajem vyjasňovali, že ano, skutečně, v sále je opravdu drak a následně sme diskutovali, co s tim teda sakra jako budeme dělat, abysme došli k závěru, že nejlepší asi bude jít jej taktně diplomaticky pozdravit a tvářit se, že samozřejmě že poznáme draka, když ho vidíme (bez ohledu na to, že sme si ho všimli prakticky náhodou - long story), byla fakt hezká. Zvlášť ta ironie, jak tam stojí těch pět 16th level charů s drakem uprostřed davu nic netušících šlechticů a baví se o tom, jak zrovna omylem poslali celej kontinent na hranu války a že maj asi tak zbytek večera na to, aby to zase zvrátili, měl něco do sebe :) Teda, že zrovna odhalili strašlivou hrozící válku a mají zbytek večera na to aby jí odvrátili, chtěl sem samozřejmě napsat...
Autorská citace #72
2.3.2017 08:04 - Tarfill
Je pravda, že i já jakožto GM s draky fakt šetřím a ani si už nepamatuju příběh, kde jsem draka měl...

Na druhou stranu se mi ale zdá, že Wizardi se těch draků naopak nebojí vůbec a cpou je ve svých modulech možná až moc často... nebo jsem jen zrovna pročítal ty moduly, ve kterých náhodou byli...


sirien píše:
Co sme minulej rok hráli ten high-level DnD one-shot

Jo, to byla pěkná hra. Ačkoli jen jako pouhý divák, rád si na to vždy vzpomenu...
Autorská citace #73
2.3.2017 08:18 - Tadeas
Tarfill píše:
Na druhou stranu se mi ale zdá, že Wizardi se těch draků naopak nebojí vůbec a cpou je ve svých modulech možná až moc často... nebo jsem jen zrovna pročítal ty moduly, ve kterých náhodou byli...

Jak ze se ta Wizardi hra vlastne jmenuje? Dungeons & co?
Autorská citace #74
2.3.2017 08:43 - LokiB
Tadeas: Dungeons & Drontes

sirien: s ikonickým protivníkem se může potkat i low-level char ... ale neměl by s ním bojovat :).
V DrD to holt trochu pomotali tím, že chtěli mít draky v prvních pravidlech pro začátečníky, takže tam původně dali takové jako Životaschopnost 5, OČ: 10 ... atd. rozumím tomu, ovšem s příchodem PPP a PPE to jaksi ztratilo smysl. Proto to v dalších vydáních PPZ předělali na vyšší levely.
DnD to má vychytanější v tom, že má různé věkové levely rovnou popsané, a tak vlastně máš draka pro každou úroveň. od Wyrmlinga po Great Wyrma. Si GM může vybrat co se mu zrovna hodí.

Popravdě to u sebe mám spíš podle settingu ... v skoro-středověku se mi draci nehoděj, jestli někdy někdo, nevím. V fantasy elfové-mágové-pegasové ... tam prostě draci patřej a nemám problém s tím, že jich v každé kampani postavy několik potkají, některé zabijí, jiné opatrně obejdou, nebo si s nimi vyjasní životní prostor, či snad přímo spřátelí ...
Autorská citace #75
2.3.2017 08:48 - Merlin
Draky si šetřím, nicméně teď jsem jako hřebíček jedné části kampaně dal zombii z mladého černého draka (jako vrchol nekromantova snažení o oživení zombíků...a poslední počin)
Autorská citace #76
2.3.2017 14:44 - Tarfill
Tadeas píše:
Jak ze se ta Wizardi hra vlastne jmenuje? Dungeons & co?


Ne Tadeáši, Dungeons & co se to nejmenuje. Chceš nápovědu? :-D
Autorská citace #77
3.3.2017 12:17 - Tadeas
Tarfill píše:

"Ze by to byl tygl?" :)
Popravde ja uz draky pouzivam pouze jako NPC, ale kdyz uz, tak zcela klicove. Muj posledni drak byl navigatorem, lepe receno navigatorkou, vesmirneho cechu ktera ztroskotala na planete. Bezna atmosfera byla pro ni toxicka, tak zustavala v hybernaci. Nanestesti to byla tak mocna psionicka, ze i ve spanku dokazala ovlivnovat myslenky a sny lidi, kteri ji tak postupne zacali uctivat jako bohyni.
Samozrejme tohle byl metapribeh, kampan to byla ryze fantasy (az na jednu pusku, kevlarku, vetrelce a podivny dungeon). Dracice se v epickem finale rozhodla obetovat svuj zivot a pomoct druzine ve finalnim souboji s Nicitelkou svetu a jeji armadou mutantu ktera oblehla prastare trpaslici mesto.

Edit: za tenhle napad vdecim Quentinovy myslim. Az si nekdy zlomim nohu a tim padem budu mit dost casu, tak to sepisu jako sandbox :)
Autorská citace #78
7.8.2017 23:19 - sirien
well, well, well...

Respekt těm vojákům. Jako vážně, docela awesome morálka zůstat tam stát a dál bojovat...

(plus dohra celé věci s balistou - nejlepším nástrojem pro nasrání draka a obrácení jeho pozornosti k vaší osobě)

Jako už když si tam podali tu flotilu tak to bylo moc hezký, ale tohle je fakt hezká ukázka síly. (A Daenerisiny demence - srsly, nějakej armor a přilba proti šípům? Ne? Cool koženej obleček stačí? Armor class: ego too much?)
Autorská citace #79
8.8.2017 01:05 - LokiB
ono se o moc snáz zůstává stát a dál bojovat, když ti to napíše scénárista do scénáře, než když to máš fakt udělat.
Proti šípům by to chtělo brnění, ve kterém by zas byla dost neobratná a na létající potvoře ... no, je to asi na zvážení každého. mně přijde, že šance ji trefit, je mizivá ... tedy, pokud to nenapíše scénárista do scénáře
Autorská citace #80
8.8.2017 10:24 - Vaarsuvis
sirien píše:
(A Daenerisiny demence - srsly, nějakej armor a přilba proti šípům? Ne? Cool koženej obleček stačí? Armor class: ego too much?)


Ramsay Bolton taky žádnou helmu neměl a proč? Protože helmy nejsou pro
hrdiny.
Autorská citace #81
8.8.2017 22:04 - sirien
LokiB píše:
no, je to asi na zvážení každého. mně přijde, že šance ji trefit, je mizivá

Pro jednoho lučištníka možná - pro celý oddíl co to tam pošle jak koberec... ostatně i v tý samotný scéně kdyby Drogona neobrátila o 90° a nechytla tu salvu na jeho pancíř tak z ní moh bejt dobrej jehelníček.

A neřikám, že na sebe má nutně narvat full pláty - ale nějaká aspoň kroužkovka by neuškodila. A o obratnost bych se tak moc nebál - ta potvora je tak velká, že jí Daenerysina přítomnost v létání zjevně nijak neomezuje a po Daenerys se nechce nic moc víc, než aby se pořádně držela a sem tam zařvala nějaký to "drakarys!"

LokiB píše:
ono se o moc snáz zůstává stát a dál bojovat, když ti to napíše scénárista do scénáře, než když to máš fakt udělat.

Jakože mi fakt v komentáři k televizní fantasy sérii vyčteš, že sem nenapsal "hej a ty vojáci byli vykreslený jako fakt hustá parta, když tam zůstali stát"? :)
Autorská citace #82
9.8.2017 07:23 - Ugy
Jako souhlasím, že by si Daenerys měla vzít nějaký brnění, bohužel si myslím že k tomu nedojde. Protože už by to nebyla ta "křehká" dívenka s drakem.

Taky vám někomu kromě mě připomínal Drogon při záběrech z boku Serenity (Firefly)? Mám na mysli to strašně vypouklý břicho směrem dolů. Drak byl udělanej krásně, ale od chvíle co jsem si toho všiml jsem v hlavě slyšel pořád dokola "You can't take the sky from me"
Autorská citace #83
9.8.2017 08:07 - sirien
Ugy píše:
"You can't take the sky from me"

Bron to zkusil :)

Jinak popravdě ani moc nepřipomíná...
Autorská citace #84
9.8.2017 08:36 - Tarfill
Jo, břicho mají ty draci podle mě taky docela moc vypouklý (nafouknutý), ačkoliv jinak vypadají přesně tak, jak si draka představuju i já.
Jen se množí otázky, co mi k GoT nejsou jasné a co se s každým dalším dílem jen přiostřují - a to je ale spíš do jiné diskuze -
např. proč sakra Daenerys přiletěla jenom s Drogonem? Kde nechala ty další dva draky?
A co sakra to bylo za jezírko, do kterého spadl Jaime, když spadl jen metr od břehu a je tam hloubka několik metrů...? ;-)
Kolik času uteklo od doby, co Dany vyrazila proti Lannisterům a jak pomalí jsou bílí chodci, když mezitím na Zimohrad dorazila i Arya a Bran... ale to tady neřešme, potřeboval jsem si jen "odplivnout" ... ;-)
Autorská citace #85
9.8.2017 11:23 - LokiB
sirien píše:
Jakože mi fakt v komentáři k televizní fantasy sérii vyčteš, že sem nenapsal "hej a ty vojáci byli vykreslený jako fakt hustá parta, když tam zůstali stát"? :)


"Vyčteš" je snad zbytečně přísný slovo :)
jen jsem k tomu přidal s mrknutím oka maličký komentář, když jsem si vzpomenul, kolikrát se lidi (neříkám, že ty), odvolávali na to, že "hej, v tom a v tom filmu to dělali, tak to tak přeci funguje!"

Tarfill píše:
např. proč sakra Daenerys přiletěla jenom s Drogonem? Kde nechala ty další dva draky?

vždyť tam byli všichni 3 draci, ne?

Tarfill píše:
A co sakra to bylo za jezírko, do kterého spadl Jaime, když spadl jen metr od břehu a je tam hloubka několik metrů...? ;-)


Takových jezírek je v přírodě ve skutečnosti celkem dost, člověk se nesmí nechat ovlivnit představou českých rybníků :)
Některá krasová jezera/jezírka jsou třeba dobrým příkladem.
Autorská citace #86
9.8.2017 12:19 - Tarfill
LokiB píše:
vždyť tam byli všichni 3 draci, ne?

já jsem viděl pouze jednoho, na kterým seděla Dany... nebo jsem slepej, nebo jsem koukal na jinej díl... ;-)

LokiB píše:
Takových jezírek je v přírodě ve skutečnosti celkem dost

To sice jo, ale většinou k nim nevede pohodlná písčitá pláž, nýbrž strmější skalnatý svah... Tento případ je samozřejmě záměr režiséra, tudíž větší polemika je zbytečná, ale fakt mě to překvapilo a nepůsobilo to na mě věrohodně.
Autorská citace #87
9.8.2017 13:20 - sirien
Hloubka jezírka nehraje moc roli, i kdyby tam byly jen dva metry tak by to mělo stačit.

Do bitvy vzala jen jednoho draka protože jeden bohatě stačí a má nad ním kontrolu - kdyby jí další dva lítali všude okolo tak kdo ví co všechno by vypálili a kam všude by se vydali ještě po cestě - z taktického hlediska je lepší mít jednu hustou potvoru která útočí tam kam potřebuješ než mít tři z nichž dvě útočí náhodně kam je zrovna napadne - to by třeba mohli taky podpálit vlastním vojákům linii do níž chtějí útočit nebo by jim za zády kvůli třeba čtyřem utíkajícím nepřátelům odřízli ústupovou cestu atp.
Autorská citace #88
9.8.2017 21:25 - LokiB
Jo aha, tři byli v tom linkovanym útoku na flotilu ... to se mi popletlo. ale tam nějak nevadilo, že jsou tři chaoticky útočící
Autorská citace #89
9.8.2017 21:58 - sirien
LokiB píše:
ale tam nějak nevadilo, že jsou tři chaoticky útočící

ne no - tam se nepletla pod nohy žádná vlastní flotila ani armáda. Když je všechno okolo nepřátelský, tak Ti může bejt ukradený, jakou paseku tam dva další z řetězu urvaný draci nadělaj a klidně je tam pustíš. Když máš do sebe zakleslou svojí a nepřátelskou armádu/flotilu, tak chceš bejt opatrnější, abys nakonec neskončil s 50% friendly-fire.
Autorská citace #90
15.8.2017 11:07 - Vojtěch
Ugy píše:
Taky vám někomu kromě mě připomínal Drogon při záběrech z boku Serenity (Firefly)? Mám na mysli to strašně vypouklý břicho směrem dolů. Drak byl udělanej krásně, ale od chvíle co jsem si toho všiml jsem v hlavě slyšel pořád dokola "You can't take the sky from me"


Tarfill píše:
Jo, břicho mají ty draci podle mě taky docela moc vypouklý (nafouknutý), ačkoliv jinak vypadají přesně tak, jak si draka představuju i já.


Pánové, ono to pravděpodobně nebude myšleno jako břicho a nebude to nafouknuté. To se jen do toho začal míchat nějaký zoolog a dodělali kost na upnutí svalů pro máchání křídly. Jako tady u holuba.



Tady je vidět, že to je clekem štíhlé.

Autorská citace #91
15.8.2017 14:34 - sirien
Mňo... osobně mi to přijde jako trošičku zbytečný realismus. U potvory, která by stejně vživotě nevzlítla bez magie. A která zvládá metabolizovat nehorázný množství munice do plamenometu. Jako... proč ne, ale mohli to udělat míň výrazný.
Autorská citace #92
15.8.2017 21:51 - Vojtěch
Jo, to klidně, jen jsem podotknul, že to není až tak stupidní, jako že by mu udělali pivní mozol, ale má to nějakou funkci.
Autorská citace #93
16.8.2017 11:38 - LokiB
Prostě chtěli "trochu jiného draka, než měli ti před námi" ... někomu přijde břicho nevábné, vzhledem k jeho představě draka.
Navíc nemají přední pár končetin, takže to vlastně podle DnD ani nejsou draci, ne? :)
Autorská citace #94
16.8.2017 12:17 - Vojtěch
Není to břicho, ale hrudník. Klasifikace DnD je irelevantní. Podle klasifikace DrD to drak je! :P
Autorská citace #95
16.8.2017 21:42 - PetrH
Trosku vetsi holub;)
Autorská citace #96
16.8.2017 23:12 - sirien
LokiB píše:
trochu jiného draka, než měli ti před námi

Harry Potter and Goblet of Fire, movie. +-.
Autorská citace #97
17.8.2017 00:19 - LokiB
sirien: tak ten právě to břicho/hrudník nemá v porovnáním s tímhle z GoT vůbec ...
Autorská citace #98
17.8.2017 01:52 - Vojtěch
PetrH píše:
Trosku vetsi holub;)


Tak alespoň víš, proč v Západozemí nosí poštu havrani ;)
Autorská citace #99
21.8.2017 12:18 - sirien
Loki: ne, ale má křídla jako přední končetiny (tj. chodí s nima a tak) (aspoň co pamatuju)
21.8.2017 13:22 - Merlin
Sirien: zjevná inspirace ptakoještěry
21.12.2018 22:53 - krytah
Ptakoještěři neměli tak výrazný hrudník a hodně plachtili,
než aby nonstop máchali křídly. Teda aspoň podle mě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18039989471436 secREMOTE_IP: 3.142.35.75