Hraju si s nějakým world-buildingem a průběžně se k myšlence tohodle článku vracim. A mám z toho rozporuplné dojmy.
Na jedné straně to má rozhodně svojí eleganci - je tam určitá symetrie, cyklická návaznost, jednoznačná charakterizace a archetypálnost. Zejména když se člověk podívá na celý ten rozepsaný cyklus tak tam jsou dobré možnosti prokreslení a stylizace postav, skupin, i celých světů, oblastí, říší...
Na straně druhé... to je děsně plochý (což, ok, se dá čekat vzhledem k původu v kartičkovce, ale zároveň pro RPG mi to přijde jako naprosto relevantní výtka) a přijde mi že aby tu bylo nějaké použitelné prokreslení, tak by bylo potřeba vytvořit nějakou pomocnou strukturu (návody, příklady...) toho jak ty barvy živelně kombinovat. Avatar RPG s jeho systémem konfliktních, ale neprotikladných ideálů by mohl být docela dobrou inspirací v tomhle.
Když mám nějaký world-building high-concept, tak přiřazení celkové stylizace k barvě pomáhá dotáhnout věci do úplnosti a vykreslit detaily - a zároveň to barevné kolo pomáhá dotvořit kontrastní prvky toho světa. V tom je to určitě užitečný. Nicméně jako nástroj mi přijde že to funguje až v druhé instanci - asi to není něco, od čeho bych chtěl tvorbu začínat nebo to používat v jejích úvodních fázích - na to mi to přijde příliš... povrchní? Mělký? Rigidní? Nevim moc jak to vyjádřit teď.
...jen tak pár poznámek s trochou odstupu plus nějaké zkušenosti z reálnější aplikace (resp. pokusu o ní).