Tipy a triky

sirien
20.12.2018 10:50
Autorská citace #1
20.12.2018 10:50 - Naoki
Píše:
Kdyby někdy někdo natočil nějaké pokračování a rozhodl se přitom zobrazit hrdiny ještě epičtěji tím, že by je nechal být povznesenými nad zásahy, které dostávají, celé kouzlo akčních scén Matrixu by tím ztratil a ta pokračování by byla jen nudným precizním baletem, nikoliv kvalitní akční scénou.

lol
Autorská citace #2
5.5.2020 18:15 - sirien
Souvisí to teda s popisy, ale tím vlastně i s dynamikou boje, tak to házim do diskuse spíš sem kam to tematicky zapadá...

Hello Future Me: On Writing: Fight Scenes!


1 - jednotlivé takty bojové scény by měly být rychlé a úderné. (I když hrajete na vyššim zoomu, tak by tomu měly odpovídat popisy okolo stolu.)

2 - popisy by neměly být kulomet náhodných věcí (děje se A a B a C a D...), ale měly by na sebe postupně navazovat (A a tak B a proto C a protože C tak D...) Tady je otázka jak s popisy u RPG - dodržení tohle struktury učiní věci přehlednější, takže naopak když chcete vyvolat chaos, tak se to může hodit porušit.

3 - detailní popis je potřeba jen tam, kde se láme převaha nebo se děje něco významného. U RPG je tohle otázka, protože narozdíl od literatury většina systémů nemá ráda náhodné posuny děje a chce řešit věci v posloupnosti. U Fate takové "přeskoky" dělat lze, u DnD spíš ne.

4 - bohatší popisy vytváří větší "dojem" z boje než strohé popisy (duh! ...ale tak...)

5 - prostředí boje je dobré popsat předem, protože to dá hráčům nejen lepší představu, ale rovnou jim to předestře věci s nimiž můžou reagovat "za běhu" (např. věci za které se schovávat, které po sobě sházet nebo na sebe shazovat atp.)

6 - popisy vázané ke konkrétním zasaženým nebo jen ohroženým částem těla a zdůrazňování toho že zásahy bolí činí souboj dojmově brutálnější, což v RPG znamená také hmatatelnější.

7 - stojí za to se občas zastavit u vnitřních pochodů postav. Jak situaci vnímají, jak (moc, jestli vůbec) se bojí, čeho přesně, jak chaotická pro ně je, na co se soustředí, co vnímají, co přitom cítí atp.

8 - kecání by mělo být minimální a úderné a věcné.


Většina už byla řešená nebo jí najdete doporučenou mnohde jinde - zdůraznil bych tu zejména body 5 a 7.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20156979560852 secREMOTE_IP: 18.204.227.117