Formulace sem upravil, díky.
LokiB píše:
měl bys link na popis, myslím, že to bylo v jiném dílu Scénáristiky, kde tohle trochu rozvádíš.
Myslim, že ne?
Neplést rekapitulaci jako shrnutí na začátku hry ("Previous on Battlestar Galactica") a rekapitulaci jako formát hry, ve kterém "přehráváš" dřívější věci v novém kontextu nebo na jejich pozadí dodáváš něco nového.
O vracení se k minulému obsahu byla krátce řeč ve
čtrnáctce (najdi si tam "prequely" a "flashbacky"), ale bylo to tam spíš v kontextu scény než celého scénáře (což, samozřejmě, jde snadno generalizovat).
O rekapitulacích typu Battlestar Galactica tu Demonica přeložila nějakou dobu zpátky jeden kontroverzní článek, kterej obratem vyvolal živou diskusi o tom, jak je špatně :)
LokiB píše:
Když je z hlavního "scénáře kampaně" nějaká odbočka jako krátký side-quest (který ale jinak funguje úplně běžně jako při hlavním scénáři), který s náplní toho hlavního nesouvisí ... je to podle definice filler?
Technicky vzato - ano, je.
Důležitější otázka zní: záleží na tom?
Stejně jako byl minulej díl o osobních příbězích, ale ve skutečnosti tam sou důležitější ty poznámky o množství problémů a jejich prolýnání, tak tohle je o fillerech, ale důležitější je že to vede (má vést) k zamyšlení nad tím, jaký je vlastně obsah Tvojí hry a jak ho mixuješ.
Takže spíš než řešit co přesně je filler podle definice je užitečnější tvářit se, že taková "odbočka" filler prostě je a následně jí zkontrolovat proti běžným požadavkům na filler: obohacuje nějak hru? Je zajímavá, zábavná? Bude se na ní zpětně vzpomínat jako na něco co stálo za to hrát, slouží jako prostor pro nějaké osobní mezihry, má nějakou zajímavou změnu stylu? Prostě proč jí tam vůbec dáváš.
Scénáristika stojí na napůl vysloveném předpokladu, že chceš hrát hru o něčem, v níž se něco konkrétního děje. Samozřejmě, pokud hraješ hru ve stylu "Connanovy sbírky povídek" a postavy se jen flákaj sem a tama dělaj furt něco jinýho, tak spíš než nějaká návaznost Tě bude zajímat, jestli sou ty "povídky" průběžně dost rozmanitý. Což je ale v podstatě podobnej problém jinak.