Tipy a triky

Count
24.7.2017 13:35
Jednoduchá bitva armád
Hledám jednoduchý způsob jak vést bitvy armád, nebo skupin. Dobrodruzi sbírají válečníky, teď jich mají cca 50 a budou s nimi táhnout po částech jednoho území. Optimálně mechaniku podobnou PC hrám, kdy jedna ikona reprezentující skupinu zaútočí na druhou a dostavi se vysledek. Optimálně s tím, kolik bude přeživších pro dalsi tažení.
Autorská citace #1
24.7.2017 13:43 - LokiB
Savage Worlds mají celkem jednoduchý, rychlý systém mass combatu. Není to simulace reality, ale umí to i obléhání, zapojení postav atd. Ztráty to taky počítá.
když nemá být celým smyslem hry bojem armád, je to pro rychlou hru celkem použitelný
Autorská citace #2
25.7.2017 23:38 - sirien
Fate System Toolkit obsahuje takovou "wargaming minigame" co se dá pro podobné věci použít.
Autorská citace #3
26.7.2017 08:02 - Demonica
13th Age má pravidla pro bitvy armád, hráli jsme podle toho závěrečnou bitvu v kampani. Nějaké shrnutí by měli mít přímo na stránkách Pelgrane Press.
Autorská citace #4
27.7.2017 12:37 - crowen
Nieco je naznacene aj v DrDII:Hry mocnych :-)
Autorská citace #5
27.7.2017 15:54 - Count
Prošel jsem si 13th a myšlenka kostek pro každou skupinu armády se mi líbí. Teď jen najít způsob, jak určit sílu jednotlivých skupin. Napadlo mě, podobně jako v 13th mít různé kostky pro různě silné skupiny - d4, d6, d10 a taky najit jednoduchý způsob, jak vyhodnocovat samotný boj.
Autorská citace #6
31.7.2017 20:35 - Gurney
Demonica píše:
13th Age má pravidla pro bitvy armád, hráli jsme podle toho závěrečnou bitvu v kampani.

Ten mass combat byl z Red Tide: Echo Resounding.
Autorská citace #7
2.8.2017 14:44 - Gediman
Count:

Udělám si reklamu. Pravidla pro boj větších skupin i celých armád jsem nedávno vydal k Voidu. Zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=nelitostne-armady

Tak pro inspiraci. :)
Autorská citace #8
2.8.2017 14:51 - sirien
všiml sis v záhlaví toho slova "jednoduchý", že jo?
Autorská citace #9
2.8.2017 14:55 - Gediman
A koukal jsi na ně? :)

Samozřejmě, že ty pravidla jsou přizpůsobena pro Void, takže v jiném systému by bylo dost věcí jinak. Proto jsem dodal to "pro inspiraci".
Autorská citace #10
30.10.2018 14:08 - Count
Nakonec jsem našel na Internetu jedny opravdu jednoduchá pravilda, která jsme si poupravili a sehráli s nimi několik pěkných, rychlých a jednoduchých střetů. Většinou se jednalo o skupiny 10 - 300 jedinců.

Pravidla pro souboj armád

Charakteristiky
- Jednotka = 10 jedinců
- Síla jednotky: 1 až 3
Síla jednotky záleží na vybavení, najezení, morálce, tréningu, atd. Sílu jednotky určuje PJ.
- Bonus k síle jednotky: 1 – 3 (nepovinný)
Bonus se uděluje např. za použité obranné struktury (pasti, zdi, barikády, atd.). Je možné ho přičíst jednotce, pokud všichni v ní mají dva útoky za kolo, atp.

Boj
- Každá ze stran hodí tolikrát k6, jaká je síla jednotky (síla jednotky je 3, hodí 3k6). Jednotka, která hodí víc, boj vyhrála a zničila protivníkovu jednotku.
- Pokud jednotka využívá nějakou obrannou strukturu a prohraje, hodí si k6. Padne-li 5, nebo 6, jednotka přežila.
- Jsou-li v bitvě použity jednotky se střelnými zbraněmi (kuše, luky), nebo útočné stroje, hodí každý z nich při útoku k6 a padne-li 5, nebo 6, zasáhly. Obránce si hodí k6 a hodí-li 5, nebo 6, jednotka se ubránila, ale ztratí jeden bod síly. Při jiném hodu, je obránce zničen.
- V jednom kole, kdy jednotka bojuje proti přesile (2 a více jednotek), se její hod porovnává pouze jednou. Vyhraje-li ostatní hody, znamená to, že se ubránila, ale protivníkovu jednotku nezničí.

Možnosti v bitvě armád (úkoly)
- Zničit protivníkovi obranné, nebo útočné struktury
- Najít / označit / zničit nepřátelské špehy
- Najít / označit / zničit konkrétní nepřátelské jednotky
- Zajmout / zabít protivníkova velitele
- Obrana / dobití konkrétního místa
- Opevnit a udržet místo proti nepřátelům po danou dobu do příchodu posil či jiné události
- Vybavit / vycvičit / najmout jednotky pro další boj

Modifikace:
- Jednotka střelců bude mít patrně horší čísla pro boj tváří v tvář. Proto bych u nich vedl dvě čísla ( jedno na střelbu a jedno na běžný boj), nebo pro zjednodušení by měli pro konvenční boj sílu o jedna menší.
- V případě přečíslení si přečíslená jednotka může vybrat, na koho zaútočí a pokusí se ho zničit.
Autorská citace #11
30.10.2018 14:29 - sirien
Count: mě tak napadá, k čemu to vlastně ve hře potřebuješ řešit?

V mejch Fate SW pravidlech na str. 126 najdeš nějaké simple poznámky a návody k bitvám ve hře (plus 160-161 praktická ukázka věci). Používání skupin pak je vidět na porovnání stran 152 vs 153, 154-156 se str. 157 nebo 166-167 vs. 168.

Celé to vychází z Fate, samozřejmě, ale ten koncept skupin jako trošku posílených jedinců co mají hodně navýšená HPčka se předtím objevil už někde v d20 SWSE - ani nemluvě o tom že už předtím byl v Exalted atd. Nějaké poznámky k použití skupin pak ještě viz p. 118-119 a p. 151 (vč. toho když je postava součástí skupiny např. jako velitel atp.)
Autorská citace #12
30.10.2018 14:49 - Count
Zpestření hry a taky jako rychlá reakce na činy postav, nebo okolí. Ze zkušenosti netrvala žádná víc než dvě hodiny hraní, spíš méně a o to šlo. Hráči si mohli zkusit lehkou strategii a příprava na boj dávala příležitost k dalšímu role playingu a otevírala témata, na která by jinak asi nedošlo (hecování kmene barbarů falešnými rituály, nebo střet se synem náčelníka, který odmítl posílat další muže na jatka).
Autorská citace #13
30.10.2018 15:27 - sirien
Aha. No já bych pro podobné případy asi zkombinoval tu Fate wargaming minihru ze system toolkitu s pravidly pro skupiny a těžkou techniku co odkazuju výše, myslim že by to mělo fungovat bez problémů. (I bez Fate - jen prostě aspekty na různých místech bojiště budou označení věcí co budou dávat nějaký logický modifikátor k hodu)
Autorská citace #14
30.10.2018 16:11 - LokiB
Jak jsem psal, v Savage Worlds je přímo v Core podproa pro takovéto rychlé bitvy, postavy se mohou zapojit do boje specfickými činy (podobně, jak jsi je tam uvedl) a nějaká akce před bojem pak dává pomoc do příslušných hodů.
Ten systém je fatk jednoduchej, takže na nějakou simulaci to není, ale na rychlou odehrávku bitev bez ohledu na počet jednotek (ta bitva je stejná, ať už bojuje na každé straně 50 nebo 50 tisíc).
Autorská citace #15
30.10.2018 16:41 - Count
Už bych to dál nerozebíral. Cítil jsem povinnost splatit dluh, když už jsem se ptal a pak jsme něco vymysleli. Proto jsem téma oživil. A pro další hledající je tady zdrojů myslím dost, hlavně vaší zásluhou. :-)
Autorská citace #16
17.2.2019 15:49 - Log 1=0
Autorská citace #17
17.2.2019 17:50 - LokiB
Log: hodnoty pro počty členů mi přijdou nějak podezřele nízké. jak je to počty v řádech stovek a tisíců členů?
tedy rozsah mezi 4-17 mi v rámci bitev přijde jako "nejmenší měřítko", které snad ani nemá smysl dělit. nebo mi něco uniklo?
Autorská citace #18
17.2.2019 18:02 - sirien
Log: osobně mám untuitivní nedůvěru k jakémukoliv podobnému řešení, které se odkazuje na nějakou tabulku. A které se zdá fungovat nějak odlišně když seskupuju 4 vlky na smečku nebo 5 gobliních minionů na tlupu v combatu pár postav a když seskupuju 50 orků na 5 útočných jednotek v bitvě. Ano, podobné přístupy fungující "hrubou silou" kdy se věci prostě a jednoduše přepočítají tak nějak fungují, ale nejsou moc elegantní a osobně sem měl vždycky pochybnost jak moc jsou vůbec herně prospěšné.

Zároveň číselná logika dřív nebo pozdějc selže. Typicky aby oddílem udělovaný damage rostl lineárně je prostě kravina, protože tím efektivně říkáš, že každý jeden člen oddílu zvládne zasáhnout. Což jako u 20 členného oddílu proti 1 postavě good luck, takhle sehraný nejsou snad ani SAS. A pokud v bitvě všechny oddíly roznásobí svá HP i svůj dmg, tak se nic nezmění, jen budu najednou zbytečně pracovat s o řád většími čísly.

Obecně všechny podobné systémy by měly fungovat spíš jako zjednodušení. Pokud Ti při překlopení vojáků na jednotky ubyde "objektů", ale zároveň Ti přibudou další a nové parametry (oddílové bonusy, oddílové koeficienty, nové tabulky...), tak to je hint, že nejspíš něco neděláš správně.
Autorská citace #19
17.2.2019 22:56 - Log 1=0
LokiB:
Uniklo ti možná to, že jsou to dvě řešení pro dvě různé situace.
Oddíl je zjednodušení pro houf minionů, který by bylo k posrání odházet.
Bitva je simulacionizace/objektivizace dramatických a arbitrárních rozhodnutí vypravěče v případě, že se postavy ocitnou v bitvě.
Takže s tím oddílem nemáš bojovat bitvu, ten ti má pomáhat v šarvátkách.
Sirien: Vlastně totéž, taky mám pocit, že to bereš jako jednu věc (ale možná se pletu).
A tabulka oddílu se při hře nemá používat vůbec, ta slouží k výrobě toho NPC oddílu.
EDIT
sirien píše:
každý jeden člen oddílu zvládne zasáhnout.

Ano, já vím, že u boje zblízka to je kopání studny padesáti lidmi.
U zásahu na dálku je to blbina.
A u minutí je to až nechtěně legrační.
Ale má to i chtěné vlastnosti:
Není to komplikované (je to nestvůra s takovými a takovými staty, a má tyto vlastnosti, z nichž žádná není nová).
Je to výhodnější než mít každého bojovníka zvlášť.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20624613761902 secREMOTE_IP: 18.208.159.25