Tipy a triky

Autorská citace #21
11.5.2017 07:32 - Jerson
Nahazování přesvědčení způsobovalo konflikty ve skupině celkem spolehlivě, ostatně výběr nekompatibilních přesvědčení nebyl o nic lepší a příklady popsané v pravidlech ukazovaly jednu situaci, ze které bylo obvykle jasně vidět, že taková skupina ani nemůže fungovat. Přesto to pravidla umožňovala a často i podporovala bez nějakého doporučení, co s tím.

Ne že by nebylo vtipné hrát se zmateně zlým krollem válečníkem, který se místo překvapivého útoku do zad nepřátel opře o trojzubec a prohlásí "Tak já se podívám, jak to zbytek skupiny zvládne bezemne", ale nemůže se to moc přehánět.
Autorská citace #22
11.5.2017 07:46 - B1rd
Donutil jsi me vstat a jit se podivat do pravidel. Ve zkratce:

Presvedceni si hrac muze zvolit jake mu vyhovuje. Pak je vypis jednotlivych presvedceni.
Pak to pokracuje tim, ze o presvedceni muze rozhodnout nahoda. Je k tomu napsany ze vyhoda je, ze je hra zajimavejsi, kdyz se sejdou ruzna presvedceni a nevyhoda je, ze se muzou sejit postavy, ktere se navzajem vylucuji. Zakonceno je to tim, ze konecne slovo ma PJ.

Jen tak poznamka bokem u Urcovani presvedceni pod timhle textem mam dopsano tuzkou X, patrne jsem to ve svych 12 letech vyhodnotil jako kravinu a dal to odignoroval. Proto jsem se sel podivat, protoze jsem si vubec nevybavoval, ze by se na presvedceni hazelo.
Autorská citace #23
11.5.2017 09:38 - LokiB
sirien píše:
A mám fakt dobrou paměť na cokoliv, co si přečtu. Dědičnej advantage, za 10 bodů :)


Zejména na to, co se píše na stránce vlevo dole ;) (sorry, vtip)

jinak - tenhle článek mám rozečtený, ještě jsem ho nedočetl, takže jsem svoje poznámky a dotazy nedával. pak dám.

jen letmo: zkoušel jsem to, ale u svých hráčů toho, aby popisovali svoje "prohry", nedocílím ... to bych je musel vysloveně nutit
Autorská citace #24
11.5.2017 13:22 - Jerson
B1rd píše:
Proto jsem se sel podivat, protoze jsem si vubec nevybavoval, ze by se na presvedceni hazelo.

Já jsem si přesvědčení podle pravidel DrD 1.5 musel nahodit a velmi jsem se bál, že mi padne jedno ze dvou zel, které nebudu umět zahrát. Naštěstí mi padlo zmatené dobro. Kamarádovi padlo u krolla zmatené zlo, ale asi po desítce sezení si špatně hodil Alchymistovo kostkou, která mu napřed změnila přesvědčení na zákonné dobro, a když se to snažil zvrátit zpět, tak se mu zvedla charisma na 21, pak dostal bleskem a pak kostka zmizela. Pak už hrál asi už jen jednou, protože zákonně dobrého krolla s inteligencí 2 nedokázal zahrát.
Autorská citace #25
11.5.2017 13:30 - Aegnor
Pastýř příběhů píše:
Článek mi přijde fakt dobrej, i když je to zase vyšší dívčí. Začátečník se v tom asi snadno zamotá.

No jako jo, není to "GM-ing 101", ale nepřijde mi to tak extrémně náročné. Navíc, co se stane, když v tomhle uděláš chybu? Umře ti pes? Opustí tě partner/ka? Vyhodí tě ze školy/práce? Ne, prostě se jedno sezení úplně nepovede, ale tak jsou to zkušenosti, pak to proberete s hráčema na pivu a příště už to vyjde.

Pastýř příběhů píše:
Proto se domnívám, že je udržování vztahů na čistě herní úrovni a na základě vzájemných konfliktů, hodně obtížné.

A proto je v článku zmíněno, jak to řešit. Napsat ten vztah někam na charsheet obou postav. Pak, když se postavy zachovají jinak, než říkají jejich vztahy, tak můžeš jako GM položit prst na daný vztah a zeptat se "vážně se tvoje postava zachová takhle?" Uděláš to dvakrát, třikrát a všem to přejde do krve.

((Ano, jsem si vědom toho, že to lehce boří game flow a kazí immersion, ale odhaduju že tak po třetím upozornění už hráči ty vztahy budou hrát i bez upozornění.))
Autorská citace #26
11.5.2017 13:32 - LokiB
Jerson: to byl bug u Kostky štěstí :) kroll normálně nemohl mít zákonné zlo, tak by to neměl získat ani přes tu kostku.Mají tam chybu v pravidlech ;)
Autorská citace #27
11.5.2017 13:38 - Aegnor
LokiB píše:
kroll normálně nemohl mít zákonné zlo

...
Jerson píše:
která mu napřed změnila přesvědčení na zákonné dobro
Autorská citace #28
11.5.2017 14:28 - LokiB
Aegnor: sorry, kroll nemohl mít zákonné dobro. děkuju za upozornění
Autorská citace #29
11.5.2017 15:43 - sirien
A právě jste tu dokonale ukázali pointu ohledně neustupování hráčů ze svých pozic, která stojí za těmi problémy s přesvědčeními - hráči se prostě zakopou v nějaké pozici a celá skupina se stane v podstatě statická a ty vztahy pak prostě nefungují.

Přitom se stačí rozhlídnout okolo a v seriálech a filmech a i literatuře vidíte hromady postav s rozdílnými "přesvědčeními", které spolu průběžně vychází. Je to otázka toho, jak funguje ta skupina. V Expanse máme třeba Jima kterej je Chaotic (?) Good a Amose, kterej je Neutral Evil (?) a kterej tam někde říká něco jako "I follow Jim, because he makes the right choices". I v pitomym Dragonlance jsme měli Tanise (Neutral Good?) a Raistlina (WTF - cosi Evil nejspíš tou dobou) s Raistlinovým "I do not follow Tanis. I and Tanis just walk the same path for the time being" (nebo tak nějak).

A je to přesně o tom, co píšu v tom článku - ty postavy mají nějaké motivace, které je drží pohromadě a nějaké vztahy, které jim umožňují mezi sebou vycházet - něco od sebe navzájem chtějí, nějak reflektují fakt, že jsou spolu na stejné lodi (doslova nebo obrazně) atd. Přesvědčení - nebo nějaká vnitřní charakteristika té psotavy prostě - říká něco o tom, kdo ta postava je a jak se staví k okolnímu světu, neříká to nutně nic o tom, jak interaguje s ostatními ve svém okolí.


LokiB píše:
Zejména na to, co se píše na stránce vlevo dole

No to si piš :)


LokiB píše:
zkoušel jsem to, ale u svých hráčů toho, aby popisovali svoje "prohry", nedocílím

well... Nepopisujte sami, odst. 3 :)

- Ok, budeme hrát na social skilly, ať se tu všichni jen nemlátí po hlavě sekerama
- No, měl záměr tě přesvědčit, abys šel do toho domu a argumentoval XXX, padlo mu to, takže fakt chceš jít do toho domu protože XXX...
- Ale XXX pro mojí postavu nedává smysl!!
- No, tak jako řekli sme, že ty social skilly budeme hrát, záměr je jasnej, tak napadá tě nějakej jinej důvod, proč bys teď chtěl jít do toho domu, než XXX?
- No ale XXX vůbec nedává smysl a...
- No, vidíš, tak třeba možná protože chceš fakt vidět, co tam skutečně je?
- No...
- Nebo možná protože tušíš, že to je past, XXX má bejt návnada a Ty se chceš tvářit, žes mu to sežral a pudeš tam záměrně s tím, že to je past?
- Vlastně...
- Tak ten záměr padnul, tak můžeme jít s tím co říkal nebo si vyber nějaký jiný důvod co tu dává smysl.
- Ok, tak pro mě by dávalo smysl, že...

Tři čtyři kolečka a hráči se pohrnou aby si to zdůvodňovali sami. Trik je v tom dát najevo, že ten záměr prostě obejít nejde, ale jeho kontext je k dispozici pro interpretaci. Asi jako ve Fate Core zranění - když to zranění padne, tak ten následek prostě dostaneš, tečka - ale jestli si fakt necháš rozpárat vnitřnosti nebo jestli popíšeš, jak si uskočil na poslední chvíli pryč a praštil ses do hlavy a máš otřes mozku je na Tobě.


Ale hej, nemusí to nutně sedět všem. Tohle je jen o tom, jak házet social skilly - ty ostatní věci v článku dokáží fungovat i bez toho.


Aegnor píše:
No jako jo, není to "GM-ing 101"

Taky to je Scénáristika 15 :) Takovej třetí semestr, víš co :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070749998092651 secREMOTE_IP: 44.222.116.199