Nejspíš protože sem ho neviděl - dostal sem se k němu v době, kdy už sem začínal mít na Noalana docela slušnou alergii.
Flashforwardy sou popravdě relativně nejtěžší formát z toho, co v tom článku je. Zatímco věci které jdou do minulosti může spustit / ukočírovat jeden hráč sám a výstupem jsou konečná fakta, která prostě vstoupí do hry, tak práce s budoucností vyžaduje herní kooperaci.
Předčasné epilogy jsou přitom (podle mě, tady už to bude asi individuální) o něco snazší, protože je daný kontext, k němuž je potřeba směřovat, takže obratný GM nebo hráč může hru tvarovat tak, aby to zapadlo, tak flashforward z principu postrádá onen kontext. Není až tak těžké vytvořit situaci, v níž flashforward samotný nastane - v tom ta absence kontextu naopak spíš pomáhá, tu scénu někam do hry obvykle zasadíš. Problém je udělat to tak, aby to
vyznělo jako fakt silný moment.
Samozřejmě to je na druhou stranu výhoda - můžeš to jít zkusit a s trochou rozvahy u podoby a podstaty flashforwardu nic moc nerozbiješ, prostě vytvoříš předem scénu, co se někde pak objeví (případně klidně nějak modifikovaná - to se vracíme k předchozím dílům Scénáristiky, kde sem řešil, že nějaké ty zdánlivé odchylky v kontinuitě nebo podobě věcí hráči nemají problém přijmout - sice sem to psal k postavám, ale platí to i tady). Udělat to tak, aby ten flashforward skutečně vyzněl jako zapamatováníhodný moment, je už pak věc cviku - bohužel se to chce učit rychle, protože narozdíl od jiných technik, tahle patří k těm, které nemůžeš do hry házet dle libosti, protože zase nechceš hru totálně zaplevelit vizema budoucnosti, takže na to učení máš omezenej prostor.
Doporučil bych ze začátku si flashforwardy dobře promyslet předem a dokud je nedostaneš do ruky, tak je používat spíš z kraje session jako formu herního intra - to Ti dá potřebnou kontrolu (víš, kde hra v danou chvíli je a o čem má být a nic moc pocestě se ještě nestihlo změnit).
Z počátku se hodí volit flashforwardy, které sice nějak ukazují napětí, ale jsou tak neurčité, že není 100% zjevné, odkud ono napětí pramení (typicky "postavy utíkají", ale neukážeš před čím) - to Ti dá potřebnou volnost pro pozdější zasazení.
Zároveň je dobré to hrát otevřeně a říct hráčům předem, o co se chceš pokusit - tím jim dáš prostor na tom spolupracovat místo toho aby Ti to bezděčně trhali stranou někam jinam v domnění, že máš všechno pořešené.
Na začátek je určitě dobré držet flashforwardy jen v rámci děje jedné session.
A co je hodně silná věc při přípravě - pokus se flashforwardy ze začátku vázat zejména na dění, které nějak souvisí s
Nezávislými událostmi a kauzálně se odehrávají někde v jejich blízkosti (v rámci těchto událostí nebo těsně po nich) - tím si pojistíš, že se flashforward nachází u nějakého "pevnějšího" bodu příběhu který nastane a věc Ti nezmizí pryč tím, že by k událostem které s tím souvisí třeba vůbec nedošlo (což se u Závislých událostí může stát lusknutím prstů).
Hm. Tohle bych mohl do toho článku ještě dopsat možná...