Tipy a triky

Demonica
25.1.2017 15:40
Autorská citace #21
26.1.2017 16:04 - sirien
Jerson píše:
Pak je namístě zkusit zapojit i tuhle část skupiny. Nebo pokud možno nedělat tak dlouhé odbočky.

Ani jedno neni spolehlivý.

S timhle mám dost zkušeností protože sem rozdělování skupiny nikdy nebral jako něco nežádoucího a naopak na to často tlačim (je pak zajímavý když se postavy vyrovnávají s něčím, na co je expert někdo, kdo tam neni...)

Řešení je prosté - postarat se, aby druhá část skupiny taky něco dělala v obdobném čase a pak přecházet střihama mezi jednou a druhou částí skupiny a sledovat jak se ty děje odehrávají paralelně vedle sebe (což nemusí nutně odpovídat 1:1 fikčnímu plynutí děje, dá se hrát i "my něco připravíme, vy tam pak vlítnete" stylem prostřihů mezi přípravou a vlítáváním - zrovna tohle je docela fun sledovat jak sou ty postavy už v akci a spoléhají na to, že to druhá část nepodělá při předchozí přípravě)
Autorská citace #22
26.1.2017 16:44 - York
Merlin píše:
Párkrát jsem zkoušel metodu: přijdete do místnosti...kdo tam sedí? Vidíte v cele chlapa, kdo to je?......a někteří hráči mi házeli takové kraviny, že to rozbilo mou představu o tom co se děje, nebo se případně může dít. Prostě hráči neznají pozadí příběhu, nebo jeho detaily.


To je tím, že to nijak nesouviselo s postsavami nebo s hráčským backgroundem o světě a situaci.

Když to změníš na: "Někdo tam sedí a máš pocit, že ho znáš. Kdo to je?" Tak to navážeš na background postavy a hráč se tudíž má o co opřít.

Vždycky to chce aspoň trochu specifikovat, třeba: "Je to někdo z jihu", nebo "Je docela velký zvíře, asi náměstek nějakýho ministra".


Ten poslední příklad mám z pondělní hry. Začali jsme tím, že před místem, kde se konal rituál, který postavy sledovaly, parkovalo několik aut. Jedna z postav dala hledat SPZtky v různých online databázích a jednu z nich nenašla (moje rozhodnutí - ještě jsem nevěděl, co to znamená, jen mi to přišlo zajímavé).

Následně bylo třeba vymyslet, proč ta SPZtka není v databázích, do kterých má ta postava (celkem schopný hacker) přístup. Nechal jsem si poradit od hráčů, a jeden z návrhů byl, že to je někdo fakt důležitej. To se mi zrovna hodilo, protože jsem výhledově chtěl propojit magické aktivity opozice s vysokou politikou. Takže jsem řekl*: "Je to náměstek nějakýho ministra" (dost vysoce postavené zvíře, aby mělo fakt velkej reálný vliv, ale ne úplně vrchol potravního řetězce).

Hráči okamžitě nastřelili, že to je náměstek ministra průmyslu a obchodu - protože ve hře jako opozice vystupují lidi z korporace Global Energetic a její dceřinné společnosti Česká hydroelektrická - takže dávalo smysl, že politik, se kterým jsou ve styku, mám pod palcem související resort.


* Tady jsem to trochu zkrátil - postavy měly záběry účastníků rituálu a hodily je do googlu s tím, že jim z toho možná vypadne nějaká mediálně aktivní osoba - což byl právě ten náměstek.

Tohle je přesně důvod, proč jsem před časem psal, že se mi blbě improvizují dungeony - každá nová místnost je totiž úplně odstřižená od všeho ostatního a je potřeba vymyslet "něco zajímavého", co ale s ničím prakticky nijak nesouvisí. Naproti tomu detektivka je na společnou improvizaci perfektní, protože hledání souvislostí je přímo v jádru žánru.
Autorská citace #23
26.1.2017 16:52 - LokiB
sirien píše:
Řešení je prosté - postarat se, aby druhá část skupiny taky něco dělala v obdobném čase a pak přecházet střihama mezi jednou a druhou částí skupiny


Čéče, není to tak prosté ... může to být nedostatkem GM, přijde mi, že dost hráčů neudrží takto roztříštěnou pozornost a tebou chválené střihy je ruší. Můžeš říc, že to jde zajistit kvalitní prací se střihama, nevím, jak píšu, může to být moje chyba, ale párkrát se mi v takové situaci stalo, že z toho byl pro hráče pelmel.
Ale sledovat to může být fun.
To už mi ty delší souvislé úseky pro jednu skupinu a následně pro druhou fungovaly líp.

York: fuj, aby mi takhle hráči kecali do hry, to bych nesnesl ;)
Autorská citace #24
26.1.2017 17:14 - sirien
Kouzlo je vědět, kdy ten střih provést. Je potřeba to udělat v momentě, kdy se nějaký kus děje trochu uzavře - když to prostřihneš v půlce něčeho, tak se to pak fakt blbě drží v paměti.

Typicky je blbej nápad střihnout scénu během boje před doběhnutim kola nebo v momentě, kdy sou nějaké postavy zaklesnuté a řežou se natvrdo - mnohem lepší to je udělat na konci kola (když všichni dojeli) a v momentě, kdy nastane nějaký klidnější moment (všichni sou zapadlí, přemisťují se atp.)

Zároveň sem zjistil, že je dost vhodný držet obdobné pnutí na obou stranách děje - pokud se někde bojuje, tak to má smysl střihat jinam jen pokud se něco hodně akčního děje i u druhé skupiny, jinak to hrozně boří napětí a je lepší ten souboj odehrát jako celek (nebo to střihnout na jeho začátku a vyvolat něco akčního i na druhé straně).



Ale jako nechci se tvářit, že to je něco jednoduchého - zrovna střihání scén je skill co se dá zlepšovat do nekonečna a i když mi to dneska funguje dobře, tak sem se s tim taky dlouho rval. Taky je pravda, že hráčům co na to nejsou zvyklí většinou na session chvíli trvá, než se zorientujou v tom jak to prostřihávám (po chvíli to ale obvykle začne bejt vpohodě).

Když budeš trpělivej tak téma střihů je už naplánovaný jako díl Scénáristiky a doufám, že ho stihnu ještě letos :)
Autorská citace #25
26.1.2017 17:52 - Merlin
York píše:

To je tím, že to nijak nesouviselo s postsavami nebo s hráčským backgroundem o světě a situaci.

Když to změníš na: "Někdo tam sedí a máš pocit, že ho znáš. Kdo to je?" Tak to navážeš na background postavy a hráč se tudíž má o co opřít.


ale tak..no..oni věděli proč tam jdou i jaký je asi osazenstvo :). To je jedno...prostě extrémní nelogičnost ze strany jednoho hráče, se kterou jsem se pak musel vyrovnávat. Jak řekl pak jiný hráč.,...moc demokracie u nás hráčů škodí.
Autorská citace #26
26.1.2017 18:12 - York
Merlin píše:
ale tak..no..oni věděli proč tam jdou i jaký je asi osazenstvo :). To je jedno...prostě extrémní nelogičnost ze strany jednoho hráče, se kterou jsem se pak musel vyrovnávat.


Aha, to je jiná. V tom případě doporučuju používat pravidlo, že pokud to není něco přímo o jejich postavě, tak hráči pouze navrhují (a to i v případě, že to řeknou jako oznamovací větu). Tzn. když hráč navrhne něco, co se fakt nehodí, tak prostě řekneš "ok, ale to se fakt nehodí". Je vhodný snažit se nezahodit to úplně, ale pokusit se to nějak twisnout, aby to zapadalo: I úplně stupidní nápad jako "atomová bomba" se dá vzít jako inspirace pro něco, co se hodí do fantasy světa - třeba to je podivná trhlina v realitě a kouzelník má dojem, že když se to rychle nezavře, mohlo by dojít k explozi magické energie...
Autorská citace #27
27.1.2017 13:57 - Ebon Hand
Rozdělování skupiny používám dost často. Postavy toho víc stihnou, mohou používat složitější plány a je to větší zapojení pro jednotlivé hráče, protože operují v mnohem menších skupinkách a každý jednotlivec se musí zapojit. Chce to jen cvik se střihem. Při dobrém střihání je gradace napětí úplně luxusní.

Občas nechávám hráče odehrát NPC, ale nepoužívám to v klíčových momentech konfliktu s PC, protože mám určitou představu o zápletce, gradaci a dramatu. Mám s tím dost negativních zkušeností. Zato naprosto pravidleně odehrávají klíčové antagony ve scénách věnovaným záporákům. Stejně tak nenechávám hráče vkladat do hry NPC v důležitých okamžicí dějové linie z výše uvedených důvodů. Dávám přednost kontrole nad hrou ze strany DM a konzistentnímu příběhu s pořádným dramatem a zvraty.
Autorská citace #28
27.1.2017 14:46 - Sadako
Mno nevím. Přijde mi ten článek takový moc radikální. Třeba to dohadování se nad pravidly, když to většinu hráčů baví a zbytku to nevadí, tak nechápu, proč by se to muselo utínat. V nějaké deep immersion by to asi rušilo, ale lidi nehrají jenom deep immersion, že ano. Totéž čumění do mobilu.

Ten šukací odstavec jsem nějak nepobrala - žádné sexuální chování a pak přemlouvá mimozemšťana, aby si s ním zašukal v podobě kočky, wut?
Pak jsem se teda koukla na blogísek autora a došlo, že míní nepopisování sexuálních scén. Hm, no jako asi lepší, než poslouchat půlhodiny IKEA sexu, nicméně mám dojem, že se takhle nepopisuje kdeco. Třeba když do někoho napálíš fireball, nedostane se ti pěti minut ve znění: jak se oběti nafoukla a popraskala kůže, takže všichni viděli odhalené škvířící se maso, ze kterého odkapával horký tuk, hořící postavav řvala, až se vám rolovaly onuce a vzduch naplnil pach nedělní pečínky etc. etc. - chápete, co se snažím říct, podrobné popisy některých akcí se moc nedělají obecně, zabralo by to naprosto zbytečně moc času a nevím, proč si dávat nějaké zvláštní pravidlo pro sex.
Autorská citace #29
27.1.2017 14:56 - sirien
Protože amíci sou pošahaný?
Autorská citace #30
27.1.2017 15:13 - Sadako
To asi jedině.
Jinak nedík za objev existence věci jako Kender. Mám chuť zahrát si hru, kde je budu systematicky likvidovat.
Autorská citace #31
27.1.2017 15:17 - Šaman
Sadako píše:

Nadpis bodu ale zní: pokud se někdo cítí nepohodlně, promluvte si o tom.
O šukání se píše až jako příklad. U toho týpka se nešuká, u nás se zase popisně nemučí. A jinde zase bude možná tabu fanatická inkvizice Jednoho Boha.
(Na druhou stranu ani u nás nemáme potřebu popisovat mlaskající průniky ani když je na scéně sukuba. Ale luxusní bordel s trpaslicemi se splétanými copánky na vousech i na ochlupení už jsme měli :)
Autorská citace #32
27.1.2017 15:54 - LokiB
Sadako: Tasslehoff "Tas" Burrfoot byl jednou z nejlepších postav série Dragonlance, hands down.

Mno jo, amíci jsou fakt trochu jinde ... tam začneš popisovat průnik, do baráku hned vtrhne policie, odvedou tě v klepetech a dostaneš se nadosmrti do databáze zvrhlíků, načež tě místní babtistický kazatel s davem přijdou zlynčovat domů, kde máš povinně u dveří přivařenou ceduli "zde bydlí zvrhlík" ...
;)
Autorská citace #33
30.1.2017 14:17 - Jarik
Teď jsme si vzpomenul na larp Derniéra.
Používal zajímavou mechaniku, na každou scénu bylo přivázáno slovo - taková "kotva". A během té scény muselo zaznít, jinak scéna nebyla ukončena.

Pomalu s tímto začínám experimentovat ve skupině.

Sada kotev pro jednání NPC. V jakém pořadí je hráči použijí je na nich. - "Kde?" "Tolik času nemáme." "Kdo se hlásí dobrovolně?"
Jistě si dovede představit všech 6 kombinací v libovolné hře.

Epilog: "Už jsme je našli.", "Mno. Konečně. Kde?", "V márnici v Soho. Mám pro ně někoho poslat?", "A koho? To by mne zajímalo.", "Tak chlapi! Kdo se hlásí dobrovolně?", "J...J..Já. Já bych.. t...tam zaletěl. P...P...Pane.", "Vy? Vy rozhodně ne, Schwarzi. Tolik času nemáme. Zařídí to tady pan 'chytrej' osobně. Když je nenašel živé."
Autorská citace #34
4.9.2017 23:32 - sirien
Demonica: zmizel Ti obrázek :(
Autorská citace #35
5.9.2017 09:37 - Demonica
Děkuji, opraveno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084870100021362 secREMOTE_IP: 44.192.53.34