Tipy a triky

Autorská citace #1
15.6.2016 00:27 - Loki B
S tím Gandalfem to vidím trochu jinak ... jistě pohonil si důležitost v Bílé radě (ale zas ne moc, páč Saruman ho dost sepsul) a uzmul si dost času v Dol Gulduru ... ALE ... všechno tohle bylo nakonec skvělou látkou pro celou další kampaň z Války o Prsten a věcí kolem. Opravdu je takový hřích, dát GMPC trochu toho času ve světlech ramp ... když to pomůže vystavět o to důvěryhodnější, konzistentnější, vnitřně provázanější a epičtější další tažení? :)
Hráči to nedocení hned, pravda ... ale třeba časem o to víc ...
S Legolasem pochopitelně souhlas, ten tam byl čistě navíc pro efekt.
Autorská citace #2
15.6.2016 00:58 - Aegnor
Well, já bych k tomu ještě přidal - když děláte naprosto epickou bitvu, dejte si pozor aby dávala smysl, ne jako v podstatě celá Bitva Pěti Armád.
Autorská citace #3
15.6.2016 11:56 - Gurney
Loki B píše:
S tím Gandalfem to vidím trochu jinak ... jistě pohonil si důležitost v Bílé radě (ale zas ne moc, páč Saruman ho dost sepsul) a uzmul si dost času v Dol Gulduru ... ALE ... všechno tohle bylo nakonec skvělou látkou pro celou další kampaň z Války o Prsten a věcí kolem. Opravdu je takový hřích, dát GMPC trochu toho času ve světlech ramp ... když to pomůže vystavět o to důvěryhodnější, konzistentnější, vnitřně provázanější a epičtější další tažení? :)

No jo, ale ono by to všechno perfektně fungovalo i bez Gandalfa, jako postavy se kterou si GM prostě chvilkama nedokáže dát pokoj (a fungovalo by to i když se na to koukáš jako na film - Pán prstenů funguje naprosto samostatně a v Hobbitovi se k němu nedozvíš nic, co už by jsi nevěděl po jeho zkouknutí; ty scény co ho jakoby uvozují jsou tam jen protože ze 150ti stránkové knížky bylo nějak potřeba vytřískat scénář na osm hodin filmu).

Jinak dle mého hráči mnohem víc než takovéto epické úvody bez souvislosti s jejich postavami ocení, pokud se příští kampaň bude zakládat na tom co skutečně odehráli a na jejich rozhodnutích v té předchozí.

Aegnor píše:
Well, já bych k tomu ještě přidal - když děláte naprosto epickou bitvu, dejte si pozor aby dávala smysl, ne jako v podstatě celá Bitva Pěti Armád.

A kde diváci nemají problém se těch armád vůbec dopočítat :)
Autorská citace #4
15.6.2016 12:56 - Aegnor
Gurney píše:
ty scény co ho jakoby uvozují jsou tam jen protože ze 150ti stránkové knížky bylo nějak potřeba vytřískat scénář na osm hodin filmu

A protože se to v té době opravdu odehrávalo, jenom ta pohádková knížka Hobit o tom nepíše (stejně jako je naprosto logické, že se objevil legolas - už v knize mohl být, jenom prostě v té době v Tolkienově fikci neexistoval).

Gurney píše:
A kde diváci nemají problém se těch armád vůbec dopočítat :)

No, tenhle problém nevznikl v samotné bitvě, ale cca na začátku druhého dílu (měli nějakým způsobem zdůraznit, že vrrkové jsou "samostatná rasa" a přemýšlí za sebe, že to nejsou ochočený vlci:-) ).
Autorská citace #5
15.6.2016 14:06 - Loki B
Gurney: určitě se to dá hrát i bez postavy Gandalfa. Přesto mně se do navazující kampaně Války o Prsten tyhle scény z Hobita zdají přiměřené a vhodné a zajímavé i pro PC.
Narážel jsem hlavně na to, že komentář je brán z pohledu "kampaň Hobit" ... a v ní jsou zbytečné. Někdo takhle hraje. Vezme postavy na první úrovni, odehraje kampaň do 20. úrovně, či jiné max úrovně, odloží postavy a začne novou kampaň.
Mně vyhovuje, že hrajeme "jednu kampaň" v podstatě celý náš hráčský život, takže je to mnohem roztahanější.
Kde by se někdo v kampani Hobit dostal z 1. úrovně na 15. nebo 20., tak my bychom to měli tak z 1. na 3.-5. u Bilba, resp. třeba u trpaslíků z 8. na 9. nebo tak nějak. ... čísla jsou ilustrační :)
a u kampaně Válka o Prsten bychom si těch "zbytečností" z Hobita užili víc, kdyby byly už "známé", než "nově zčista odvyprávěné, jako v Radě u Elronda" ... just saying
Autorská citace #6
15.6.2016 23:17 - Gurney
Aegnor píše:
A protože se to v té době opravdu odehrávalo, jenom ta pohádková knížka Hobit o tom nepíše (stejně jako je naprosto logické, že se objevil legolas - už v knize mohl být, jenom prostě v té době v Tolkienově fikci neexistoval).

Tak já si spíš kladu otázku, jestli to co tam Gandalf dělá je vůbec hodno vyprávění - pokud už jsi LotRa viděl, pak ti to nic nového nedá, pokud ne, tak vlastně taky moc ne.

Aegnor píše:
No, tenhle problém nevznikl v samotné bitvě, ale cca na začátku druhého dílu (měli nějakým způsobem zdůraznit, že vrrkové jsou "samostatná rasa" a přemýšlí za sebe, že to nejsou ochočený vlci

Njn, vedle Gandalfova sidequestu a Legolasova camea už prostě nezbyl čas.

Loki B píše:
... a u kampaně Válka o Prsten bychom si těch "zbytečností" z Hobita užili víc, kdyby byly už "známé", než "nově zčista odvyprávěné, jako v Radě u Elronda" ... just saying

O tom právě dost pochybuju. On by si to možná víc užil ten GM, co si tam ty NPCčka dal, ale hráči v nich nejsou nijak zainteresovaní. Ve skutečnosti pokud se budeš koukat na Pána prstenů jako herní kampaň navazující na kampaň "Hobbit", tak se GM moc nepředvedl - prsten neviditelnosti mu začal připadat jako hrozný overkill, tak z něj najednou udělal artefakt ultimátního zla, místo aby zohlednil vítězství nad drakem a návrat Ereboru do trpasličích rukou, ani se pořádně v dobrodružstvích neobjeví, ... prostě je to hezká kampaň, ale GMova, ne těch hráčů co hráli tu původní.

Srovnej třeba se Star Wars, kde všechno co hráči podělali během kampaně a rozkol mezi postavami přímo vyústí v to jak další kampaň začíná (Jediové vyhubení, všechny postavy jsou v odboji proti zlému Impériu, které by nebýt jedné hráčské postavy ani neexistovalo, ta samotná je pravou rukou hlavního záporáka z původní kampaně) ...ve skutečnosti je všechno strašně v pytli, ale je to výsledek akcí hráčů, ne toho, že si GM vycucal z prstu neporazitelného záporáka a vyignoroval předchozí události.
Autorská citace #7
15.6.2016 23:58 - sirien
Udělali by líp, kdyby se na ty eventy paralelní k Hobitovi vykašlali a místo toho udělali prostě Hobita jako jeden film a pak by mohli udělat "History of the One Ring" a jít natvrdo od stvoření Prstenů přes pád Númenoru až po Dol Guldur
Autorská citace #8
16.6.2016 01:26 - sirien
Pokud tu postrádáte ten rozjetej OT o Darths and Droids co tu byl, tak magic
Autorská citace #9
28.10.2016 03:08 - Šaman
Gandalf jako PJovská postava je u nás často na začátku kampaně s novou družinou (resp. s novými hráči). Hodí se někdo, kdo jim určí směr a v případě nutnosti jim zachrání zadek, ale nikdo po něm nechce aby bojoval jako člen družiny. S akčnější postavou hrozí, že se na ni družina bude spoléhat v boji. (A PJ si bude hrát sám proti sobě.) A když se na něj začnou spoléhat v rozhodnutích, tak může kdykoliv odejít a v případě krajní nouze se zase objevit.

Jinak co se týče filmů, tak tam je smíchaných několik dobrodružství dohromady. V Bitvě o Dol Guldur Gandalf neubírá místo trpaslíkům. To je úplně oddělené dobrodružství, kde vystupuje jako plnohodnotná hráčská postava. Jen je to dobrodružství nejvyšších úrovní. Chyba byla jen splácat tyto dvě oddělené kampaně do jedné trilogie. Viděl jsem sestříhanou jen Battle of Dol Guldur, má to 35 minut a o trpaslících tam není ani slovo. A dává to smysl, ne to mít roztahané po třech filmech.

---------------------
Zbraně mají historii - úplně nejlepší na dlouhodobém hraní se stejnými hráči je, že hrajeme už několikátou družinu - i několik set let po událostech první družiny, která byla na konci jaksepatří OP (DrD a první kampaň mluví samo za sebe:).
A když teď družina několik dobrodružství pátrá po legendárním meči, který ochutnal dračí krev a když si dali dohromady náčrtky, poznámky, místo a další souvislosti, tak byla rozkoš sledovat jejich překvapení, když zjistitili že pátrají po meči na který se před deseti lety skládala celá družina. A samozřejmě řeší jak se dostal tam, kde je teď. (Ano, postavám je to relativně jedno, ale hráči najednou mají chuť zjišťovat detaily, které by jindy vůbec neřešili.)

Stejně tak i některá místa, nebo rodové line mají vazbu na stará dobrodružství. Hráči aspoň nemají chuť vraždit každého barbarského krále, který stojí proti aktuálním zájmům postav, když zjistí, že je to vnuk jejich pradávné postavy. A hrát si s tématy padouch, nebo hrdina? je docela stranda. Ono stačí změnit pár desítek let a stranu. (Vzpomínáte na Fallouty? V prvním díle hráč ochraňoval klaďačku Tandi, v druhém díle to byla prezidentka jediného bezpečného místa okolo, New California Republic a v datadisku ke trojce, v New Vegas, po její smrti v době jejího následníka už byla NCR poctivá totalita. Buď hraješ s námi - podle našich pravidel, nebo jsi zločinec. Tu demokracii okolním kmenům vnutíme, i kdyby je to mělo vyhladit.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065535068511963 secREMOTE_IP: 3.232.108.171