LokiB píše:
Pamatuju si na hry, kde GM posypal mapu moukou a postupně ji oprašoval
no way! Tohle WTF řešení z DrD
fakt někdo používal? :D
Martin: moc ne. Vždycky když sem se dostal k tomu že bych něco takového mohl potřebovat sem došel k závěru, že s tím je víc práce než užitku.
Lokim popsaný DrD archaismus s moukou (v DrD byla myslim psaná sůl...) mi vždycky přišel jako recept na vyrobení nehoráznýho bordelu. Navíc v té mapě beztak nemůžeš mít poznamenané žádné "tajné" věci, takže stejně musíš mít nějaké poznámky bokem...
Kdysi před nás jeden DM skládal mapu z tilesů které měl připravené bokem a měl nějak poznamenané jak mají navazovat. Vypadalo to funkčně, ale potřebuješ k tomu ty tilesy a nějakou předchozí přípravu (např. si to před-sestavit, tilesy si očíslovat a na strany tilesů si dát nálepky s návaznostmi nebo tak něco). Pro nadšence s kufříkem tilesů asi cool věc, ale osobně mě to nezaujalo.
Dael v nějakym videu popisovala že používá photoshop kde je mapa překrytá "fog of war" vrstvou, kterou postupně odmazává. Pokud máš ke hře projektor (nebo fakt velkou televizi nebo
DnD smart table tak asi dobrý, ale jinak spíš nanic. (Max. že můžeš takhle tisknout hráčům mapu světa)
Obecně mi jako základní problém přijde vůbec ta představa "exaktní" mapy kdy GM předává hráčům podobu věcí s přesností na centimetry (nebo i jen na stopy/metry). Srsly, kolik lidí má takovejhle odhad prostoru? Sem tam nějakej celožitovtní stavař. A i ti se na to musí na moment soustředit, aby to "odečetli" jen pohledem. Nějaké vágnější popisy ("je tam stísněná místnost, tak tři kroky napříč" nebo "je to fakt velkej obejvák, může mít nějakejch osm, deset metrů dýlky" atp.) přišly mnohem smysluplnější. A nějakej ten metr sem nebo tam pro tajné schodiště se Ti v tom krásně ztratí.