Tipy a triky

MartinCZ
27.2.2016 21:35
Rozkrývání mapy hráčům
Ahoj,
zajímalo by mne, jakým způsobem řešíte postupné rozkrývání mapy hráčům, během procházení podzemí (domy, paláce, stoky, atd.), pokud jim nechcete pro moment překvapení a samozřejmě zábavě, ukázat celou mapu hned na začátku.
Dlouhodobě jsem to řešil překreslováním předpřipravené mapy, což mi čím dál tím méně vyhovuje.
Neuvažuji případ, kdyby si ji hráči malovali sami z instrukcí.
Díky za vaše zkušenosti a typy.
M.

související diskuse: Jak vytvořit při živém hraní fog of war
Autorská citace #81
9.1.2019 13:56 - Tarfill
A na to Ti stačí si tu kroniku jen zahrát, nebo si ty kostky musíš i koupit...? ;-)
Autorská citace #82
9.1.2019 13:58 - Aegnor
No jako to hraní tě dokope k tomu si je koupit.

Každopádně, k tématu - jak tu popisujete ten photoshop/gimp a postupné odmazávání zatmavené vrstvy ... nerozbíjí to nějaký game flow, když si GM během popisu hraje s myší a něco kliká na počítači?
Autorská citace #83
9.1.2019 14:02 - sirien
Hlavně mě vždycky zajímalo, jak takovou moukou (solí, čočkou...) zakrytou mapu budete "přenášet" mezi sezeníma ;)

(ono ostatně totéž platí pro mapu co je zakrytá nějakejma puzzle-rozstřihovánkama...)

Aegnor: no, u battlemap bude ten problém, že těma kostkama - a nejspíš všema těma kostkama - budeš pak chtít i házet...
Autorská citace #84
9.1.2019 14:05 - sirien
Ohledně "gameflow" a hraní si s myší. Tohle bylo vždycky takové ošemetné téma.

Já sem třeba historicky byl na elektroniku při hraní fantasy atp. dost alergickej, zatimco u hraní současnosti mi to nevadilo a při hraní scífek mi to přišlo i dobrý. Taková atmosferická alegorie settingu kolem stolu co do rekvizit atp.

Pravda ale je že dost lidí to mělo jinak a vlastně i já sám sem vůči té elektronice dost otupěl a už by mi tak moc nevadila ani u toho fantasy. Tohle je dost o zvyku - a taky o tom že UI dnešní elektroniky a softu je o hodně intuitivnější a "rychlejší" a tím i míň rušivý, než to bejvalo dřív.
Autorská citace #85
9.1.2019 14:08 - Tarfill
sirien píše:
jak takovou moukou (solí, čočkou...) zakrytou mapu budete "přenášet" mezi sezeníma ;)

v dnešní době to není nic složitýho. Pokud se neodehraje celý dungeon najednou, můžu si objevenou část vyfotit (dostačující mobil na to má dneska kdekdo) a počkám až hráči odejdou (či se na chvíli otočí). Následně sbalim mapu a příště odmažu to, co je podle fotky prozkoumáno. Nepřipadá mi to náročné...
Autorská citace #86
9.1.2019 14:14 - York
Aegnor píše:
Každopádně, k tématu - jak tu popisujete ten photoshop/gimp a postupné odmazávání zatmavené vrstvy ... nerozbíjí to nějaký game flow, když si GM během popisu hraje s myší a něco kliká na počítači?


Jak jsem řekl - tohle jsem dělal pouze při hraní po netu (hangouts na kecání, dropbox paper na zbytek). Mapu jsem stíhal editovat při tom, jak hráči domlouvali, co budou dělat. Zdržovalo pouze uploadování změn (ale to by šlo vyřešit).
Autorská citace #87
9.1.2019 14:53 - MarkyParky
Píše:
Ohledně "gameflow" a hraní si s myší. Tohle bylo vždycky takové ošemetné téma.


U těch monitorostolů (jeden mám udělaný doma) je hlavní problém s myší zoufalá neintuitivnost jejího ovládání, pokud jako GM zrovna nesedíte přesně z toho úhlu pohledu, ze kterého s ní hýbáte.

A zároveň úplně typicky chcete mapu mít otočenou k hráčům tak, aby jejich majorita měla sever od sebe (a tedy vy na ní koukáte vzhůru nohama) + natočit jim monitor tak, aby měli ty lepší pozorovací úhly, což v kombinaci s tím myšoorientačním problémem vede pak k takovým věcem, jako otáčení mapy o 180* před hrou, nebo mít to puštěné jako mirroring a koukat na to na jiném monitoru a tak podobně....


Jako není to úplně trivka a i když jsem na to odhalování na monitoru zatím úplné nezanevřel, je-li čas a prostor, dávám přednost papíru, případně modelům.
Autorská citace #88
9.1.2019 15:50 - krytah
Doteď jsem to dělal tak. že jsem mapu rozstříhal na místnosti, ale dá to strašně práce a někdy nemůžu najít ten správný dílek, což je pěkně na nic.
Autorská citace #89
17.1.2020 19:19 - MarkyParky
Dovolím si se v tomhle tématu trochu pochlubit nedávným pokrokem učiněným v tomto směru.


Za světla..


Za tmy..




A odkrývání řeším jednoduchým skriptem, co prostě přidává předrendeřené animované nebo statické gify, je to celé JScript, tak to může běžet i offline.
Autorská citace #90
17.1.2020 19:26 - ShadoWWW
To vypadá parádně, Marky!
Autorská citace #91
17.1.2020 19:51 - malkav
Klobouk dolů, vypadá to skvěle.
Autorská citace #92
17.1.2020 21:01 - LokiB
Pěkné, pěkné. A chtělo by to větší stůl :)
Autorská citace #93
17.1.2020 21:14 - malkav
LokiB: To řeší zoom ... jen ty postavičky se asi nescvrknou :D
Autorská citace #94
17.1.2020 21:23 - MarkyParky
malkav: Nezoomuju.

Ta battlemapa má 34x26 sáhů při cca 2,2cm na sáh, což dělá nějakých 80x60 cm velkou plochu na stole (projektor je 4:3).

Zatím hrajeme "Hlubinu: Loupež draků" (nojo, vím že "Dračí loupež" je přeložená podle vzoru "Velká sýrová loupež", ale mě to prostě nesedí) a se všemi mapami jsem se zatím vešel.

Až se přesuneme do Kobek Šíleného mága, plánuju si do skriptu přidat scrolling.


Jinak stůl má na obou delších stranách 30x60cm prostoru pro hráče. Není to moc, ale čtyři hráči se mi tam vejdou (a já si držím poznámky bokem).
Autorská citace #95
17.8.2020 18:55 - Jerson
Tak se mi konečně podařilo vypreparovat plán Lincolnu pro úvodní misi Omegy z Oldmaps, i když s novým rozložením silnic, a můžu ho doplnit o koleje a jiné stavby, které jsou na mapě z 60. let a které byly později zrušeny. Nicméně řeším otázku, jak velkou mapu udělat. A4 je naprosto nereálné y to by na ní nebylo moc vidět. A3 je minimální rozumná velikost, A2 by byla lepší, ale to mi už přijde moc velké na praktickou práci u stolu. A ještě nevím, zda dělat úpravy na počítači, aby byla tisknutelná, i když některé tvary se mi budou kreslit špatně, a nebo základ vytisknout a detaily do ní kreslit ručně (a po dokončení naskenovat).

Poslední věc jsou popisky - s čím máte kdo lepší zkušenosti? Mít v mapě jen čísla a někde po straně k nim legendu, co se pod kterým číslem skrývá, a nebo mít popisky přímo v mapě, i když to bude možná o něco méně přehledné?
Autorská citace #96
17.8.2020 19:20 - York
Jerson píše:
Poslední věc jsou popisky - s čím máte kdo lepší zkušenosti? Mít v mapě jen čísla a někde po straně k nim legendu, co se pod kterým číslem skrývá, a nebo mít popisky přímo v mapě, i když to bude možná o něco méně přehledné?


Odpověděl sis sám - dokud je to přiměřeně přehledný, je lepší mít popisky přímo v mapě. Můžeš to taky zkombinovat - nejdůležitější dát přímo do mapy, zbytek do legendy.
Autorská citace #97
17.8.2020 19:39 - MarkyParky
K popiskům York+1, zbytek jsem ti odpověděl u sousedů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090272903442383 secREMOTE_IP: 3.236.214.123