Tipy a triky

sirien
27.9.2015 20:50
Autorská citace #1
27.9.2015 20:50 - sirien
(Nějaké nástřely věcí jsem vložil už do textu, tak mi přišlo, že to žádné zvláštní obšírnější příklady nepotřebuje - kdyby jo tak dejte kdyžtak vědět)
Autorská citace #2
27.9.2015 21:19 - Lokken
Zajimavý překlad, díky za něj!
Autorská citace #3
29.9.2015 13:20 - sirien
Překlad, jo? :)
Autorská citace #4
29.9.2015 13:26 - Aegnor
Lokken: Díky za názor tvého kolegy:-)
Autorská citace #5
29.9.2015 14:49 - Lokken
Sorry, chripka a psani na telefonu smysluplnosti moc neprospiva.
Autorská citace #6
29.9.2015 15:58 - sirien
Pohoda. Těší mě že se článek líbil tak moc že se zdálo, že musí jít určitě o zahraniční tvorbu, protože všichni víme, že co je z ciziny je lepší, že :D

Říkám si, co z toho by stálo za to rozepsat víc pak v rámci nějakého samostatného dílu série co se zaměří víc na detail. Osobně mi přijde že zejména prvky co dodají boji jedinečnost by stály za to, možná i ty specifické taktiky a práce se zvraty v soubojích, tak asi pokud někdo nebude mít zájem na něčem jiném další díl co bude věnovaný akci bude zaměřený asi tímhle směrem.
Autorská citace #7
17.11.2016 01:31 - Šaman
Trýčky! Pomoc, krvácí mi oko! A na konci znovu, to už jsou obě oči!

---
Ale každopádně díky za tuhle sérii - pro PJ zkaženého DrD 1.x je to povinná četba. I když ten posun už nebude tak výrazně viditelný, tak cítím, že bude možná stejně významný, jako přechod od tabulkového Dračáku k dramatickému Fate. Většinu těch věcí jsem už tak nějak tušil, ale používal jen intuitivně a neuměl je pojmenovat a plánovaně s nimi pracovat.

(A obléhání města se senilním vévodou a pomateným knězem už si zpracovávám do šuplíku jako jednorázovku na nějakou akci s improvizovanou družinou:)
Autorská citace #8
17.11.2016 15:14 - sirien
Díky :) Psaní Scénáristiky je ve skutečnosti docela netriviální, tak sem rád, že to má aspoň pro někoho nějaký smysl.
Autorská citace #9
19.3.2017 14:40 - Pastýř
Ctu tuhle serii podruhe a nektere veci mi dochazeji az ted. ( a nektere mi nedochazeji vubec
Autorská citace #10
19.3.2017 14:47 - Pastýř
Jeste by bylo vhodne poznamenat, ze ochota podstoupit souboj, je krome vrazednosti systemu, dana i mechanikou obnovy zdroju. Zatimco v drd se postava po sebekrvavejsi rezi mohla behem par minut zcela vylecit. V shadowrunu znamenalo velke zraneni opravdu dlouhodobe znacne komplikace. Ta si pak kazdy radeji rozmyslel ( vysoka sazka), zda stoji za to do souboje jit.
Autorská citace #11
19.3.2017 15:08 - Aegnor
Pastýř příběhů píše:
Zatimco v drd se postava po sebekrvavejsi rezi mohla behem par minut zcela vylecit.

O jakých úrovních a o jaké variantě DrD to mluvíme?
Autorská citace #12
19.3.2017 18:52 - Pastýř
Drd 1.x a uroven v podstate libovolna.
Autorská citace #13
19.3.2017 19:19 - Aegnor
Zajímavé. Nějak si nevybavuju, že by se postava v DrD dokázala během pár minut vyléčit z jednoho životu na maximum... rozhodně ne dostatečně spolehlivě. Maximálně s magií, což je pak akorát utrácení jiných zdrojů...
Autorská citace #14
19.3.2017 20:52 - Pastýř
Ano. Bylo to doplneni zivotu (obtizne obnovitelne zdroje) za magii (snadno obnovitelne zdroje).
Ja ten princip nekritizuji. Vznikl ze schematu hry, ktera na zacatku fungovala zpusobem.
Podzemi. Mistnost boj, mistnost prazdna, mistnost boj a tak porad dokola.

Jen jsem chtel poukazat, ze pristup postav (hracu) k boji, je ovlivneny take komplikacemi, ktere z toho mohou pro postavu plynout. Tyto dve hry jsem vybral prave pro odlisny pristup ke zraneni a obnove zivotu.
Autorská citace #15
19.3.2017 21:02 - Aegnor
Odpověď na DrD magii v diskuzi k DrD.

Pastýř příběhů píše:
Jen jsem chtel poukazat, ze pristup postav (hracu) k boji, je ovlivneny take komplikacemi, ktere z toho mohou pro postavu plynout.

A tyto komplikace (resp. jejich náročnost) by měla cca odpovídat zamýšlené stylizaci. Jenom takové doplnění, nic víc.
Autorská citace #16
19.3.2017 23:06 - sirien
Pastýř příběhů píše:
Ctu tuhle serii podruhe a nektere veci mi dochazeji az ted. ( a nektere mi nedochazeji vubec

A to je dobře nebo špatně? :) (A které to jsou konkrétně?)
Autorská citace #17
20.3.2017 09:24 - Pastýř
V podstate dobre. Alespon mam duvod si to precist znovu a zase najit neco noveho, co mi predtim nedoslo, nebo jsem si toho nevsimnul.
Scenaristika je vyborna serie. Ja se jen v rpg neorientuji tak dobre, jako mnozi jini tady kostce.
Proto si nektere hodne univerzalni veci obtizne predstavim na konkretnim prikladu.
Zazil jsem treba v minulosti hodne bojovych scen jen pro boj samotny. Je to dobre, nebo ne. Tak si snazim vybavit si ktere bojove sceny mi nejvic uvizly v pameti a proc. A pak to porovnavam s teorii tveho clanku. Pokud se mi to spoji, pochopim. Pokud ne, vetsinou dal tapu.
Autorská citace #18
20.3.2017 11:01 - Jerson
Nic si z toho nedělej, já Sirienovi píšu skoro pokaždé, že bych chtěl více reálných příkladů ze hry, abych si jeho myšlenky dokázal představit v praxi.

Pastýř příběhů píše:
Jeste by bylo vhodne poznamenat, ze ochota podstoupit souboj, je krome vrazednosti systemu, dana i mechanikou obnovy zdroju.

S tímto víceméně souhlasím, i když to není jen mechanika obnovy zdrojů, ale třeba také následky zranění. Já třeba používám systém, kdy každé zranění způsobuje postih a tím snížení šancí na úspěch v dalších činnostech, nebo zvýšení náročnosti. Na druhou stranu se zranění dá částečně převádět na jiné typy omezení - přesněji je to tak, že postava dostane Omezení v určité výši, přičemž část obvykle musí být zranění, ale zbytek Omezení může hráč popsat i jinak, obvykle mírněji (třeba pád na zem, upuštění/ rozbití věcí, ztráta orientace). Tohle taky na jednu stranu snižuje ochotu hráčů bojovat, na druhou stranu v boji obvykle využívají různých možností jak se přímému zranění vyhnout, nebo ho zmírnit.

A pak hraje poměrně významnou roli pořadí schopností a výbavy na kartě postavy a pořadí pravidel v příručce. Pokud je boj na prvním místě, bojové schopnosti jako první a zbraně jako první, případně mají vlastní kolonky nad ostatním vybavením, nebo na první straně, bojuje se znatelně častěji, než když jsou věci související s bojem zaznamenány až jako poslední.
Autorská citace #19
20.3.2017 14:19 - Pastýř
Jersone. Ty si ze me delas srandu, vid.
To mam verit tomu, ze design osobniho deniku ovlivnuje cetnost boju, nebo ochotu postav boj podstoupit?
Autorská citace #20
20.3.2017 14:25 - Aegnor
Nedělá. Myslí to vážně.

Jenom tím říká spíš to, že design osobního deníku (a pravidel atd) ovlivňuje, jak moc se drží bojové řešení situace v povědomí hráčů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095130920410156 secREMOTE_IP: 18.119.131.178