Tipy a triky

Rytíř
5.5.2015 18:48
Bavili jsme se už o odměnách všeho druhu, ale jednu jsme přece jenom vynechali - odměnu ve formě schopností navíc pro zasloužilé postavy hráčů. Nechejme teď stranou rozdělování ZK, opusťme na chvíli vděčné téma magického vybavení postav. Řeč je o odměně nad rámec pravidel!
Autorská citace #81
4.4.2016 13:18 - York
MarkyParky píše:
Schválně se zkus zamyslet, co bychom dneska asi tak na herním trhu měli, kdyby si ti dva kluci cca v okamžiku, kdy jim došlo, že už to není simulátor vrtulníku, řekli: "Jasně, všechno zahodíme a začnem od nuly, na čisto."


Asi tak miliónkrát lepší hru. Fanoušci se celkem shodli na tom, že Arma je sračka. Smutné na tom ale je, že to rozhodně není tím, že by designéři odvedli špatnou práci, ba právě naopak. Vzhledem k tomu, s čím museli pracovat, podali naprosto nadlidský výkon.

Gurney píše:
Ty jsi na druhou stranu problém identifikoval, jak už je tvým zvykem, do mrtě rozebral a proteoretizoval, ale na konci celého toho monstrózního procesu je vlastně jediný (praktický?) výstup diskuze na netu.


Nemáš pravdu, Marky (spolu s týmem) fakt něco produkuje a má to u hráčů celkem pozitivní ohlas. Zřejmě to dělá v rámci možností velmi dobře - asi jako ti designéři Army. Můžeme sice kroutit hlavou nad tím, proč to vůbec dělá, ale to na věci nic nemění.
Autorská citace #82
4.4.2016 13:28 - MarkyParky
Píše:
Jo, to ta firma teď aktuálně řeší.

Takže to máme:
* Operation Flashpoint (2001)
* Virtual BattleSpace (2002)
* ArmA (2006)
* ArmA II (2009)
* ArmA III (2013)
* DayZ (2013 EarlyAcces)
a teď po těch 15 letech aktuálně řeší restart. No to je opravdu argument pro restarty ;o)


BTW pokračování offtopicu - OperationFlashpoint je v tomhle pořád ještě čajíček, opravdová škola toho, jak vypadá:
- koule na řetězu v podobě postupných malých updatů
- pokusu o restart, který skončil totálním failem
- následného královského návratu konkurence, která na pozadí odkoupila tu kouli na řetězu je Microsoft Flight Simulator a odvozené produkty. Některá dědictví v kódu dnešního Lockheed Prepar3D jsou stará 28 let! a pochází z MSFS3.0
Autorská citace #83
4.4.2016 13:30 - MarkyParky
York píše:

Marky (spolu s týmem)

Děkuju za to tučné. Jen protože jsem na fórech nejhlasitější, tak se na to často zapomíná.

EDIT:
York píše:

Asi tak miliónkrát lepší hru. Fanoušci se celkem shodli na tom, že Arma je sračka.

A nebo taky nic. Protože by jim v půlce vývoje došlo, že potřebují taky ničitelné objekty - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že potřebují implementovat shaderovou grafiku - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že potřebují pohyb pod vodou - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že pro Marsovksou (jo, zapoměl jsem v té sérii na Take-On-Mars a Take-On-Helicopters) fyziku potřebují odlišný fyzikální model - a restartovali by vývoj od nuly.
Autorská citace #84
4.4.2016 13:47 - sirien
MarkyParky píše:
No, pokud věříš na takovéhle motivační kecy, tak hodně štěstí v reálném životě, nicméně dovol, abych tě seznámil s realitou ...

...představ si ten shovívavý úsměv, co jsem Ti právě věnoval...

Můžeš se zamyslet nad tím, že moje projekty fungují a vždycky fungovaly.

Napsal bych něco víc, ale za ty roky mě nějak omrzelo posílat směrem k Alteru lekce z praktického managementu, aniž bych spolu s nimi posílal i faktury


MarkyParky píše:
Přestože mi někdo vysvětloval, že A

...tak když to většina lidí vnímá, jako B, a když systém funguje, jakoby to bylo B a když titéž lidé jinde v diskusi o rovnováze systému uvedou, že vlastně B, tak je A prostě bullshit ve snaze o zpětné ospravedlnění.

MarkyParky píše:
Nemluvě o tom, že z pohledu teorie množin to vůbec nedává smysl. Fak, že nějaké množiny jsou vzájemně disjunktní nic neříká o tom, zda jsou také konečné.

Jednoho krásného dne Altar sežene autory, kteří při designu a psaní systému nevidí logaritmické tabulky a teorie množin, ale hráče a hru. Nevím, co se toho dne stane, ale určitě se tou dobou začnu ohlížet po spáse světa popř. po jezdcích Apokalypsy.

Uvědomuješ si vůbec, že většina hráčů RPG by nedokázala ani vysvětlit, co to je formální logika, natož aby zvládla popsat základní operátory? To není jen o vědomostech v hlavě, to je i o způsobu uvažování. (Kromě toho, i značná část lidí, která ty věci zná, o nich odmítá přemýšlet ve svém volném čase...)

MarkyParky píše:
Ne v tom, že tenhle výrok pořád je pouhým popisem stavu, nikoliv zdůvodněním/omluvou pro něm.

a když k tomu připíšu, že "čím víc mají lidé dojem, že něčemu rozumí nebo že to chápou - bez ohledu na to, zda to tak opravdu je - tím větší mají tendenci to řešit, pitvat a kritizovat", bude to už i vysvětlující?

MarkyParky píše:
Jestliže máš z opengamingů takovouhle zkušenost, a víš, že to tak je, tak je to o důvod navíc tomuhle tlaku nepodlehnout a raději obětovat dvě strany textu v knize i flufové vyznění příkladů, abych čtenáře opakovaně upozornil na to, že nehraje simulátor lukostřelby, ale fantasy hru na hrdiny.

A proč to vyčítáš mě?
Já si toho stavu jsem vědomej, nicméně já nejsem ten, kdo tu knížku píše. Ty se tu ptáš po tom, proč lidi něco pitvají a něco jiného ne, já Ti dal odpověď. Tys mi na to odvětil, že to je otázka žánru a já Ti říkám, že žánrová uvědomělost není běžná vlastnost hráčů - a že DrDII má docela dost problém v tom, jaký žánr vlastně hráčům předkládá.

Takže jo, jasně, stojí za to dát si s tím práci a unifikovat to a dát tomu jasnou jednotnou stylizaci, která hráčům ten žánr vtiskne. Směle do toho, já Ti něco takovýho jedině pochválim.

MarkyParky píše:
Ostatně výsledky toho jediného testu, který tím směrem byl učiněn, to poměrné jasně dokazují:

Mám takové podezření... a byl bych ochotný se vsadit, že mám pravdu... že současná množina testerů je velmi daleko od reprezentativního vzorku. Zejména potom, co při dřívějších testech bylo mnoha testerům dáno nepřímo, ale velmi jasně najevo, že názor testerů co nesdílí názor autorského týmu (původního... ale to je většině těch lidí jedno) není vítán.

Ostatně podle všeho, co vim, kdyby tehdejší tým naslouchal feedbacku tak, jak měl, tak bys měl dneska s tou revizí mnohem míň práce.

Anyway, my point is - když vyhlásíš testy na revizi hry, která už přestala spoustu lidí zajímat a u které už dost dřívějších testerů zjistilo, že o ně není zájem, tak nemůžeš čekat, že dostaneš smysluplný feedback.

Samozřejmě, pokud chceš DrDII revidovat jen pro těch pár lidí, které chytlo natolik, že ho opravdu hrají (jakože přímo ten systém, ne že si koupili příručku, říkají své hře DrDII, ale přitom 90% klíčových mechanik vyhodili oknem), tak Tě to nemusí zajímat.
Pokud chceš udělat revizi tak, abys rozšířil cílovou skupinu aspoň o část těch lidí, které první verze odradila, pak to je problém.


MarkyParky píše:
aplikační vrstva té hry

To co píšeš překvapivě často stojí za to číst.
...ale fakt by ses měl naučit používat jinej slovník.

Promiň, neber si to osobně, ale zcela vážně - kolik lidí kromě cvoků jako sem já myslíš, že má náladu číst posty obsahující analýzy množin a objasnění, která obsahují sousloví jako "aplikační vrstva"?


Arten CZ píše:
On to tak dělá víceméně jakýkoli dovednostní systém

Exalted.
Dál?


Gurney píše:
Mě DrD2 naštěstí neprudí, tak se tím můžu jen bavit, nicméně pro lidi co si tu hru koupili a na ty chyby upozorňovali (a svého času byli posláni do háje) to musí být vaše výsledky vskutku dechberoucí.

Jako zákazníka by mi mnohem víc lezlo krkem, že mi před několika lety prodali hotový produkt a teprve teď vydali revizi, která svým obsahem v podstatě říká, že celý předchozí prodej byl veřejný betatest. Jako ta revize od pohledu vypadá dobře - jen měla být hotová předtím, než za ten produkt někdo něco zaplatil.

To, co píšeš, by bylo otravné, ale až v druhé řadě po tomhle mi tak přijde...
Autorská citace #85
4.4.2016 13:55 - sirien
MarkyParky píše:
A nebo taky nic. Protože by jim v půlce vývoje došlo, že potřebují taky ničitelné objekty - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že potřebují implementovat shaderovou grafiku - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že potřebují pohyb pod vodou - a restartovali by vývoj od nuly.
A pak by jim došlo, že pro Marsovksou (jo, zapoměl jsem v té sérii na Take-On-Mars a Take-On-Helicopters) fyziku potřebují odlišný fyzikální model - a restartovali by vývoj od nuly.

...a když by s tím konečně přestali, tak by vydali úplně megakrutopřísnou hru s mezinárodním impactem.

A jejich úspěch by byl tak epický, že by se topili ve víc penězích, než mají všichni jejich průběžní kritici dohromady.

A jejich přístup k neustálému revidování by tito kritici najednou začali považovat za tak neskutečně inovativní, že by je pozvali, aby o něm něco řekli na TEDu.

Asi něco takovéhleho.

Hrozná škoda, že to tak neudělali.
Autorská citace #86
4.4.2016 14:25 - MarkyParky
Sirien píše:

Můžeš se zamyslet nad tím, že moje projekty fungují a vždycky fungovaly.

Bohužel nemůžu, neb neznám tvé projekty, vyjma překladů Fate a spoluorganizování Gameconu.

Což jsou rozhodně bohulibé činnosti a chválím tě za ně, nicméně jako reprezentativní vzorek pro diskutovanou tématiku jsou bohužel irelevantní.

Ale rád se dozvím o něčem dalším, sem s tím...


Sirien píše:
Uvědomuješ si vůbec, že většina hráčů RPG by nedokázala ani vysvětlit, co to je formální logika, natož aby zvládla popsat základní operátory? To není jen o vědomostech v hlavě, to je i o způsobu uvažování. (Kromě toho, i značná část lidí, která ty věci zná, o nich odmítá přemýšlet ve svém volném čase...)

Uvědomuješ si vůbec, že jsem nezpochybňoval hráče RPG (ti to opravdu vědět nemusí), ale tvůj chybný protiargument? ;o)

Sirien píše:

a když k tomu připíšu, že "čím víc mají lidé dojem, že něčemu rozumí nebo že to chápou - bez ohledu na to, zda to tak opravdu je - tím větší mají tendenci to řešit, pitvat a kritizovat", bude to už i vysvětlující?

Ne. Pořád je to popis příznaků. K podstatě problému jsme se neposunuli ani o píď.

Sirien píše:

A proč to vyčítáš mě?

Měl jsem pocit, že to prezentuješ jako "omluvu" pro zachování statutu quo. Pokud to tak není, beru zpět...

Sirien píše:

Promiň, neber si to osobně, ale zcela vážně - kolik lidí kromě cvoků jako sem já myslíš, že má náladu číst posty obsahující analýzy množin a objasnění, která obsahují sousloví jako "aplikační vrstva"?

Neboj, osobně to neberu hned ze tří důvodů:

Zaprvé - pokud nemají náladu to číst, nikdo je nenutí, ne? Nemám tu moc ovládat cizí zrak (aspoň doufám).

Za druhé - zároveň bych tak trochu očekával, že pokud někdo má tendenci se se mnou nějakým způsobem bavit, měla by z obou stran existovat snaha najít nějaký sofistikovanější společný jazyk. Vzhledem ke svému backgroundu + místnímu prostředí (a absenci obstojné shody na RPG terminologii obecně) se uchyluju ke kombinaci matematiky a softwarově-vývojářské hantýrky. Očekávám od ostatních obdobný přístup (byť u nich pravděpodobně ovlivněný jiným backgroundem) a jsem ochoten číst jejich vyjádření a hledat za nimi správné významy. Přijde mi to maximálně vstřícné a debatě pomáhající.

No a do třetice všeho dobrého, ono je to svým způsobem také síto - krásně poznáš, kdo s tebou fakt chce něco řešit (a tím pádem se třeba na term, který nepochopil/minul zeptá nebo se pohádá o jeho význam) a kdo si přišel jen rejpnout, aniž by vlastně do problematiky viděl či ti chtěl porozumět ;o). Já si pak můžu udělat obrázek, koho brát vážněji a koho vlažněji.

EDIT: Kvalita TED talků poslední dobou upadá :(
Autorská citace #87
4.4.2016 21:31 - Gurney
sirien píše:
Jednoho krásného dne Altar sežene autory, kteří při designu a psaní systému nevidí logaritmické tabulky a teorie množin, ale hráče a hru.



sirien píše:
Jako zákazníka by mi mnohem víc lezlo krkem, že mi před několika lety prodali hotový produkt a teprve teď vydali revizi, která svým obsahem v podstatě říká, že celý předchozí prodej byl veřejný betatest. Jako ta revize od pohledu vypadá dobře - jen měla být hotová předtím, než za ten produkt někdo něco zaplatil.

Taky jsem si říkal že na přečtení nevypadá špatně, ale pak jsem se dozvěděl, že problémy se dělí na systémové a obsahové, a mám takový dojem že drtivá většina hráčů mezi tím rozlišuje asi tolik jako bigotní katolík mezi kondomem a prezervativem. Nechcete to zase někdy vyzkoušet a napsat recenzi, jestli už to má cenu hrát nebo tomu dát ještě pár let k dobru? :)

MarkyParky píše:
Vtip o rozhovoru se zástupcem stavební firmy hodně ztrácí na kráse, když ti konečné dojde, že se nebavíš se zástupcem stavební firmy, ale se zástupcem úplně jiného subdodavatele, který celou dobu deklaruje, že dodává (zdarma) částečnou rekonstrukci.

"Člověče, podívejte se na to rozumně - původní projektanti už jsou dávno někde úplně jinde, ta firma už skoro neexistuje, ale ještě stihli najmout nás. Tak neblbni, a nech nás nainstalovat ty krásné vzpěry ke zdem a nové dveře na míru těm deformovaným rámům... je to zadarmo! Garantuju ti, že nic víc z toho už stejně nikdy nevytřískáš, tak proč to hrotit, že jo..."
Autorská citace #88
4.4.2016 23:32 - sirien
Gurney píše:
Nechcete to zase někdy vyzkoušet a napsat recenzi, jestli už to má cenu hrát nebo tomu dát ještě pár let k dobru? :)

Přemýšlel sem o tom... jestli se dobrovolně hlásíš jako testovací tarbík...

Ale spíš sem si říkal, že ještě pár let počkám na finální verzi revize.
Autorská citace #89
4.4.2016 23:52 - Gurney
Klidně se i přihlásím.
Autorská citace #90
5.4.2016 08:06 - Jerson
sirien píše:
Přemýšlel sem o tom... jestli se dobrovolně hlásíš jako testovací tarbík...

A má to cenu? Když něco nebude fungovat, dočkáš se komentáře, že jsi byl ovlivněn svou negativní předchozí zkušeností a nevzal jsi v úvahu změny z revize.
Autorská citace #91
5.4.2016 09:04 - MarkyParky
Jerson píše:
A má to cenu? Když něco nebude fungovat, dočkáš se komentáře, že jsi byl ovlivněn svou negativní předchozí zkušeností a nevzal jsi v úvahu změny z revize.

Máš předsudek "stejně budou mít předsudky"?
Autorská citace #92
5.4.2016 10:52 - Jerson
Mám zkušenost.
Autorská citace #93
5.4.2016 11:32 - Aegnor
MarkyParky píše:
Máš předsudek "stejně budou mít předsudky"?

Upřímně, z toho co jsem chytil ohledně původní Sirienovi recenze (ofc, je to pohled jenom jedné strany a netuším, kdo všechno vedl ten tým a jak ten tým fungoval), tak se Jersonovi vůbec nedivím.
Autorská citace #94
5.4.2016 11:34 - Gurney
sirien: aha, já teprve teď pochopil, že ještě bude ještě další verze revize. Tak to asi zatím opravdu nemá moc význam.
Autorská citace #95
5.4.2016 14:48 - sirien
MarkyParky píše:
Uvědomuješ si vůbec, že jsem nezpochybňoval hráče RPG (ti to opravdu vědět nemusí), ale tvůj chybný protiargument?

Můj argument se netýkal toho jak to je "ve skutečnosti" ve smyslu po analýze, v hlavách autorů nebo v úmyslu, ale toho, jak to je vnímáno a tedy přebíráno čtenářem-hráčem. Je úplně jedno, jak geniálně máš rozmyšlené dovednosti, když to hráči přeberou jinak - a z toho jak to tam je napsané to myslím - podle mnoha stížností i v ofic Q&A diskusi - přebrali tak, jak jsem psal.

MarkyParky píše:
Vzhledem ke svému backgroundu + místnímu prostředí (a absenci obstojné shody na RPG terminologii obecně) se uchyluju ke kombinaci matematiky a softwarově-vývojářské hantýrky

...což není moc šťastná volba; zaprvé matematika a software vývojářská hantýrka jsou dva jazyky, které jsou pro většinu lidí krajně neintuitivní. Zadruhé nevím, co myslíš tím "místním prostředím", protože nijak zvláštní koncetnraci matematiků ani programátorů tu pokud vím nemáme.

MarkyParky píše:
No a do třetice všeho dobrého, ono je to svým způsobem také síto - krásně poznáš, kdo s tebou fakt chce něco řeši

To je legit volba, samozřejmě; jenže jsi zároveň autor té věci a já bych čekal, že budeš mít naopak zájem vyjadřovat se tak, aby Tě co nejlíp chápali i náhodní okolojdoucí hráči. Zároveň si uvědom, že 90% čtenářů se do diskuse nezapojí (pravidelných, s náhodnými okolojdoucími to bude asi i víc), takže se Tě z principu ani na nic nezeptají - buď pochopí, o čem mluvíš, nebo si zaklepou na čelo. Což u případných hráčů DrDII co si třeba chtějí přečíst, co o DrDII píšeš, nebude asi optimální výsledek pro Tebe (zvlášť když tu řešíme něco jako design dovedností v něm)


____________________________________

...offtopicy:

MarkyParky píše:
Ale rád se dozvím o něčem dalším, sem s tím

Najdi si mě na LinkedInu (a doplň si to o ty geek věci, které sem na LinkedIn nedal, ale co se válej tak jako všude okolo)

MarkyParky píše:
EDIT: Kvalita TED talků poslední dobou upadá :(

Kvalia TED talků upadá od tý doby, co se rozjel TEDx a místo toho, aby zůstali u toho co bylo zajímavý - technologie, design a cutting-edge myšlenky - tak začali i do standardního TED rvát bullshit talky různejch aktivistů se "sociálníma problémama", disidentů s politickou agitkou, umělců s jejich moderníma ztláskaninama a spoustu další podobný neužitečný a nezajímavý havěti.

Pořádnej kvalitní talk kterej by splňoval "Ideas worth sharing" aby tam dneska člověk hledal s výbavou pro hlubinnou těžbu.

(A jejich novej web s jejich novym videopřehravačem je totálně na tužku a personal interface kterej mi ani neumožňuje kategorizovat vlastní favs je naprostá zoufalost)
Autorská citace #96
5.4.2016 16:03 - MarkyParky
Sirien píše:
Je úplně jedno, jak geniálně máš rozmyšlené dovednosti, když to hráči přeberou jinak - a z toho jak to tam je napsané to myslím - podle mnoha stížností i v ofic Q&A diskusi - přebrali tak, jak jsem psal.

V tom asi nemáme sporu.

Ale pokud hra funguje díky A, a zároveň ze zpětné vazby vyplývá, že hráči po přečtení příručky mají pocit B + trable z aplikace pocitu B, jsou dvě základní možnosti, jak se k tomu vývojář může postavit:
1) vysvětlit lépe A
2) zahodit A a překopat hru, aby fungovala podle B bez trablů

Obě cesty jsou sice legitimní, ale tak nějak se dá intuitivně tušit, která mi přijde smysluplnější...

Sirien píše:

...což není moc šťastná volba; zaprvé matematika a software vývojářská hantýrka jsou dva jazyky, které jsou pro většinu lidí krajně neintuitivní.

Zvláště když je ještě deformovaná mým poměrně úzkým profilem .. jasně, to je fér poznámka.

Jenže pointa je v tom, že navzdory neintuitivnosti jsou (so far) nejlepším prostředkem, který se mi zatím osvědčil pro debaty o vývoji/analýze čehokoliv, co má strukturu "pravidel". Rozhodně je to efektivnější než mlátit prázdnou slámu ve které není poznat, co jsou holinky a co hodinky.

Osobně se domnívám, že pro účely diskusí o pravidlech RPG by ještě o level výše byla hantýrka právnická/legislatevecká. Ale tu bohužel neovládám, tak nemohu sloužit.


Sirien píše:

jenže jsi zároveň autor té věci a já bych čekal, že budeš mít naopak zájem vyjadřovat se tak, aby Tě co nejlíp chápali i náhodní okolojdoucí hráči.

Počkej, to mícháš dohromady dvě různé věci:

- komunikaci s náhodným hráčem, kterého nebudu zatěžovat (pokud sám neprojeví zájem) nějakými hloubkovými rozbory či složitým jazykem, protože naše diskuse se bude pravděpodobně týkat nějakých praktických aspektů hry, jeho dotazů, nápadů a pod...

- a komunikaci s kritikem, který sám sebe - z titulu, že se rozhodl kritizovat nějaká designerská rozhodnutí - postavil do pozice, kdy od něj očekávám patřičnou úroveň vhledu a tedy porozumění komplikovanějšího jazyka (byť třeba občas bude potřeba pár postů, než si vyjasníme pojmy, protože neexistuje formalizovaná terminologie).

Samozřejmě, že se v otevřené internetové diskusi může stát, že do takovéhle komplikovanější mluvy se připlete, či ji zahlédne někdo, kdo patří do první skupiny. To je holt už život na internetu. Ale vzhledem k tomu, že ty komplikované debaty je občas užitečné vést, mám je snad přesouvat na soukromé kanály jen protože by si jich náhodou mohl všimnout někdo třetí? To snad ne ...

Sirien píše:

Najdi si mě na LinkedInu

Našel. Přemýšlím, proč jsi mě tam odkázal vzhledem k tématu "dotahovat/záplatovat" vs "restartovat vývoj".

Ale pindíky si porovnávat nechci (nebo aspoň ne veřejně ;o), je možné, že to je jen tím, že nerozumím té Bussines/Management hantýrce, kterou tam máš, a rád si to nechám vysvětlit.
Autorská citace #97
5.4.2016 16:34 - sirien
MarkyParky píše:
Obě cesty jsou sice legitimní, ale tak nějak se dá intuitivně tušit, která mi přijde smysluplnější

...nebo můžeš hru převrátit do B, k němuž hráči očividně tíhnou, a bokem popsat, jak to může fungovat podle A, co tím získáš a co tím ztratíš.

Asi se dá intuitivně tušit, co by mi přišlo nejlepší :)

MarkyParky píše:
navzdory neintuitivnosti jsou (so far) nejlepším prostředkem, který se mi zatím osvědčil pro debaty o vývoji/analýze čehokoliv, co má strukturu "pravidel"

Tobě. Což Ti rozhodně neberu, ostatně dává smysl, že se Ti to nejlíp řeší v jazyce, ke kterému máš osobně blízko. Pravda je, že zcela upřímně, právě ten Tebou používaný jazyk činí diskusi s Tebou dost obtížnou; někdy mám i já který se snažím Ti rozumět dost problém si přebrat, co myslíš - vím o lidech, co na to rezignovali s tím, že ani Tvoje vysvětlení nejsou dostatečně srozumitelná.

Jako já chápu, že změnit jazyk na který je člověk zvyklý je problém a že to třeba u mnoha věcí ani nemusí stát za to, jen jsem Tě chtěl upozornit na to, že tahle komunikační bariéra v diskusi s Tebou reálně existuje.

MarkyParky píše:
Počkej, to mícháš dohromady dvě různé věci:

Teoreticky. Prakticky vedeme diskusi ve veřejném prostoru a ne v PM/mailech, navíc v prostoru, kde se dá očekávat přítomnost laických zájemců. Opět to je Tvoje volba to tu takhle rozlišovat - já na Tvém místě bych k tomu přistoupil spíš opačně. Což je asi osobní preference.

MarkyParky píše:
Přemýšlím, proč jsi mě tam odkázal

Tiše jsem doufal, že tím tu linii diskuse co poměrně zjevně míří k, jak by řekl Ebon, poměřování pindíků, zatluču (nebo aspoň přenesu někam mimo veřejnou diskusi na Kostce, kde to nejspíš nikoho nezajímá)
Autorská citace #98
5.4.2016 16:51 - MarkyParky
Sirien píše:
Tiše jsem doufal, že tím tu linii diskuse co poměrně zjevně míří k, jak by řekl Ebon, poměřování pindíků, zatluču (nebo aspoň přenesu někam mimo veřejnou diskusi na Kostce, kde to nejspíš nikoho nezajímá)

No, s ohledem na to, že:
- měřit pindíky veřejně nechci
- a rozcházíme se ve zkušenostech
tak pojďme do PMek.
Autorská citace #99
5.4.2016 20:09 - Jerson
MarkyParky píše:
Jenže pointa je v tom, že navzdory neintuitivnosti jsou (so far) nejlepším prostředkem, který se mi zatím osvědčil pro debaty o vývoji/analýze čehokoliv, co má strukturu "pravidel". Rozhodně je to efektivnější než mlátit prázdnou slámu ve které není poznat, co jsou holinky a co hodinky.


A uvědomuješ si, že s tvými teoretickými vývody a články tady i na RPGF prakticky nikdo nesouhlasí? I když ani kritiků moc nemáš, podle mě proto, že tvým vývodům málokdo rozumí natolik, aby s nimi mohl nesouhlasit.
6.4.2016 00:00 - MarkyParky
EDIT: Vymazal jsem kousavou poznámku.

EDIT2: Koukám, že jsem mazal moc pomalu. Tak nic, u Siriena si to přečtete.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25564813613892 secREMOTE_IP: 3.235.22.210