Tipy a triky

Habéši
11.5.2014 19:47
Příběhy pro zákoně zlé postavy
Zdravím kostku a její uživatele.
Chtěl bych vás poprosit o rady/tipy na příběhy pro Lawful evil postavy.
Máte někdo zkušenosti s takovou hrou? Našel jsem také knihu Book of vile darkness kde se mi velice libí systém obětování bohům ale nic moc dalšího na toto téma jsem nenašel.
Autorská citace #21
14.5.2014 13:41 - pipux
sirien píše:
Osobně mám rád významovou záměnu "dobra" za "altruismus" a "zla" za "sobectví".

To zní pěkně - přinesl jsi objektivně postihnutelné termíny, které navíc pasují do typických definic dobra/ zla.

Otázečku: pánové tu na začátku diskuze zmiňovali příklad ženy, která z lásky snadno přejde do nenávisti. Nějak jsme si neujasnili, co vlastně je ta láska (navrhoval jsem definici, která se přibližovala altriusmu, ale pak to zapadlo). No, a jak bys teď vysvětlil obrat takové ženy od lásky k nenávisti, třeba ve svých termínech altruismu a sobectví?
Autorská citace #22
14.5.2014 13:46 - Merlin
pipux píše:
Nějak jsem si neujasnili, co vlastně je ta láska (navrhoval jsem definici, která se přibližovala altriusmu, ale pak to zapadlo)

ty mne nepřestaneš překvapovat
Autorská citace #23
14.5.2014 13:52 - pipux
@Merlin: jasně, překlep se vloudil. Namísto "jsem" mělo být "jsme". To ale není to podstatné.
Zdá se ti překvapující, že se ptám po ujasnění toho, o čem mluvíme? Těším se na tvůj názor, pokud jej dáš najevo, a trochu rozepíšeš ...
Autorská citace #24
14.5.2014 13:54 - Merlin
Já rozhodně nehodlám přemýšlet o tom "co je to láska" a už vůbec pro to navrhovat definici :)
edit: Jsem praktik, ne teoretik :)
Autorská citace #25
14.5.2014 13:58 - hadrian
Sobectví není zlo, je to jenom jedna ze složek pudu sebezáchovy bez něhož to nejde. Neexistuje absolutní altruismus ani absolutní sobectví, což vede k rozpliznutí do škály. A popisovat na tom přeměnu lásky v nenávist, to mi nějak nepřijde v pořádku. To je jako vysvětlovat bagr na příkladu krtka.
Nenávist se např. může přetavit z lásky z pocitu nepochopení ze strany milovaného.
Autorská citace #26
14.5.2014 14:02 - hadrian
Merline: Copak ty nepociťuješ lásku vážící se ke slovu začínajícímu na "š" a končícímu na "amšír"?
Autorská citace #27
14.5.2014 14:04 - Merlin
Hadrian: nikoliv..to je pouze vítězství zdravého rozumu :) a prozření tmářské klaky kolem Alnaga
Autorská citace #28
14.5.2014 14:04 - pipux
Merline, když nebudeme vědět, o čem to vlastně mluvíme, tak si můžeme připravovat půdu pod nohama pro omyly a nepochopení toho druhého. Láska, to je zrovna vágně definovaný termín, pochopitelný někde od "vlastnictví druhého člověka" až po "nenárokovatelnou službu pro druhé".

Z naší diskuze si beru jedno: že to máš na háku :)
Taky si sem přijdu pokecat, ale mimo to bych se od ostatních čas od času chtěl dozvědět nějaký nový fígl, teoretickou poučku, či tak ...
Autorská citace #29
14.5.2014 14:06 - Gurney
sirien: Jenže ty jsis pro začátek naprosto redefinoval klasické D&D přesvědčení. Odtud potom všechny rozpory. Já jsem chtěl aby tady v první řadě zazněly nějaké praktické rady pro hru, než začne věčná debata o přesvědčení jako takovém.

sirien píše:
...ostatně, vyšší dobro je v tomhle případě doočíbijící podvod. Nehraješ špatnou postavu, hraješ dobrou postavu, co je jen ochotná zaplatit cenu za to že dobro nakonec převáží.

...ještě že existuje tolik Lawful Good skupin jako například Boko Haram nebo svého času Red Army Faction... (ne, nechci se bavit o real-world ideologiích, jen demonstruju že pokud si jako základní východisko dáš "chci aby Churchill a Magneto byli Good" začne to dávat hodně wtf výsledky; taky celá idea aplikovat D&D přesvědčení do reálnýho světa je strašlivý zjednodušení)
Autorská citace #30
14.5.2014 14:14 - Merlin
Pipux: chápu, že se chceš zařadit mezi davy myslitelů, filozofů a teoretiků od dávného Řecka až po dnešní čas. Ale já ti rozhodně teoretickou poučku ani fígl ani definici toho co je to LÁSKA nedám :). Stejně jako to nedokázaly ty davy myslitelů, filozofů a teoretiků :). Vážně ne.
Autorská citace #31
14.5.2014 14:16 - Colombo
Merlin: to bylo asi před tím, co přišla biologie a prostudovala člověka z chemické i elektrické stránky.
Autorská citace #32
14.5.2014 14:20 - Merlin
Colombo píše:
Merlin: to bylo asi před tím, co přišla biologie a prostudovala člověka z chemické i elektrické stránky.

já si raději na věci šáhnu a prožiju, než abych o tom četl :) jsem holt praktik
Autorská citace #33
14.5.2014 14:25 - pipux
Já si asi taky rád šáhnu a prožiju (to se s definicemi nutně nevylučuje), ale budu tak činit s vědomím, že ta moje láska bude jiná, než ta tvoje ...

Bioelektrická aktivita v chemickém poli (či jak se tomu říká) nedokáže vysvětlit existenci duše. A proto bych v tomto směru byl asi rychle hotový ...
Autorská citace #34
14.5.2014 14:29 - sirien
???
- bla bla bla psychology bla bla bla
- Isobel: It is reality what you are talking about. This is about fiction.

přestaňte řešit nesmyslné definice lásky demonstrované na ženách které kvůli vám zhrzly. Zhrzená žena je šílená * a šílenci se přesvědčení vymykají a jsou navíc nehratelní. (pouze náhlý výtrysk pudu sebezáchovy mi zabránil na místo hvězdičky doplnit jistou genderově nekorektní jízlivost.

Podobně jestli je sobectví zlo nebo ne si děte řešit na fildu na úvod do filosofie.


Podstatné je, co herně funguje, a definovat vertikální osu přesvědčení pomocí toho kde leží zájem postavy při jejím rozhodování (tj. jestli na ostatních nebo na sobě) je ověřené funkční řešení (které nakonec obvykle vede k tomu co by se označilo jako "dobré" / "zlé" jednání, takže to plní účel). Jestli to je filosoficky přesné je naprosto nepodstatná otázka.



Gurney: Vidíš, a já z herní praxe tvrdím, že jsem nic neredefinoval, jen jsem trochu ujasnil jak se k sobě věci váží. Když uvažuješ o nějakém obecném "zlu" tak to při tvorbě a hraní postavy prostě nikam nevede. Lawful Good postavy bojující za lidské uprchlíky osidlující nový kontinent poté co byly vyhnáni ze starého jsou Lawful Evil postavy pro skřety, co na tom kontinentě žili celá staletí předtím a teď jim tam vpadla nějaká parta magorů s divnými bohy a kdovíčím dalším.
Nakonec zákonitě skončíš u hádky o to jestli něco je nebo není zlé.

Já nabízím řešení - chápej při tvorbě a hraní postavy "Good" jako postavu, jejíž jednání se řídí tím, co je nejlepší pro ostatní / celek, "Evil" jako postavu, která se řídí tím, co je nejlepší pro ní...
...a ve výsledku dostaneš hru, kdy "Good" postavy budou dělat skutečně "Good" věci (převážně, povětšinou, hlavně... z pohledu jich a většiny kterých se to týká) a "Evil" postavy nakonec budou dělat skutečně "zlé" věci (protože jebat na ostatní nakonec tak nebo tak někde budou chodit přes mrtvoly - zvlášť ve fantasy RPG asi dost doslova)

To co nabízím není redefinice, ale berlička sloužící ke snazšímu pojetí věci.

(a btw. můj příklad s Churchillem neměl být obhajoba Churchilla, doufal jsem, že z toho dokážete vyabstrahovat pointu - odmysli si Churchilla pokud Tě tam tak děsně irituje - moje pointa bylo zmíněné Coventry dilemma)
Autorská citace #35
14.5.2014 14:31 - Merlin
pipux píše:
ale budu tak činit s vědomím, že ta moje láska bude jiná, než ta tvoje ...

tak to každopádně. O tom bych nikdy..nikdy nepochyboval

Nicméně si stále myslím, že neexistuje nikdo, kdo by byl schopný definovat něco takového. Navíc se domnívám, že to nemá mnoho co společného se "zlovolností" herních postav
Autorská citace #36
14.5.2014 14:34 - sirien
Merlin píše:
Navíc se domnívám, že to nemá mnoho co společného se "zlovolností" herních postav

!!!!!!!!!!!!!!!
děkuji za podporu...
Autorská citace #37
14.5.2014 14:35 - Colombo
Píše:
Nicméně si stále myslím, že neexistuje nikdo, kdo by byl schopný definovat něco takového.

To spíše proto, že to odmítáš. Máš pocit, že by z toho pak něco vyprchalo. To je celkem běžné.
Autorská citace #38
14.5.2014 14:36 - Merlin
Možná by nebylo od věci si zkusit ukázat "zlou" postavu na reálné osobě. Jako byl Pol-pot, Hitler, Chingischán a jiní.
Colombo: i ty psychologu, tytyty...jestli ty do mne nevidíš :)
Autorská citace #39
14.5.2014 14:44 - hadrian
Sirien píše:
Já nabízím řešení - chápej při tvorbě a hraní postavy "Good" jako postavu, jejíž jednání se řídí tím, co je nejlepší pro ostatní / celek,...


A jako rozšíření, dělit by se možná daly i ty postavy, které dělají to nejlepší pro "ten svůj celek" (svoji vesnici/národ/galaxii), které jsou ochotné obětovat členy "svého" celku ("za jednu vesnici/město/hvězdnou soustavu to stálo") - něco jako "sometimes for someone evil".
A na ty postavy, které by nikdy a za nic neobětovali část "svého" celku "vždycky dobré postavy".
Myšleno tedy ve vztahu ke "své" komunitě.
Autorská citace #40
14.5.2014 14:54 - pipux
sirien píše:
chápej při tvorbě a hraní postavy "Good" jako postavu, jejíž jednání se řídí tím, co je nejlepší pro ostatní / celek, "Evil" jako postavu, která se řídí tím, co je nejlepší pro ní...

Toto je takové průhledné pojetí.

Vložím do toho pojetí jednu kličku: budu sledovat to, co je dobré pro mě (a získám, zůročím), abych následně mohl obrátit smysl věci tím, že získané dám k dispozici ostatním (konečný zisk ostatním tu bude vyšší, než kdybych investoval do jejich blaha od počátku).

To byla jedna klička. Kličky dvě či tři už vydají na něco jako detektivní příběh. A pro myšlení běžného člověka jsou tak složité, že za ně neprohlédne. Přes primární atribuční chybu si prostě tolikrát řekneme, že dotyčný je dobrý/zlý podle toho, co právě dělá.

@hardian: postavy zásadové a praktické?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1012020111084 secREMOTE_IP: 52.54.103.76