Tipy a triky

sirien
14.7.2013 18:53
Ne/Zabíjení postav
Zabíjení postav, ano či ne?

Převzato z diskuse Kvalitní dobrodružství
Autorská citace #41
16.7.2013 10:08 - Blaine
Vsem se omlouvam za sve hrozne vety, ktere pisu, kdyz to po sobe zpatky ctu, je to strasne, sorac! Pisu jeden post treba natrikrat a v prubehu ho menim a pak z toho vychazeji takove humusne, hrozne nepochopitelne veci.

Gurney: Diky. Jelikoz jsem nikdy nehral v takove hre, kterou popisujes - jsem foreverDM, tak skutecne nedokazu posoudit. Mas pravdu, mel bych si to nekdy vyzkouset, ja ale asi nic takoveho Vypravet asi nedokazu, jsem hrozne mekky a asi bych nedokazal takovy stupen nebezpeci sam udrzet pri svem stylu. Doufam, ze se nekdy dostanu k nejake hre, kde si zahraju postavu a budu moci hrat survival. Ani ti Mortal: The Victim, co ted hraji v hiatu mezi DnD nejsou smrtelni, nas ST to proste neumi, snazi se delat hru, na kterou se ta hra bohuzel nehodi.

sirien píše:
To je teda vděku za to, že ho dostali z vězení... to bych si s nim na jejich místě teda ještě přišel vyřikat se šmejdem.

No samozrejme, kdo si myslis, ze je final boss jejich epic tieru a vlastne cele te 3 roky trvajici kampane? :P Oni ho vypustili na svet, on se chce svetu pomstit a oni se budou chtit pomstit jemu - jak jinak ma koncit epic tier v DnD nez soubojem o zachranu sveta s bohem a jeho pohunky? Od toho je to Epic tier a od toho je to DnD, ze to konci soubojem.

Almi: My v DnD pouzivame jenom system "jizev", pokazde, kdyz jdes pod nulu hp, tak si ze souboje odneses jizvu, ktere se nemuzes zbavit. Nas fighter je moc pekne zjizveny. A ke kazde jizve je zapis do deniku, kdy a jak se to stalo, aby se mel cim kasat v hospode pred lidma.
"Jo a tahle je od toho draka, kterymu patril tamhleten hrad! - ukazuje obrovsky valecnik na odpornou trznou ranu na svem boku "Zakousl se do me tema svejma obrovskyma tesakama, kdyby tam nebyl tady kamos" - ukaze na sveho partaka hranicare s dvema zakrivenyma meci na zadech - "kterej mu asi o pet vterin potom usekl hlavu, tak vam to tady dneska nevypravim, ale jsem natravenej a hnojim nejaky podzemni houby!"

Merlin: Tvuj pristup ma take neco do sebe, je pekne videt, ze kdyz Vypravec vezme kostky a da je tak, aby je vsichni videli a zacne hazet z niceho nic otevrene, zatimco celou dobu hrazel skryte, tak je zle a je potreba se zacit bat, protoze to je paneboze dulezity souboj. Docela tomu rozumim a myslim, ze by me to jako hrace asi docela bavilo.
Ale ja jako DM/GM/ST nepouzivam zabranu, vzdy mi to pripadalo jako takove deleni skupiny lidi, co spolu hraji nejakou tu hru, sesli se aby si pokecali, pobavili se a neco si zahrali, na JEHO a NAS. Kdyz jsem zacinal, tak jsem zastenu mel, ale od jiste doby (a kvuli tomu, ze jsme hravali na relativne malem stole, kde jsem si proste nemohl dovolit zabrat tolik mista nejakym zbytecnym rozdelenim hraci plochy) zastenu nepouzivam. Dokonce, kdyz ji nekdo pouziva, proti me, tak me to irituje. Nevim cim to je.
Takze to je duvod, proc jsou vsechny me hody otevrene, zapisky mam polozene na stole stejne jako vsichni ostatni, monstra v DnD mam v notasu bokem, do kteryho koukam, kdyz je potrebuju, na stole jsou jenom kostky, mapy, deniky postav, pravidla a dalsi dulezite veci. Vetsinou maji hraci vic papiru a takovy veci jak ja. Ja si vystacim s jednim denickem na kazdou hru kterou delam. A denicky jsou zavrene, takze nikoho ani nelaka nahlednout a zjistit nejaka prastara tajemstvi, ktera by mohl odhalit z me pripravy. Treba by jeste byli prekvapeni z toho, co vsechno si vymyslim na miste a s jak malem na vetsinu sezeni chodim a jak jim potom vsem do oci lzu, ze ty napady, ktere mi dali oni z nejake metagamove hlasky jsem mel vlastne hrooooozne dlouho pripravene.
Autorská citace #42
16.7.2013 10:12 - Quentin
Merlin: Jestli to děláš opravdu tajně a dostatečně málo často, aby to hráče neovlivnilo, tak to vážně nepoznají a hře to nijak neuškodí. Věřim ti, protože jsem to dělal taky :)

Zkus se ale zamyslet i nad tvojí zábavou jako vypravěče. Vážně ti stačí ke spokojenosti, že se baví ostatní? Já jsem u sebe zjistil, že když připravím hru (město, dungeon, situaci, random tabulky...) a nechám tím hráče neomezeně prolejzat, tak sám nevím, jak to skončí (takže ani nemusím nikde šmelit kostky). Do hry se pro mě vrátilo překvapení a takovej ten sense of wonder. Z pozice "rozhodčího" to můžu prožívat společně s hráčema :)

Nic nevnucuju, jen se nad tím alespoň chviličku zamysli.
Autorská citace #43
16.7.2013 10:15 - Merlin
:) jak říká moje kamarádka...Tato hra není spravedlivá, ostatně jako žádná jiná :)

Nicméně zrovna v RPG jde o zábavu, ne o spravedlnost :)
Autorská citace #44
16.7.2013 10:21 - Blaine
Merlin: Myslim, ze Quentinovi uplne nerozumis, jak to mysli. Ale mate oba imho diametralne jiny zpusob pripravy na hru a jeji samotne hrani, takze je to docela pochopitelne. I kdyz treba hrajete hodne podobny zanr.
Autorská citace #45
16.7.2013 10:23 - Merlin
quentin: osobně si myslím, že to prakticky zjistí až, když si to přečtou tady :)

nicméně, já sám nevím kde skončí ta která herní sessione, jelikož jsem si za posledních 10 let prakticky nepřipravoval dobrodružství (mimo to, že mám rámcovou představu v hlavě), takže je pro mne překvapením vždy to co se kam dostane. nedělám lineární questy. Většinou mne překvapí sami hráči, kteří ve svých úvahách vymyslí mnohem lepší zápletku, původ a vyústění, než jsem vymyslel sám a já to jen navážu.
Když hráči odchází po hře domů a říkají po vyčerpávajícím boji, že to byl dobrý boj a že se jim líbil a že to bylo dobře nastavený a že se zapotili a po těch letech se o tom po hře ještě dlouhé minuty baví, jak to taktak zvládli a že to bylo drsný...tak je mi celkem putna, že jsem několik věcí pozměnil :).
Autorská citace #46
16.7.2013 10:28 - Merlin
Blaine: jo :) to asi máme všichni. Já rozumím tomu co chce říct. jasně nastavil pravidla a podmínky pro všechny strany. V podstatě šachová partie (v dobrém). Neovlivňuje hru (/souboj) podle situace k dramatičnosti a k ději, ale férově a striktně pro obě strany.
Jde o to, že když a stát se to může, plně neodhadneš vyrovnanost souboje, tak můžeš zmastit skupinu, aniž bys to ovlivnil..a je to pak v podstatě tvá vina. Ničemu to nepřidá :).
Ale jak říkáš, většinou to tak je..když vytáhnu kostky na otevřený souboj, ví se, že tady nečíhá smrt za každým rohem, ale je přítomná na bojišti :)
Autorská citace #47
16.7.2013 11:28 - Quentin
Merlin: Takhle jak o tom mluvíš to zní, že vedeš hry přesně stejně jako já tak 5 let zpátky (tipuju, že hraješ dnd3,5e?) Není na tom vůbec nic špatného, jen musíš bejt frajer, aby ti nekolísala kvalita.

Já s tim měl potíže a každá druhá hra nestála za to (nedokáza jsem z hlavy zaplnit 10ti hodinové hry). Hledal jsem nějaký berličky. Pár let mi posloužila 4e, která svejma deskovkovejma soubojema zaplní klidně 75% sezení. A v poslední době si dopomáhám oldschool dungeoncrawlem.

Píše:
Jde o to, že když a stát se to může, plně neodhadneš vyrovnanost souboje, tak můžeš zmastit skupinu, aniž bys to ovlivnil..a je to pak v podstatě tvá vina. Ničemu to nepřidá :).

To se stát nemůže, protože hráči mají slušný odhad na sílu nepřátel a mají téměř vždy možnost vycouvat nebo se lépe připravit na těžší boj. Moje vina není, že jsou tam neporazitelní nepřátele. Moje vina může bejt maximálně to, že jsem jim nedal dost informací nebo je natlačil do boje, ze kterého nebylo uníku.

A přidá to právě to napětí, o kterém tu celou dobu mluvíme. A nejen pro hráče, ale i pro vypravěče. Líbí se mi, že přestože je hra těžší, tak je míň DM vs hráči.
Autorská citace #48
16.7.2013 11:35 - Hunter
Amen Qentine :-)
Souhlasim presne s tim, ze kazda prisera tam neni od toho, aby byla zabita, nektera zkratka maji byt obejita :-)

Osobne hazim prede vsema - v SW Saga :-) A to, ze kdyz mi padne kriticak je proste smula, vytvorili jsme kolem toho house rule, ze pokud je enemak jen do 1/2 levlu postavy, tak kriticak nedela, je to "jen" zasah - to proto, ze stejne obvykle ubohe B1 cekaji na krasnou kulatou 20 aby zasahly (a tvori tak spis prirodni prekazku, nezli oponenty :-)).
Na druhou stranu hraci jasaji, kdyz jednou za cas hodim i tu jednicku :-)
Ale taky me vic bavi hrat to "poctive" - pravidla nastesti nabizi dost moznosti i tak prezit :-)
Autorská citace #49
16.7.2013 11:39 - Merlin
Quentin: no já tak hraju celou dobu :) takže jsem tak hrál před 5 lety stejně :).
A ne...hraju 4e :). Teda před půl rokem jsem se k ní vrátil. Většinou nemám problém "vařit z vody". Jediné co si teď musím trochu promyslet je složení bojového encounteru.
děj mám v hlavě. myslím, že se mi to celkem daří, ale je to dáno i tím, jak jsem říkal, že si spousty věcí dodělají hráči sami....vymyslím zápletku a hráči se nahlas baví co za tím může být a já si řeknu..jo, to zní supr, je to lepší než moje..a šoupnu to tam..a ejhle, hráči jsou spokojení, že na to přišli..:D
Autorská citace #50
16.7.2013 11:41 - Merlin
Kdybych tušil jaké škatulky pro poctivě a podvodem přinese můj dotaz, tak bych si klávesy vytrhal :)..jeden paladin vedle druhýho :D
Autorská citace #51
16.7.2013 12:50 - Hunter
Hehe, Merline, to, ze hazim poctive neznamena, ze si neupravuju utocnou a obranou silu enemaku :-) Neboli fixluju jako kazdy, akorat ne v tom, co zprostredkovava kostka - ta mi nahrazuje nahodu, takze proto se do ni necpu... cpu se do zakladnich cisel enemaku/jejich taktiky/pripadneho poctu :-)
Autorská citace #52
16.7.2013 13:19 - Ebon Hand
Merline stojím vedle tebe. :-)
Hraji velmi podobně akorát ADnD Ebon edition. :D
Přípravu si dělám velmi hrubou, většinou tři řádky a pak se jen kochám, kam to plyne. S velkou chutí kradu nápady hráčů a vsazuji je do kostry, jejich konspirace jsou vždy naprosto brutální konstrukty, které by mě ani nenapadly. Pravidla máme volnější a většina hráčů je nezná vůbec. Na prvním místě při posuzování je selský rozum. Mohu skočit z té věže? Můžeš a celkem jistě se zabiješ..
Zásadně ukazuji hráčům kritické hody NPC a potvor. Nejvíc srandy u nás právě přináší kritikaly od slabých potvůrek. Postavy se pak posmívají mezi sebou a škádlí se tím při odpočinku. Většinu nestvůr nyní tvořím sám a za inspiraci si beru Magiky.
A co se týče fixlování. Myslím, že tu trochu zapadla moje i Merlinova zmínka, že to je jen při vyjímečných situacích. Ne jak se tu operuje, že to je běžná praxe. Já osobně si ani nepapatuji, kdy jsem to naposledy použil, ale vím, že jsem to v mynulosti použil. :-) Předminule jsem nepoužil a postava zhebla.. :D (To byl černý humor..)
Roli DM vnímám hlavně jako managera celé hry, který rozdělování in/out game úkolů, starostí o dramatickou křivku, posouváním příběhu, střihy, hooky a všelijakými dalšími serepetičkami se stará o podhoubí, na kterém vyroste co nejzábavněji strávený čas s přáteli, kde se střídají různé emoce od napětí po smutek jako v dobrém příběhu, nebo filmu. Nikdo není upřednostňován (ani DM), cíl je, aby se bavilo co nejvíce lidí. A vše prožívám s PC, na to nepotřebuji být rozhodčí. Myslím, že jsem občas víc nervozní a napjatý, než samotní hráči. :D
Autorská citace #53
16.7.2013 13:34 - Merlin
Ebone, bok po boku hrdině padnem (teda pokud si to vzájemně nezfixlujem...) :D

Na jednu věc jsem zapomněl a Ebon mi ji připomněl...20 ukazuju :) nadzvednutím zástěny. Což mi připomíná, že zástěny používáme již dvě desetiletí a nikomu to nevadí...je to prostě oddělený prostor (máme dost místa), kde má DM svoje království...monsterpool, mapky, plánky atd.

Jinak Ebone..ámen :D...budu si muset s tebou zase vystřihnout nějaký to NPC :P
Autorská citace #54
16.7.2013 14:18 - Ebon Hand
Bok po boku se šamšírem v ruce, nebo jak se to jmenuje. :D Co je lepšího než hrdinská smrt. :-)

Já zástěnu nemám, pokud si potřebuji hodit něco skrytě, stačí mi nadzvednutí desky mého A4 sešitu.

To by jsme si měli zahrát, ale nějak se cíleně vyhýbáš srazům. Patrně proto, že mi nechceš přivést obrázek mé hrdinsky padnuvší postavy. :p
Autorská citace #55
16.7.2013 14:24 - Merlin
Už jsem ho zase našel :) a přisambačky ho přivezu na příští
nevyhýbám, ale znáš to, občas se něco vecpe..udělej si cestu na Moravu.
Autorská citace #56
16.7.2013 16:26 - Sparkle
QuentinW píše:
Všechny tvoje problémy zmizí, když
a) necháš hráče dělat informované volby (když uděláš tohle nebo tohle, stane se tohle a tohle; šance na úspěch je taková a maková; to zní jako zajímavý plán, ale dostaneš tenhle postih, ok?)


"Opravdu chceš svěřit svá těžká zranění tomuto léčiteli a zároveň mu prozradit, kde jsi k tomu přišel, když on je to ve skutečnosti hlavní záporák, jak jsi mohl již dávno vydedukovat z těch asi 50 indicií, a ve chvíli kdy mu tam budeš ležet bezbranný, tě zprovodí ze světa?"

Nic moc:( Radši než takhle debilně spoilovat se zamyslím nad tím, jestli jsem náhodou spíš neudělala chybu já, že všech těch 50 indicií vedoucích k identitě záporáka bylo naprosto idiotských, případně byly rozumné ale z jiného důvodu jsem nedokázala hráče namotivovat k tomu, aby dávali bacha na detaily a zamýšleli se nad nimi. A upravím na místě trošku zápletku například v tom, že hráč se sice svěří do péče hlavnímu záporákovi, ale přidám mu tam asistentku, která to PC zachrání nebo tak něco.

QuentinW píše:
b) nebudeš omezovat player agency*


Tomuhle nerozumím, můžeš prosím vysvětlit?

QuentinW píše:
Moje vina může bejt maximálně to, že jsem jim nedal dost informací nebo je natlačil do boje, ze kterého nebylo uníku.


Jednou se mi stalo, že hráč bezvýznamné low-level postavy fyzicky napadl šéfa nekromancerské gildy, o kterém měl dost informací, že dotyčný je hustý high-level a že není moc nakloněn vyjednávání s podřadnými. Navíc to fyzické napadení nebylo vůbec nutné. Měla jsem chuť dotyčnou postavu nechat zabít (z mého pohledu by si to zasloužila), ale když jsem se pak ptala hráče, proč to takhle udělal, tak z něj vypadlo, že mu to přišlo zcela v pořádku vzhledem k psychologii jeho postavy a že by za to neměl být trestán smrtí postavy, prostě protože by mu to nepřišlo adekvátní. Co já na to můžu namítat? Mám mu zabíjet postavu jen proto, že hráč má jiné sociální vnímání než já?
Autorská citace #57
16.7.2013 16:55 - Element_Lead
Me by zajimalo jak by to resili ostatni. Kazdopadne pokud bych vedel, ze muj hrac si udelal postavu, ktera je psychopat a nema pud sebezachovy, tak bych ji bud nedaval do situace, kde se mi takoveto jednani nehodi a nebo bych hral jeho hru a nechal bych ho napadnout a nakopat prdel sefovi nekromancerske gildy. Pokud hrajete takovouhle hru a vsichni se bavi, proc ne.

Ja bych to resil asi normalnim soubojem, kde by si nekromant nechtel spinit ruce a po tom, co by hrac zlikvidoval nejaky jeho nabuseny pravy a levy ruky, tak bych nechal nekromanta zlikvidovat postavu stejne snadno. A pak by ho privedl zpatky a vysvetlil mu, ze uz to s tou svobodnou vuli neni co to byvalo.

Obecne se ale temhle badass npc tak druzinko ted se chovejte vsichni podrizene a s respektem vyhybam. Kluci se kteryma hraju maji tendence hned jak takovou npc uvidi zacit si pred nim honit triko a frkat si. V realu by soupali nohama a cumeli do zeme. Ale od toho hrajem ty hry, pokud nechcou hrat near the wall shittery nenutim je :)

Ja jako hrac nemam nikdy problemy s npc autoritama. Ale jsou lidi co maji, tak se tomu snazim vyhybat, at pak nevznikaji zbytecny konflikty, kdyz hraci nejsou schopni dodrzovat kulturu :)
Autorská citace #58
16.7.2013 17:02 - Element_Lead
Jeste k ty zastene, podobne jak rika Blaine, z nejakyho duvodu me to jako hrace irituje taky. Kdyz proti me sedi DM, co prijde na hru v lepsim pripade s pomuchlanym ubrouskem od svaciny, na nem ma nacmarany nejaky cisla. Roztahne si sesit a zacne za nim hazet kostkou, abysme nahodou neco nevideli a byli v "napeti" jestli je to monstrum tak silny nebo jen dobre haze a pritom si statistiky monster vymysli 3 minuty pred bojem a prubezne upravuje ruzny cisla, aby mu to dramaticky sedelo, tak mam chut ho pobodat.
Autorská citace #59
16.7.2013 17:08 - alefo
mne sa toto tiez stalo velakrat a obvykle islo o wtf vec bez racionalneho dovodu. hlavne to je presne myguyism: aka psychologia postavy? vsak ta neexistuje bez psychologie hraca (ku mne tiez neprehovaraju figurky clovece nehnevaj sa). plus, vulgarny DM by tu postavu vypwnoval so slovami "psychologia kaze zabit kazdeho, kto ohrozi vodcu gildy", co by davalo rovnaky (ne)zmysel.

otazka na takeho hraca je, co tym chce docielit pre pribeh a pre zabavu ostatnych (= ci to mysli vazne) a ci je schopny prijat dosledky, ktore z toho vyplynu (lebo kto riskuje vela, vela vyhra, ale moze aj vela prehrat). rovnako je otazka na druzinu, ci si myslia, ze hracovo zdovodnenie spravania im dava zmysel.

a tiez, ci su v stave prijat negativne dosledky:
* napr. ich gildaci okradnu o veci a daju ich do basy (pribeh pokracuje
* gildaci na mieste dvoma ranami ubiju clena a budu sa na striedacku odohravat dve linie: linia obete v base a linia ostatnych, ktori ho budu hladat.

ak sa vsetkym ostatnym zda, ze hracovo konanie je blud, normalne by som aplikoval pravo hracskeho veta a tvaril sa, ze ziadne napadnutie sefa gildy nebolo -- koniec koncov, to nie je PC RPG jedneho hraca, kde v pripade failu reloadneme
Autorská citace #60
16.7.2013 17:19 - Quentin
Píše:
Jednou se mi stalo, že hráč bezvýznamné low-level postavy fyzicky napadl šéfa nekromancerské gildy, o kterém měl dost informací, že dotyčný je hustý high-level a že není moc nakloněn vyjednávání s podřadnými. Navíc to fyzické napadení nebylo vůbec nutné. Měla jsem chuť dotyčnou postavu nechat zabít (z mého pohledu by si to zasloužila), ale když jsem se pak ptala hráče, proč to takhle udělal, tak z něj vypadlo, že mu to přišlo zcela v pořádku vzhledem k psychologii jeho postavy a že by za to neměl být trestán smrtí postavy, prostě protože by mu to nepřišlo adekvátní. Co já na to můžu namítat? Mám mu zabíjet postavu jen proto, že hráč má jiné sociální vnímání než já?

Rozhodně zabít. Ty na to nemáš co namítat. Vůbec se nemusíš omlouvat. Jednoduše to padlo na kostkách. Jestli chceš ignorovat, že má někdo lvl 8 a někdo lvl 1, tak nemusíš hrát pravidla, kde jsou lvly :) Pravidla jsou tam právě, aby ošetřily tyhle situace, aby nastavili obtížnost a zajistili alespoň nějakou simulaci.

Jestli chceš, aby postavy přežívaly i v těhle situacích, tak si na to udělejte domácí pravidlo - třeba obyčejnou plot immunity. Kdykoli někdo padne v boji, tak ho nikdy nezabijí, ale zajmou nebo nechají ležet nebo jinak zařídí, aby měl příležitost utéct. "Stejně už je po vás pane bonde, tak já vám řeknu svůj plán..."
Jen už to bude jiný žánr než default dnd.

Píše:
Tomuhle nerozumím, můžeš prosím vysvětlit?

Vysvětlení je v tom příspěvku. Jednoduše to znamená - neomezuj hráče, nerailroaduj. Čím větší mají svobodu, tím míň pak můžou svojí smrt hodit na tebe.

Píše:
"Opravdu chceš svěřit svá těžká zranění tomuto léčiteli a zároveň mu prozradit, kde jsi k tomu přišel, když on je to ve skutečnosti hlavní záporák, jak jsi mohl již dávno vydedukovat z těch asi 50 indicií, a ve chvíli kdy mu tam budeš ležet bezbranný, tě zprovodí ze světa?"

Nic moc:( Radši než takhle debilně spoilovat se zamyslím nad tím, jestli jsem náhodou spíš neudělala chybu já, že všech těch 50 indicií vedoucích k identitě záporáka bylo naprosto idiotských, případně byly rozumné ale z jiného důvodu jsem nedokázala hráče namotivovat k tomu, aby dávali bacha na detaily a zamýšleli se nad nimi. A upravím na místě trošku zápletku například v tom, že hráč se sice svěří do péče hlavnímu záporákovi, ale přidám mu tam asistentku, která to PC zachrání nebo tak něco.

Teď už si z toho děláš srandu :-)

Nikdo neřekl, že vedení hry je snadné. Ale minimálně udržet hráče, aby se báli o život, a dávali si trochu pozor zvládne každý. Že to děláš dobře poznáš podle toho, že hráč neviní ze smrti postavy tebe, ale sebe.

Jinak asistentka je přesně to, co by bylo v tom bondovi :) Zjevně chceš hrát jinou hru než já.

Ebon a Merlin: To používání věcí, co vymyslí hráči máme v domácích pravidlech taky

rady hráčům píše:
Přemýšlejte nahlas
Co může připadat samozřejmé vám, nemusí napadnout ostatní. Úvahy jako “máme pořád šaty od krve, tak se chovejte slušně, ať neděláme špatný dojem” nebo “ta selka je nějaká vyděšená, určitě něco tají” jsou k nezaplacení a výrazně vypravěči ulehčují vedení hry.


rady vypravěči píše:
Ne vždy musíš vysvětlení nebo řešení vymyslet ty. Někdy stačí jen poslouchat hráče a vybrat si některé z jejich. Některé konspirační spojení nebo šílené plány, se kterými hráči přijdou, překvapí i tebe. Když dávají smysl, tak je klidně zapracuj; hráč si pak připadá opravdu chytře.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087007999420166 secREMOTE_IP: 44.192.107.255