Tipy a triky

Noldo2
9.2.2010 21:09
Může hráč překročit sám sebe?
Ahoj všichni,

snad od začátku, co hraju RPG hry, mi vrtá hlavou jedno dilema, a zajímal by mne Váš názor na něj - do jaké míry může překročit hráč své vlastní limity?
Jak dobře lze hrát přesvědčení příčící se hráči? Zahraje uťáplý hráč dominantní postavu a naopak? Zahraje mladý starého? Jak dobře lze vůbec hrát například za několikasetleté elfy? Pohybuje se hráč vždycky jen v hranicích svého vlastního uvažování, nebo z něj jde vystoupit a myslet jako někdo, kým nejsem, jinak? Co si o tom myslíte?
Autorská citace #40
10.2.2010 14:29 - True Woodman
Blaine píše:
Pokazdy, kdyz mi tohle nejaky Prazak napise, tak se mi zjezi vlasy na hlave. Muzes mi poradit, pokud jsem jihlavak a mam pracovni dobu od 7 do sesti vecer a pracuju obcas i o vikendech (a neridim), jak mam najit jinou partu?
grrr
iho mesta

Odsehuj se do Prahy,ja to tak udelal taky,ale popravde ja sem jeste z mensiho
mesta nez ty nebo merlin a i u nas sem vystridal vic part.
Autorská citace #41
10.2.2010 14:31 - Jerson
Kýblohlav zkouškový píše:
Vážně blbá mechanika, ale co by člověk neudělal pro to, aby nenastoupil do družiny s průměrnou úrovní 13 na levelu 3.

Chlape, zaděláš si na problémy sám. Nevím jak hráč mohl přebrat ženskou postavu (nebo ty ženy hrály mužskou postavu?), každopádně hrát postavu po někom je dost nemoudré, a mít jako druhou možnost jen to, že mu u nové postavy snížíš úroveň mi taky přijde zbytečné. Pak se nedivím, že hráči nedokážou své postavy zahrát.

A násilná změna přesvědčení, notabene na zákonné dobro je jak dát hráči smyčku na krk, podkopnout mu stoličku a střelit ho do břicha. Možná je tohle ještě o něco větší zábava pro dotyčného.

Ono vůbec používat násilí na hráče (myšleno duševní násilí a prostě ho k tomu či onomu nutit) je špatné, a u hraní charakteru dvojnásob.
Autorská citace #42
10.2.2010 14:45 - Sosáček
True Woodman píše:
Odsehuj se do Prahy,ja to tak udelal taky,ale popravde ja sem jeste z mensiho
mesta nez ty nebo merlin a i u nas sem vystridal vic part.

Opravdovy lesni clovek, zhua!
Autorská citace #43
10.2.2010 14:46 - Sadako
do jaké míry může překročit hráč své vlastní limity?
Záleží imho na tom, do jak velké míry je překročit chce. Myslím si, že bych dokázala zahrát leccos, bez ohledu na to, jak moc (a jestli vůbec) se rysy mé vlastní a rysy mé postavy shodují, ale některé věci zkrátka hrát nechci, protože je nepovažuji za zajímavé/zábavné, či k nim přímo chovám odpor.
Autorská citace #44
10.2.2010 14:50 - Sosáček
Sadako píše:
Záleží imho na tom, do jak velké míry je překročit chce.

Vzhledem k tomu, ze velka vetsina limitu funguje tak, ze se lidi sami rozhodnout ze budou mit limit (at uz o tom vi, nebo ne), tak tohle je dost klicovy.
Autorská citace #45
10.2.2010 15:01 - Ebon Hand
K tomu předávání postav. U nás to je docela časté. Hrajeme tedy jen samí chlapy. O některé postavy se střídají dva hráči, hraje ten, který má čas. Jindy někdo udělá postavu (host) a jiný hráč se chce přidat, tak si ji pak vezme a nebo si vezme NPC, které se potlouká kolem družiny a udělá z něj PC.
Je to jejich svobodná volba a nikdy jsme s tím neměli problém. Žádné statové změny si hráči nedělají. Je to jako výběr z předpřipravených postav. Věcí druhou je, že my nijak neškatulkujeme přesvědčení. Za postavu prostě mluví její činy.

A u těch hráčů co sviní hru tím, že jako hrajou "svoje přesvědčení". Taky jsme takového měli, na všechno útočil. Jednoho dne zaútočil v lese bezdůvodně na medvěda, ostatní jen stáli opodál, mlčky přihlíželi, nikdo mu nepomohl.
Medvěd ho zabil. Mohl se podělat vzteky, odpovědí mu bylo, že se nepoučil a hráči ho hlasováním trvale vyloučili z družiny. Od té doby už nikdy nehrál.
Autorská citace #46
10.2.2010 15:03 - Sosáček
To hlasovani neni spatnej napad. Neni nad to zjistit, jestli vadi jen tobe nebo vsem, nez ho zacnes vykazovat ze skupiny.
Autorská citace #47
10.2.2010 16:18 - Hugo
Predavani postav funguje tam, kde se hraci dohodnou na tom, ze to tak fungovat bude a budou to respektovat.
I v hodne vnorene hre se da tohle pouzit (ale jde zase o podminky, napr ze postava hrana dvema hraci bude rozdvojena osobnost...)

Prebrat NPC na docasne PC jekoser a nicemu to nevadi, protoze se ta postava nebude (nejspis) dlouhodobe vyskytovat a tudiz se nemusim starat o to, zda a co a jak vypada...

Koneckoncu sdileni PC v jiste forme provozuje i Jerson v ramci omegy (postavy na jedno pouziti a pod), v zasade to nemusi byt az takovy problem, muze byt i zajimave ze se postava v dane situaci chova tak nejak "divne"...

Glitterhash: abych se zastal Sadako, ja mam pocit ze ona to v zasade tak nejak jak to vypichujes myslela. A pokud nekdo neco hrat nechce nevidim duvod proc ho/ji masirovat kladivem aby to hrat zacal...
Autorská citace #48
10.2.2010 16:32 - Gurney
Kýblohlav zkouškový píše:
Dám zajímavý příklad z praxe, který můj záměr možná trochu upřesní:
- Hráči (rovnou dodám power gamer) nevyhovovala jeho stávající postava, ale kdyby si vzal novou, přišel by o úrovně. Zařídil si tedy magickou cestou změnu rasy a povolání, která mu ovšem násilně změnila přesvědčení na ZkD.

Takže jestli to dobře chápu tak dostal na výběr mezi hraním postavy "z třetí ruky", novou postavou, která by byla o několik levlů níž než ostatní protože "tak je to správně" nebo magickým předěláním staré postavy a ještě s nucenou změnou přesvědčení (nemluvě o tom že přesvědčení typu DrD nebo DnD je víc roleplayingová překážka než pomoc) ? Byl tam nějaká normální důvod proč si nemohl udělat novou postavu na stejném levlu jako zbytek družiny a s nějakým charakterem který by ho nenutil se zabývat roleplayem víc než je mu příjemné? Protože za podmínek jaké jsi popsal bych na místě toho hráče asi GMa i zbytek družiny poslal do háje...
Autorská citace #49
10.2.2010 16:45 - Merlin
Kýbl: nevidím důvod, proč mu DM nevyhověl. U hry se mají lidi bavit. Pokud u mě dřív někdo chtěl zmenit postavu, protože ho třeba už neuspokojovala, tak si vzal jinou buď na stejném, nebo o jedna nižším levelu.
Autorská citace #50
10.2.2010 16:58 - wlkeR
Jerson píše:
Chlape, zaděláš si na problémy sám.

Já jsem v tomhle bohužel jen nezúčastněný pozorovatel... A kritik, ale řekněme, že z osoby, co tohle prosazuje, mam strach natolik, že se neodvážím přímé konfrontace.(
Tož se snažím jít příkladem a když jsem DM já, má celá družina stejný zkušenosti (individuální odměny řeším způsobem vykradeným od tebe, a sice dostávají žetonky který můžou proměnit v drobné bonusy) a přesvědčení po nich ani nechci, natož abych jim ho určoval.

Gurney: Přesné okolnosti neznám. Prostě přišel nový hráč a řeklo se "přebírá postavu X, hráčka Y má novou" (páč jí nižší level nevadil). Já si postavy změnil několikrát, hlavně jako protest. Ani byste neřekli, jak úžasná je 3E hra, když máte v družině postavy úrovní 17, 17, 15, 14, 7, 3, 3 (plus 1-5 NPCček často na epic lv). Litr ironie z halíř.
Ovšem když je taková hra jedinej způsob, jak se mimo školy dostat mezi podobně smýšlející lidi, ste ochotný skousnout různý věci. A DM nebyla špatná vypravěčka, jen ty mechaniky... bolely :(
Autorská citace #51
10.2.2010 17:23 - Gurney
Kýblohlav zkouškový píše:
A kritik, ale řekněme, že z osoby, co tohle prosazuje, mam strach natolik, že se neodvážím přímé konfrontace.

To mě dost zaujalo, dlouhodobé fungování takové skupiny je mi opravdovou záhadou. A asi bych to nepochopil i kdybych to viděl.
Kýblohlav zkouškový píše:
Ani byste neřekli, jak úžasná je 3E hra, když máte v družině postavy úrovní 17, 17, 15, 14, 7, 3, 3

To vám neberu, ale měli by s tím všichni zúčastnění napřed souhlasit. Předpokládám že když jsi dotyčného popsal jako se sklony k power gamingu (což myslím bez jakéhokoli negativního významu), tak asi nechtěl být jedna z těch lvl3 postav.
Autorská citace #52
10.2.2010 17:36 - Jerson
Kýblohlav zkouškový píše:
Já jsem v tomhle bohužel jen nezúčastněný pozorovatel... A kritik, ale řekněme, že z osoby, co tohle prosazuje, mam strach natolik, že se neodvážím přímé konfrontace.(

Tohle myslíš vážně? Já měl za to, že časy takových skupin už jsou nějaký ten čas za námi. I když zase někteří vykládají, jak se hráči nervözně pohrávají s ostrou zbraní během sezení, tak možná ne.

Každopádně tohle už je fakt vážný případ. A říkal jsi "Vypravěčka"? Co je to za ženu?
Autorská citace #53
10.2.2010 17:37 - wlkeR
Gurney: Jak říkám, je to taková sociální událost týdne. Nevím jak pro ostatní, ale pro mně je to snad jediná příležitost, kdy se nebavím s matematikem nebo babičkou s alzheimerem.(

Powergamer byl jednou z těch lv 17 a 7 úrovní dostal zadarmo právě za cenu toho přesvědčení. Neptej se mě jak, je to opravdu šílený... Nemluvě o tom, že to považuju za největší zvěrstvo proti zbytku družiny, co na nás kdy bylo spácháno. Páč tehdy jsme pak byli parta na lv vesměs 5 + váleček/zloděj na lv 12. Takže všecky pasti řešil on, všecky souboje taktéž... A tady to radši zastavím, než se mi podaří strhnout další řež 3e vs 4e.
Autorská citace #54
10.2.2010 17:42 - Ebon Hand
Teď se ptám zcela upřímě, má ta vypravěčka poměr s tím power gamerem, nebo nesnaží se o něj? Přijde mi, že tam děláte jen křoví úplně jiné hře. Protěžování jednoho hráče takovýmto způsobem mi přijde opravdu hustý.
Autorská citace #55
10.2.2010 17:43 - sirien
Glitterhash píše:
Nemuze. Kdyz prekrocis svuj stin, stanes se nekym jinym, takze ten puvodni clovek se nezmenil, a ty nejsi ten puvodni clovek.

OMFG

Domníval jsem se, že tahle diskuse má být o roleplayingu, a ne o:
Photobucket

Lotrando píše:
A hraní gnolla může být velmi snadné v tom, že se držíš tří nebo pěti stereotypů a těmi zahlcuješ své okolí. To je něco jako Sirienům masový vrah.

no nevim, já se při hraní Tuk-Eneka moc stereotypů nedržel, spíš naopak... na konci jsem z něj udělal správně schizofrenní postavu s několika vrstvami... a označit ho za masového vraha není přesné. Ani za sériového. To zavání nějakou psychickou poruchou s tendencema k zabíjení. On prostě jen neváhal zmáčknout spoušť, když se hodilo...

Kýblohlav: Tak PROZAČÁTEK bych se zamyslel nad smyslem mechaniky která říká, že nově příchozí postava má nižší level než ostatní
Autorská citace #56
10.2.2010 18:06 - Colombo
Je v tom ženská, je to jasné:D
Autorská citace #57
10.2.2010 18:47 - skew
Kýblohlave, to je smutný, úplně vidím ty davy lidí co ti virtuálně soustrastně poklepávaj na rameno (myslím tady odsud).
Autorská citace #58
10.2.2010 19:17 - wlkeR
Ebon: Neee, to bych v žádnym případě neřek :) Vypadá to spíš takto:
1) Původně hobitoidní zloděj (lv 5) se rozhod, že chce bejt elf. Jakej elf? Ten největší.
2) Jenže ti největší elfové (kteří měli v tom daném světě vlastní flavor... vlastně nešlo hrát elfa aniž byste byli totálně broken) byli od malička cepováni jako válečci, tudíž každej z nich měl automaticky 7 levelů šermíře (v DrD, pak se to změnilo na fightera).
3) To, že tahle věc vznikla v důsledku výchovy už tak nějak nikdo neřešil. Prostě 7+5=12.

skew: Nevim proč mi přijde, že to myslíš kousavě~ Já si nestěžuju, to období už mám za sebou. Jen kdyby náhodou šel kolem někdo, kdo si říká, že tohle je OK a všichni z toho musej bejt nadšený... No, NENI to dobrý a spoustě lidí to bude lézt na nervy.

Pokud vím, hra, o které mluvím, už nepokračuje; krachla na tom, že čím dál tím víc lidí si nabralo nové postavy (povinně pořád na lv3), zatímco powergameři si drželi své 17ky, čímž se to celé stalo nehratelným.
Budiž to odstrašujícím příkladem, kam až může zajít názor, že když hráči neremcají, je všechno ok. Ono to může být tím, že DM a) je moc agresivní na to, aby si něco takového vůbec dovolili, b) je pokládá za notorické remcaly a jejich poznámky ignoruje, nebo c) obojí.
Vynucování nějaké role je při tom snad nejextrémnějším případem hráčské šikany.

Když se tak hrabu vzpomínkami, napadá mě jedna věc která s tímhle souvisí, ale na rozdíl od obecného charakteru je dost zásadní: co když nikdo nechce být vůdce? Když hraje 5 lidí který se hašteřej mezi třema možnostma, zabije to X hodin herního čas, všichni jsou naštvaní a stejně to nikam nevede. Potřebovalo by to nějakou autoritu, ale nikdo ji na sebe nechce vzít. Ne dobrovolně. Je správné ji vynutit?
Autorská citace #59
10.2.2010 19:24 - skew
Nemyslel jsem to ironicky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089968919754028 secREMOTE_IP: 18.222.108.18