4e se mi zatim nejlepe hrala v poctu DM+3hraci (obviously leader, defender, striker, ale neni to podminka). Boje jsou pak docela v poradku.
Chybi tam naprosto zasadni vec! Na gridu odehravejte jen boje, ktere maji pribehovy vyznam, ktere maji smysl a koule. I kdyz se naucite hrat boje turborychle, tak stejne nikdy nebude pet pulhodinovejch random encounteru stejne zabavnejch jako dvouhodinovej boj, kterej zapada do zapletky.
Podle me se musi splnit aspon jedno z nasledujich:
- Boj musi vyvolat postavy (vetsinou to znamena, ze do toho jdou s nakym umyslem, neco chteji tim bojem neco ziskat ... neni to nuda jako kdyz vas napadnou v lese vlci)
- Na boj musi byt predem upozorneno (napr kdyz se dva sessiony mluvi o hrozivem obrovi, co za humny stavi hranice z karavan a pozvykanych mrtvol, tak jsou hraci na ten boj nateseni)
- Musi to byt bossfight, typicky klimax pribehu (anakin vs obi-wan, optimus prime vs fallen, gladiator vs emperor)
- Musi to byt boj nastrceny k tem nejnapinavejsim castem hry (vyhrabali jste se na horu osudu; uz vas od vyhne deli "jen" dvacet elitnich skurutu; kdyz se ohlednete, tak vidite za cernou branu umirat vase pratele ... spechejte)
- V boji musi byt nejake drama (uz jsem zazil boj, kde se vetsina postav pohybovala v "moralne sede zone" a jeden hrac se vazne nedokazal rozhodnout kdo ma pravdu, tak s obema stranami ve svoji iniciative vyjednaval, a pocital to jako skill challenge)
- ...urcite jeste neco vymyslim
ps: nevyhoda je, ze takhle ta hra neni napsana (deleni na encounter a daily powery, action pointy, surge ... vsechno pocita s vice boji za den). Ale neni to tak hrozne, casto se vam podari do pribehu nacpat i vic smysluplnych boju a pripadne tam hold nejaky ten vyplnovejsi nacpete. U mega boju na konec sessionu stoji za to i takove "extended fighty", kdy rozdelite jeden boj na vice encounteru, ktere frci hned za sebou a vypadaji jako jeden, akorat se mezi nima reseroujou encounter powery (napriklad bitvu o hrad, kde se probojovavate od brany az k zaporakovi na trune; nebo boj s carodejem co vyvolava porad nove bestie z astralu a teleportuje se vys a vys ve sve vezi)
U takovejhle boju hraci nechteji spechat, naopak chteji vzpominat na tu hustokruteckou trihodinovou bitvu.
Proste jsem chtel rict, ze pokud mate boje nudne, tak se zamyslete, jestli je to vazne tim, ze jsou dlouhe.