Tipy a triky

t2001
21.10.2009 11:10
Jak se správně pohybovat po mapě a jak (ne)dostat hráče do pastí?
Tak si právě pročítám 4e DMG část týkající se pastí a nebezpečí (hazards). A chtěl bych se zeptat zkušených DMů a i hráčů jak řeší pohyb v prostředí?

Proč?
Dřív (v 3.5e) jsme hráli pohyb tak, že já jsem jednomu človíčkovy hlásil co vidí, on kreslil mapu a ostatní se za ním pohybovali husím pochodem. Z čehož ovšem plynulo, že pokud se jednalo o nášlapnou past (či nějaké nebezpečí do kterého se dá vpadnout) tak se týkala tohoto prvního neštastníka. Bylo-li to například někde v místnosti, a nekonala se tam zrovna bojová scéna musel jsem dle popisu činností odhadnout kdy mužu hráči nahlásit, že (pokud nebezpečí neodhalil pasivně či aktivně) ho něco ohrožuje - např. propadlo.
Ale 4e na mě působí, že se předpokládá (a díky tomu, že jsem provedl tuning a zakoupil pro naše hraní DungeonTitles to mužeme i provést), že prostředí je známo a postavy by třeba mohli poskakovat po herním plánu v rámci svých turnů, nebo prostě čistě náhodně (mimo combat, dle toho kdo si dřív něco nahlásí). Ale to zase působí silně složitě a hlavně to bude asi brzdit a klást vysoké nároky na pozornost hráčů/DMa(mě).

Tak se prosím podělte o své řešení :)
Autorská citace #1
21.10.2009 13:00 - Lotrando
Tvůj dojem je správný, většina pastí, tak jak jsou pojaty v DnD 4e je prostě nápadná. Ne že by neexistovala zamaskovaná propadla, ale zkušený dobrodruh ví kam čumák strkat a kam ne. Past je pak nový druh terénu, součást střetnutí, částečně protivník. Říkám to trošku v nadsázce, abych zdůraznil ten rozdíl v pojetí oproti starším hrám.

Skutečně pak nemusíš prohledávat čtvereček po čtverečku, jak bylo zvykem třeba v DrD.

Také si povšimni, že zloděj není ten, kdo si všeho všimne. Zpravidla jedna postava něco zaregistruje a druhá s tím něco provede. Je to týmová práce.

Pokud jde o pohyb, já používám Dungeon Tiles, což jsou destičky ze kterých skládám bojovou mapu. Jak se hráči pohybují, záleží na nich, zpravidla je nechám umístit své figurky a zeptám se, co dělají. Hráči v tu chvíli jistě tuší, že se něco bude dít, ale to by jim nemělo brát odvahu něco dělat, nejsem jejich protivník.

V případě, že se příběh ocitá na různých místech, postavy cestují, někam se vloupávají apod., prostě stříhám scény. Popíšu, co se děje, kde jsou a čeho si asi tak jejich postavy na první pohled povšimly. Získám jejich reakce. Normálně se o tom jen bavíme, občas se něco ověří kostkou, pokud je to důležité. Když se scéna vyčerpá, zeptám se co dál a oni mi řeknou kam chtějí jít. Většinou pak pokračuji momentem, kdy se postavy objeví v nové scéně, přemisťování a cestování se vyhýbám.

Teď už nevím co dál napsat, tak se spíš ptej na konkrétní příklady, bude se mi odpovídat líp.
Autorská citace #2
21.10.2009 13:31 - Blaine
Nasleduje muj oblibeny post:
Tak pod tohle bych se podepsal. Pokud cestovani neni pro dobrodruhy nejaka vyzva - napriklad cesta v zurici snehove bouri, ktera byla vyvolana magicky, tak proste reknu: "A tak jste dorazili do sveho cile." Pokud samozrejme hraci nechteji po ceste neco resit, treba nejake setkani s necim. At uz je to konflikt, prekazka nebo nejaky novy ci stary spojenec.
Pokud jde o prostor "jeskyne", tak vetsinou zakresluji jenom ty casti, ktere jsou soucasti nejakeho stretnuti - zbytek jenom popisuji a rozhodne nedelam pasti, ktere by staly sami o sobe, to uz neni pro DnD 4ed zajimave. Past je zajimava, kdyz o ni hraci vedi a musi se ji vyhybat v souboji, pripadne je do ni nekdo muze strcit, hodit a tak.
Autorská citace #3
21.10.2009 13:43 - wlkeR
No tak většina pastí má nějaký perception DC, aby tam byla nějaká challenge jiná než samotný damage, co to dává - ono je to tam často napsáno, jestli je Perception potřeba nebo hráči vidí nebezpečí automaticky...
J osobně, když hráči někam přijdou, vyznačim na mapě očividný překážky, obtížnej terén a hazardy (tužkou nebo papírkama, DT bohužel nevedu) + ověřim jejich pasivní pozorování proti pastem. Když si jich nevšimnou, čekam, až je spustí, přičemž hráč vždycky ví, že zrovna šlápnul na něco nehezkého (kterýžto čtverec je pak označen pro pozdější použití.)
Autorská citace #4
21.10.2009 14:18 - tuleník
Neviem, či by som hovoril o nejakom dramatickom rozdieli... v podstate pokiaľ na to majú pasívnu perception tak im to hlásim, pokiaľ nie, tak už sú tak vycvičení, že ranger alebo rogue v nazvime to "istom prostredí" začínajú sami hľadať (nechal som ich vletieť...) alebo ich k tomu aj sám vyzvem alebo im to zákerne naznačím "o 5 s náraz" :P.
Niektoré veci je zdravé pascami chrániť (ekvivalent moderného poplašného zariadenia) a nie je vhodné aby sa o nich vedelo.
Ťažký terén a hazards vidno, traps z princípu a názvu nemá čo byť vidieť.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21281695365906 secREMOTE_IP: 3.227.2.109