Vzpomínám, jak jsme hráli dračák a dohadovali se o zranitelnosti nestvůr, tedy jestli a jak se projeví a zda ji postavy poznají. Občas mi to přišlo až absurdní - je třeba potvoru zasáhnout, způsobit jí dostatečné zranění, zjistit že toto zranění je sníženo nebo eliminováno omezenou zranitelností a ještě si hodit na zjištění, že tomu tak je. Stačí neuspět v jednom z těchto kroků a hráči dál plýtvají útoky v marné snaze zasáhnout. Navíc když se ještě nedá rozlišit, jestli je nedostatečný hod na útok, příliš vysoký hod na obranu, nepřítel má mnoho životů, takže mu i relativně velké zranění nevadí, nebo má sníženou zranitelnost ... někdy to bylo opravdu těžké.
Proto si mysleím, že každé číslo v RPG má mít nějaký odpovídající popis, který lze říct hráčům, aniž by je to případně vytrhávalo z role, a přitom si z toho dokázali dostatečně jasně zpětně odvodit číselné efekty, pokud by to bylo třeba.
Navíc popisem se ani náhodou nedá dosáhnout takové míry informací, kterou člověk zíkáš při krátkém pohledu, dotyku nebo jiným způsobem.
Zatajování informací hráčům mi přijde dost nefér, protože je obvykle jiným způsobem zjistí dost obtížně.