Tipy a triky

Dracain
31.7.2009 08:46
Příprava dobrodružství
(nevím, jestli to tu už nebylo)

PJ:Do jaké míry si připravujete dobrodružství a svět, ve kterém se odehrává, předem?

Improvizujete občas při hře?

Děláte si poznámky, ve kterých je napsáno předem, co se stane, když hráči zareagují tak a tak?

Dokážete ze sebe vychrlit větu, která perfektně navodí atmosféru, vše správně popíše a ještě ji řeknete bez zaseknutí? (já teda ne)

A poslední, trochu nesouvisející dotaz: Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let? :) (vím, že to s bráchou nemá cenu, ale třeba s tím má někdo zkušenosti...?)
Autorská citace #41
3.8.2009 23:37 - Jerson
sirien píše:
Jerson: CPH Lite bohužel ještě není sepsané, pokud se nemýlím, jinak by v seznamu určitě nechybělo :)
Mimochodem, už jsi vlastně vůbec sepsal novou podobu CPH?

Vzhledem k počtu lidí, kteří se shání po nějakých pravidlech asi sepíšu základ jako článek a hodím ho sem na D20.
Autorská citace #42
4.8.2009 01:03 - Sethi
tiše bych si pípla, že systém je nakonec stejně šumák, ale stejně mě nikdo nebude poslouchat, protože jsem blondýnka...
Autorská citace #43
4.8.2009 07:45 - Jerson
No ... není. Ne pro začátečníka, protože někteří se třeba v tvorbě postavy utopí dříve než začnou hrát. Systém je šumák na konci, když ti ze hry vypadne nějaký zajímavý příběh a k tomu zábavné vzpomínky okolo - pak je jedno, ve kterém systému se to odehrálo.
Autorská citace #44
4.8.2009 08:43 - Argonantus
Siriene, ježto se chceš zjevně hádat, bylo to přesně takto - Dracain postnul druhý dotaz s podrobnějším zadáním, co ho zajímá. Končil takto:

Dracain píše:
A systém? Hodně upravené DrD (ne tak složité, parametry Rychlost a Energie). NPCček tam taky bude požehnaně.
Co bys mi poradil ohledně přípravy na tuhle hru?


Rozuměl bych mu tak, že v systému má jasno a je součástí zadání. Že se tedy na systém neptá. Načež následovalo:

Sirien píše:
Dracain píše:

Co bys mi poradil ohledně přípravy na tuhle hru?

Přečíst si překlad FATE. Nebo True 20. Nebo GURPS Lite. Prostě opustit DrD, bez ohledu jak moc upravované (zvlášť to upravované, časem zjistíš že záplaty DrD vedou jen k dalším a dalším záplatám...)


Pokud příprava na hru vypadá tak, že si začnu číst překlad FATE, tak mi to připadlo poněkud komplikované. Ale asi jsem jediný.
A asi je to jedno. Dracain je v tahu a hru zřejmě už odehrál, a tady se zase plácá o tom, který systém je lepší. Jediný, kdo má rozum, je Sethi, ale ta je blondýna. A my s Horaciem jsme důchodci. Takže se nepočítáme.

EDIT: Ještě poznamenám, že Yashamaru zjevně reagoval na to, na co se Dracain ptal. Takže dostal na budku za výchovný řeči.
Autorská citace #45
4.8.2009 10:15 - Horacio
Dracain: Taky jsem kdysi hrával s mladším bratrem jeden na jednoho, ale nebylo mu teda těch 9. Obecně jsem při jeden na jednoho přípravu dělal, ale dělala si mi jednodušeji.
U jeden na jednoho toho hráče obvykle dobře znáš, tak víš co ho bude bavit a taky jak zhruba bude situace řešit. Tak v tom bych mu klidně trochu nahrál. Když třeba nosí luk, tak ve městě uspořádej soutěž ve střelbě, nech tam třeba poletovat ptáka s tajným vzkazem na noze, nebo podobně.
Potřebuješ určitě hodně cizích postav a příšer, jelikož jeden hráč hraje obvykle dost rychle a hodně toho stihne. Tyhle věci mívám připravený, ale nikdy si nepíšu, jak by které setkání mělo dopadnout, sám se jako PJ nechám rád překvapit, co hráč vymyslí.
A poslední tip: když hraje jenom jeden hráč, může mít tendenci řešit všechno jen jedním způsobem, tak dbej na to ať je to pestré - ať je tam boj, ale i trochu mluvení a třeba cestování. Hodně zdaru, Horac

Sirien: Nebuď hysterickej. Jednou se naučíš žít s tím, že "Na systému nezáleží." je stejně platná rada jako to tvoje "Přečti si nejdřív tohle a tohle a tohle, protože wall of text..."
Autorská citace #46
4.8.2009 10:42 - Merlin
uši: ne..ty jsi přece špinavá, ne?
Autorská citace #47
4.8.2009 11:37 - Sethi
merlin: počítá se co je uvnitř, ne navenek...

ad topic (ať je tedy jakýkoli, předpokládejme, že je to hraní s dítětem, budu se tvářit dostatečně sebevědomě, jako to dělají ostatní), rozvleklý úvod jako bonus:

první rpg, které malá kačenka hrála, nebyl shadowrun s pochybnými kamarády jejích kamarádek, jak si někteří myslí. nebylo to ani žádné dračí doupě, protože to kačenka nehrála nikdy. první rpg hrála ve svých asi deseti letech se stejně starým bratrancem, stačily jim dvě kostky (matně si vzpomíná, že nejspíš podchytili pravidla souboje z nějakého gamebooku), nějaké papíry, a hodiny a hodiny si popisovali temné chodby, vyjednávali se zlým knížetem Olgorem, aby upustil od drancování blízké vesnice a krotili jeskynní dráčky, jejich rodiče se na střídačku chodili dívat, co že jsou děti tak tiše, že se museli buď zabít, nebo přinejmenším zapalují barák, a tu a tam poseděli a vyslechli si obzvláště zajímavou scénu lákání strážných do pasti.

co se snažím říct, myslím si, že hrát s dítětem není problém, jen to chce trochu jiný přístup - systém by ti měl být skutečně šumák, prostě si vyber takový, který sedí tobě, protože tvůj devítiletý hráč by s ním neměl přijít do kontaktu víc než stylem "když budeš chtít útočit, hodíš těmahle třema kostkama," veškeré ostatní systémové informace jsou pro něj nejen zbytečné, ale troufla bych si říct i škodlivé.

pokud už s ním budeš dělat postavu, dělej ji ty, čísla u sebe měj ty - on at ti poví, jakou by si postavu přál, jestli je mrštná, nebo nabušená, jestli umí s mečem nebo s vařečkou - jeho by to prostě ze začátku nemělo trápit, když se pak bude zajímat, můžeš mu to nějak osvětlit. spoléhala bych na popisy a vůbec bych se nebála toho, že třeba ze začátku nebudou moc barvité, nebo že se zadrhneš. snaž se ho přimět, ať on sám popisuje - ne jen sebe, nech po třeba popsat, jak si myslí, že vypadá hospoda, do které zrovna vstoupil, ať sám přihodí svůj náhled na svět, bude mít o to víc důvodů se jím bavit.

z vlastní zkušenosti můžu říct, že je vhodné poskytnout hráči v začátku hry nějakého zvířecího společníka, ne hned při "tvorbě," ale někdy při úvodní části dobrodružství.

s pidihráči kolem toho desátého (občas i méně) roku věku jsem hrála několikrát, můžu říct, že mě to hodně bavilo - jakkoli se považuju za mizerného vypravěče, tenhle problém mívám očividně jen při hraní s "dospělými" - dětem vedu hry hrozně ráda, je to prostě úplně jiný zážitek.

wall of text, třeba si z toho něco vezmeš =)
Autorská citace #48
4.8.2009 11:44 - Merlin
ted na táboře tři kluci hráli jakési pseudorpg. moc jsem to nepochytil, ten systém, neměl jsem čas, ale vypravěč měl s sebou jen malý kámen v ruce. nejspíš na určení úspěchu a neúspěchu. Docela jim to vydrželo....pravda, bylo to téměř stejně demigodheroické jako blainovy questy, ale občas mi to pobaveně zvedlo koutek. zvlášť u některých puberťáckých popisu.
"Je to nekromant v takových nabušených šatech, chápeš? Takový ty hodně vymazlený, vytuněný..rozumíš?"
Autorská citace #49
4.8.2009 11:54 - Sethi
tak vytuněné šaty jsou samozřejmě nezbytnost =) myslím si, že demigodheroické questy jsou v prvních hrách na místě - pidihráči si chtějí zažít být tak skvělí jako he-man/naruto/harry, pidihráčky jsou magické princezny z růžového zámku, které zachraňují oblíbeného jednorožce (hrála jsem s malýma holkama na táboře, docela mazec). užijí si hru, dvě, a pak sami zjistí, jestli by se radši nechtěli držet při zemi a hrát docela obyčejnou princeznu, která musela utéct před svatbou s ošklivým princem a teď se probíjí nástrahami světa, ozbrojená jen starým mečem po tatínkovi, doprovázená mluvícím koněm, který má občas nesmírně chytré rady.
Autorská citace #50
4.8.2009 13:36 - Nachtrose
Sethi: popisujes tusim barbie pohadky co kouka nase mala :-D
Autorská citace #51
4.8.2009 13:51 - Sethi
to já nevím, chtěly být magické princezny, byly magické princezny. hra jako každá jiná, bavila jsem se =)
Autorská citace #52
4.8.2009 13:55 - Merlin
a já když chci hrocha, tak ho nedostanu..kde je sakra spravedlnost?
Autorská citace #53
4.8.2009 13:56 - Nachtrose
Tam je na muj vkus az moc ruzove, z toho bych se asi osypal :-P Ale kdyz uz neco, tak bych bral svet a la Tinkerbell, ten je z meho pohledu stravitelnejsi ;-)
Autorská citace #54
4.8.2009 13:58 - Nachtrose
Merlin: vymenit DMa za DMku? ;-)
Autorská citace #55
4.8.2009 14:04 - sirien
Nachtrose píše:
Tam je na muj vkus az moc ruzove, z toho bych se asi osypal

Ve skutečnosti když nad tim přemejšlim, tak bych to nějakejm princezničkám klidně tellnul, mohla by to bejt dost dobrá zábava...
Autorská citace #56
4.8.2009 14:05 - Merlin
Nacht: jenže já jsem strašně drsnej DM..já si všechno zakazuju
Autorská citace #57
4.8.2009 14:17 - Nachtrose
Merlin: kdyz jsi sam sobe DM, tak to mas dost spatny no ;-)

Sirien: privezu na sraz tu nasi princeznu? Fakt by me zajimalo, jestli ji na 4 dny dokazete zabavit :-P
Autorská citace #58
4.8.2009 14:29 - sirien
Kolik jí je? S dětmi pod nějakých osm let odmítám interagovat principielně, do takových jedenácti záleží na jedinci a od jedenácti dál to je vklidu...
Autorská citace #59
4.8.2009 14:33 - Argonantus
Osm let? To je v poho věk na RPG. A může to být docela drsné, nejen růžoví hroši. Já bych to viděl na pár poctivejch zombií.
Autorská citace #60
4.8.2009 14:38 - Merlin
Nacht: no jo..co naděláš..ale občas se ukecám :P

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071104049682617 secREMOTE_IP: 44.212.94.2