Tipy a triky

Dracain
31.7.2009 08:46
Příprava dobrodružství
(nevím, jestli to tu už nebylo)

PJ:Do jaké míry si připravujete dobrodružství a svět, ve kterém se odehrává, předem?

Improvizujete občas při hře?

Děláte si poznámky, ve kterých je napsáno předem, co se stane, když hráči zareagují tak a tak?

Dokážete ze sebe vychrlit větu, která perfektně navodí atmosféru, vše správně popíše a ještě ji řeknete bez zaseknutí? (já teda ne)

A poslední, trochu nesouvisející dotaz: Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let? :) (vím, že to s bráchou nemá cenu, ale třeba s tím má někdo zkušenosti...?)
11.8.2009 13:26 - Argonantus
Nemyslel jsem to ani jako chválu, ani jako kritiku, nýbrž jako pozorování; podobné hry se dají buď orientovat na příběh, s velmi mlhavými technickými podrobnostmi ("jste někde v lese...a jsou tam nějací skřeti... čtyři střely, říkáte...? dva jsou mrtví, tři ještě stojí...")

nebo s čtverečkovým (hexovým, kdovíjakým) plánem, kde se rovnou staví figurky na stůl, s přesnými orientacemi vzhledem ke světovým stranám (nebo nějaké souřadné síti) a prvního skřeta sejmete čtvrtpiruetou v protiseku s bonusem 0,45...

Tohle pojetí hry je úplně odlišné, v prvním případě jde víc o příběh, v druhém o tu tahovou computerovku. Při čemž to neznamená, že to je špatně, nebo dobře; ale prostě je to něco jiného. Na výsledný herní systém to má vliv naprosto zásadní (bez ohledu na to, že se oběma říká DrD).
11.8.2009 13:28 - Sosáček
Jo, to bezpochyby. Jeden z duvodu proc nechytam dnd je, ze me druha moznost v zasade nebavi.
11.8.2009 13:36 - Sethi
Záleží. Řekla bych, že se i s figurkami a barevným plánkem dokážu popisně vyblbnout natolik, aby člověk pominul, že tam nějaké figurky a barevný plánek jsou. Slouží mi jako šablona toho, co se děje, ne jako hřiště pro obrovské taktické výpravy.

Ale myslím, že to je rozdílné hráč od hráče, spíš než systém od systému...
11.8.2009 13:39 - Jerson
Nebo se dá hrát ještě tak jak píše Argo ve druhém případě, s technickými podrobnostmi, tedy na čtvrtpiruety v protiseku (nebo svítící střely trhající plechy pilotní kabiny), a přitou používat volná pravidla, kde se na žádné bonusy nehraje.
Jde jen o to, zda ty "technické podrobnosti" jsou detaily herního světa, nebo detaily mechanik.

Kromě toho figurky a plánek s postavenými stromečky může dodat super atmosféru, a vůbec není třeba s nimi posouvat po čtverečkách "five foot step" či jak se tomu nadává.
11.8.2009 13:53 - Merlin
snažíme se používat odpovídající figurky a dělá to opravdu vhodnou atmosféru..když vidíš jak se nad tebou tyčí large nebo huge nestvůra...je to pro představivost super
11.8.2009 13:54 - Sethi
A ani Almi ani Alnag se stále ještě neměli k tomu, aby nám do encounteru nadělili jednoho z těch velikých draků, co tam Alnag má... Nejlépe oba.
11.8.2009 14:03 - Jerson
Mí hráči si posledně poněkud stěžovali, že nemám modely vlaků, které bych mohl postavit na battleplán. Já tedy jeden mám, ale zatím neslepený. Takže "příprava na hru" pro mě občas znamená i dvacet hodin modelářské práce. Někdy i dvě stě.
11.8.2009 14:09 - Malfin
K tomu lepení se taky pomalu dostávám. Ale zpočátku jen pomalu a nenáročně - domy, zdi atp.
11.8.2009 14:10 - Merlin
uši: já jich mám hodně ..draků..těch plastovej, samozřejmě. A taky jsem ještě žádnýho nedal..ani toho velkýho bílýho.
11.8.2009 16:13 - sirien
Píše:
- nevadí mi to, jen mi řekni, zní ti to líp? (Protože mě se to docela líbí)

Těžko říct. Mě osobně jo. [Drakajn] [Drakajne] hm...

Argonantus píše:
Tohle pojetí hry je úplně odlišné, v prvním případě jde víc o příběh, v druhém o tu tahovou computerovku.

hm... ne. Nákres nebo rozmístění na mapě lidem mnohem snáz pomáhá představit si tu situaci. Záleží mnohem víc na tom jak ten plán používáš než na tom jestli ho máš nebo ne.

ušijakořidítka™ píše:
A ani Almi ani Alnag se stále ještě neměli k tomu, aby nám do encounteru nadělili jednoho z těch velikých draků, co tam Alnag má... Nejlépe oba.

To je velmi snadný encounter. Ti ho popíšu.
"Jdete po cestě. Najednou slyšíte děsivej řev, les se rozšumí, stromy se ohnou pod silou větru, vyletí drak, dopadne před vás, jeho dosednutí vás srazilo k zemi, nadechl se, a to bylo poslední co jste viděli. Prodnešek končíme a příští session v Shadowfellu, už se těšim"
11.8.2009 17:30 - Jerson
Draky v kampani nemám, ale tanky i vojenská auta jsem už použil. Dokonce jsem jendou rozestavil mezi stromečky celou jednotku vojáků a dvě auta, hráči to jasně viděli, ale přitom je snad vůbec nenapadlo, že to celé je past na ně, takže úplně v klidu poslechli vojenského policistu a odbočili na lesní cestu. Tedy alespoň to tak vypadalo, Packa a Iridin by to možná popsali jinak.

A už jsem měl také žádost, abych někdy udělal hru, ve které použiju všechny (nebo alespoň velkou část) svých obrněnců a vojenských aut. Prý klidně i kdyby všechno tohle mělo stát proti postavám hráčů :-)

Stejně tak i nedodělaný model vzducholodi hráče zaujal a začali se těšit / obávat další hry, ve které by na cestu / boj se vzducholodí mohlo dojít.

Figurky jsou super věc i bez podrobných soubojových pravidel.
12.8.2009 10:59 - Dracain
Argo píše:
-jste někde v lese...a jsou tam nějací skřeti... čtyři střely, říkáte...? dva jsou mrtví, tři ještě stojí...")

-prvního skřeta sejmete čtvrtpiruetou v protiseku s bonusem 0,45...


- tref se mezi tyhle dva příklady a vyjde ti moje hra (aspoň doufám).

Sirien píše:
Záleží mnohem víc na tom jak ten plán používáš než na tom jestli ho máš nebo ne.


- trefa!

Merlin píše:
snažíme se používat odpovídající figurky a dělá to opravdu vhodnou atmosféru..když vidíš jak se nad tebou tyčí large nebo huge nestvůra...je to pro představivost super


- hm. Když už jsme u toho, omezuje vás někdy při výběru figurek, že nějaký detail na nich neodpovídá představě vaší postavy? Přemýšlím, jestli přejít na figurky nebo ne...


Sirien píše:
Těžko říct. Mě osobně jo. [drakajn] [drakajne] hm...

- ještě uvidíme.
12.8.2009 11:01 - Sosáček
Piruety se v realu v sermu nedelaji. Je to ztrata casu.

Jen drobna poznamka :) Nenechte se rusit.
12.8.2009 11:14 - Sethi
Dracain píše:
- hm. Když už jsme u toho, omezuje vás někdy při výběru figurek, že nějaký detail na nich neodpovídá představě vaší postavy? Přemýšlím, jestli přejít na figurky nebo ne...


Ani ne. Několik prvních her AA jsem měla pro Aiss vybranou figurku Jedi Consularky, která k nerozeznání připomínala Atris z KotOR II. Teď mám tieflinku, ale to spíš tak ze sentimentu. Kopýtka stejně nemá.
12.8.2009 11:22 - Merlin
mám jednu hezkou figurku tieflinky :)
12.8.2009 11:30 - Sethi
Merlin píše:
mám jednu hezkou figurku tieflinky :)

Ukaž, posoudím =P
12.8.2009 11:43 - Nachtrose
Merlin: tuhle?
12.8.2009 11:45 - Nachtrose
Dracain píše:
- hm. Když už jsme u toho, omezuje vás někdy při výběru figurek, že nějaký detail na nich neodpovídá představě vaší postavy? Přemýšlím, jestli přejít na figurky nebo ne...


Myslim, ze ani ne, i kdyz teprve prechazime. Ale treba drakorozeny warlord si jako figurku vybral human fightera, kdyz nebyli drakorozeni k dispozici. A zatim to nevadi.
12.8.2009 11:48 - Sethi
Takovou používám. Kdybych měla chtít přesnou figurku, tak bych si ji zřejmě musela vyrobit =)
12.8.2009 11:50 - Merlin
nee...hezčí :)
nacht: jeden u nás používá pro drakorozeného se sekerou, warforge v plátovce se sekerou

jinak většina figurek odpovídá (až třeba na zbran)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.0538170337677 secREMOTE_IP: 13.59.195.118