Tipy a triky

Dracain
31.7.2009 08:46
Příprava dobrodružství
(nevím, jestli to tu už nebylo)

PJ:Do jaké míry si připravujete dobrodružství a svět, ve kterém se odehrává, předem?

Improvizujete občas při hře?

Děláte si poznámky, ve kterých je napsáno předem, co se stane, když hráči zareagují tak a tak?

Dokážete ze sebe vychrlit větu, která perfektně navodí atmosféru, vše správně popíše a ještě ji řeknete bez zaseknutí? (já teda ne)

A poslední, trochu nesouvisející dotaz: Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let? :) (vím, že to s bráchou nemá cenu, ale třeba s tím má někdo zkušenosti...?)
9.8.2009 10:50 - Dracain
:D
9.8.2009 12:29 - sirien
Dracain píše:
zase můj problém, "skrouhnout" - "s" nebo "z"?

z. Změna stavu je vždycky se "z", s pro mě naprosto nepochopitelnou výjimkou slova "skončit" které se tím pravidlem z jakéhosi důvodu jako jediné neřídí.

Dracain píše:
- S tím souhlasím, hlavně ty, Siriene, moc dík. (Hm, teď nevím, jestli Tě mám psát s velkým nebo s malým "s", když máš nick s malým...)

Prastaré dilema... píše se to jako normální jméno, žádné výjimky z gramatiky jsem si pro sebe nestanovoval, nicméně Kostkovej login bere jen malý písmena a já byl línej si nastavovat "zobrazované jméno" nebo jak to tam je a pozdějc jsem usoudil, že na Kostce (minimálně v původní vizáži) hodí i víc ta verse bez velkého "S"... a co se vykecávám, prostě sem pořád línej si to pár kliknutíma změnit (i když bych to za psaní tohodle postu měl už pětkrát hotový) a navíc mi na tom ani nijak moc nesejde...

Píše:
Na závěr: Jestli jste se dočetli až sem, tak jste lepší než já, já bych tohle nikdy nečet...

hh, slabý... ale to neboj se, to přijde. Už jen napsání takovéhohle valoftextu je docela dobrej začátek :D
9.8.2009 12:40 - Dracain
Sirien píše:
hh, slabý... ale to neboj se, to přijde.


Heh, já se spíš bojím, že to přijde, Siriene!
9.8.2009 12:41 - sirien
v tom případě jsi moudřejší, než by se zdálo :)
9.8.2009 12:51 - Dracain
:D
9.8.2009 20:11 - Lokken
Sethi píše:
well done, young padavan =)


Padawan se píše s dvojtým W :-D
9.8.2009 20:42 - Sethi
whatever =)
9.8.2009 20:54 - sirien
Přesně, "w" jako "whatever" :)
Ale furt lepší než když sem někde viděl Sity případně Luka Skiwalkera.
9.8.2009 21:01 - Sethi
look who's talkin'...
9.8.2009 21:09 - Lokken
No Luk Lyžochodec(Běžkař? :-D) je fakt síla...
9.8.2009 21:40 - Magus
=D
Sirien: skYwalker..=)
9.8.2009 21:44 - Nachtrose
Magus: precti si ten sirienuv post znova a cely.
10.8.2009 08:43 - Dracain
Magus: :D Jn...
10.8.2009 09:38 - Argonantus
Dracain píše:
- hmm. Neptal jsem se na systém, to je pravda. Ale když už jsem u toho, s tím DrD jste to špatně pochopili...


Po úvodním krouhání systémů jsi v nich taky skončil, paradoxně.
Celé mi to hodně připomíná systémy z computerových her (třeba Morrowind, Might and Magic, atd.), zejména tím štěstím a energií.

Píše:
boje na čtverečkové mapě (s figurkama z Carcasonne (: ),

Tohle je zejména klíčový krok někam k deskové hře či tahové strategii. Nic proti tomu; jen je dobré to vědět.

Píše:
když se hráč zmíní o tom, že se mu něco líbí a chtěl by to koupit, plácnu cenu, na kterou bude mít cca za dva dny...



U krátké hry s devítiletým bráchou či ségrou je to skutečně úplně jedno. Pokud by se ale dělala delší kamapň v nějakém světě, začne to vadit, protože svět by měl mít nějakou souvislost a nějaké běžné ceny. Kůň nemůže stát jednou jako suchý rohlík a jednou jako barák.

Píše:
To není úplně Dračí Doupě, ale asi bych poznal, že je to od toho odvozený.


devět z deseti evangelizátorů ti vynadá, že to není DrD, dále zajásá, že to dokazuje, že DrD je špatný systém, a závěrem ti doporučí přečíst pravidla něčeho jiného (jo, pardon, to už se stalo...)

Úvaha o systému a D20 je dlouhodobá a strategická. Úvaha o konkrétní kampani a dobrodružství - která mne vždycky bavila daleko víc - je naopak nezbytná u každé hry. A u každé hry platí rada, kterou dávám vždycky; GM má vlastně jen dvě starosti; drama a rovnováhu.

Dramatem míním to, že příběh graduje a stává se dramatičtějším (obrazně řečeno, silnější potvory se posílají později, hlavní padouch až ve finále).

Rovnováhou míním to, že každý úkol má být na hraně možností postavy; pokud je moc snadný, je to nuda, pokud je moc těžký, postava zemře. Čím přesněji se na tu kouzelnou hranu trefíš, tím lepší bude výsledek ("tak to bylo o fous... zbyly mi dva životy...")

Píše:
Jestli jste se dočetli až sem, tak jste lepší než já, já bych tohle nikdy nečet...


... a to se musí změnit!

Wall of text rulezz!
10.8.2009 12:44 - sirien
Argonantus píše:
Tohle je zejména klíčový krok někam k deskové hře či tahové strategii. Nic proti tomu; jen je dobré to vědět.

Nesmysl. Můžu uvést hromady důvodů proč to tak není a doplnit příkladem RPGček kde to tak už roky vpohodě funguje - budeš mi prostě věřit, že mám pravdu, nebo to fakt mám rozepsat na tři odstavce argumentů?

Píše:
GM má vlastně jen dvě starosti; drama a rovnováhu.

Drama... no, ne nutně, ale dejme tomu že "náboj žánru", protože ne každé RPG musí být nutně dramatické nebo vážné.
Ale - rovnováhu? Nevím nevím. U některých her (epic fantasy, třeba) spadá rovnováha spíš pod to drama, u jiných mi zase přijde že není nutná a je nahrazena jinými prvky ze kterých čerpá.
Tady je pak otázka, jaký žánr a styl chce Dracaine (sorry, to "e" tam padá tak nějak samo...) ve hře zavést...
11.8.2009 12:22 - Dracain
Argo píše:
Po úvodním krouhání systémů jsi v nich taky skončil, paradoxně.


- nepsal jsem, že krouhám systémy, těch by mi bylo líto!

Argo píše:
Celé mi to hodně připomíná systémy z computerových her (třeba Morrowind, Might and Magic, atd.), zejména tím štěstím a energií.


- To je sice hezký, ale myslels to jako kritiku, nebo jako chválu? Mám blbej počítač, takže (nevím, jestli mi to budeš věřit, kdyžtak si to ověř u Maguse) nemám doma ani jednu PC hru, natož RPG (právě proto se zajímám o tohle RPG).


sirien píše:
Argonantus píše:
Tohle je zejména klíčový krok někam k deskové hře či tahové strategii. Nic proti tomu; jen je dobré to vědět.
Nesmysl. Můžu uvést hromady důvodů proč to tak není a doplnit příkladem RPGček kde to tak už roky vpohodě funguje - budeš mi prostě věřit, že mám pravdu, nebo to fakt mám rozepsat na tři odstavce argumentů?


- na tři odstavce nemusíš, spíš na jeden - mám podobný názor, ale hráče by to bavilo, i kdyby to byla tahová strategie.

Sirien píše:
jaký žánr a styl chce Dracaine (sorry, to "e" tam padá tak nějak samo...) ve hře zavést...


- žánr fantasy (původně jsem chtěl jít do sci-fi, ale hráči nechtěli - jak jsem psal, připojili se ještě bratranec a sestřenice, se kterými jedu za pár dní na další dovolenou, takže mám čas na přípravu) a styl? Mno, napište mi, prosím, pár stylů a já dobrodružství zařadím.

Sirien píše:
Dracaine (sorry, to "e" tam padá tak nějak samo...)


- nevadí mi to, jen mi řekni, zní ti to líp? (Protože mě se to docela líbí)
11.8.2009 12:39 - Sosáček
System jako v hrach od betsedy (sp?)? To nemohl myslet jako chvalu :)
11.8.2009 12:41 - Dracain
Dopis z Prahy píše:
v hrach od betsedy (sp?)?


- nevím, neznám.
11.8.2009 12:52 - Sosáček
No, rikal morrowind.
11.8.2009 13:15 - Dracain
Dopis píše:
rikal morrowind.


- nevím, neznám. Dyť říkám, že doma nemám žádnou PC hru..

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064219951629639 secREMOTE_IP: 3.138.33.178