Tipy a triky

Magus
29.6.2009 10:01
Jak vytvorit DOBROU hru?
S Dracainem tvorime hry tak 3 roky(to sem mel 9 predstavte si ty hry=)) no a udelali jsme jenom 2 hry a k tem dalsim sme se nedokopali je dodelat... Mate skusenosti s tvorbou her...bavi vas to??
Autorská citace #1
29.6.2009 10:18 - jonka
jo. když tě to baví dělat, když tě to baví hrát a když ji miluješ není co řešit.
Autorská citace #2
29.6.2009 10:27 - Merlin
hmmm
Autorská citace #3
29.6.2009 11:37 - jonka
jinak řečeno DOBRÁ hra je v prvním řadě taková hra, která tě baví. V druhé řadě nastupuje už spousta věcí co by taková hra měla mít a to dost záleží na vlastním apetitu, ale třeba dobrá hra by tě měla bavit dlouho atd..
Autorská citace #4
29.6.2009 11:53 - Jerson
Vytvářel jsem hru o soubojích robotů v době, kdy Battletech nebyl znám. Párkrát jsme to i hráli, ale stejně čas výroby a čas hraní byl neporovnatelný.
už nějakých dvanáct let vytvářím RPGčko.
A udělal jsem si vlastní verzi poškození zbraní ve wings of war.

Nicméně si myslím, že než vytvářet vlastní nové hry je možná lepší vzít nějakou už existující a tu upravit vhodným způsobem. Nebo alespoň použít herní pomůcky, šetří to práci.
Autorská citace #5
29.6.2009 11:58 - Colombo
Píše:
Nicméně si myslím, že než vytvářet vlastní nové hry je možná lepší vzít nějakou už existující a tu upravit vhodným způsobem.

Platí to i pro počítačové hry?:P
Autorská citace #6
29.6.2009 12:57 - Jerson
To nevím, nezkoušel jsem je - ale i tady bych napřed vykradl princip a zkusil něco předělat, a až po pochopení různých souvislostí se pokoušel o vlastní tvorbu.
Autorská citace #7
29.6.2009 13:33 - pipux
Colombo píše:
Platí to i pro počítačové hry?:P

Pokud mají autoři Pc her alespoň půlku mozku, pak ví, že vydržování komunity okolo své hry je pro ně prospěšné.

K dané hře přidáš nějaký toolkit/SDK/editor, a najednou okolo hry vznikne mod komunita.

Hra může vyjít v černé/stříbrné/zlaté/platinové/ultimátní/"hra roku" reedici (s nějakými těmi bonuspacky/datadisky/DLC), což udrží vývojáře finančně na životě.
A když existuje silná komunita, vydat pokračování původní hry je super nápad.

Zdárným příkladem budiž UT (unreal tournament). Vydaná roku 1999, ještě se hraje. Tato hra zplodila UT2003, UT2004, UT3, UC, UC2. Peněženka vývojářů bude k dnešnímu dni pěkně nadutá.

Jo a z pohledu modderů: více možností = více zábavy :)
Autorská citace #8
29.6.2009 15:24 - Colombo
pipux: o to nešlo, šlo mi o kopírování her.
Autorská citace #9
29.6.2009 15:42 - pipux
Nemáš zdrojový kód, engine, licenci (ano, některé světy mají své (r) ), pak nic nezkopíruješ. Až tak snadné to není -> sami autoři se rozhodnou, co dají k dispozici, co ne.
Autorská citace #10
29.6.2009 18:20 - sirien
Hm.
Tak jako nechci působit elitářsky, ale mám dojem, že abys mohl vytvořit nějakou kvalitní hru, tak musíš nejdřív sám znát trochu víc her (obecně v tomhle směru mluvim tak o šesti - víc je bonus, ale zas ne tak kritickej, míň je to nanic) rozdílnýho druhu (tj. kombinace DrD, DrD+, DnD, Stín meče, Hrdinové fantasy jsou sice pět her, ale v tomhe směru jakoby to byly sotva dvě) - prostě pokud nemáš nějakej komplexnější pohled jak různí autoři řešily různé problémy a jak to funguje ve hře, tak budeš pouze objevovat objevené nebo dělat již udělané chyby.

Kromě toho je potřeba hrám taky trochu rozumět - ať už protože budeš třeba číst blogy autorů, nebo protože budeš hodně přemýšlet o tom jak ty hry samy vnitřně fungují.

No... a pak to chce děsivě, děsivě, děsivě moc trpělivosti.
Autorská citace #11
29.6.2009 18:32 - Jarik
a desive, desive, desive moc matematicke predstavivosti - abys vedel, jak co porovnat.. a proc to porovnavat prave takhle, a ne jinak.
Nebo pouzijes podobnost (rovnost), jako to ma napriklad Jerson v CPH (teda, bylo to tam :) )

Ono se to nezda, ale ve hrach je te matematiky dost. A je jedno, jestli pouzivas "jednoduche mecahniky" nebo "logaritmickou krivku" :D
Autorská citace #12
29.6.2009 18:46 - sirien
Píše:
a desive, desive, desive moc matematicke predstavivosti

A jé, další člověk braindamagelej dračim doupětem rozšířenou představou že herní systém má vypadat jak matfyzácký skripta.

Ve skutečnosti existuje spousta systémů které se o tohle nijak zvlášť nestará a fungujou naprosto vpohodě (Storyteller systém na kterym jede WoD jako příklad za všechny)
Autorská citace #13
29.6.2009 18:47 - Alnag
Sirien: Myslím, že za STS je víc matematiky, než by se na první pohled zdálo - i když asi zase míň než třeba za d20)
Autorská citace #14
29.6.2009 18:51 - Dracain
:)
Autorská citace #15
29.6.2009 18:57 - sirien
Alnag Hraju ho už docela dlouho a musim říct, že neni. Spíš tam vidim solidní rozmejšlení na téma "jak to udělat s minimem matematiky", na jehož základě opřeli systém o několik nízkých čísel která spolu docela rozumně korespondují.
Pravda že maj dost zkušeností z minula - předešlý edice měly silnější matematiku (plovoucí DP i TN), ale průběžně to seškrtávali...
...a tak z jiného soudku mohu jmenovat Window. Najdi mi matematiku ve Window :D
Autorská citace #16
29.6.2009 20:54 - Jarik
Sirien promine.
Tak to reknu jinak :)
Bud jsou za systemem hodiny a hodiny matematickych poznatku {jak nahradit fyzicno cisly}. Nebo jsou za tim hodiny a hodiny sociologickych poznatku {jak nahradit psychicno postupy}. :D
Autorská citace #17
29.6.2009 22:06 - Lotrando
Tvorbou hry, jako herního systému a pravidel si projde asi většina vypravěčů a patrně i řada hráčů. Je to docela zábava, ale je dobré si přiznat, že svět to patrně nebud emoc zajímat. Dobrých her je dnes dostatek, s rozsáhlou podporou, které nelze v podmínkách družiny konkurovat.

Vymýšlení světů je podle mě zajímavější. Ať už je to třeba Pipuxův Icaenel, nebo komerční Ztracené říše, je to prostor k prozkoumávání a poznávání. Dost často i sama sebe. Cose nám líbí, co máme rádi, koho to ještě baví tak jako nás. Zatímco tvorbu pravidel jsem vzdal už dávno, vymýšlení prostředí pro své příběhy jsem propadl asi beznadějně. A to je asi i moje rada pro podobné hračičky. Vymýšlejte zápletky, mystéria, kontinenty i celé světy. Podle čeho hrát máte na výběr bohatě.
Autorská citace #18
29.6.2009 22:25 - Jerson
Myslím, že matematiky v RPG moc být nemusí. Možná že je pak třeba ji mít o to víc elegantní, těžko říct.
Každopádně znalost jiných her je potřeba, to bez debat. Vytvářet pravidla, která byla v té samé podobě zpracována dvacetkrát, z toho pětkrát dobře je opravdu zbytečné.
Autorská citace #19
28.7.2010 17:09 - rawes
V čem dělate ty hry PLS napište na email rawes01@seznam.cz dik
Autorská citace #20
29.7.2010 01:38 - sirien
eh? řekl bych že doma, ale poslední dva roky pracuju spíš z kaváren s wifi...
Autorská citace #21
29.7.2010 10:49 - skew
Tipnul bych to na záměnu RPG za PC RPG a dotaz "v čem děláte ty hry" bych viděl jako "v jakém jazyku píšete ty hry".
Autorská citace #22
29.7.2010 13:06 - sirien
V d20, je to nejtransparentnější :)
Autorská citace #23
29.7.2010 15:14 - Killerik
rad by som niečo zrobil... ale neviem jak a o čom
Autorská citace #24
29.7.2010 20:37 - Sosáček
http://www.libsdl.org/ bejval svyho casu dobrej zpusob :D
Autorská citace #25
29.7.2010 23:30 - Killerik
http://gamebooky.syslik.net/ je dobre.. ale iba textové hry to sú

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092737913131714 secREMOTE_IP: 3.145.2.184