Tipy a triky

pipux
27.6.2009 11:38
Už vás omrzelo hrát si na hrdiny? Chcete to změnit a nejste si uplně jistí, jak na to? Pak čtěte dál ... ]:->
12.1.2010 10:38 - Lokken
Zloděj, který krade aby se uživil nemusí být nutně zlý. Někdo, kdo vlastně vědomě odsoudí svoje spoluobčany k tomu, aby je okradla, znásilnila a zmasakrovala nepřátelská armáda z mého pohledu zlý JE.
12.1.2010 10:55 - Naoki
Merline a co kdyby ten zloděj okradl tebe? Myslím sí, že bys možná rychle změnil názor.
Jinak krádež je celkem jednoduchá věc zhlediska etiky. Krádež sahá na soukromé vlastnictví a kdyby se jí dopustili všichni byl by to společenský neudržitelný. Z těchto dvou důvodů je krádež zlá ať už je to feťákk co ukradne padesátikorunu nebo politik který vytuneluje stát o několik milionů. Jo a mmch, nějaký to "chudák co krade aby uživil rodinu" si můžete strčit za klobouk, protože v rámci moderní společnosti je taková situace nereálna (ať už působením tatíčka státu nebo charit); to že dotyčný neumí hospodařit s penězi, půlku prochlastá druhou prohýří a pak nic nemá, je důsledkem jeho nezodpovědnosti a v žádném případě ho to neopravňuje krást.
12.1.2010 10:55 - Merlin
Lokken: obyvatelé ho dřív okradlia jeho matku ukamenovali před 30 lety; kmen goblinů před následující zimou nemá ani kousek jídla na nakrmení 257 malých gobliňat; není prokázáno, že armáda okrade, znásilní a zmasakruje měšťany....nic nemají, není nic získat, max. upadnou do otroctví....
12.1.2010 10:56 - Merlin
Naoki: no..:) zrovna mě nemusíš poučovat o problematice krádeží :)
12.1.2010 10:58 - Merlin
Naoki píše:
Jo a mmch, nějaký to "chudák co krade aby uživil rodinu" si můžete strčit za klobouk, protože v rámci moderní společnosti je taková situace nereálna (ať už působením tatíčka státu nebo charit); to že dotyčný neumí hospodařit s penězi, půlku prochlastá druhou prohýří a pak nic nemá, je důsledkem jeho nezodpovědnosti a v žádném případě ho to neopravňuje krást.


předpokládám, že nepracuješ, rodiče jsou za vodou a ty si v klidu studuješ vysokou školu, že
12.1.2010 10:59 - Naoki
To doufám. Jinak začnu mít velkou obavu o zdejší bezpečnostní situaci (ne že bych jistou obavu už neměl).

Jinak tvůj příklad s armádou se vymyká zadání. Bez ohledu na to že "max. upadnou do otroctví" je docela závažná věc.
12.1.2010 11:04 - Naoki
Píše:

předpokládám, že nepracuješ, rodiče jsou za vodou a ty si v klidu studuješ vysokou školu, že

Pracuju a studuju zároveň, děkuju za optání. Jinak tísnivých finančních situací jsem zažil ať už na vlastní kůži, nebo v blízkém okolí docela velký počet, ale ještě žádnou, kde bych mohl s klidným svědomí říct, že je to opravňuje krást (no to víte, já nezažil tu vaši slavnou éru kde "kdo nekrade, okrádá rodinu").
12.1.2010 11:12 - Merlin
Naoki: ale jsem rád, že jsi šmahem odsoudil všechny, co nemají peníze. Přijdeš v padesáti o práci, zraníš se a máš vyjít třeba s 8000 na měsíc. Ale ty šmahem oznámíš, že půlku prochlastá a půlku prohýří....ty o životě moc nevíš, že ...
12.1.2010 11:23 - Merlin
Jen tak mimochodem, zažil jsem devadesátileté babičky, které ukradly v obchodě rohlík, protože měly hlad. No jo, neměly ten důchod prochlastat a prohýřit...
12.1.2010 11:26 - Lokken
Pánové, méně poloinvektiv a více diskuze k tématu! Merline, my se tu dostáváme k tomu známému "point of view" problému. Zajímá tě zlo z pohledu občanů, goblinů nebo globální pohled? Goblini se možná necítí být zlými, ale mohli přece zkusit s osadníky vyjednávat, obchodovat atd. Pro ně je prostě jednoduší ve stavu nouze krást, něž mu předcházet. Takže z globálního pohledu jsou zlí - nijak neobvykle, monstrózně, prostě takové casual evil.
12.1.2010 11:32 - wraiths
zajimava debata, neda mi to necist. :)
jen ted to posledni nejak nechapu?
Podle me nejak ospravedlnovat spatnej cin je hloupost? trest ho jistojiste nemine( at uz od nekoho, ci ze ho dozene vlastni svedomi).
Mohu ti dat priklad? je spatnej dle tebe, ten kdo nekoho zamorduje sebere penize, utece do exilu a pak rika ze to udelal s politickeho presvedceni(nesouhlasil s rezimem) ? dle me je to SIGR PRVNI TRIDY.
add. ten typek s goblinama. MYslim ze trochu inteligentni(a trochu diplomaticky) clovek by to vyresil lepe.
12.1.2010 11:32 - Naoki
Merlin: proto se ve všech politických teoriich řeší jak pomáhat těmto lidem, a současné závěry jsou že buď se o to postará stát (většinou socialistické teorie - vyšší nemocenské, důchody, podpory nezaměstnaným, invalidům atp.), nebo různé charity (pravicové teorie - že pouze lidé ví nejlíp co lidé potřebuji a na základě toho se vytváří organizace které vyhledávají a pomáhají potřebným) či blízké okolí dotyčného (většinou bližší pravicovým teoriim, i když se to dá zainkomponovat do obou - čili, jestli bych měl bratra a ten by skončil v tebou popisované situaci, tak ho v žádném případě nenechám napospas světu!).

Ohledně těch babiček: já neříkám že neměli hlad, ale kdyby radši o ten rohlík požádali tak by měli lepší pocit jako ony, tak okradené.
12.1.2010 11:33 - wraiths
koukam ze me nekdo predesel (loken) :). takle nejak uvazuji i ja.
12.1.2010 11:41 - Merlin
Lokken, Wraiths: já neobhajuju nemorální činy :) (z logiky věci ani nemůžu), jen říkám, že je třeba se na každý jednotlivý případ dívat samostatně, posuzovat dle okolností....
proto nelze globalizovat.

Co se týče bratrů mašínů, ano i já je považuju za vrahy a ne za hrdiny (předpokládám, že o nich mluvíš).

Nehodlám se zaplétat do politicko -populistických debat. nebaví mě ani v reále. Ale vím, že nelze něco/všechno jedním vrzem odsoudit a smést ze stolu. (souhlasím s tím, že kdyby požádaly o rohlík, bylo by to lepší....je však ta babka zlá? je zlá ta co jí odmítne na požádání ten rohlík dát?)
12.1.2010 11:46 - Lokken
Merlin píše:
já neobhajuju nemorální činy :)

To jsem rozhodně netvrdil :-)

Merlin píše:
Nehodlám se zaplétat do politicko -populistických debat.

Jsem pro všemi deseti - zpěkt ke zlu... nebo ZLU?
12.1.2010 11:52 - Naoki
Píše:
souhlasím s tím, že kdyby požádaly o rohlík, bylo by to lepší....je však ta babka zlá? je zlá ta co jí odmítne na požádání ten rohlík dát?

Jestli krádež byla skutečně jejich nejposlednější možnost (tzn. že požádaly každého koho viděli jestli by jím ten jeden rohlík koupili a všichni odmítli, dívaly se ještě na zemi jestli náhodou někde neleží koruna atp.) pak by byla tato drobná krádež situačně ospravedlněna. Jestli ale měly hlad a proto hned vstoupily do obchodu, vzaly rohlík a odešly, pak to už za zlé považuju (samozřejmě ne tak zlé jako kdyby ukradly tisícovku, nebo kdyby někoho zabily, ale pořád zlé).
Co se týče těch lidí tak zhlediska každého světového náboženství (které právě řeší docela do hloubky etiku) zlí jsou. Budeme-li to brát z jiného soudku tak jestli jsou tak sobečtí, že nejsou ochotní zaplatit jednu dvě mizerné koruny aby koupili hladovící babce ubohý rohlík, pak je někde docela závažný problém.
12.1.2010 12:39 - Merlin
Naoki:¨to je možná problém s pojmem ZLO. Spousta lidí udělá něco protizákonného, ale podle mého chápání nejsou zlí. Zlý je podle mě někdo, kdo má potěšení z toho, že působí utrpení ostatním. Kdo má radost z ubližování a dělá to s tím umyslem, vědom si svých důsledků.

btw. nemůžeš situačně něc o ospravedlňovat a v předchozích příspěvcích to globálně odsuzovat...to si pak odporuješ :)
12.1.2010 13:04 - Naoki
Píše:
zlý je podle mě někdo, kdo má potěšení z toho, že působí utrpení ostatním

Jenže takových lidí je hodně poskrovnu. Naopak, je téměř nemožné narazit na člověka, který o sobě hrdě prohlásí že je zlý a není to póza.
Eticky vzato se pojem "zlo" hodně pojí se "sobectvím", což je jak to např. popisuje Dalaj Lama "ublížit jinému kvůli vlastnímu prospěchu".

Jinak odsuzuju to globálně protože v 99% případů lidi nezkusí všechno a akorát se omezují na ospravedlnění svých činů.
12.1.2010 13:24 - Colombo
Merlin: V dnešním světě, kde zákony nejsou už pro odstranění nebo zabránění patologickým jevům společnosti, ale následkem lobby korporací, tak prohlásí, že ten, kdo porušuje zákony je ZLÝ, jen naprostý ignorant.
12.1.2010 13:33 - Blaine
Colombo: obvious troll is obvious. Pokud ne, tak te musim litovat, ten svet je tak strasne zly a osklivy, asi bys s tim mel neco delat.
(a docela rad bych se podival na ty zakony po lobby korporaci, takovy trestni zakonik se jimi jiste uplne hemzi, ze ano. Par let za kradez, jasny lobbing korporace. A co takhle dozivoti za par odpornych vrazd? Lobbing korporace!)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082442998886108 secREMOTE_IP: 18.191.240.243