Tipy a triky

Alnag
5.3.2007 22:06
Inspirace v seriálech
Nechce se mi o tom teď zrovna psát další Vypravěčův deník, ale zrovna jsme se znovu díval na díl Dr. House (btw. výborný seriál) a zjistil jsem, že se hodně inspiruji pro hry ze seriálů. A je jedno, že tohle je medicínská detektivka a já hraju hlavně fantasy. Ale tak jsem si říkal, kde se inspirujete vy? Co bylo vaší poslední inspirací, kterou jste využili a jak?
Autorská citace #1
6.3.2007 08:25 - Jerson
Trailer k filmu Svět zítřka mi stačil na celou kampaň + Indiana Jones na poslední křížové výpravě.
Další dobrodružství asi udělám podle hry Call of Cthulu.
Ale jestli jsi chtěl jen seriály, tak to nemůžu sloužit.
Autorská citace #2
6.3.2007 10:04 - Malabar
Ja sem se nechal parkat inspirovat StarGate. A to hraju taky fantasy. (jojo House je dobrej)
Autorská citace #3
6.3.2007 10:54 - Alnag
Nenechte se omezovat názvem. Klidně i filmy. Já jsem třeba teď dokoukal 2,5 série House MD (v originále, nemám trpělivost čekat až se naše televize uráčí) a je tam spousta konceptů využitelných obecně do investigativní/detektivní fantasy. Například oblíbená hláška "lidé lžou", kdy se ukazuje, že je zcela klíčové vždycky to, co na sebe lidé neprozradí ať už vědomě nebo nevědomě.
Uznávám, že nijak zvlášť objevné se to nezdá, ale když vidíte jak se z toho dá velmi prakticky ždímat jeden napínavý díl za druhým, hodlám to vyzkoušet i v RPG.
Autorská citace #4
6.3.2007 13:38 - Jerson
Asi se na toho Dr. House budu muset taky podívat.
Autorská citace #5
6.3.2007 14:49 - thief
Já mám rád klasiku fantasy, takže základ dobrodružství bývá podle nějaké známé knihy nebo filmu. No a pak si přidávám a improvizuju podle toho jak má dobrodružství vyznít. Jestli jako detektivka nebo spíš horor nebo válečný příběh nebo komická zápletka. Ještě jsem nezkusil porno. :-)) Ale už jsem i o tom uvažoval. :-))) V zásadě mám rád Tolkiena, Sapkowského, Warhammer, Conana (Howardova) a FR. Maximálně se vyhýbám Eddingsovi a Moorkokovu Elricovi. Jo a výborné zápletky jsou v příručkách DnD. Hlavně jako okrajové příběhy nebo NPC postavy.
Autorská citace #6
6.3.2007 16:18 - Alven
ad Alnag: vůbec bych se nepozastavoval nad tím, že "lidé lžou" není nic objevného. Spousta věcí není ve své podstatě objevná, ale když se zdůrazní, vypíchnou, pak si člověk lépe uvědomí jak věci fungují, jak funguje vznikání záhad, ruzných bájí a desinformací.
Obecně čerpám inspiraci úplně ze všeho. Dobrou stránkou na inspiraci je http://www.roleplayingtips.com/encyc/ ale jak jsem uvedl - nejdůležitější je pochopit JAK vzniká záhada. Je to určitá filtrace a úprava faktů - někdo překrucuje z původního znění slova, někdo úplně mění smysl, někdo zdůrazní to a jiný ono podle toho co je komu blízké. A pak tu najednou máme desítky variant interpretace jedné a té samé události. Zkoušeli jste si pro zajímavost někdy přečíst fóra na obecné téma např. focení porna našich studentek? Těch reakcí a inspirací od různých typů lidí - nepřeberné množství.
Autorská citace #7
6.3.2007 19:56 - sirien
Ona pointa je spíš v tom, jak to House používá - Lidé lžou neznamená obecné "lidé lžou", ale "všichni lidé lžou vždycky a o všem".
Jerson: Dr House jedině doporučuju, je super :)
Du si ho pustit :))
Autorská citace #8
6.3.2007 20:17 - Malabar
Musim priznat, i kdyz to neni uplne k tematu, ze sem se posled ni dobou inspiroval Neuveritelnými pribehy od Merlina. Je to fakt dobry.
Autorská citace #9
7.3.2007 09:12 - wraiths
myslim ze se da inspirovat skoro cimkoliv( filmem, knizkou, koukanim na deti jak si hrajou na projezacce atd.) jen pak utvorit zajimavy pribeh, pozmenit jmena. a pak je to uzasny kdyz pak hraci po hre reknou...ty me to bylo nejak povedomi...to bylo jako... :-). to myslim kazdyho DMa potesi ze hraci vec zahrali a az do konce( ci nejaky cas) netusili ze hrajou neco co znaji. :Malabar: no se ti ani nedivim....ono to je poutavy i jen jako pribeh na cteni. hold Merlin to ma jak rikaji "tynejdzri" vymazleny. :-))
Autorská citace #10
7.3.2007 14:43 - Merlin
neumím smajlíka pro červenání :o)....
jinak včerejší hra přinesla zajímavé zauzlení/přeuzlení/uzlení zápletky...hráči se docela chytali za hlavu...takže doufám, že to co nejdřív přenesu na papír/monitor a že vás to zaujme...
Autorská citace #11
7.3.2007 14:56 - Malabar
No to si pis ze nas to zaujme, a inspiruje :)
Autorská citace #12
7.3.2007 15:07 - wraiths
:Merlin: uz se tesim na dalsi cast pribehu.
Autorská citace #13
7.3.2007 18:20 - Alnag
Dokázal by někdo z vás říct, kdy konkrétně jste nějakou inspiraci využili u které víte, odkud pochází? Nestyďte se...
Autorská citace #14
7.3.2007 21:29 - Xeth
Já se zpravidla "úmyslně" neinspiruji, a když tak spíš témata než příběh jako takový. I když myslím, že mnoho seriálů či filmů, zvlášť těch mysteriózních (např. Krajní meze) mohou být velmi plodným zdrojem pro podobnou inspiraci a leckterý sci-fi zdroj rovněž není od věci (např. původní seriál Star Trek).
Autorská citace #15
7.3.2007 22:37 - thief
Alnag: Tak konkrétně? Tak v drakonomiconu je o černé dračici, která v podobě lidské ženy pronikla do kriminální společnosti jednoho města a poté co si v gangu vydobila vůdčí postavení, začala rozhojňovat svoje bohatství brutálními přepady, únosy a pašeráctvím. já jsem ve svém světě z dračice udělal úspěšnou obchodnici tajně spoluprcující se zdejší zločineckou organizací, do které sama dosadila vůdce. To vše korunuje spoluprácí s blackguardem, který vystupuje jako kapitán posádky blízké pevnosti (vojáci nic netuší). To je ale spíš jako ze špionážního akčňáku. :-) Nebo v jedné tvrzi má chrám klerik na vysoké úrovni, u kterého jsem se inspiroval Everardem z IWD. A tak dále a tak dále. Mohl bych toho naklábosit spoustu. .-)
Autorská citace #16
8.3.2007 08:12 - wraiths
no ja se inspiroval pro svuj novy charakter z "Vikingu" se mi strasne libila ta postava toho vousatyho druzinika co strilel ty sipy.
Autorská citace #17
8.3.2007 09:28 - Alnag
Thief: Dost hustý!!! Autoři Draconomiconu by jistě měli radost. Mně to zní každopádně výtečně. Já jsem se třeba dřív, když jsme hráli v neděli inspirivoval tak, že se vždycky konal "speciál sobotní noci". V sobotu vždycky běžel film v neděli se hrálo...
Jinak teď systematicky vykládám Paula Kearneyho a jeho románovou řadu o dobytí nového světa, takže hráči se vydali ke kontinentu jménem Terra. Samozřejmě ani plavba neproběhla v klidu (vražda na palubě). A teď ty divné domorodé kmeny...
Autorská citace #18
8.3.2007 12:04 - Jerson
Alangu, tak přímo jsem využil:
Tottenkopf - jméno divize záporáků, přeneseně i jméno hlavního padoucha Vzducholoď Hindenburg - její ztroskotání Britské létající základny - ta moje byla na poušti, takže hráči zatím neví, že celé to letiště umí vzlétnout popis světa po zničení z Hellboye - hlavně ta chapadla na obloze otvírání dimenzionální brány v Hellboyovi - popis brány mimozemšťané a jejich technika - Starcraft (to je tedy hra, ale filmy z něj beru jako "seriálové") ...
Potom ještě Gainmanovo Nikdykde - z toho jsem vykradl všechny kulisy a dvě postavy pro ejdno dobrodružství (i když to je zase knížka)
Autorská citace #19
8.3.2007 12:10 - unknown
Ted sem si vspomel ze sem se inpiroval pri jednu psotavu "divocha" z Apokalyta(film), takovej mix mezi hlavnim hrdinou a jednim vedlejsim. No ale bohuel sem tu postavu nevyuzil, snad nekdy.
Autorská citace #20
8.3.2007 12:11 - Malabar
pardon, to sem psal ja :)
Autorská citace #21
8.3.2007 13:06 - Rytíř
Já ještě pořád marně vzpomínám, co přesně jsem kde obšleh... najisto jsem použil i seriály, hlavně fantasy nebo sci-fi mají ty správné postav/zápletky, to je jasný.. ale konkrétní příklad si nevybavuju. Co si vybavuju (ale to už sem tu kdysi kdesi psal) bylo dobrodružství, který jsem DMoval v podstatě přesně podle knížky, kapitolu po kapitole - bylo to hraní jen se dvěma postavama a dost nám to šlo :)) Ta knížka byl rytířskej román, Příběhy chrabrého rytíře Amadise Waleského
Ale to byla výjimka, jinak si obvykle půjčuji jen kousky, třeba vzhled postavy, jméno, nějaký nápad nebo základní zápletku a nabaluju na to věci odjinud - prostě klasika.
Autorská citace #22
8.3.2007 16:53 - thief
Alnag: Objevitelský dobrodružství jsou vždycky nekonečným zdrojem námětů pro dobrodružství. Jestli se ti ten nápads dračicí líbil, tak ti ještě povím, že si ve hvozdě kde má svoje tajné doupě (a poklad) podmanila několik kmenů gnolů, které sjednotila do jednoho kmene "zeleného oka". Ti gnolové mají zároveň tři úkoly. Za prvé přepadávají karavany se zbožím a to hlavně se zbraněmi co putují z města kde dračice vystupuje jako obchodník někam na jih. Samozřejmě že se to městské radnici ani šlechtě nelíbí a tak byla dohledem na bezpečnost karavan pověřena posádka pevnosti, které velí překvapivě dotyčný blackguard.:-)) není divu, že gnolové vždy vědí na jakou karavanu udeřit. Taky gnolové útočí na ruinu hradu, kterou ovládá mocný lich. Jde o konkurenci a to se dračici moc nelíbí. právě proti nemrtvým si najímá nejrůznější dobrodruhy a hrdiny pod záminkou že lacedoni a vampýři zabíjejí její dřevaře a voraře. Dobrý ne? A zatřetí se gnolové a hlavně zabijáci z městského podstvětí pouští do křížku z měnivci a lykantropy z blízkých hor. Ne že by jim tak vadili lykantropové, ale v těch horách jsou naleziště smaragdů a pro samé vlkodlaky a doppelgangry tam není k hnutí. Králi vlkodlaků se to pochopilně nelíbí a tak poslal komando krysodlaků do městských stok aby s lupiči zatočili. Ale to by jim to nesměli překazit naši stateční hrdinové, kteří byly o pomoc požádáni vlivným obchodníkem - jinak taky mistrem assassinem dosazeným dračicí jako vůdce podsvětí. Když hrdinové slavně pobili krysodlaky, dračice musela tajně brečet smíchy. A samozřejmě je použila na další špinavou práci tentokrát proti nemrtvým. Ale už začínají nějak narůstat. Asi na ně brzy pošle svoje assassiny aby je poslali do kytek. Předtím by ale mohli ještě vtrhnout do hor a zabít krále vlkodlaků. To ale ani dračice netuší, že ten byl mezitím nahrazem o "něco" silnějším barghestem a jeho spocifickou suitou. Všichni se budou divit. Jestli to přežijou. Ale já jsem strašně hodnej DM. Jen si rád vymýšlím. .-)
Autorská citace #23
8.3.2007 16:57 - thief
Jerson: No jo. Ty vole Hindenburg! Proč jsem si vzpoměl na Netherijská létající města? :-) A Totenkopf zní jako jméno pro liche. :-)
Autorská citace #24
8.3.2007 16:58 - thief
Ještě jsem si vzpoměl, že obrovským zdrojem inspirace jsou karty z Magic the gathering. Prostě jen ty karty, nemusím ani znát příběh.
Autorská citace #25
13.5.2007 17:54 - Rytíř
Thief: už uběhlo dost času, aby se družina dostatečně podivila a příběh se posunul dál :)) Pochlub se, jak to dopadlo, vyrukovali postavy hráčů na vlkodlaky? Odhalili některou z intrik?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21697998046875 secREMOTE_IP: 18.232.186.117