Tipy a triky

Blaine
29.5.2009 14:35
Exalted - nejake tipy do zacatku
Pristi tyden zacinam se dvema kamosema hrat Exalted, jako Storyteller a rad bych se tady poptal na nejake ty tipy, ktere by mi mohly nejak pomoci. Moje predstava je nejake to urban dobrodruzstvi, ktere se bude tocit kolem dvoru slechtice, ktery bude hrat dulezitou roli v prvnich par sezenich. Nechci nic moc extra bojove orientovaneho, ale bohuzel jeste nemam poradne knizky z Exalted projite, chystam se na to o vikendu.

Nevim, jestli se ptam spravne, ale myslim, ze jsem se trefil do spravne sekce.
Autorská citace #21
29.5.2009 19:08 - Sosáček
Jop, ja myslim ze kdyz z Lookshy vyhazis vsechny ty japonsky znejici jmena, tak z toho bude dobra sparta ;)

Jinak, na co si dej pozor je, ze kvuli nejakemu totalnimu zhuleni autoru maji solari z kasty soumraku temer imunitu na zraneni. Vetsina lidi to nejak houseruluje, protoze jim pripada ze je divny kdyz jsou lepsi bojovnici nez chlapci z usvitu a tak.

(IMHO v tyhle veci whitewolfove hodili 1 na tvorbu systemu ...)

Ale carodejnictvi (nebo bojovy umeni) jsou cool.
Autorská citace #22
29.5.2009 19:15 - Blaine
Zacatek: Jelikoz jsem presne nepobral jakej to bude mit herni efekt, tak jsem to dosud nevidel jako problem:) Jakym zpusobem bys to upravil? Nejak to zredukoval na maximum mozne nebo aby bylo potreba vic esence?
Autorská citace #23
29.5.2009 20:14 - Sosáček
Takhle. Kazda kasta solaru ma nejakou schopnost kterou maji "vrozenou", kterou muzou delat svoji animou. Teda, vsichni umi svitit pokud chteji, a vsichni vi dokonale kolik je hodin (a lunari vi jaka je faze mesice a draci vi kde je stred).

Ale ty kastovni schopnosti jsou:

Usvit (valecnici): lepsi obrana proti typkum co se jich boji (maly Valor), smrtelnici kteri nemaji fakt pro strach udelano rovnou utecou. Za 5 bodiku, automaticky aktivni kdyz spali 11+ periferni esence.

Zenit (knezi): 1) pokud se dotkne mrtveho tela (ne nemrtveho, atd) a spali bod esence, telo shori zlatym ohnem a dotycny se rovnou posle do reinkarnace bez cekaci lhuty a toho ze by z nej mohl byt prizrak
2) lepsi obrana proti bytostem temnoty (jde aktivovat za 5 motu, automaticky aktivni kdyz spali 11+ periferni esence)

Soumrak (mudrcove a carodejove): zraneni ktery chyti je o esence mensi, jde aktivovat za 5 motu, automaticky aktivni kdyz sviti

Noc (spioni): 1) muze priplatit esenci a potom nezacit svitit
2) kdyz uz sviti, zakrejva to vzhled a neni poznat kdo to je.

Zatmeni (diplomati): 1) ma diplomatickou imunitu u demonu, bohu a bytosti chaosu
2) muze se ucit magii (charmy) jinych bytosti, bohu, demonu, jinych druhu exaltu, atd.
3) muze potvrdit prisahu kterou nekdo vyslovi a kdyz ji ten dotycny pak porusi, stane se mu neco strasliveho

Asi je videt, ze to k tem soumrakum moc nesedi. ono je to puvodne melo chranit kdyz delaji sorcery (pac pak jsou dost bezmocni) ale WW trochu prestrelili :)

Ja to v zadne ze svych her neresil, protoze nikdo nehral carodeje, a osobne nejradsi hraju Zenity a Zatmenaky, protoze knez a diplomat jsou moje oblibene druhy postavy, zvlast kdyz v exaltech muzou umet nakopadat zadky stejne dobre jak kdejakej Usvit ;)

EDIT: ono nejde ani tak o to ze je to bojove drsny (muze bejt, taky zalezi na tom jaky ma gm stesti na kostkach. ja hazim na zraneni takovym zpusobem, ze pokud ty kostky beru do ruky ja a ne nekdo jinej, je jedina sance nenechat se trefit ;) ) ale ze to moc nesedi k carodejum a tak. muzes to, treba omezit to na dobu kdy kouzli, nebo tak, hm.
Autorská citace #24
29.5.2009 20:27 - Sosáček
Jo, dalsi oblibeny houserule. Vis jak funguji komba? Mas vic charmu v kombu a pouzivas je najednou, coz bez komba nejde.(*)

Kombo jak jednou vytvoris a zaplatis expama, tak do nej podle puvodnich pravidel nemuzes zasahovat. Takze kdyz si koupis krasnej novej charm co tam chces pridat, tak si musis to kombo udelat znovu a zaplatit ho cely znovu. To tak akorat vede k tomu ze hraci musi myslet dopredu a kupovat si veci v poradi a tak.

Takze popularni houserule je ze muzes pridat charm do komba, pokud ho doplatis. Proc to typci nepovolili od zacatku nemam tuseni.

(*): pokud nejsi drak. draci byli puvodne typci kteri meli byt hracsky postavy, ale pak to prehodili na solary, ale drakum ta "hracskost" zustala. maji nejlevnejsi schopnosti (taky nejslabsi teda) a muzou je aktivovat zcela volne a nepotrebujou komba, takze nemusis premyslet co kdy pouzijes a proste jedes a jedes. taky maji vlastni socialni sit, sadu rodu ktera je az prilis podobna klanum z upiru, atd.

...

jinak, premyslel jsi nad tim, jak ma to mesto vypadat? zajimaji te spis dvorsky intriky a tak? co antagonisti? myslim ze kdyz to sem napises (treba ze se ti libi demoni, neob tak) tak se hracum nic nestane.
Autorská citace #25
31.5.2009 16:44 - Sosáček
motto dne:
Creation is threatened by demons, undead gods, and Cthuloid elves. But don't worry, because tyrannical super-weapon self-righteous lunatics with incredible brain-washing powers are back! We're saved!
Autorská citace #26
5.6.2009 20:38 - Blaine
Takze prvni session - Prelude odehrana, nedohrana, nejak se mi oba dva zamotali do svych detstvi:)
Zatim se mi narysovaly dve postavy - Nabozensky fanatik, ktery je rozhodnut ziskat pro viru v Unconquered Sun celou Creation. Udelal jsem pro nej vesnicku, ktera udrzela viru ve Slunce i pres celou dobu vlady Scarlet Empress. Z vesnicky musel po "mensim" fiasku s bandity odejit.
Chce umet kouzlit, kasta Zenith.

Druhy je prostredni syn obchodnicke rodiny, ktery se dostal do vladnich uradu a tam se propracoval tesne pod nejvyssi mista. Ale jeste predtim ho "najal" jeden z merchant princu z Guildy jako sveho agenta space ve vlade jeho rodneho mestskeho statu. Jednou dokonce musel zabit jednoho "policejniho" dustojnika, ktery se dostal prilis blizko k jeho odhaleni.

Eclipse kasta, nejake ty martial arts - je to urednik, ti nenosi zbrane a tak se naucil branit bez nich. Plus male otravene jehlicky zasite v rukavech a v botach.

Skoncili jsme bohuzel jeste pred jejich Exaltnutim, protoze jsme ty jejich dosavadni zivotni pribehy trochu moc protahli - taky je to moje chyba, trochu jsem to prehnal s tim, kdy jsem ty sceny zacinal a hodne jsem je prodluzoval, kdyz jsem videl, jak je to strasne bavi:)
Autorská citace #27
5.6.2009 20:41 - Blaine
Ale myslim, ze vsichni tri jsme se vyradili:)

A musim se priznat, ze me dalsi session docela laka, uz cekam jak se poperou se svym prvnim setkanim, prvnim spolecnym konanim, kdy musi najit tajneho agenta a jeden z nich je ten, koho maji najit...:) Uz zacal umistovat dukazy, hledat nejake podezrele chovani a predhazovat to tomu druhemu, ten mu to nijak moc nezere, ale postupne mu zacina verit.
Autorská citace #28
6.6.2009 22:22 - Sosáček
S temi prechozymi zivoty to asi nevadi :)

At se ten zenit nauci vyvolavat demony. Bojim se, ze v prirucce jsou popsani asi dva, ale urcite zvladnes vymyslet dalsi, nebo se kouknout na exalted wiki kde k nim sice neni moc napsano, ale pro napady to staci.

Pokud chce ty jehlicky po nekom hazet, maji na to solari dobry charmy (a na ruzny utoky ze zalohy a tak), jinak myslim ze zrovna na tohle bojovy umeni neni. v zakladni prirucce jsou ostatne jenom dve, hadi styl kde hlavni roli hraji bleskovy utok, udery rukou ktere prorazi nejsilnejsi zbroje a hypnoticky se pohybujici uzivatel (*) ktereho neni mozne zasahnout (a ostatne kdo by drazil kobru bosou nohou). druhej ne styl slunecniho hrdiny, toe takovy to jak herkules nekam prijde a nekoho utluce, uzapasi pripadne umlati kusem scenerie. taky se s tim da pekne ... rekneme menit scenerie (jako v ukazce).

na bojovech umenich je ale castejsi snadno poznat jestli je uzivatel vyvoleny nebo neco, coz ma sve neblahe nasledky (anathema!!!)

(*): pokud si nebudete z dotycneho uzivatele hadiho bojoveho umeni delat srandu a tvrdit mu, ze se musi prestat porad obmotavat kolem poulicnich lamp ...
Autorská citace #29
7.6.2009 01:19 - Blaine
S tema jehlickama mam pocit, ze je chce pouzivat takovym ti zpusobem, ze v davu se za nekoho postavis a bodnes mu ji pekne potichu za usni boltec. Nebo nekam jinam, kde nebude vpich videt.
"Co to? Co to, tady ten pan dostal zachvat! Je tu nekde doktor..." a pritom mizi vrah ve stinech blizke budovy.
Celkove je takova predstava, ze se budou snazit skutecne konfrontaci, ktera by je mohl provalit nejak moc brzo, kdy jeste nebudou pripraveni, spise vyhybat, nez je vyhledavat.
Autorská citace #30
7.6.2009 08:56 - Sosáček
Jop.

Ve vrhani jsou charmy kdy po nekom neco hodis a ono to vypada ze to prisletlo z druhe strany, pripadne to vypada ze to nepriletlo odnikud a nikdo ten utok nevidi. Takze pokud netrva na tom, ze to musi by zblizka, dela tenhle strom presne tohle. At na to koukne.

Ale teoreticky je na to asi nejaky martial arts, hm.

(jo, jedy se vyrabit craft (water). watercraft. je tam i aircract ...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07068395614624 secREMOTE_IP: 34.229.50.161