Tipy a triky

pipux
22.5.2009 12:55
Vedený formou smrště otázek, tento generátor by mohl zájemci o tvorbu města napomoci ke stvoření zajímavé urbanistické džungle.
Autorská citace #1
22.5.2009 12:55 - Fritzs
A slibovaný generátor najdu kde...?
Autorská citace #2
22.5.2009 13:48 - Fibriso
Fritz: Ten článek je ten generátor. nejdříve si to přečti, než něco plácneš.
Autorská citace #3
22.5.2009 13:49 - Merlin
Fibriso: tys čekal něco jiného? stačí se podívat na nick a je ti jasný o čem příspěvek bude
Autorská citace #4
22.5.2009 14:20 - Fibriso
to je taky pravda...
Autorská citace #5
22.5.2009 16:05 - pipux
Ah takový generátor, skutečný automatický generátor ...

Dříve jsem používal RPG city map generator (příp. tady alt. popiska v holandštině :) ); jde asi o to nejlepší, co automatické generátory mohou nabídnout (pak jsou tu ještě map editory ... tam už se ale naklikává manuálně).

RPG city map generátor nabízí okolo desítky stylů kompozice aglomerace (anglická vesnička, evropské město, americké město, africká vesnice, atp.), ale na speciální architekturu a vyjímečné objekty to použít nepůjde, obávám se.

Nakonec nevím, jestli automatický generátor dokáže vůbec ulehčit práci ... on jen vygeneruje několik cestiček a domečků; dát těm místům osobité vlastnosti budete muset sami :P
Autorská citace #6
22.5.2009 17:31 - Fritzs
Pipux: Víš, když někdo napíše generátor většinou se tím myslí buď nějaký javascriptový nesmysl, nebo tabulka na které to naházíš. Ne článek o tom jak město tvořit.

Co se článku týče, je zbytečně obsáhlý, například řešit jednotlivé městské budovy je nesmysl, když se do většiny z nich hráči stejně nepodívají a když budou chtít nějakou navštívit, tak není problém ji běšhem chvíle vymyslet takříkajíc "na fleku".
Autorská citace #7
22.5.2009 17:41 - Sosáček
Toe dobry. Muselo dat hodne prace a tak.

Dobra prace.
Autorská citace #8
22.5.2009 18:07 - sirien
Fritzs: Pomineme-li třeba případy kdy chceš město popsat blíž, protože v něm plánuješ odehrát delší herní úsek, protože je v jeho architektuře a stavách nějaké zakódované sdělení, protože je město v obležení a postavy musí vybrat, kterou jeho část obětují a kterou naopak využijí k obraně, a v tom případě se hodí vědět které "správní" budovy tam jsou (protože je dost možné že budou kamenné) a tak, žejo... naprosto zbytečné, když to tak vemeš ;)
Autorská citace #9
22.5.2009 18:32 - pipux
Začátek Konce píše:
Toe dobry. Muselo dat hodne prace a tak.
Dík. Po dobře odvedené práci ... si dáme pivko.

Fritzs píše:
Co se článku týče, je zbytečně obsáhlý, například řešit jednotlivé městské budovy je nesmysl, když se do většiny z nich hráči stejně nepodívají a když budou chtít nějakou navštívit, tak není problém ji běšhem chvíle vymyslet takříkajíc "na fleku".

Krájet fleky si můžeš dovolit tehdy, umíš-li improvizovat a neplánuješ se ve městě na dlouho ohřát (pač komplexní město by ti dřív nebo později přeroste přes improvizační hlavu).

Dále si srovnej, jak vypadá tvůj svět, jakou část v něm města zabírají. Např. u mě je měst málo, většina krajiny je neobydlená pustina -- a živáčci utíkají právě do měst, aby se ochránili před krutostí pustin. Proto je mi město vzácné, unikátní, drahé.
Přece by byla škoda, kdyby šlo o další šedou hroudu; každé město má svůj vlastní příběh, během století dějinami napsaný - o tom článek je. (jsi to ani nečetl, viď?)

(+ všechno co řekl sirien)
Autorská citace #10
22.5.2009 19:58 - Lotrando
Jen jsem to prolétl, takže mohu hodnotit spíš jen dojem, jaký to na mě udělalo. Ten je dobrý ve smyslu obsáhlosti textu. Líbí se mi ta tabulka budov, jako reference a pro chvíle, kdy nápady nejdou, je to výborná pomůcka k nastartování fantasie. Celkově mi to přijde trošku moc brané vážně, málokdo asi bude mít čas vymýšlet skutečně funkční město. Ne že by to bylo špatné, ale kde pak vzít čas na příběh, zápletku.

Sám upřednostňuji vznik města kolem postav. Ono, tam kam postavy nikdy nezajdou, tam město stejně neexistuje, protože o něm nemá kdo mluvit. Přístupů je samozřejmě mnoho.
Autorská citace #11
22.5.2009 20:04 - sirien
No, tak vzhledem k tomu, že se v Pavučině odehrávala půlka příběhu v Praze a půlka v Proganu, tak se mi na tu rok a půl dlouhou kampaň docela vyplatilo si s Proganem pohrát...
Autorská citace #12
22.5.2009 20:05 - Lotrando
No a jelikož to bylo magické město, tak jsi určitě řešil všecny ty nezbytnosti okolo každodení existence obyvatel.¨

EDIT: btw, aby nedošlo k nepochopení. samozřejmostí je příprava míst, kde se něco odehrává. to nikdo nezpochybňuje. ale na tvorbu do šuplíku často není čas.
Autorská citace #13
22.5.2009 20:09 - sirien
A to by ses SAKRA divil jak moc.
Progan měl v té hře zvláštní místo - byl to obraz Skutečného světa v kontrastu k našemu světu a téma hry (a charaktery PC) si dost vynucovaly abych řešil konflikt mezi normálními lidmi a aristo/magokracií, což zahrnovalo i jejich běžný život.
Mám takový dojem, že showtime strávený při hře na místech jako byl Modrý trh, Dolní trh, různé hospody byl asi tak stejný, ne-li větší, než show-time v metaplotových destinacích, SenTerově paláci a dalších. Stejně tak dialogy s více či méně běžnými obyvateli Proganu zabraly dost místa...
Autorská citace #14
22.5.2009 20:23 - Jarik
Pamatuji si, ze jsme docela dlouho hravali v meste Ethernalis (takove trochu moderni mesto s velkym vlivem CIrkve strojoveho boha), a krom zakladniho konceptu ctvrti to zacalo rust jak houby po desti.

Kazdy z hracu si vzal jednu ctvrt nebo nejakou dulezitou organizaci vhodnou pro pribeh... a uz se stavelo jak o zivot.
zakladnim konceptem bylo velke mesto (krom zemedelstvi obsahovalao skoro vse) :D
Autorská citace #15
24.5.2009 22:36 - Goran
Dík, určitě využiju :)
Autorská citace #16
28.5.2009 13:11 - DenGrasse
Se strukturou měst jsem si v Ornilii hrál dost a dost... nejprve s Tiessenem v malém a pak s Vindana Portem ve velkém. Troufám si říct, že všechny prvky obsažené v článku jsou v mých městech obsaženy (a možná i nějaké navíc).
Navíc v Ornilii hrajem typickou 'urban fantasy' přímo ve městě a blízkém okolí, což znamená, že město musí splňovat některé požadavky (v textu jako fakultativní, pro dlouhodobou hru nutné), jako určitou velikost (ukrývání se), dostatečně cizorodých prvků v obyvatelstvu, podzemní prostory, staré katakomby, tajemná historie atd.

do mých měst lze nahlédnout na

http://www.gramarine.net/oargeli.html

a do Vinana portu na

http://www.gramarine.net/ovindana.html
Autorská citace #17
28.5.2009 20:22 - Fritzs
pipux píše:
Krájet fleky si můžeš dovolit tehdy, umíš-li improvizovat a neplánuješ se ve městě na dlouho ohřát (pač komplexní město by ti dřív nebo později přeroste přes improvizační hlavu).


Právěže, dkyž se tam chci ohřát, tak si nechám prostor na improvizaci. Navíc, většina budov ve městě jaksi automaticky bude, takže se hodí zmínit jenom to, co se všude nevyskytuje (sříbrné doly, slévárenský komplex, nejvyšší minaret na světě).
Autorská citace #18
28.5.2009 20:42 - Colombo
Nebo, že tam sídlí mudrc, co všechno ví a na všechno má odpověď.

Nebo to je Fritzsi v tvých městech normální?
Autorská citace #19
28.5.2009 20:57 - Fibriso
nebo ho naplánovat do detailů (jako to udělal náš Dm, když jsem viděl jeho mapku města, tam mě málem trefil šlak)

Colombo: u fritze je všechno normální...
Autorská citace #20
28.5.2009 21:19 - pipux
Fritzs píše:
Právěže, dkyž se tam chci ohřát, tak si nechám prostor na improvizaci.

... no jenže právě o improvizaci článek není ... (viz snad jeden z prvních odstavečků).

O tom co není mě bavit nebaví ...
Zajímavější je to, co je ... viz třeba:
DenGrasse píše:
Se strukturou měst jsem si v Ornilii hrál dost a dost... nejprve s Tiessenem v malém a pak s Vindana Portem ve velkém.

Dene, proč ses s Gramarínovou věží nepochlubil dřív? (doteď jsem vůbec nevěděl, že ony stránky existují; že jsi osobností ve světě SF)

GramarineTower do bookmarků, a šup, a všichni, a povinně přečíst.
(a ty se koukej prezentovat ve svém profilu ;) )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084431886672974 secREMOTE_IP: 3.144.248.8