Ginny Di: How to make online D&D suck less
...má druhá oblíbená cute DnD youtuberka, se sérií docela trefných rad:
1) přechod z živé do virtuální hry znamená přechod z živé do virtuální etikety. Tzn. např.:
- videocall má jen jedno "hlasové vlákno" - pozor na skákání skákání do řeči a přerušování se, když se to stane, ujasněte si záměry všech než je vyhodnotíte
- vytvořte si pravidlo pro to když se dva hráči rozmluví naráz, abyste předešli "ty první / ne ty / ne ty..." momentům (např. kdo si poslední šáhne na nos mluví atp.)
- "postranní konverzace" lze nahradit pomocí textových chatů, ať už plošných nebo soukromých
2) Řešte technické problémy ASAP
- nebuďte "tolerantní" z čisté "slušnosti", pokud má někdo echo nebo zvuky z pozadí / z bytu atp., tak mu to řekněte, ať to může vyřešit / vypnout mikrofon
- nebojte se experimentovat se změnami používaných programů a služeb pokud je s nějakou problém
3) Odstraňte rušící věci
- co ruší u jednoho hráče ruší u všech, takže je dobré si zařídit fakt klid
- věnujte hře pozornost; pokud si nevěříte, použijte pluginy typu "stay focused" které pro daný čas blokují sociální sítě atp.*
* popravdě, ze svojí zkušenosti bych řekl spíš opak - zvykněte si na to že pokud hráč dělá u hry něco jiného navíc, zejména u dlouhodobé kampaně, tak to je v pohodě, dokud se přitom zvládá účastnit hry - ve skutečnosti u mnoha hráčů umožňuje držet u hry pozornsot dlouhou dobu.
4) Snažte se nahradit sociální rozměr hry
- vyhraďte si z herního času nějaký čas na začátku / konci / v průběhu hry jen tak na kamarádský chit-chat, jak se kdo má, co dělá, co v poslední době viděl...
- používejte video. Mimika a pohled na ostatní jsou důležité.
- vytvořte si online prostor (skupinu, sdílený chat...) kde můžete o hře komunikovat i v mezičase
/ video sponzoroval nějakej "Shard VTT", kterej má bejt "jednoduchej a intuitivní, přitom obsáhlej" - tuší někdo něco o tom jak tenhle funguje?