Tipy a triky

Rytíř
29.8.2008 19:49
Virtuální / Online hraní
Diskuze o našich Kronikách i online hraní obecně.

Relevantní produktové diskuse
ANKETA shrnuje nástroje s jejichž pomocí lze hrát online. HLASOVÁNÍ: +1 pokud byste nástroj určitě doporučili, -1 pokud se mu vysloveně doporučujete vyhnout. Nechat 0 u nástroje který znáte ale je to takové "eh... +-..." je správná volba.

Jak to vidíte s online/offline hraním dál?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 2 bodů.
Hráli jsme naživo u stolu i během karanténykladné body6
Během karantény jsme nehráli, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body6
Během karantény jsme hráli online a budeme hrát online i nadálekladné body16
Během karantény jsme nehráli online, ale po ní se chystáme hrát onlinekladné body1
Během karantény jsme hráli online, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body26
Jiná možnost (podrobnosti napište do chatu)kladné body1

Online nástroje - kvalita

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 50 bodů.
(video) Discord (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body31
(video) Hangouts (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(video) Skype (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-2
(video) Roll20 (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-8
(video) Zoom (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body3
(video) jitsi.orgzáporné bodyneutrální postojkladné body5
(video) Google Meetszáporné bodyneutrální postojkladné body2
(VTT) Roll20 (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body17
(VTT) Fantasy Grounds (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body5
(VTT) Foundy Virtual Tabletopzáporné bodyneutrální postojkladné body3
(VTT) RPG Note Cards (fate.masac.cz)záporné bodyneutrální postojkladné body2
(drawing) app.diagrams.net (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) awwapp.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) excalidraw.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body4
4.3.2021 18:31 - Tarfill
Loki, já to samozřejmě chápu, a i proto jsem psal, že použitím zdejších překladů ušetří peníze, nikoliv čas...
4.3.2021 19:24 - LokiB
Tarfill: jj, jen pro online hraní (a teď myslím online hraní, ne jen hraní s hlasem přes internet) je to holt užitečností tak na 10% ... ale ušetří se, to ano
5.3.2021 06:12 - Sinthorias
Já jsem na roll20 kupoval Lost mines of Phandelver. Plno zábavy a contentu za 15 euro. Máš tam všechny mapy pro hlavní příběhové lokace, potvory, tokeny, handouty, popis celého dobrodružství jako v reálné knížce, seznam magic itemu atd..... Fakt to rozhodně stojí za to. Ušetří to mrtě práce.
Sám bych to dělal fakt dlouho a i tak by to nebylo tak dobré. Jako úspora času je to super investice :) Až dohrajeme LMoP, tak rozhodně koupím nějaký další ofiko modul :)
5.3.2021 09:40 - Arled
Gergon: Díky Tvému videu jsem Owlbear rodeo taky zkusil a jsme s hráči nadšení. Na házení a komunikaci používáme Discord, ale pro práci s mapou je to velice jednoduchý a snadný nástroj. Díky za to.
5.3.2021 10:32 - Gergon
Moc rádo se stalo =) my komunikaci standardně přes Skype, ale to ani v roll 20 jsme nepoužívali komunikaci přes roll.
5.3.2021 11:18 - Lethrendis
Velmi a z celého srdce děkuju ShadoWWWovi za post 257. Nejužitečnější za mnoho týdnů zdejších disputací. Tohle potřebuju. Zasvěcené obsáhlé povídání o tom, jaké jsou možnosti a srovnání konkurenčních programů. Já mám zkušenost jen s kombinací Roll20 + Discord.

Ještě bych potřeboval dodat, aby to bylo perfektní, jak je to s možnostmi těch ostatních programů vedle Roll20 při hraní jiných než DnD (like) her. Třeba SR, ale i jiných... WOD, Fate a tak.
5.3.2021 12:17 - LokiB
Třeba Roll20 má systémovou podporu pro Savage Worlds. Skvělý Character sheet, všechny potřebný typy házení atd. Ale nemá oficiální produkty zatím, prý se na tom pracuje, včetně Compendia.
5.3.2021 15:03 - snekoun
Super, díky všem za reakce, postupně vyzkouším a nevylučuji že nepřeskočím na něco jiného. Já Roll20 vyzkoušel, protože jsem na to našel návod od Gergona, zbytek jsem pak dostudoval na youtube, ofiko videa od Roll20. Zatím jsem ve fázi nadšení, Roll20 nám první hru fungovalo dobře. Hrajeme asi v dobrý čas(neděle večer) a jelikož tam mam rozpracované dobrodužství, pokusím se ho v tom dohrát. Po skončení hry vyhodnotím co a jak. Předplatné jsem si tam dal na zkoušku na měsíc, abych mohl vyzkoušet ty dynamická světla. Ještě jednou díky moc všem za tipy, zkušenosti a informace.
5.3.2021 19:21 - Tarfill
snekoune,
zrovna to nedávno aktualizované dynamické osvětlení funguje v rollu už dobře a je přehledné. V rámci posledního roku procházelo ale různou přeměnou (před tím a i v průběhu posledního roku to ale nebylo vždy použitelný, ale mám pocit, že nárůst hráčů díky covidu vývojáře trochu motivoval) a ta poslední verze vypadá velmi pěkně a funkčně. A ačkoliv je to detail, tak zrovna to dynamické světlo dokáže navodit situaci, kterou si v normálním hraní nelze nikdy pořádně nasimulovat... takže alespoň v této oblasti rozhodně dobrý...
5.3.2021 19:40 - snekoun
Tarfill píše:
Jojo už máme vyzkoušeno a skoro vše nastaveno. Mě se to líbí, jak jsem psal. V neděli bude první vostrý test ve hře. Ale nějakou hoďku to zabralo, než jsme to s kamarádem pochopili, jak vše nastavit. Snad to díky tomu nebude lagovat.
5.3.2021 22:11 - strucky
snekoun: Kdybys chtěl přeskakovat z Rollky někam jinam, tak konkrétně do FoundryVTT se dá komplet kampaň z Rollky přeimportovat. Just sayin'
5.3.2021 23:04 - snekoun
strucky píše:
tak konkrétně do FoundryVTT se dá komplet kampaň z Rollky přeimportovat. Just sayin'


Díky za info, dobré vědět. Kdybych to řešil a nevěděl si rady, poptám se zde :-)
6.3.2021 20:56 - Nachtrose
ShadoWWW píše:
*Umí samo vyhodnocovat úspěšnost zásahů a záchranných hodů, odečítat životy, počítat postihy za stavy, přičítat životy za léčení, automaticky házet a vyhodnocovat hody proti smrti, zranitelnosti, odolání i imunity, za cizí postavy/nestvůry umí samo nahazovat iniciativu nebo třeba i zranění útoků (pokud se rozhodneš, že nechceš brát průměr).


Na tohle jsem se nedávno ptal na Foundry discordu a je to tak "by design", jelikož autor z toho nechce mít "počítačovou hru". Nicméně modama by to pravděpodobně řešitelné bylo.
8.3.2021 12:16 - Gurney
Myslím že ShadoWWW v #257 to shrnul pěkně. Za mě pokud si člověk hodlá za hraní online něco připlatit, je nejvyšší čas opustit roll20, jiné VTT nabízejí za v konečném důsledku ty samé peníze mnohem víc. Hlavně lepší odezvu a menší zasekanost, to je asi nejdůležitější.
8.3.2021 13:02 - LokiB
Ještě jsem ostatní VTT nezkoušel ... ale mají tu možnost, která je za mě největší silou roll20, na tvorbu Macer a skritpů přes API? protože to je podle mě to, co roll20 výrazně povyšuje nad ostatní. pro ty, kteří pochopitelně o tyhle možnosti stojí
8.3.2021 13:23 - Corny
Za sebe musím na vyvážení názorů říct, že co jsem několikrát Roll20 zkoušel, tak jsem se zasekaností či jinými technickými aspekty nikdy žádný problém neměl a rozhraním mi velmi vyhovoval. Na druhou stranu jsem na Foundry už slyšel jako myslím docela zásadní chválu v tom, že zatímco Roll20 moc neřeší bugy, které už jsou tam delší dobu a stagnuje, tak Foundry se pořád vyvíjí a aktivně řeší bugy a jiné chybky. Což si myslím že je hodně velké pozitivum.
8.3.2021 14:31 - Nachtrose
Corny píše:
tak Foundry se pořád vyvíjí a aktivně řeší bugy a jiné chybky. Což si myslím že je hodně velké pozitivum.


Foundry je aktualne ve verzi 0.7.9 pripadne 0.8.0 alpha. Tam to s vyvojem jeste nejakou chvilku potrva. Nektere veci jsou funkcni, nektere trochu mene ( co jsem slysel ) na nektre se planuje overhaul.

LokiB: nejsem jsi 100% jistej, jak tonmyslis, ale Foundry ma cele systemy delanybexterne hako nadstavby, pak spoustu vice ci mene univerzalnich addonu/modu a samozrejme moznost psani vlastnich maker.
8.3.2021 14:58 - LokiB
Nacht: myslím to tak, že Roll20 má jednak silnou možnost psaní maker na automatizaci a customizaci spousty věcí (ověřovací hody, útoky, obrany, zranění, kritické zranění, kouzla a další schopnosti ... takže na jeden klik uděláš "hodně hodů" včetně vyhodnocení a strašně to zrychluje hru.
práce s efekty (sesílaných kouzel, útoků atd)
Dále pak má Roll20 pro Pro uživatele možnost využívat API skriptů + možnost si je sám psát. A můžeš tam doplňovat spoustu efektů, triggerovaných situací při pohybu po mapě (třeba pasti s automatickým spouštěním), třeba i autonomní pohyb stráží po mapě (jako příklad), automatické změny tokenů na základě jiné akce a tak dále.
Přes skripty, když umíš trochu programovat, si tu hru vylepšíš razantně (tedy pro ty, kteří oceňují možnosti online hraní).
8.3.2021 19:48 - Gurney
Minimálně ve Foundry lze tvořit skripty dle libosti. Navíc je docela pravděpodobné, že to co člověk chce, už někdo vytvořil jako modul.
8.3.2021 20:59 - ShadoWWW
Foundry "by design" nedalo automatizaci do základu, ale dalo je do API pro konkrétní moduly, kde se jejich autoři mohou vyřádit dle libosti. Slyšel jsem, že Pathfinder modul je z hlediska automatizace stejně kvalitní jako ten na Roll20.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090440034866333 secREMOTE_IP: 44.210.103.233