Tipy a triky

Autorská citace #21
17.8.2009 20:20 - Alnag
Sorry, míra nadšení mi krátce zatemnila kognitivní funkce...
Autorská citace #22
17.8.2009 20:30 - Lotrando
Jen si tak říkám, jak ošetřit znalost propůjčené postavy. V příkladu je boj proti mindflyerům, což se neobejde bez bojového střetnutí. Mám hráčům půjčit namísto plnohodnotných postav také jen npc definované několika powers, jak je to v MM? Podle mě přílišné studium pravidel, které by nastalo ve spojení s plnohodnotnými deníky úplně naruší atmosféru. A to nepočítám zbytečnou práci, která se upotřebí jen jednorázově.
Autorská citace #23
17.8.2009 20:37 - Alnag
Lotrando: Právě naopak. Bez bojového střetnutí se to obejde a musí obejít. Je to řízená scéna. Určujete výsledky bez mechanik. A tohle to potvrzuje:

WotC píše:
Although you allow the players to describe their temporary characters’ responses to the attack, don’t use dice or rules to resolve the results.


Tvým cílem není zjisit, jestli by náhodou hrdinové nevyhráli (20x za sebou critical 20 a mindflyer hází furt jedničky, náhoda je blbec), ale navodit atmosféru. Tedy výsledek je dán. Jde jen o to, to odehrát. Je to záležitost minut!
Autorská citace #24
17.8.2009 20:39 - Sethi
Proč z toho dělat bojové střetnutí? Podle mě to lze celé zvládnout na úrovni popisů. Hráči vědí, že ty postavy zemřou. A myslím, že si s chutí popíšou děsuplnou scénu, kterak se zpoza rohu vyvznáší squid - na dlouhých pařátech krev a něco v čem Imric poznává zbytky tradičního roucha gardistů - a on, ačkoli ví, že nemá šanci, se vrhne proti jeho chapadlaté pseudotváři, na rtech jméno krále a přísahu věrnosti.
Autorská citace #25
17.8.2009 20:53 - Lotrando
Dávalo by to asi větší smysl. Budu to ale radši dávkovat postupně, nejsem si úplně jist, co s tím hráči vyvedou.

Jedna hráčka mi nechala jako motiv pro svojí postavu osud svého bratra. Rozdělili je, když byli ještě děti, ona ho hledala ale na místě kde měl být (sirotčinec) ho nenašla. V jejím životě je tento moment vzpomínku na osobní selhání - neochránila svého bratra.

Později potkala postavu jednoho z ostatních hráčů, kterou terorizovali nějací kluci a trošku mu pomohla. Možná bych to mohl dát jako scénu k rozvinutí oběma a nechat ostatní sehrát nějaké negativní osoby v těchto důležitých momentech jejich minulosti.
Autorská citace #26
17.8.2009 21:00 - noir
Lotrando: Nám potřeboval Alnag víc znepřátelit a zosobnit jednoho padoucha. Tak ho nechal v mládí bojovat s Almiho swordmagem. Padoucha dal do pařátů mě, s tím, že oba jen budeme popisovat své akce a sami si rozhodneme, jak to dopadne. Padouch vyhrál, a to tak způsobem, který (možná náhodou, možná Alnagovým pozdějším zásahem) nádherně souznil s pozdějším průběhem děje.

Později potřeboval nějak víc vyrýsovat mého warlocka, tak mu vymyslel scénu, kdy mu jeho mistr předává moc. Přestože to vůbec neladilo s konceptem, který jsem měl připravený, nakonec to, značně díky Almimu, to postavu obohatilo, byť jsem se v tem moment cítil děsně manipulovaný. Ale možná to bylo jen mou neznalostí těchhle technik...
Autorská citace #27
17.8.2009 21:26 - Sosáček
Kde ten clovek na zacatku (pred rokem, hm) vzal ze v kazdy scene musi byt konflikt?

Kazdopadne, flashbacky muzou mit konflikt. Stejnetak muzou mit konflikt sceny ktery si "pujcuju z budoucnosti", ale to se ve slozitejch systemech (nebo spis v systemech kde se s casem hodne meni mechanicky vlastnosti postavy a zalezi na nich) dela hur, pac ta postava muze umet dost jiny veci.

Plus nemyslim ze je potreba to jenom vokecavat. Pokud jsou hraci zvykli na bojovy hry, tak jim nebojovej flashback bude pripada neskutecnej a lehkovaznej. Pokud to neni vylozene vylet do snovyho sveta co ma mit jinou atmosferu, hodi se tyhle veci brat stejne (co do souboju, popisu, atd) jako zbytek hry.

(o zabavnosti souboje kterej musi skoncit prohrou mam ale samozrejme pochybnosti)
Autorská citace #28
17.8.2009 21:27 - Lotrando
noir: manipulovaný Almim, to určitě ne :) Vždyť on má takový důvěryhodný obličej. Ten není ničeho takového schopen.

Já jim nechci nic moc měnit, ten kdo má v ruce nějakou vedlejší postavu by neměl postavit koncept postavy na hlavu. Ale rozumím ti, důležité je celkové vyznění, jestli ti nakonec přišlo uvěřitelné a smířil jsi se s tím.

Teď bych spíš potřeboval nějaký nápad, který po hráčích hodit v momentě, kdy se mi zaseknou. A oni se zaseknou.
Autorská citace #29
17.8.2009 22:23 - noir
Dopis: Ten náš flashback byl brutálně akční, skvěle bojový a úžasně kinematický. Kouzlo střídalo kouzlo, magické štíty se tříštily-a nepadl u toho ani jeden hod kostkou. Mělo to úžasnou atmosféru a nepoužití náhody tomu dalo pocit něčeho uzavřeného a osudově zlomového.
Autorská citace #30
17.8.2009 22:25 - Alnag
Dopis: Nejsem si jistý, jestli jsi tu techniku správně vyhodnotil. Ona nemá pro běh hry význam rozuzlení, ale význam atmosférický. Tam mi připadá definovanost výsledku jako fér záležitost.
Autorská citace #31
17.8.2009 22:42 - Sosáček
Píše:
Dopis: Ten náš flashback byl brutálně akční, skvěle bojový a úžasně kinematický. Kouzlo střídalo kouzlo, magické štíty se tříštily-a nepadl u toho ani jeden hod kostkou. Mělo to úžasnou atmosféru a nepoužití náhody tomu dalo pocit něčeho uzavřeného a osudově zlomového.

Pak se nabizi otazka proc tak nehrajete porad ;)

Píše:
Dopis: Nejsem si jistý, jestli jsi tu techniku správně vyhodnotil. Ona nemá pro běh hry význam rozuzlení, ale význam atmosférický. Tam mi připadá definovanost výsledku jako fér záležitost.

Moc nerozumim co se snazis sdelit.
Autorská citace #32
17.8.2009 22:45 - Alnag
Dopis píše:
Moc nerozumim co se snazis sdelit.


Snažím se říct, že mám nějakou hlavní linii děje, kde to funguje normálně. A když do ní třeba zavádím nějaký prvek, tak abych mu dodal důraz, použiju krátký flashback, flashforward nebo bůh-ví-co, který mu ten důraz dodá. Smysl je dodat důraz nikoliv řešit, jak to dopadlo a proto si můžu dovolit určit, jak to dopadlo. :D
Autorská citace #33
17.8.2009 22:46 - Sethi
Nebo netopýry.
Autorská citace #34
17.8.2009 23:17 - Sosáček
Jo.

Ja sice nechapu jak jsem s tim v opozici, ale asi jo :)

Spis mi slo o to, ze muzes nechat hrace pridavat prvky do takovych scen vcetne toho jak to dopadne, protoze asi nebudou chtit rozbit dej. Muzes je nechat si ten flashback odvymejslet je, a nejak na to v soucasnosti navazat a tak. Skryty linie (o kterejch mluvil kelton na rpgf, muzu udelat kopii) muzou bejt taky zajimavej koncept, i kdyz ja bych je asi neumel pouzivat bez vysvetleni magii nebo snem, hm.

Taky mi slo o to, ze vylet do minuly inkarnace se v systemu se slozitejma postavama blbe dela kdyz ta postava mela uplne jinou sortu vlastnosti a kdyz odvozeni utocneho cisla (dicepoolu) je otazka na deset minut. Vylet do budoucnosti ale muze byt cool, zvlast kdyz se hrac predvede s nejakym artefaktem kterej mu pak muze GM dat a dat mu tak najevo ze se blizi tomu vyvrcholeni deje a tak. (ac nevim jak tohle funguje v systemech kde jsou magicky veci bezny. mozna misto lepsiho mece se da pouzit armada nemrtvych co ho nasleduje nebo tak)
Autorská citace #35
17.8.2009 23:22 - Sethi
Dopis z Bogoty píše:
armada nemrtvych co ho pronasleduje

Joooo to by mě určitě uklidnilo =)

The end is near!
Autorská citace #36
17.8.2009 23:25 - Alnag
Uši: Klid, to jsou tvoji fanoušci...
Autorská citace #37
17.8.2009 23:39 - Lotrando
Dopis: u nebojových scén jakýkoliv posun tam a zpět v čase nevadí, vlastnosti jsou relativní. teda většinou.
Autorská citace #38
17.8.2009 23:40 - Sosáček
ucho: Hele, veris ze jsem se upsal a chtel jsem napsat "nasleduje" ? :)

EDIT: hej, ja napsal nasleduje. Tak co je?
Autorská citace #39
17.8.2009 23:45 - Sethi
Věřila bych, žes to dokonce i napsal. Já mám ale vlastní výklad =)

Já osobně jsem s těmihle medailonkovitými záležitostmi, jestli se tomu tak teď říká, hrozně spokojená. Je to pro mě důležité ve tvorbě příběhu - já bych se navíc ani nedokázala smížut s tím, že by měl takovou tu... omáčkově hlavní? část příběhu vytvářet vypravěč. Já jsem tu taky a chci svůj kousek koláče. Sethi miluje vytváření příběhů.
Autorská citace #40
17.8.2009 23:48 - Sosáček
Hej, to je normalni, ale stejne vitej do klubu ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092514038085938 secREMOTE_IP: 44.192.107.255