Tipy a triky

Autorská citace #1
11.8.2008 12:06 - unknown
Ano, Primetime Adventures / V hlavnych ulohach to tiez propaguju ako vybornu vec. Tam tiez doslova hovoria, zscena ma mat doslova stanovenu * orientaciu - bud na dej alebo na prehlbenie charakteru * zamer - co postavy chcu v scene dosiahnut * miesto deja (kde sa scena odohrava) A samozrejme konflikt (a to nemusi byt len suboj)
Podla autorov PTA je scena bez konfliktu nudna a teda zbytocna a teda je zabijanim casu.
A na tie veci treba stale pamatat.
Autorská citace #2
12.8.2008 07:28 - Rytíř
Takto popsáno to zní hezky, ale na mě je to už trochu moc divadelní. Představa, že bych si jako hráč měl najednou střihnout uplně cizí postavu, která je důležitá pro kámošovo postavu.. mno, nevím. Může to být zajímavé, ale taky by to mohl být pěkný trapas :)))
Je pravda, že jak jsem si dřív myslel, že ne každý má rád světla reflektorů a vyhýbá se hraní naživo a "předvádění se", tak v tomhle už jsem opatrnější - spíš se lidi bojí neúspěchu, toho, že se ztrapní, než že by vyloženě nesnášeli hraní v 1. osobě. Ale skupinka, co se dobře a déle zná tohle vstřebá a pomůže překonat.
Přesto všechno mě nějaké flashbacky hrané naživo do minulosti nelákají, možná proto, že se mi moc nelíbí ani v knížce ani ve filmu.. Přijde mi to divné a tak trochu laciné, ve většině případů. :)
Autorská citace #3
12.8.2008 08:47 - Alnag
Rytíř: Tak to tě jistě potěší ;-), že se chystám jeden "flashback" použít jako odpich dobrodružství, které budeme hrát. Neboj, uvidíš... :D
Autorská citace #4
12.8.2008 09:00 - Rytíř
hmm, no ne že by mě to nenapadlo :))) že to tam šoupneš. Ok, jsem zvědav!
Autorská citace #5
12.8.2008 09:50 - alef0
Hej, s tym hranim cudzej postavy moze byt jemny problem, ze hrac musi vyskocit zo svojej postavy a docasne skocit do inej. Ale na to sa da asi zvyknut. Pamatam si na nejaku scenu, kde bol lukostrelecky turnaj. Kym hracka strielala z luku, ostatni hraci robili dav a ktosi dokonca robil nespokojneho obyvatela mesta v ramci "strihnutej postavy".
Autorská citace #6
12.8.2008 10:35 - Jerson
Jde jen o zvyk, některí hráči se takové cizí postavy chopí automaticky a umí ji zahrát dost dobře. I když občas to dělají proto, že chtějí být pořád na scéně, to uznávám.
Autorská citace #7
12.8.2008 14:31 - Aljen
Takymto sposobom hrame vcelku bezne. Aj v DarkSune, aj v TRoSe a samozrejme v Dirty Secrets kde sa to priam pyta. V mojej pripravovanej AFMBE kampani to tiez hodne vyuzijem. Nevidim na tom nic specialneho alebo objavneho aj ked chapem ze niekto ma vacsi problem oddelit vedomie a informacie ktore ma hrac a ktore ma postava nieto este viacere postavy.
Autorská citace #8
12.8.2008 14:32 - Aljen
posledny prispevok je moj
Autorská citace #9
12.8.2008 17:40 - Alnag
Alejn: To nemá být speciální ani objevné. Pokud to tak už dávno hraješ, tím lépe pro tene. Má to být prostě zajímavá informace pro ty, kteří to ještě neslyšeli, nebo je to nenapadlo nebo já nevím co... Nic víc ani míň ;-)
Autorská citace #10
12.8.2008 19:50 - pipux
Retrospektivy dobré; přeci vidím jeden kamínek, který by mohl zahrání takové chvíle překaziti: dáš postavě prostor aby se blýskla, a hráč se zasekne (dojdou mu nápady, nebo se jednoduše stydí, jak říkal Rytíř).
Hrajete taky s cnostmi a neřestmi? (tj. udělali jsme si pro dobro skupinky nějakých 200 char. vlastností, každá postava si jich přidělí okolo pěti, a je to). Jako pomůcka řízené scény si myslím, že bude to pravé vhodit hráči možnost, jak si obhájit onu char. vlastnost, kterou kdysi asi kdesi musel jaksi nabrat ;)
Odpověděl jsem si sám, ale což, může to řešit dilema prvního odstavce
Autorská citace #11
12.8.2008 21:29 - Alnag
V té řízené scéně bys speciálně neměl dát hráči šanci, aby se zaseknul. Pokud je to nutné, prostě ho přitlačíš ke zdi (tím, že tu scénu v podstatě nařídíš, ho do té situace prostě postavíš) a v takovou chvíli, kdy jde o krk se zasekne málokdo. Když to přece jen nejde, tak prostě stihneš zase zpátky do normálu. Když to používáš jen jako koření (tj. málo a s citem) tak to prostě je jen nástroj pro "dovysvětlení" třeba nějaký vztahů z minulosti.
Řekněme, že hráč si udělal moc pěkný životopis. Je v něm třeba nějaká postava, kterou chceš ty použít v aktuální hře a tím střihem do minulosti ji představíš i ostatním hráčům, takže všichni trochu ví, která bije.
Autorská citace #12
13.8.2008 01:05 - Aljen
Ano, ked sa pouzivaju postavy z backgroundu tak je to aj pre ostatnych jednoduchsie (uz ich tak troska poznaju), ale da sa pouzit aj lubovolna ina postava ktora nieje nejak brutus podstatna (Ale aj nepodstatnu postavu, ak by ju hrac ktory nema cit pre pribeh alebo ktory ho nevie odhadnut, hral nejak uplne extremne, mohlo by to vaznejsie narusit Rozpravacov railroad v pripade klasickych hier (ak sa vam nepaci pojem klasicky, nahradte si ho "railroadbased- playerstorypassive-type game"), alebo by to mohlo hraca deprotagonizovat co je tiez obvyklenaprd).
Mne sa velmi paci ked napriklad niekto vykresli scenu a aj ked priamo nepovie ze tam je trebars ten a ten ale je logicke ze je tam napriklad straz, bodyguard, minister ... A dalsi hrac prevezme jeho ulohu. Nemusia to byt vobec ziadne divoke story elementy ktore by mal zo seba sukat. Staci aj fluff co ho napadne ak je doplnajuci scenu a uz je to o niecom inom - aspon pre man - zivsom :) Je pravda ze poznam hracov ktori ked sa dostanu do sceny kde maju spotlight tak su uplne mimo a su totalne pasivni, a tych treba proste strasne zmykat aby zo seba dostali nieco vlastne. Podla mna netreba mat zlutovanie a radsej ich dostavat do scen kde maju sami nieco riesit ako ich nechavat v tomto ultrapasivnom stave (ok ok zrejme je to len moj extremny pohlad. Ale ja proste radsej hram s ludmi co su aktivni :P)
Autorská citace #13
13.8.2008 01:06 - Aljen
ech uz ma to prestava bavit. Furt som ako unknown
Autorská citace #14
13.8.2008 05:53 - Rytíř
Aljen píše:
ech uz ma to prestava bavit. Furt som ako unknown
Pokud ti opakovaně nefunguje automatickej login, popiš pls problém Maxovi třeba tady, koukne na to a jistě pomůže... je to opruz, když tě to vyhazuje, to chápu. Mě každopádně FF funguje naprosto spolehlivě, takže vím, že to jde. ;)
Autorská citace #15
16.8.2008 00:57 - sirien
Opera taky bez problémů
Velmi hezké shrnutí... Nazývat to Řízené scény je trochu zvláštní vymezení pro backgroundový věci, takhle se daj vpohodě řešit i ingame aktuální věci (třeba když chcete uvést konflikt mezi dvěma postavami tak je prostě uvedete do konfliktní situace, zmíníte premisu tý scény a necháte ostatní aby se jí drželi)
Jinak pro Rytíře ze zkušenosti - neni problém převzít v nějaké scéně epizodní NPC a odehrát ho. ST to šetří práci, hráče to zapojuje do hry
Autorská citace #16
16.8.2008 10:28 - Alnag
Sirien: Tak jako já si ten název nevymyslel, že jo? :))
Autorská citace #17
23.8.2008 11:01 - Alnag
Tak včera jsem to úspěšně vyzkoušel na nic netušících hráčích D&D (své staré skupině). Ani jsem jim to moc nevysvětloval. Nejdřív jsem jim řekl o události, která se v minulosti stala v obecné rovině. Pak jsem jim řekl něco a teď si vybavuješ... na poprvé to úplně nechytli, ale nevzdal jsem to.
Podruhé hráč začal rýt dýkou do stěny dostavníku magický symbol, tak jsem se toho chytil a říkám mu, že přesně totéž dělal na té zmiňované události a tady ten přechod proběhl už naprosto hladce a postavy vlasně úplně přirozeně zjistily, že se znají už z dřívějška. Takže zrychlení z 0 na 100 ("jen tlupa dobrodruhů" na "postavy se vztahy" šlo fakt ráz na ráz).
Autorská citace #18
17.8.2009 18:31 - Alnag
Na WotC vyšla ukázka z chystaného DMG2, která se zabývá tzv. medailonky (krátkými řízenými scénami). Prosím, zvědněte packu, komu to připomíná článek, k němuž se váže tato diskuze.

Myslím, že autorství je zjevné a i podle výčtu těch dalších témat zdá se, že DMG2 nezklame.
Autorská citace #19
17.8.2009 19:21 - noir
Na nás tyhle triky Alnag už zkoušel a osobně se mi moc líbilo. Opravdu to fungovalo, a to i přes mou absolutní nezkušenost s těmihle "pokročilými technikami". Možnost nahlédnout do minulosti spoludružiníka z něj dělá něco víc, pomáhá to hlubšímu vhledu do člověka, vedle kterého uléháte v jeskyně ke spánku. A možnost zahrát si postavu, která zkříží osud vašemu příteli, to je k nezaplacení. Protože najednou tvoříte nejen osud vlastní postavy, ale i někoho jiného. S rizikem, že vám to vrátí :o)

Ta ukázka z DMG 2 mě nadchla už ráno, když jsem se na ni díval jen letmo. Říkám si jen, co už chtít víc?
Autorská citace #20
17.8.2009 19:52 - Lotrando
Alnag: ten prázdnej odkaz má nějakej hlubší smysl? :)

Dnešní ukázka z DMG2 mě opravdu potěšila. Je to zpracované srozumitelně, bez zbytečných kudrlinek. Těším se na novou příručku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082072019577026 secREMOTE_IP: 3.239.3.196