Warning: zbytecne dlouha wall of text, ktera plyne z me neschopnosti se vymacknout. A jeste kombinovana s prikladem.
To jak vidim flashback a jak ho muzu a chci pouzit ve sve soucasne hre. Zacnu tim, co jsem uz zkousel a co jsem delal.
Behem leta mela nase skupina problem s casem nebo spis s tim, ze nam kazdou chvili jeden clovek chybel. Tak jsem se rozhodl udelat neco, co jsem nazval "mezihra". Teoreticky mam ctyri hrace v hlavni kampani, pak mam jednoho hrace, ktery vetsinou neni pritomen, proto jsme ho po dohode presunuli do one-shotu a kratsich, vedlejsich kampani. Stalo se, ze jeden tyden byl tento hrac pritomen a chybel nam fighter z hlavni linie. Proto jsem zadal hracum ukol udelat si postavy, vytvorit partu na kratky one-shot, ke kterym budou ochotni se nekdy vratit, takze by to mely byt postavy, ktere jsou jim sympaticke, nic sileneho. Vznikla bandicka, ktera byla vtipna, mela svuj smysl, byla zasazena do naseho a mela potencialni mista, kde se muze setkat s hlavni partou.
Hrali ve meste, do ktereho se za par mesicu mela vratit hlavni parta. Cela idea byla, ze se hraci meli seznamit s NPC, se situaci, ktera ve meste (rikejme mu Londyn, protoze jsem se ve inspiroval ilustracemi Londyna z 15. stoleti) zacala vznikat. A samozrejme hraci si tuhle zkusenost meli prenest do hry se svymi hlavnimi charaktery. Prece jen nepocitam s tim, ze by na to proste zapomneli. A samozrejme meli mit hraci sanci videt z pohledu jinych postav a NPC to, co jejich vedlejsi postavy provadeli a jak jejich akce zmenili mesto. Bohuzel mi zamer nevysel uplne tak, jak jsem chtel. Prvni sezeni se hodne povedlo, do druheho sezeni jsme meli jit s postavami ve vezeni, pote co napadli vazeneho obchodnika v jeho vlastnim dome, rozprasili jednotku mestskych strazi - sileny ork s dlouhym kopim se vrhl na trpaslici falangu a busil do nich ratistem, zatimco bard presvedcoval chudaka obchodnika, ze je soucasti spiknuti, ktere ma za cil... no co ma za cil mu vlastne nikdy nerekli. Oni k nemu napochodovali a obvinili ho, ze je spiklenec.
Bohuzel druhe sezeni se neodehralo, zatim.
Nebyla to nijak rizena scena, odehravalo se to v dobe, kdy byly hlavni postavy zasekle v zapadlem hrade kdesi na severu. A pravdepodobne bych to nazval flashbackem, protoze hlavni postavy uz meli v te dobe odehrane ty tri mesice v hrade a uz vlastne vjizdeli zpatky do Londyna.
Na nasi kampan to melo jenom pozitivni vliv, protoze jsem uz nemusel popisovat dulezita NPC, ktere jsem mel ve vedlejsi hre, nemusel jsem jim naznacovat, ze se v Londyne deje neco divneho, hlavni postavy vpadli na scenu a vsechny zajmove skupiny se proti nim rovnou mohli zacit vymezovat, nebylo treba zadne otukavani a seznamovani se. Bylo to trochu metagamove, ale me to hodne vyhovovalo.
Ad flashbacky jednotlivych postav: Mnohem vic se mi libi zpusob Alnaguv, kdy proste vlastne vime, jak to dopadne, nez abych musel zpetne resit nejake problemy, ktere by mohli nastat pri kolizi s hlavnim dejem. Klasicky priklad je "nahodne" zabiti postavy, se kterou uz hraci jednali a vi ze rozhodne NENI mrtva. A krkolomne vysvetlovani, ktere se bude pricit zdravemu rozumu bych videl hodne nerad. Pokud bude flashback ovlivnovat svet v mnohem vetsim meritku, tak by mohlo nastat k uplne zmene "soucasnych" pomeru a to by mohlo uplne rozhodit hru.
Gurney: Scena s tmavovlaskou s tetovanim mi prijde jako hodne nasilna. Situaci s vrazednou zbrani bych resil treba tak, ze by ji v nejakem rozhovoru zminil nejake NPC (mohl by to klidne byt i jeden z podezrelych - potencialni vrah).
Sos:
Píše:
To trosku saje kdyz ma GM veci ktery "vlozil do hry" (pripravil si je) ale na scene se neobjevily, proto se casto stava ze lidi kteri maji radsi kdyz muze novy prvky vkladat jenom GM pracuji s tim ze co se nestalo ve hre prede vsema, nestalo se vubec.
Pokud mam takovouhle skupinu, tak nemuzu pouzit pokrocilou herni vychytavku jako hrany flashback. Sorry, ale to by proste nefungovalo. Flashback, ktery bych chtel hrat nikdy nesmi poprit to, co se uz skutecne odehralo, ale to co hraci sami vymysli o situaci, ktera se jeste nestala, vymysli nejake zajimave NPC na miste, kde nebylo atd. to je proste jejich vec. A ja s ni budu muset pracovat. Stejne jako hraci musi pracovat s tim, co jim predstavim ja. Muj svet je prazdny, krome par nejakych mist, ktere jsou podle me dulezite (pozor, nemam je kodifikovana, i tato mista jsou predmetem zmeny), takze pokud jeden hrac chce, aby jeho vedlejsi postava zacala pomalu, ale jiste sjednocovat mala hrabstvi v zemi jeho puvodu a zacala vystavovat osvicene, Bahamutem vedene cisarstvi, tak proc ne.
Tl;dr: Sos hleda chybna mista a reje a ja s nim nesouhlasim. Souhlasim s Gurneym.