Tipy a triky

Alnag
21.10.2006 09:51
Existuje mnoho klišé, která se pravidelně objevují v herních světech. Řada z nich je zjevná - mocní barbaři s obouručními meči, nadutí a kultivovaní elfové, sekyry třímající trpaslíci a tak dále. Těmto klišé se lze vyhnout poměrně snando. Existuje však další druh klišé, která jsou méně zřetelná a o to obtížnější je jim uniknout - jsou to klišé určitých vzorců, nikoliv konkrétních věcí.
Autorská citace #41
13.1.2010 08:29 - Lotrando
Generický možná, ale rozhodně ne stejný. Vždycky to budou nějak pozměnění lidé, malý širocí ale silní, vysocí krásní vznešení, nebo to překryješ národnostmi a dostaneš se mezi svědomité, pořádkumilovné, nebo volnomyšlenkářské, svoboné (la revolution).
Autorská citace #42
13.1.2010 10:16 - Sosáček
Hlavne mi slo o to, ze elfove puvodni jsou nesmrtelny hrozne husty typci co videli stvoreni sveta (skoro) a ovladaji uzasnou a lidmi nepochopitelnou magii. DnD (a generic fantasy) elfove jsou typci co maji spicaty usi a zijou dvakrat dyl nez lidi. Wow.
Autorská citace #43
13.1.2010 11:20 - Lotrando
Ve čtyřce, generičtí elfové jsou tak trochu indiáni, Eladrini přišli z Feywildu, což trošku lépe koresponduje s Tolkienem, a spíš připomínají jeho lesní elfy. Ostatní settingy to mají o hodně víc jiné, dalo by se říct, že každý nově vydaný setting tyhle známé rasy víc a víc vzdaluje původnímu tématu. Někdy i docela zajímavým způsobem.

Dá se ale souhlasit s tím, že v DnD to bylo dost dlouho tak jak píšeš, jen si nejsem jistej, jak moc jiný to měly ostatní hry. Třeba DrD :)

Vrátím se ještě k poznámce o rasách a jejich roli v základním konfliktu světa. Souhlasím s touhle námitkou, a je jedno, jestli je to rasa, národ, či jakákoliv jiná skupina. Tím zařazením se pouze mění kulisy, zjednodušeně řečeno.

Jo a ti Navi, ty teda Sirien pochopil nějak hodně jinak než v tom filmu vypadali :)
Autorská citace #44
13.1.2010 11:26 - Nachtrose
Elfove treba v Eberronu jsou taky nesmrtelni. V podstate... :-)
Autorská citace #45
13.1.2010 12:00 - Blaine
Nacht: myslis tim zpusobem, jak maji hnusne nekromantske praktiky?:)
Hnusni a zli elfove!
Autorská citace #46
13.1.2010 12:25 - Nachtrose
Blaine: undying court. Jj :-)
Autorská citace #47
13.1.2010 12:27 - Aeris
IMHO, generickosť elfov a iných rás vo väčšine RPG systémov bude pravdepodobne daná tým, že musia/chcú zachovávať balans medzi postavami hráčov. Nie som si istý, či by hráčov ľudí bavilo pozerať sa na to, akí sú oproti trpaslíkom/elfom/gnómom/whatever úbohí. Veď keď hocktorý high elfský (Warhammer) šermiar dokáže obojručákom(!) v mitrilovej poloplátovej zbroji(!) behať po bojisku ako blesk a zabiť dvoch-troch nepriateľov naraz (a navyše ovláda aj mágiu do bežného života, a aj techniky na obranu proti nej), tak sa môže temer akýkoľvek nemágovský úbohý človiečik zakopať pod zem. :)
Autorská citace #48
13.1.2010 12:55 - Jerson
V DrD byli (a asi pořád jsou) elfové jen lidé se špičatýma ušima a díky vysoké inteligenci ti nejlepší kouzlomrsci. Jinak na nich není nic zajímavého.

Aeris píše:
IMHO, generickosť elfov a iných rás vo väčšine RPG systémov bude pravdepodobne daná tým, že musia/chcú zachovávať balans medzi postavami hráčov. Nie som si istý, či by hráčov ľudí bavilo pozerať sa na to, akí sú oproti trpaslíkom/elfom/gnómom/whatever úbohí.

No, ona i nutnost zachování rovnováhy má svůj důvod, v tomto případě je to zaměření na boj (zaměření pravidel i většiny hráčů). Nebo ne jen boj, ale styl hry postavený na číselném překonávání překážek a případně ještě schopnosti rostoucí s časem.
Pak je jasné, že postava s vysokými čísly je přebouchaná a ostatní jsou pro hru buď nepoužitelné, nebo musí být nabouchané taky, čímž se zase smažou rozdíly.
I když třeba takové Wakfu mi hezky ukázalo, že postavy můžou mít dost silné schopnosti, ale když je každá jiná, tak to vytváří hezký rozdíl.
Autorská citace #49
13.1.2010 16:01 - sirien
Lotrando píše:
Vždycky to budou nějak pozměnění lidé, malý širocí ale silní...

Ne nutně. Výšee jsem Ti popsal rasu, která je lidem podobná, ale správně zahraná se od nich bude jasně lišit. Jerson to dotáh do extrému se šediváky.

Lotrando píše:
Jo a ti Navi, ty teda Sirien pochopil nějak hodně jinak než v tom filmu vypadali :)

Temní Navi? :)
Sme se nepochopili, Navi byli vtípek, to pod tim k tomu nepatřilo :)

Aeris: Rovnováha postav ve hře je přežitá modla. Kdysi se myslelo, že to bez toho vůbec nejde, dneska třeba já tvrdim, že rovnováha mezi postavami je spíše naškodu, narušuje dynamiku interakcí mezi těmi postavami.
Autorská citace #50
13.1.2010 16:53 - Lotrando
Otázka je, kdo by to hrál a jak. Takovej Warforged z Eberronu, pokud ho nehraje 9-ti letý děcko, taky není nic moc. Ale to dítě v určitý plochosti zas vidí výhodu.

Mám trošku problém s rasami a charaktery, které se příliš liší. jejich výběr mi přijde často účelový - ospravedlňující něco, co je jinak nepřijatelné (pro skupinu). Což je samozřejmě subjektivní pohled někoho, kdo upřednostňuje kooperativní hry.
Autorská citace #51
13.1.2010 17:13 - Nachtrose
Lotrando píše:
Takovej Warforged z Eberronu, pokud ho nehraje 9-ti letý děcko, taky není nic moc.


Proc? Trosku to rozved. Treba me se forgedi libej. V rebricku " jak rad bych si jakou postavu zahral" je momentalne Warforged Fighter/Juggernaut na druhe pricce hned za bard/rogue duelistou/swashbucklerem.
Autorská citace #52
14.1.2010 07:53 - Lotrando
Z pohledu možného RP? Něco co nejí, nedýchá, nemá v podstatě emoce. Nevim nevim. Jako určitě jdou postavit zajímavý buildy, ale jinak je to příliš ploché.
Autorská citace #53
14.1.2010 08:00 - Nachtrose
Lotrando: s tim, ze neji, nedycha a nespi, s tim souhlasim, ale nemyslim si, ze by to s ohledem na emoce bylo az tak zle. Takovy Lord of Blades myslim taky pracuje s emocemi. Kdyz trochu prezenu, tak i HK 47 mel emoce, zvlastni, ale mel. Vubec co si za posledni dobu vybavuju nejake androidy nebo neco, tak vetsina jich emoce mela, nebo se jim postupne ucila. Vyjimka je snad porucik Data, kteremu to bez emocniho cipu ani trochu neslo.
Autorská citace #54
14.1.2010 09:39 - Sosáček
Lotrando píše:
Jako určitě jdou postavit zajímavý buildy, ale jinak je to příliš ploché.

:)
Nemuzu nez souhlasit.
Autorská citace #55
14.1.2010 11:32 - Blaine
Lotrando: ja osobne bych se warforgeda dokazal predstavit jako typka, hledajiciho svoje vlastni misto ve svete, pote co skoncila valka. Ze zacatku by nic nedokazal resit jinak nez bojem a postupne by se mel naucit socialnim mirovym resenim pozorovanim sveho okoli. Kdyz to vezmu, tak je to klasicke schema cizince v cizi zemi, kde je citit hrozne velka cizost ze strany warforgeda i obycejnych obyvatel, kteri si ho budou spojovat s Posledni Valkou.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07822585105896 secREMOTE_IP: 34.201.37.128