Tipy a triky

Autorská citace #1
28.5.2008 19:35 - sirien
lol... teda... sloh je naprosto děsivej, ale věcně nemám co vytknout :) On se tam ten sloh k tomu tématu asi i částečně hodí... až zveřejnim konečně svůj článek o Dynamických scénách (hotovej, potřebuje už jen lehkou úpravu) tak myslim docela hezky zapadne s timhletim článkem do sebe.
Autorská citace #2
28.5.2008 19:41 - Rytíř
Sloh je náhodou výbornej! :) A obsah taky, maximálně hutnej, věcnej. Holt ne každej je tak ukecanej jako třeba my dva, Siriene.. :))
Já mam jedinej lehkej problém, a to ty anglický terrmíny.. ale tak to je holt moje osobní posedlost důslednými překlady, toho si nevšímejte :)
Autorská citace #3
28.5.2008 20:01 - Quentin
za czenglish se omlouvam, my to tak holt hrajeme :)
sirien:
na clanek se tesim
Autorská citace #4
28.5.2008 22:30 - Quentin
cekam dalsi nazory a doplneni
snad se asopn ebon zitra z prace ozve :)
Autorská citace #5
28.5.2008 22:51 - sirien
Quentin: No, on je hotovej už měsíc a půl, ale byl v Pevnosti, tak sem musel počkat až vyjde další Pevnost abych ho mohl dát sem (dohoda s redaktorem, poměrně férová) a on mi ho SEB trochu slohově upravil takže vypadá o něco líp (nějaký odrážky v textu a podobný věci který jsou pro mě moc přízemní ^^ ) a já bych to sem rád dal v tý lepší podobě, tak čekám až mi SEB pošle tu konečnou verzi, protože sem samozřejmě línej to do ní upravovat sám... :)
Autorská citace #6
28.5.2008 23:50 - Vannax
Slušnej textík a sloh je v poho. To střídání scén nebo přeskakování z jednoho na druhý je dobrá věc, občas to používám, ale určitě ne při každým souboji. Hodí se to jenom u větších akcí ale hlavně je to fajn, když je družina rozdělená a jedou se třeba dvě nebo tři lajny zároveň. Perfektní jsou takovýhle zlomy třeba na začátku psionických útoků, kdy hráči vědí, že se s nima něco zvláštního děje, ale ještě nemůžou určit, že se jedná o psionicku - a hup na jinou scénu....
Autorská citace #7
29.5.2008 07:53 - Lotrando
Tak já se připojím s hodnocením. Mě se to líbí. Je to přehledné a jasné, spousta dobrých nápadů.
Autorská citace #8
29.5.2008 11:21 - Alnag
Když to čtu, tak si říkám, že ti bude asi Quentine 4e vyhovovat, protože je tam řada věcí, která implementuje to, co tu zmiňuješ. Rozdělení životů (bloodied condition), boj na více frontách (encounter přes víc místností), neklonování potvor (role nestvůr, smíšené předpřipravené skupiny), barvitější popisy (různorodé powers).
Autorská citace #9
29.5.2008 14:31 - Ebon Hand
Pěkné! Akorát jsem bohužel nerozuměl té větičce s anglickými přepisy. Hraju 2e a znamám jen charging. Ostatní bych potřeboval trochu rozepsat.
U nás se vlastně bojuje skoro výhradně proti smíšeným skupinám něpřátel. Přijde mi to už jako samozřejmost, stejně jako jejich jistá taktická vyspělost. Kdy se nám postaví nejprve "vojáci" skupiny a až když jsme "načatý" tak nastupují jejich hlavní héraři. Velkou část RP prvků uvedených v článku běžně používáme. Úpravy životu mi zatím nepřišli nutné.
Ale obsahově se mi to moc líbí. Hned bych si zabojoval. Pomalu roztáčím ostnatou kouli řemdyhu, na které ještě drží kus lebky i s chomáčem vlasů, úmyslně to dělám v nastálem tichu, aby si protivníci vychutnali chřupání článků řetězu. SMAJLÍKY!!!
Autorská citace #10
29.5.2008 15:58 - sirien
tak sem ten svůj článek editoval sám, nechtělo se mi čekat až mi SEB pošle tu upravenou versi. Najdete ho tady
Autorská citace #11
5.6.2008 18:42 - Quentin
Alnag píše:
Tak klidně to můžeme vyhlásit třeba tématem roku :) Já mám někdy takový smutný pocit z toho, že se mi občas zdá, že boj hraje v RPG takové druhé housle a přitom je to výborná a podnětná součást hry, takže oceňuju, když o tom lidi dokážou dobře psát. Mně to teda upřímně řečeno moc nejde. Ono dobře vychytaný boj je docela umění.
Ja sem se nedavno bavil pres icq s jednou brnenskou vypraveckou. Pul hodiny sem se ji pokousel vysvetlit vicemene to, co je tady v tom clanku a nakonec sem byl oznacen za munchkina. Munchkin DM ... existuje to vubec? :D
Autorská citace #12
5.6.2008 18:49 - Alnag
Quentin: Munchkin DM určitě existuje, ostatně je to hned druhý typ v Hláškách - typy GMů:
Hlášky píše:
2. Ťuňťa "Poté co jsi jednou rukou a bez toho, že bys tasil svůj meč univerzální destrukce porazil Azothovy hordy, tvůj půl šedý elf/půl zlatý drak na 50. úrovni Paladina/Mága/Kněže/Mnicha a Barda shládne dolů aby se podíval na žalostné Ctulhu, které se mu plazí u nohou..."
Nicméně to je důsledek zbytečného vyhrocení "jediné správné cesty v RPG", přičemž pod tou správnou cestou si každý představuje něco svého. Jedna z nich je, že příběh musí být drama o niterných rozhodnutích a morálních dilematech a cokoliv jiného je wargame. :) Ale variant jsou desítky. Že by cesty k cíli - tedy zábavě - mohly být různé a nadto se i různě křížit, mísit a kooperovat, to je lepší ve slušné společnosti raději ani nevyslovovat :o)
Autorská citace #13
6.6.2008 10:10 - Ebon Hand
To mi přijde jako zásadní problém. Lidé hájící hry o vnitřních konfliktech, morálních dilematech a rozhodnutích naprosto netolerují, že někdo se chce bavit tak triviální věcí, jako je dobrý příběh s akcí a boji. Nejen, že se na takové hráče dívají skrz prsty, ale dokoce je označují takřka za kacíře RPG a správného spojení s postavou.
Já hraji akčně a chci hrát akčně. Za tu dobu jsem viděl nádherné RP výstupy postav/hráčů ve vypjatých chvílích, které by záviděl leckterý hollywoodský scénárista a neměnil bych ani za nic.
Možná by to chtělo zapsat nějaké ukázky soubojů, na které hráči rádi vzpomínají, i když vlastně první krok jsem udělal už svým dávným zápisem trpošů, kde je jasně vidět, kolik akce si užíváme.. :-)
Autorská citace #14
6.6.2008 11:01 - Jerson
Mám dojem, že lidé kteří kritizují zaměření na boj v RPG mají pořád před očima hru ve stylu "Proti tobě stojí dva skřeti. - Útočím na levého, mám šest. - Zasáhl jsi za tři, útočí jeden za dva a druhý za čtyři. - Bráním se, mám pět a dva, takže tečka za dva, vlastně za tři, protože má +1."
Pokud si pamatuju, tak moje úplně první setkání s RPG vypadalo právě takto (jen jsem viděl, nehrál), ale podobným stylem jsme souboje odehrávali také, což zpětně považuju za dost ubohou hru. Ale vůbec to neznamená, že by každý boj každého hráče v každé skupině musel vypadat právě takto.
A tak lidé kteří nemají rádi boj v RPG spíše nemají rádi vcelku nudné házení kostkou, házení čísel a škrtání čtverečků, což se ani nedivím.
Autorská citace #15
6.6.2008 11:30 - Corvus
hej presne take boje neznasam a preto z plna hrdla kricim: WUSHU! :-)

ale vazne. moja osobna skusenost je ze ak hra priamo popisy nepodporuje mechanicky, tak to skor ci neskor sklzne presne do toho co pisal Jerson, pretoze hraci su lenivi a nemotivovani. (btw som oboznameny s nazorom ktory tu prevlada, ze roleplayovanie by nemalo byt za odmenu..)

co mne osobne este vadi je ze v drvivej vacsine hier je hrac za vymyslenie zabavnych bojovych kuskov rozne mechanicky penalizovany. takze radsej sa hra pekne pri stene.
Autorská citace #16
6.6.2008 11:51 - Alnag
Corvus píše:
co mne osobne este vadi je ze v drvivej vacsine hier je hrac za vymyslenie zabavnych bojovych kuskov rozne mechanicky penalizovany
To je první, co jsem zrušil. Resp. pokud se postava může mechanicky pohnout z bodu A do bodu B, pak způsob jak se pohne (například salto nad hlavou protivníka) ji nijak nepenalizuje nad míru, jakou byla penalizována normálním pohybem. Obdobně v jiných situacích...
Autorská citace #17
6.6.2008 12:13 - Jerson
Já tu motivací stavím přesně opačně - hráči pomocí mechaniky dosáhne nějakého výsledku, ale může ho uplatnit jen tehdy, když každý jednotlivý bod popíše. Jeden úspěch staqčí odbýt slovy "seknu mečem", deset úspěchů už vyžaduje detailnější popis.
Samozřejmě že se toho nedržím dogmaticky, někde detaily doplňuju i já, ale docela to funguje. Plus ještě možnost dočasně ignorovat výsledek hodu a popsat si výsledek akce podle svého, ale musím říct, že to hráči moc často nevyužívají, aby to bylo standardní pravidlo.
Autorská citace #18
6.6.2008 14:09 - Rytíř
Když to sklouzne jen do výměny čísel, je to vážně špatenka. Na druhou stranu občas jsem prostě líný a když mě pravidla (nebo vypravěč) nutili do popisu a nedalo se utéct k jednoduchým číslům, štvalo mě to.. :)
Ale souhlasím, že největší škoda pro užívání si boje a akcí je ztěžovat postavám "machrování" formou bláznivých filmových kousků! A mám zkušenost, že je nečekaně těžký se toho bloku zbavit.
Něco na způsob: To je blbost, abys saltem přeskočil stůl a rovnou při dopadu zaútočil, víš jaká je šance, že si rozbiješ kokos nebo sekneš někam uplně jinam?? Budeš rád když tesn stůl přeskočíš, radši ho oběhni, dyk není tak velkej - co bys dělal v boji ty?
Autorská citace #19
6.6.2008 14:40 - Quentin
Boj z templarske knihovny v Elbach; z pribehu o duelistovi
Bojiste: Templarska knihovna zvnejsku pripomina katedralu. Uvnitr jsou ale steny zakryte policemi s knihami az ke klenbe. Regaly jsou jen u sten, cely prostredek lode je volny nikdo po nem nechodi (je vyznacen dlazbou jine barvy). Klenba je totiz zaroven nosnou konstrukci pro spletity system lan, ktery nad stredem lodi drzi u stropu ctyri kruhove regaly se zakazanou literaturou (strojovna, kde se da jednotlive regaly spoustet k zemi je ve sklepe).
Akce: Duelista prisel do knihovny s umyslem ziskat mapu ztraceneho mesta, aby ji mohl smenit s piraty za veznenou Arianu. Nevedel ale nakolik by bylo rozumne se pokouset s templari domluvit, tak se rozhodl pro kradez. Stary knihovnik - byvaly rytir - si s nim chvilku povidal. Duelista rekl, ze hleda cerny, diamanty posazeny futral s mapou ke ztracenemu mestu a knihovnik hned proflakl "ale chlapce, plan ztraceneho mesta je prece v bambusovem pouzdre s vikem z velke musle, ale bohuzel ti nepomuzu, protoze patri k zakane literature" a ukazal na 4 obrovske regaly vznasejici se u stropu. Duelista chtel zjistit, kde mapa je, tak se vyptaval na vsemozne tituly a jak s knihovnikem prochazeli celou mistnosti, tak se porozhlizel po mape.
Vsimnul si ji ve stejnou chvili co se za knihovnikem mezi zavesy objevil rudy dym. Zpoza zavesu vyskocili tri impove knihovnikovi za zada. Duelista revem varoval stareho rytire a ohledl se po mape. Natahovala se po ni ruda parata jednoho z impu - uz byl nahore v lanovi.
- duelista vytahl musketu a strelil po ruce ktera jedina z pohledu od podlahy presahovala. Minul - do vzduchu se rozletely stranky jakehosi nekromancerskeho deniku.
- cink - na zem dopadla musketa
- duelista skocil na zavesy a jal se splhat ke stropu
- imp znovu vykoukl
- duelista vytahl z kabatce prvni bambitku a vystrelil; z regalu odletelo jen nekolik stran z jedne magicke knihy
- cink - na zem dopadla bambitka
- duelista uz ruckoval u stropu po lane smerem k regalu
- imp se natahl pro mapu, duelista vytahl druhou bambitku, ale nemohl dablikovi zabranit v sebrani mapy - musel totiz strelit jineho impa, ktery se plizil k bojujicimu knihovnikovi ze zadu
- cink - na zem dopadla dalsi bambitka
- imp na regalu vytasil cernou savli a presekl duelistovi lano
- duelista doskocil na regal
- zacal sermirsky souboj, stribrem zdobeny rapir versus pekelna cerna savle
- krouzily kolem sebe a kazdym netrefenym sekem, usekli jedno lano
- regal se zacal nejiste houpat a na zem zacaly dopadat prvni knihy
- imp presekl skoro vsechny lana na jedne strane a na poslednim se zhoupl na druhy regal
- duelista necekal, rozsekal nekolik lan na opacne strane a zhoupl za impem CELY regal
- vzduchem letali zakazane knihy, mnohe na kuzi psane, jine diamanty vykladane
- regaly se srazily
- tri rychle strety cepeli, nekolik lan na impove regalu preseknuto
- obe obrovske konstrukce se od sebe oddalili ... ale jen na nekolik vterin
- s dalsim narazem preskocil duelista k impovi, ten ale vyuzil combat advantage a vyrazil souperi z ruky rapir
- cink - na zem dopadl stribrem zdobeny rapir
- duelista tasil dyku a bodl impa do bricha
- imp se skutalel a spadl
- žuch - imp narazil na dlazbu ... zvedl se a zacal utikat k vychodu i s mapou
- duelsita se na lane zhoupl na prvni regal (ten s presekanyma lanama), chytil se u stropu a odsekl posledni dva provazy
- bang - na beziciho impa dopadla cela ta tezka konstrukce
- urazena impova paze krecovite sviracjici mapu doletela az ke knihovnikovym noham. Ten zrovna stiral demonskou krev ze sve cepele. Kolem nej lezeli tri takovy maly bastardi ... na kusy
- knihovnik se otocil k visicimu duelistovi a kouknul na tu spoust ... brada mu padla az k opasku :D
Autorská citace #20
6.6.2008 15:17 - Gurney
Wow, hustý. To mě tak přivádí k otázce jestli by ty 4e bojové powers vlastně takovou scénu nerušily, aspoň jestli to bylo popsáno srovnatelně jako tady.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091318130493164 secREMOTE_IP: 35.175.236.44