Tipy a triky

Malabar
6.1.2008 12:20
Tragická smrt hlavního zápokráka
Jakou nejmenší dobu vám vydržel hlavní “padouch“ v závěrečném boji?



Mě se stala taková nešťastná záležitost, že jedno až dvě kola. Záporák byl upír a jeho přemožitel hráč s mečem roztínaní (nebo jak se jmenuje ten co při kritice seká hlavy - zabíjí), kterýmu zrovna padla kritika.
Autorská citace #1
6.1.2008 13:26 - Alnag
Zdá se, že upíři jsou nějací looseři... taky jsem tuhle měl jako záporáka upírku a taky nevydržela víc jak tři kola. Ale IMO to není až tak zásadní. Důležité je, co dělal ten záporák celou dobu a jestli zazáří třeba ještě před tou poslední bitvou. Např. spustí ďábelskou zbraň, která za deset kol zničí svět :o)
Autorská citace #2
6.1.2008 19:08 - sirien
Nebo spustil ďábelský plán, který už před deseti minutami zajistil, že svět bude nenávratně zničen za dvě minuty... muhehehehehe-h. Pardon...
Autorská citace #3
6.1.2008 19:09 - Alnag
Takže takhle vypadají tvoje hry Siriene?
Autorská citace #4
6.1.2008 19:55 - Rytíř
Nějak si nedokážu vybavit, kdy mi naposledy nějaký záporák umřel omylem nebo nedej bože moc brzo.. :)
Ne, není to tím, že bych měl tak hodné hráče nebo ochočené kostky. Prostě už jsem strašně dlouho nehrál jako DM :))
Jinak tragická smrt hlavního záporáka je opravdu mrzutá, už proto, že hráči pak mají pocit ošizení anebo, což je ještě horší, se jim zdá, že se jim DM celou dobu vysmíval, když je tím záporákem strašil.
Jsou to ty situace, kvůli kterým slabé povahy utíkají od Dnd k systémům, které tuhle trapnou náhodu dokáží vyřadit ze hry. :) A přitom právě tyhle nepředvídatelné momenty jsou na hře jedny z nejhezčích - jen je třeba je dobře podat, využít, nenechat se jimi strhnout k banálnosti nebo zklamání.
Třeba té postavy, co sejmula drsnýho upíra jedním mávnutím meče, by se každý, kdo to viděl, bál jak čert kříže. :) A každý by chtěl ten její zázračnej meč... atd.
Autorská citace #5
6.1.2008 20:48 - thief
Je pravda, že hlavní záporáci se někdy chovají naprosto nepředvídatelně. V jedné hře byl hlavní padouch krysodlak sorcerer na 10.lv. a družinu neskutečně vybušil, že přežil jeden živý, jeden na pokraji vyřazení a dva padli v boji. Tak jsem toho super krysodlaka dal i do následující hry. Udělal jsem mu skvělý doprovod, dramatické antre, a ti bastardi hrdinové ho sejmuli během chvilky i s doprovodem. :-))
Autorská citace #6
6.1.2008 20:55 - Lotrando
imho záježí hodně na tom, jak moc je vyhecuješ. Ono když dáš družině jasně najevo, že teď je "ta chvíle", že tenhle nepřítel je tens tím velkým písmenem na začátku, není až tak neobvyklé když družina prostě spustí symfonii smrti :). Družina se někdy dokáže změnit ve strašný mlejnek na maso.
Autorská citace #7
6.1.2008 21:09 - Malabar
No nebojte se, po smrti hlavniho zaporaka se ukazalo ze sou i silnejsi vsivaci, no konec tazeni skoncil smrti vseh hracu. Ale hrdinsou, a ukol vice-mene splnily. Byl jsem spokojen ;)
Autorská citace #8
6.1.2008 21:25 - Jerson
Mě hlavní záporáci neumírají, a když, tak rozhodně ne v boji. I ten poslední prošel branou sám a zda zemřel jsem nechal otevřené.
Autorská citace #9
6.1.2008 21:49 - sirien
Alnag: Zásadně. Jestli něco od svejch záporáků chci, tak to je inteligence protože nenávidim "pohádkové" záporáky "jsem velký, zlý, ďábelský, ale úplně vypatlaný idiot který samozřejmě udělá tu kritickou chybu...
...ne, moji záporáci četli 110 pravidel úspěšného zlého krutovládce a i když se ne vždy všemi řídí, tak je aspoň znají. A samozřejmě dali zabít všechny ostatní, kteří je kdy četli...
Pokud chceš totiž hlavního záporáka porazit, tak si to musíš zasloužit. A narozdíl od blbýho folkloru oslavujícího blbečky na cestách, u mě "zasloužit" je ekvivalentem pro "zatraceně těžko vybojovat za cenu mnohdy neekvivalentních ztrát"
V čem by byla epičnost příběhu, ve kterém by věci prostě prošly? Jen tak?
Autorská citace #10
6.1.2008 22:02 - Malabar
sirien : presne tak , presne tak ... a nejlepsi je kdyz nakonci jeste vsichni umrou :D
Autorská citace #11
7.1.2008 07:19 - Jerson
Všichni můžou na konci zemřít i v případě, že je hlavní záporák poražen.
Nicméně co takhle závěr, kdy družina zjistí, že celou dobu bojovala za špatnou věc a "záporák" je ten, se kterým by bylo dobré dát se do party, nebo ho alespN pojmout za kamaráda - a to proto, že to družině nabídl on, nikoliv družina jemu? To je taky "smrt záporáka", jen v metafyzickém smyslu. (I když sákm vidím, že otázka stojí jinak)
Autorská citace #12
7.1.2008 10:35 - Malabar
No otazka byla polozena sice jinak, ale to vubec neva. Nahodou si mi navodil dobrou myslenku :) Neco takovyho zakomponuju
Autorská citace #13
7.1.2008 10:58 - Jerson
Totiž v sobotní hře se hráči dostali do základy protivníka a ve chvíli kdy konečně přišel mu nabídli své služby, i když on je zatím odmítá. Takže dost možná žádné "ukradněte raketu a sveďte finální souboj na Měsíci" nebude. holt Vypravěč míní a příběh v rukou hráčů mění.
Autorská citace #14
7.1.2008 11:19 - Malfin
Přesně tak...DM si připraví cokoli, ale hráči jsou většinou v přesile a vymyslí něco na co DM ani nepomyslel.
Moc jako DM nehraju, ale pokud ano, tak záporáka nenechávám umřít. Buď vůbec anebo velmi málo.
Sirien:dobrá myšlenka...obzvláště když by se pak skupina musela vykroutit z toho původního zadání přímo s "novým-hlavním záporákem" :D
Autorská citace #15
7.1.2008 16:14 - Gurney
Jerson: Když už zjistí že celou dobu bojovali se sympaťákem nechal bych je aby předtím zabili někoho, na kom "záporákovi" záleží (holka, manželka případně sestra jsou jasná volba ]:-> a když se s ním setkají karty už jsou v podstatě rozdány - s tím týpkem by se za normálních okolností třeba zkamarádili ale teď buď zabije on je nebo oni jeho...
Autorská citace #16
8.1.2008 08:49 - Jerson
Gurney, já je nechávám dělat ledacos, ale oni se o rodinu toho týpka nezajímají a navíc ho potřebují pro své plány. Kromě toho on už ví, že je nemůže zabít, protože jsou nesmrtelní - a oni ví, že ho (asi) nemůžou zabít, protože jim nějak selhávají zbraně.
Autorská citace #17
8.1.2008 11:38 - Gurney
To byl spíš nápad jak bych to využil já (protože záporáci jako takoví jsou mi vlastně cizí, mám "radši" spíš lidi které ke "zlu" dohnaly okolnosti), psal sem to spíš jako odkaz na tvůj příspěvek než přímo tobě.

Btw podlá finta je že oni se nemusí o jeho rodinu zajímat, může se stát že nějakým způsobem zabijí opilou žoldnéřku co na ně vyběhne s partou kumpánů...
Autorská citace #18
8.1.2008 16:23 - sirien
Jerson: Nesmrtelní? To jako metaherně - neřeknou si že zemřeli, nebo skutečně herně nesmrtelní?
Autorská citace #19
8.1.2008 17:10 - Jerson
To jako skutečně herně nesmrtelní, alespoň do chvíle, než na to začnou spoléhat a brát to jako fakt. Zatím tomu ještě nevěří, i když někteří už tuší náznaky. Kromě jiného to vyřešilo problém, kolik toho už přežili a ještě pořád nejsou mrtví. Hlavní protivník (nechci psát záporák, je to sice velitel SS, ale není vyloženě zlý) už prakticky rezignoval na jejich zabití.
Autorská citace #20
8.1.2008 17:23 - sirien
píše:
Hlavní protivník (nechci psát záporák, je to sice velitel SS, ale není vyloženě zlý) už prakticky rezignoval na jejich zabití.
lol. Jak se jim k té nesmrtelnosti podařilo přijít?
Autorská citace #21
8.1.2008 19:38 - Jerson
To ti nemůžu říct, zkazil bych pointu hry na Slezině, ale při ní, nebo nejpozději po ní se to dozvíš.
Ostatně ty sám možná svedeš souboj s hlavním záporákem mé hry - i když napřed si asi budeš muset zvolit, kdo to vlastně je. A při mém přístupu to může být i tvoje postava ;-)
Autorská citace #22
8.1.2008 19:42 - sirien
souboj Akity s Akitou? Hm... sepuka... :D
Autorská citace #23
14.11.2008 09:09 - Mack
Píši sem trochu po dlouhé době, ale prostě musím. Měl jsem silného záporáka, který padl v prvním kole. tedy, ehm, padl. Taky nemám rád, když se na něco připravujete a pak je to během chvíle fuč. Záporák dostal kritický úder, nezabilo ho to, ovšemdostalo do stavu, kdy už toho moc nezvládal. Ale přijít o něj?? takhle lehko?? Nikdy! Prostě bojovník, který mu dal onen úder, mu jen usekl ruku, nemohl jsem jim to prostě nechat jen tak snadno a nějak jsem z toho vybruslil. V dalším kole jsem na postavy vrhnul vše, co bylo v dané chvíli k dispozici a dostali pořádné kapky (ovšem přežili, zas mě doběhli:D), záporákovi jsem pomohl uniknout a udělal z něj potom ještě většího parchanta, který má jedinou touhu: vybít družinku co nejrafinovanějšími způsoby. Budiž jim země lehká. Hmmmm, mrknu se do sekce, jak poznat zlého GMa:DDD Třeba tam najdu nějaké společné znaky se mnou:D
Autorská citace #24
14.11.2008 10:34 - Jerson
To je přesně ten případ, kdy příliš nechápu, proč vypravěči používají pravidla, která při hře nechtějí použít.
Autorská citace #25
14.11.2008 10:52 - Lotrando
špatný systém, přejděte na 4E
Autorská citace #26
14.11.2008 10:58 - Jerson
Lotrando, 4E by to pro mě moc nevylepšilo.
Autorská citace #27
14.11.2008 11:05 - Lotrando
možná ne pro tebe, ale nestane se tam, že by solo nebo elite potvora umřela na jednu kritiku. A pokud ji dostane, je to pořád znát.
Autorská citace #28
14.11.2008 12:03 - Fritzs
Lotrando píše:
špatný systém, přejděte na 4E
špatný systém, přejděte na Mountain Witch
Autorská citace #29
14.11.2008 12:34 - Jerson
To jsem zase hodil kámen do bažiny. Změním téma.
V poslední hře za hlavního záporáka považovali hráči poměrně mladého vysokého kněze, který nastoupil před sedmi lety na místo starého kněze, který zemřel při slavnostech léta. Od té doby je každý rok na slavnostech dějí velmi divné věci, umírají tam cizinci, kněz nosí masku s rohy, podřezává býka na oltáři ... ale nakonec proti němu nepoužil násilí ani jeden z šesti agentů. (Pokud vám na tom není nic divného - jde o Francii roku 1939 a je to křesťanský kněz)
Autorská citace #30
14.11.2008 13:03 - Lotrando
Fritzs: opakovaný vtip už není vtipný
Jerson: to je trošku divnej kněz, já bych ho asi odprásk, kdo ví co tím vším sleduje :)
Autorská citace #31
14.11.2008 13:08 - Blaine
2Jerson: (premysli co by s nim udelala moje banda) ano, uz vim... Pravdepodobne by ho capli nekde v noci nebo kdy spi u nej v pokoji. Pak by ho spoutanyho/v bezvedomi odtahli k tomu oltarikde provadi ty svoje veci... No a pak by se ho zacali ptat. Mozna by mu rekli, ze oni vlastne nic nepotrebuji vedet, takze jestli chce, tak muze povidat. PTreba kdyz bude povidat, tak ho to nebude tak bolet. No a pak by ho asi zabili, podle mnozstvi ziskanych informaci by to take tak dlouho trvalo...
Ano, moji hraci jsou spis hlavni zaporaci nasich her:(
Autorská citace #32
14.11.2008 13:42 - Jerson
Vy si to malujete strašně jednoduše (: ) V té vesnici byli na agenty všichni velmi hodní. Kněze chtěli střelit úplně na konci, na slavnosti, a vlastně jen proto, že jim nechtěl říct, co se tam přesně dělo (postavy byly na té slavnosti také, čtyři se přímo účastnili, ale další den si nepamatují), ale v mém podání jim moc věcí neřekl a mluvil tak, že prostě ani na tasení zbraní nedošlo.
Mimochodem je to už třetí záporák, co setkání se skupinou přežil úplně bez potíží, a pokaždé šlo o jiné složení hráčů. Je tedy pravda, že jen jeden z nich je chtěl opravdu zabít, čímž se asi liší od klasických záporáků zde uváděných.
Autorská citace #33
14.11.2008 14:07 - Rytíř
Takle jak to podáváš, Jersone, tak to skoro vypadá, jako kdybys byl na sebe pyšný, že jsi celou partu hráčů oblbnul, převezl je, že nezabili toho, kdo si i podle tebe kulku do hlavy zasluhoval..?
Anebo nemáš klasické záporáky ani krvelačné hráče, takže na ty kulky na závěr nedochází a přesto to nevadí.. pak to ale není tenhle případ, žádná tragédie se nekoná ;)
Já jsem moc rád, že mí hráči chtějí mít jasné, jednoznačné záporáky; vždycky je kolem nich někdo, z koho to dříve nebo později jasně vyčiší, že je prostě Zlý, někdo, u koho není pochyb, že si nezaslouží žádné ohledy. Často ani není původcem všech událostí, kolikrát stojí v pozadí šedivější a neurčitější záporaci.. ale on je snadný a tím pádem hlavní cíl, na kterých si hráči vybijou svý násilnický sklony a navíc mají ještě pocit dobře dovedené práce.. :))
A když je tenhle hromosvod ohrožen nějakou hloupou náhodou, tak mě to taky mrzí a doznávám bez zábran, že se tomu snažím zabránit. Pokud možno ne moc okatě, nejraději dodáním věci či okolnosti, kterou mít neměl, ale mohl, dosud by se to stejně neprojevilo a teď mi to pomůže přežít do pořádného finále.. :)
Autorská citace #34
14.11.2008 14:16 - Argonantus
U mne se také postupně zjišťuje, kdo je ten hlavní záporák; a když se to zjistí, zjistí se, že je drsný; a čeká se, že bude drsný, a je drsný.
Jak dojde k tomu, že záporák není dost drsný, to jsem moc nepochopil.
Autorská citace #35
14.11.2008 15:46 - Jerson
Rytíři ... jo. Přesněji mám radost, že ač jsem jim dal několik důvodů, aby toho kněze neměli rádi, dokázal jsem za něj jednak tak, aby přežil. Byli to hráči na srazu D20 + Sirien, a krvelační - jeden chtěl střílet i do malých dětí.
Málokdy můžu říct, že by si ten nebo onen zasluhoval kulku do hlavy. Možná i jo, ale byl bych hloupý, kdybych za něj hrál tak, aby hráči začali střílet dříve než bude on připraven. Mám nohem raději, když se postava napěř několikrát ukáže a až časem dojde na boj - nebo naopak důvody k boji pominou.
Přiznám se, že prvoplánavité záporáky považuju za příliš prititivní, takže je používám co nejméně.
Autorská citace #36
14.11.2008 21:19 - Sosáček
No, asi se to stane omylem.
Nejlepsi zaporaci jsou nenapadni. Aspon me to dost bavi.
Autorská citace #37
14.11.2008 21:20 - Malabar
Jerson píše:
V poslední hře za hlavního záporáka považovali hráči poměrně mladého vysokého kněze, který nastoupil před sedmi lety na místo starého kněze, který zemřel při slavnostech léta. Od té doby je každý rok na slavnostech dějí velmi divné věci, umírají tam cizinci, kněz nosí masku s rohy, podřezává býka na oltáři ...
No jo otec Pier :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093345165252686 secREMOTE_IP: 44.203.219.117