Já jsem multikampaň zažil 2x:
Poprvé Aramor před mnoha lety zorganizoval hraní, kde bylo cca. 5 družin, 5 DM. Vše se točilo kolem jistého ostrova a každá družina měla specifický úkol (ukradněte drahokam ze svatyně na ostrově x chraňte svatyni před útokem pirátů x zjistěte to a to). Navzájem se úkoly mohly křížit, ale nutně nemusely. Šlo spolupracovat, hrálo se v jednu chvíli najednou (asi 2x dny v oddělených třídách na Buďánce). Hlavní DM chodil mezi hrama, koordinoval čas, družiny se potkávali (někdy jako NPC, jindy naživo - velice vtipné momenty, kdy hráč nakonec neví, proti komu vlastně stojí). Příběh stál za to, intrikovalo se napříč družinami, uřídit to šlo, jen ostrov tuším lehnul popelem... :o))
Druhé hraní bylo na SouthConu. Byl použit odlišný model, poodbnější Jersonovu: Jeden velký epický úkol a asi 5 družin, z nichž každá měla přispět svou troškou do mlýna. Podle původního plánu měl být čas kontrolován tak, že se hrálo jakoby na 3 kola, každé kolo probíhalo v jeden čas a Pánové hry po skončení konkrétního kola zasedli a předali si info včetně toho, že např. družina A úspěšnou infiltrací sousedního královtsví dosáhla odložení války o týden. Což v dalším kole nastavilo tento limit pro jinou družinu. Byl to zajímavý koncept, ale padl na slabost několika DM, kteří svou hru neuřídili, takže došlo k extrémům (v modelovém případě družina A nejenže válku odložila, ale podařilo se jí zcela odvrátit a zničit velkou část invazního loďstva protivníka). To mělo za následek rozpad původního scénáře a logické lapsy ("já vím, že jste tady toho šamana ukecali, aby šel s váma a příslušný rituál udělal sám, ale on má ve scénáři napsáno, že vám dá jen návod a s tím nemůžu nic dělat"). Takové věci by se fakt dít neměly a je si na to třeba dát pozor, pokud je více DM.
Teď mi napadá, že každé Gameconovské dobrodružství je taky multikampaň "naruby" - jednu družinu má naopak postupně několik Pánů hry (optimálně dva). Má to své důvody, netřeba je rozebírat. Ale jako zkušenost pro Pána hry je to dokonalý, byť hodně těžký (hráči se musí bavit a nesmí v tom být chyby, takže se taky předávají papírky s drobnými NPC, které nejsou pro děj klíčové a proto nejsou blíže popsány).