"RPG jsou společenské hry, zábava se v nich získává ze vzájemné kooperace, nikoliv z nekonečnosti vlastní individuality."
(c) Sirien
Existuje ještě jedna velmi drsná metoda, jak spojovat družinu; totiž herním class level systémem, který nedovoluje multiclass a jiné mixy.
Pokud "ten dělá to a ten zas tohle", kouzelník nikdy neudrží meč v ruce a bojovník nesešle nejpitom+ější kouzlo, nastane situace, kdy jsou jeden na druhém fakticky závislí, a v dobrodružství každý zvlášť méněcenní.
Tohle je jeden z klíčových vynálezů povodního DnD, nebo i potažmo DrD staré verze, který zřejmě nebyl úplně pochopen a doceněn. Je to sice "nepřirozené" a není to "to, co hráči chtějí", ale funguje to skvěle.
A je to také výrazný rozdíl proti computerovým RPG systémům, které jsou primárně osamělá zábava "one man show", a přirozený je naopak syntetický multiclass úplně všeho.