Tipy a triky

sirien
1.11.2007 11:55
Sedíte v hospodě u jednoho stolu, protože všude jinde je plno, venku zuří bouře a zrovna si k vám přisedl divný týpek v plášti s kápí, který říká... že to znáte? Že to příliš dobře znají i vaši hráči? Že je tudíž někde chyba? Po přečtení tohoto článku se vám určitě rozjasní :D
Autorská citace #1
1.11.2007 11:55 - Quentin
vsechno vime, vsechno zname, ale obcas se takovehle pripomenuti hodi :)
Autorská citace #2
1.11.2007 13:58 - Jerson
Dost dobré - až budu psát (podle mě druhou nejdůležitější) kapitolu o spojení a vytvoření skupiny, určitě si vypomůžu zde zmíněnými myšlenkami. A myslím, že by se hodily i člověku, který mě potenciálně povede, aby se příště nedivil, že nechci mít s těmi ostatními magory nic společného :-)
Autorská citace #3
1.11.2007 23:04 - Alnag
Moc pěkné!
Autorská citace #4
2.11.2007 09:35 - Argonantus
"RPG jsou společenské hry, zábava se v nich získává ze vzájemné kooperace, nikoliv z nekonečnosti vlastní individuality." (c) Sirien
Existuje ještě jedna velmi drsná metoda, jak spojovat družinu; totiž herním class level systémem, který nedovoluje multiclass a jiné mixy. Pokud "ten dělá to a ten zas tohle", kouzelník nikdy neudrží meč v ruce a bojovník nesešle nejpitom+ější kouzlo, nastane situace, kdy jsou jeden na druhém fakticky závislí, a v dobrodružství každý zvlášť méněcenní.
Tohle je jeden z klíčových vynálezů povodního DnD, nebo i potažmo DrD staré verze, který zřejmě nebyl úplně pochopen a doceněn. Je to sice "nepřirozené" a není to "to, co hráči chtějí", ale funguje to skvěle.
A je to také výrazný rozdíl proti computerovým RPG systémům, které jsou primárně osamělá zábava "one man show", a přirozený je naopak syntetický multiclass úplně všeho.
Autorská citace #5
2.11.2007 09:41 - Dalcor
Kdysi jsem na toto téma individualismus vs skupina vedl vážnou při s Vitusem. Osbně zastáncem Argonantova příkladu nejsem, ale takové hry stále existují.
Autorská citace #6
2.11.2007 10:02 - andtom
Argonantus: Nemyslím, že PC RPGčka s jednou postavou jsou postaveny na všehochuti postavy. Taková hra je tvůrci častěji vytvářena s ohledem na dohratelnost s různým typem vyhraněnější postavy. I marketing takové hry pak bývá postaven na znovuhratelnosti hry za různý typ postavy (jiné cesty k řešení dilčích problémů, jiné předměty, jiné lokace, jiné subquesty, atd.). To jsou specifika singleplayer počítačových her - znovuhratelnost v jádru toho samého příběhu.
Jinak i PC hry pro jednoho hráče, který ovládá vícero postav jsou testovány tak, aby ustáli pokud možno netypickou sestavu herních postav. Konkrétně ke Greyhawk: Temple of Elemental Evil si pamatuji, jak člen tvůrčího týmu psal na jedné diskusi před vypuštěním této hry, že ji osobně prošel ve složení 5xfemale halfling bard.
Autorská citace #7
2.11.2007 11:09 - LZJ
Na tom článku se něco měnilo? Měl jsem ho opět jako nepřečtený.
Autorská citace #8
2.11.2007 12:10 - Argonantus
Andtom:
jistě - u PC není žádná povinost mít univerzály; to jsem se vyjádřil blbě. Šlo mi o to, že ta možnost je jaksi snadnější. Měl jsem konkrétně v hlavě Morrowind, kde může postava prakticky cokoli a pojem "class" prakticky ztrácí smysl. Hrát RPG se čtyřmi podobnými všeuměly v družině je sice možné, ale mysím, že by z toho koukaly potíže. Postavy nejsou nuceny spolupracovat a jsou defacto konkurence.
Autorská citace #9
2.11.2007 13:03 - sirien
LZJ: Nevím o tom. Možá sis to splet s diskusí :)
Jinak ten Argův způsob sice funguje, ale... hm.
A v důsledku jde také obejít, pokud do něj ST nebude tlačit. Např. pátrání po zmizelých dětech - kouzelník se vybodne na válečníka a řekne v hospodě třem drsnejm hochům, že tuší kde by mohly děti bejt a ať ho doprovoděj... zloděj může hrát sám na sebe jak se mu zachce atd.
Autorská citace #10
2.11.2007 13:25 - Argonantus
Můj způsob to není - já ho jen vypozoroval z různých pravidel. Pokud se z toho neudělá zběsilé dogma, je to docela užitečný trik, asi jako všechno, z čeho se neudělá zběsilé dogma....
Autorská citace #11
26.12.2007 13:22 - Sathel
Vtipné, zajímavé, poučné (minimálně rekapitulační). Pěkný článek. Dobře se čte.
Autorská citace #12
24.7.2008 14:05 - Nachtrose
Uzitecny clanek hlavne pro takove newbiky, jako jsem ja. *thumbs up*
Autorská citace #13
25.7.2008 14:03 - unknown
Skvely clanek, vic takovych.
yasha
Autorská citace #14
31.10.2018 14:37 - Jerson
No vida, takový článek, kterému ani po jedenácti letech prakticky není co vytknout :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16103792190552 secREMOTE_IP: 35.173.48.224