Tipy a triky

sirien
22.10.2007 14:21
Článek určený zejména začínajícím GMům...

Nechci se tu věnovat mnohokrát omletému tématu jak si připravit svět, NPCčka, mapy, příběh, zápletku…

Tento text má být o přípravě prostředí, ve kterém se bude hra odehrávat – stolu, místnosti a tak. Pokusím se vám předat nějaké rady a zkušenosti, jak prostředím, ve kterém hrajete, posílit atmosféru hry.
Autorská citace #1
22.10.2007 14:21 - sirien
Kdo mi dal 5ku za tenhle článek? A proč k tomu nic nepřipsal? Neni fér :(
Autorská citace #2
22.10.2007 14:23 - Joe
To by som povedal, ze to dal asi naopak chudacisko ;)
Autorská citace #3
22.10.2007 14:36 - Rytíř
K tomu můžu říct jediný - já to nebyl! :)
Poku vím, tak hlasování na články je zcela anonymní, čili my to neodhalíme, musel by se dotyčnej přihlásit sám.
Autorská citace #4
22.10.2007 14:54 - sirien
Ale tak mě to je vcelku jedno, ale jestli si někdo myslel, že to je tak mizerný, tak mohl aspoň dát vědět co se mu na tom nelíbí.
Na druhou stranu třeba se spletl a myslel že čim víc, tim líp :)
Autorská citace #5
22.10.2007 16:58 - Lotrando
Já bych ti dal aspoň trojku :-). Tam je jistota, že je to polovina bodů :)
Dělám si srandu. Líbí se mi. A mám otázku, Hráli jste nějak pravidelněji venku? Přijde mi to nepraktické, fouká vítr, sluníčko, nebo je zase šero a není vidět.
Autorská citace #6
22.10.2007 17:05 - sirien
Boužel ne, ale zmínil jsem v článku své názory pro úplnost
Autorská citace #7
22.10.2007 17:16 - Alnag
Venku jsem párkrát hrál a asi největší problém je vítr. Pokud je jen trochu větrné počasí a hrajete hru, která vyžaduje víc než tři statistiky (tzn. prakticky jakékoliv klasické RPG) tak strašně rozbíjí pozornost držení deníku, mapky atd.
Šero zase až tak problém není, sluníčko taky ne. Když prší tak to je blbý, ale vítr je nejhorší.
Autorská citace #8
22.10.2007 17:37 - Alek
Souhlas, vítr je špatnej, déšť je ale ještě horší, tím veškerý hraní venku končí úplně (před větrem se dá trochu schovat v lese, za barákem...).
No ale jinak hraní venku je úplně o něčem jiném a pro mě to je nejlepší varianta; vlastně když to vezmu od oka, tak jsme asi většinu našich her odehráli venku (aspoň částečně, než jsme se kvůli zimě, dešti přesunuli do útulna). Ale tak my nejsme pražáci a na vesnicích je k tomuhle mnohem víc příležitostí. Nese to imho jedinou nevýhodu, respektive nepřináší to ten bonus v podobě figurek, map, on-line pravidel a dalšího servisu... Ale má to spoustu svejch výhod - už samo prostředí (les), oheň, tma jak v pytli, odhadování, co asi padlo na kostce... ;)
Autorská citace #9
22.10.2007 21:15 - Rytíř
Alek: Na konci máš překlep, ne "odhadování" co padlo, ale dohadování, co na tý kostce vlastně padlo.. :)) protože najít rovnej kus čehokoli a trefit se kostkou na něj je venku zhusta problém. Kor když se bojíte, co vám padne, že :)
Autorská citace #10
22.10.2007 21:26 - Alek
Rytíř: Dohadování? To snad jen v těch kor vypjatejch chvílích. ;)
Autorská citace #11
23.10.2007 07:46 - sirien
Ale v článku jasně píšu, že při hraní venku je zapotřebí podložka na házení kostek :)
Autorská citace #12
23.10.2007 07:49 - Jerson
Na hraní venku jsou úplně nejhorší přiopilí kolemjdoucí. Je jedno, do jak vzdáleného místa si člověk zalaze, jako na potvoru jde jeden takový okolo a strašně si chce povídat.
Takže příště, až (a pokud) budeme takhle někde hrát, budou kolem nás ležet různé herní pomůcky, jako samopaly, pistole, nože, vlajky, a pochopitelně budeme vybaveni proti nepřízni počasí - nějaká slušivá uniforma a helma. A pokud se budu zabývat vetrem, pak jen do té míry, jaký vítr bude mít náhodný kolemjdoucí ožrala z nás :-)
Autorská citace #13
23.10.2007 08:05 - Rytíř
Sirien: jo, píšeš. :) A je to dobrá rada. Nicméně podle našich zkušeností bych dodal, že ta podložka musí být ohrazená - protože libovolně velkou prostě v návalu vášní občas přehodíš, kostka se nečekaně kutálí, spadne za hranu podložky.. a včil hledej, šmudlo, kde skončila :)
Co se týče ukecaných kolemjdoucích, s tím jsme naštěstí my problémy nikdy neměli. Ale tak zase v životě jsem nehrál v parku. Nicméně až se budeš na ty ožraly Jersone vybavovat, tak bacha aby nepřijel policejní anton! :)
Autorská citace #14
23.10.2007 08:54 - Alek
sirien: no jo, jenže tehdá nas nikdo tak pěkně nepoučil. ;) A já jsem stejně línej to nosit, vždycky si radši nějaký místečko uhladim nebo najdu velkej kámen (pokud možno ne z ohniště ;)). Základem je imho velká d20 kostka, s ní se dá házet i bez podložky.
Autorská citace #15
23.10.2007 09:22 - sirien
nejlíp taková ta půlmetrová, plyšová, co? :D
Autorská citace #16
23.10.2007 09:25 - Alnag
Autorská citace #17
23.10.2007 09:52 - Alek
Alnag: no tak ta je! ;)
Autorská citace #18
23.10.2007 10:18 - Dalcor
Ježíš ta je cool :)))) Kde se to dá koupit?
Autorská citace #19
23.10.2007 10:33 - Alek
Hele, ta by mě snad i donutila přejít z 3k6. ;)
Autorská citace #20
23.10.2007 10:33 - sirien
Probohy, ona fakt existuje...
Autorská citace #21
23.10.2007 10:39 - Joe
Áno! Poďme založiť "Kult plyšovej d20" !!!!!!!!!
Autorská citace #22
23.10.2007 12:37 - Alnag
Popravdě nevím... je to od výrobce plyšového Ctuhlhu.
Autorská citace #23
23.10.2007 12:43 - Rytíř
Plyšová d20... no tak to je fakt drsný :)))
Autorská citace #24
23.10.2007 12:55 - sirien
Plyšová d20 od výrobce plyšových C´tulhu? Bohové, nechcete hrát s něčim takovym, že ne? A doufám že ne v Praze, já bych se nerad vrátil teď z festivalu s tím, že místo do Prahy přijedu k díře se spoustou chapadel
Autorská citace #25
23.10.2007 14:07 - wraiths
Rytíř
píše:
Nicméně podle našich zkušeností bych dodal, že ta podložka musí být ohrazená - protože libovolně velkou prostě v návalu vášní občas přehodíš, kostka se nečekaně kutálí, spadne za hranu podložky.. a včil hledej, šmudlo, kde skončila :)
tohle se da vyresit kelimkem.
Autorská citace #26
28.7.2009 11:01 - Hugo
Siriene tu jest tebou obávané plyšové Cthulhu...

Rytíř & Wraiths: Jo nejlíp od jogurtu (ještě s jogurtem...)
Autorská citace #27
28.7.2009 12:02 - Nachtrose
A nebo tady ;-)
Autorská citace #28
10.9.2009 18:09 - bonhart
Jsou to pěkné rady, až na ty lebky apod.-zjistil jsem že někteří hráči s nimi mají tendenci v psychicky náročnějších scénách různě pohrávat... Chtělo by to přilepit...
Autorská citace #29
14.9.2009 14:23 - sirien
On není problém s tím že si s nimi hrají a odreagovávají se tím, pokud se to využije. Jinak to je samozřejmě nanic. Každopádně to už jsme kapku OT...
Autorská citace #30
14.9.2009 16:19 - Merlin
Takže venku jsem hrával :) na chatě Čtyři a pony s Quasitem a Pjotrem. Házelo se na tácku (měl vyšší hrany) a obecně to bylo super...pak večer u krbu...mnam.

Jinak dodám, že se mi osvědčilo rozestavení stolu: dva stoly delšíma stranama k sobě a na ně kolmo další do takového "T" Já sedím za tím příčným (mám dost místa na poznámky). Na dvojstole je dost místa na tilesety a hráči sedí naproti mě zleva: 1-2-1. Je důležité, aby všichni dosáhli na figurky uprostřed plánu, aniž by museli složitě vstávat a natahovat se po bitevním plánu.
Autorská citace #31
14.9.2009 17:07 - sirien
jj, to neni špatná konstelace. Já jsem si odzkoušel ještě jednu a to tři stoly do rovnoramennýho trojuhelníku s tím že sedím za hranou základny a hráči na hranách ramen. Uprostřed je prostor. Je to spíš na hry kde se víc mluví než běhá po plánku, výhoda je že jsem ke všem hráčům relativně stejně blízko a oni na sebe vpohodě vidí.
Autorská citace #32
14.9.2009 17:49 - kin
Napadlo mě, němáte někdo v počítači nebo nevíte o nějaké stránce kde by se dali stáhnout různé zvuky prostředí?

Něco jako hluk města (auta, sem tam projíždějící sanitka...). bouře, déšť, moře atd. atd.

Dlouho už po něčem podobném pátrám, že už pomálu přemýšlím že si seženu něco na nahrávání a zkusim si to nahrát sám :)
Autorská citace #33
14.9.2009 18:46 - Nachtrose
kin: ja bych potreboval to samy, ale pro fantasy prostredi. vcerne ruzne kapajici vody, vlciho vyti a podobnych veci.
Autorská citace #34
14.9.2009 18:56 - Merlin
osobně se k těmto zvukům nestavím kladně. jsou výborné pro motivační dobrodružství, ale moc se mi nechce věřit, že je družina, která hraje kampaň, kdy hráči nemluví jinak než za postavy, nepadají ooc poznámky a vše se hraje v přísně motivovaném duchu. Pokud ano, gratuluji. Jinak, jsou tyhle věci poněkud navíc, protože každý zná zvuk sanity a vlčího vytí. vyzní tzo pouze, když je k tomu vhodná atmosféra. navíc je k tomu třeba PC...
Autorská citace #35
14.9.2009 18:57 - Bonhart
Nachtrose píše:
ja bych potreboval to samy, ale pro fantasy prostredi. vcerne ruzne kapajici vody, vlciho vyti a podobnych veci.


Můžu ti zkusit něco náhrát, třeba z Baldurs gate, zvuky města a divočiny, pokud máš zájem.
Autorská citace #36
14.9.2009 19:02 - sirien
Merlin: Podle mě je nanic i to. Hodí se to do treilerů, pokud si nějaké na hru děláte, hodí se to možná do ingame sekvencí nějakých videí a tak, ale jinak bych doporučil normálně atmosferickou hudbu.
Autorská citace #37
14.9.2009 19:42 - Nachtrose
Bonhart: treba na baldury a nwn byly i utility na rozebrani jednotlivych archivu. Bych se po nich mohl podivat. Ty hry mam vsechny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09638786315918 secREMOTE_IP: 3.135.209.249