Tipy a triky

Vannax
18.10.2007 08:40
Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít.
Autorská citace #1
18.10.2007 08:40 - Dalcor
Hezká tabulka, ale lépe se řídit intuicí, nebo logikou. Třeba při charge+kritická jedna, může dojít k zakopnutí /zaškobrtnutí/ a naražení na vlastní dýku a pod :) Jerson mi samozřejmě nidky neodpustí autozásah ač to byla sranda :)
Autorská citace #2
18.10.2007 09:19 - Jerson
Mě by jen zajímalo, jak často podle statistiky k takovému neúspěšnému útoku dojde. Chyba se může stát ledaskde, ale občas mám z pravidel dojem, že každý kdo bojuje hodně dlouho má stále vyšší a vyšší šanci, že se jeden boj pro něj stane komedií a potupně zemře vlastní zbraní.
Dalcore, máš pravdu, zabodnoust si vrhací nůž do stehna, to ti opravdu neodpustím. Kdyby se odrazil od kamene nebo kusu dřeva a vrátil se mi, neřeknu ani slovo (protože se mi stávalo docela často :-)
Autorská citace #3
18.10.2007 10:14 - Vannax
Statisticky - podle vlastních zkušeností - musím říct, že k tomu dochází poměrně zřídka.
Intuicí a logikou je určitě dobré se řídit. Tohle je jen nápad, jak to udělat ještě trochu jinak. Když si vezmu, že podle pravidel v případě kritickýho neúspěchu se vlastně jen zničí zbraň, je výsledek pro hráče celkem jasný. Když DM podle intuice a logiky určí výsledek kritického neúspěchu, řekne hráči ortel, je to pro něj taky celkem jasný - je naštvanej na DMa. Když si ale sám hodí kostkou a tím si určí výsledek, jednak je tam ta chvíle napětí, co že se to vlastně stalo a druhak je spíš naštvaný na sebe :)
Autorská citace #4
18.10.2007 11:21 - Azar
Situace při kritickém neuspěchu je lepší řídit spíš než tabulkou tak intuicí pač často je lepší oživit hru nějakou trochu trapnou situací a v této by navíc ani hráč neměl všdět co se stane - postupné hody jen upřesní hráči jak to bude následovat dál - z vlaštní skušenosti když hráč hodil 3* crit fail za sebou je ta tabulka značně nebezpečná s tím že je tu možnost smrti postavy značná - lepší je když vznikne nějaká komická či trapná situace která tu postavu může ohrozit spíš než když ji crit chyba zabije
Autorská citace #5
18.10.2007 11:32 - Vannax
Azar: Neříkám, že je to neustále použitelný. Já osobně to chci použít pro svoje hráče, kteří jsou zvyklí na určité řešení kritického selhání. Bude to pro ně i pro mě změna, ale určitě nepočítám s tím, že bych to do hraní zařadil na trvalo. Spíše jen jakousi přechodnou obměnu, nastavení pro jedno tažení. Asi tak. Vznik komické nebo trapné situace je taky jen dočasný řešení - taky se z toho může po čase stát obehraná písnička. Takže jsem pro různé možnosti a tohle je jedna z nich.
Autorská citace #6
18.10.2007 11:36 - Jerson
Ptám se proto, že jsem viděl hru, ve které se ve dvou bojích dvěma postavám zlomil meč (z toho v jenm případě vlastním rozhdnutím hráčeú, a v obou případech šlo o nepovedený útok zkušeného šermíře. Taková hra pak má sklony vyznívat dosti komicky.
Autorská citace #7
18.10.2007 11:39 - Rytíř
Spoléhat na intuici a logiku se dá u starý sehraný skupiny, kde jsou nadto přítomni roleplayeři :) Ten kdo má rád pravidla, bude naštvaný na DM, přesně jak psal Vannax.. minimálně proto, že on sám si představil jinej dopad kritickýho neúspěchu, taky hezkej a prima pro příběh, lepší než on.. atd. atd. Ano, pro změnu zase má zkušenost ze hry ;)
Tabulka je blba v tom, ze ji člověk musí hledat :) A samo nepostihuje všechny vtipný situace, co se mohou udít.. ale tak to bych tam prostě dodal oblíbenou kolonku "dle uvážení DM" a je to. Když už to padne, tak to zkousne každej, že se stává jasnou obětí zlovůle vypravěče.. :)
Jinak z boje statistiky úspěšnejch útoků a kritickejch neúspěchů moc nemám.. taky mám pocit, že je to minimální, vždy se prostě projevuje zkušenost, postřeh, síla, atd. Ale z házení šipek na terč mohu posloužit jasnou statistikou :)) černý střed o velikosti palce jsem z X hodů v průměru trefil jednou, zatímco kůlek v plůtku metr před terčem a metr a půl pod ním, jsem ve stejný sadě hodů trefil omylem dvakrát.. A stalo se mi to několikrát! Fakt bych tomu nevěřil :) To už se snad ani nedá svádět na smůlu :D ale zase kdybych byl tak levej, fakt trefim plochu 5x5 cm tak často? Jednou jsem ho trefil 2 šipkama z 9.. a to sem fakt mířil celou dobu na terč :))))
Autorská citace #8
18.10.2007 22:06 - bigbythewise
Jerson: Ano, komicky. Stejne jako treba kdyz ten maly slabounky pulcik zlomi svuj adamantinovy shortsword se slovy "To je ale smula, jak se to jen mohlo stat?".
Rytíř: A kolik si tech sipek zlamal? :)
Autorská citace #9
19.10.2007 07:40 - Rytíř
Bigby: Na počátku jich bylo devět. Dnes.. myslím že jsou tři :D A to je likviduje pouze průlet škvírou mezi prkny, která je cca každých půl metru. Njn, co naděláš :) Kdybych na tu škvíru mířil, v ŽIVOTĚ bych jí netrefil.
Autorská citace #10
19.10.2007 14:41 - Horacio
Taky by mi vadila ta nešikovnost až komičnost, zvlášť u zkušených postav. Já osobně často popisuju kritický neúspěch jako nějaký povedený kousek od protivníka. Tedy neberu to přímo jeden nepovedený sek, ale jako že se v rámci boje něco zvrtne.
Když postava hodí 1 na útok, tak v rámci řeže třeba: protivník zasadil tak silnou ránu do štítu, že ruka postavy na pár kol zdřevění, nebo postava je zasypána mnoha ranami dvou prtivníků a při couvání škobrtne, nebo při přetlačování zasadil protivník nečekaně pěstí do obličeje a postava je chvilku dezorientovaná...prostě podle situace a protivníků.
Na druhou stranu je to při útoku postavy, takže tím obvykle neberu postavě životy, spíš ji dočasně nějak znevýhodním.
Autorská citace #11
19.10.2007 16:45 - Ebon Hand
Mě se tam nelíbí ta poslední možnost bizarní rány a hned smrt. Beru to z pohledu AD&D, kde většinou není možnost někoho usmrtit jednou ranou. Asi by tam spíš mělo maximální zranění zbraně, nebo něco takovýho.
Prostě si neumím představit, že někde bojuji s dýkou, hodím si tu nejkritičtější možnost a to si jako píchnu dýku do oka, nebo do srdce? To by vypadalo, že se spíš pokouším o rituální sebevraždu a nebo se ze zkušeného válečníka stalo v mžiku největší jelito na světe.. :-)
Autorská citace #12
19.10.2007 21:25 - bigbythewise
Coze? Ja myslel, ze ta smrt na kritikalu patri nepriteli. :) Ta tabulka je podle me naprosto zbytecna a tak trochu masochysticka. Postava se proste bud trefi nebo se netrefi a omacku kolem pak uvari DM. Lamani zbrani s tak vysokou pravdepodobnosti je nepochopitelne (leda ze by zbrane ve vasi kampani trpely osteoporozou) a pro me naprosto nezazivne, hlavne ty dodatecne procentualni hody.
Autorská citace #13
19.10.2007 22:19 - Vannax
Horacio: Jo, to je taky dobrý způsob jak se s tím vypořádat. Zamlouvá se mi to a svým způsobem jsem to doteď řešil trochu podobně.
Ebon: I bizarní zranění se můžou objevit a i může dojít i k zabití jednou ranou. Koneckonců 1% pravděpodobnost je tak malá, že mi nepřekáží. Nedojde k ní určitě moc často.
Bigby: Jo, to je na každým, jestli se mu to zamlouvá nebo ne. Je to jen "optional" :) Já na kritický neúspěch hraju, protože při takovýmhle řešení to trochu snižuje epičnost hrdinských postav, nebo jak to mám nazvat. :)
Autorská citace #14
19.10.2007 23:08 - bigbythewise
Vannax: To uz snizuje zakladni system kritickeho uspechu/neuspechu - hod natural 20/natural 1. Me tohle staci (jednoduche a efektivni), pokud tedy nepouzivas vysoke hodnoty DC, AC apod. - treba v Epic hre, pak to naopak muze zpusobovat dosti komicke situace a to nemluvim o tom, pokud k tomu pridas tyhle "optional" tabulky. Urcite jsou lepsi zpusoby jak "omezit epicnost hrdinu" coz je dost silne slovo - urcite na jinou a mnohem obsahlejsi diskuzi a nejen o nejakych hodech na utok. Na druhou stranu, beru to, pokud to mas radsi promakanejsi zrovna timhle zpusobem... Me se zda ze tohle uz je spis "přemakané".
Autorská citace #15
22.10.2007 10:07 - Jerson
Vannaxi, klidně ti spočtu, jaká je pravděpodobnost, že při 100 hodech (nebo jakémkoliv jiném počtu) nenastane jev s pravděpodobností 1% - a klidně si na to i vsadím. I to jedno procento znamená (při tolika hodech v boji a při jednom a více bojích za sezení) téměř jistotu, že se alespoň jedné postgavě něco takového stane v dohledné době.
Autorská citace #16
22.10.2007 11:35 - Vannax
RE Jerson: Pochopitelně, že k tomu někdy dojde, proto tam taky taková možnost je. Tady záleží taky ještě na tom, jak často kdo vede souboje. U mě je to při dobrý vůli zhruba jednou, maximálně dvakrát za hru. Takže pravděpodobnost dost nízká. Když by k takovýmu případu došlo jednou za rok reálnýho hraní, tak proti tomu vůbec nic nemám.
Jasně, jsou i hráči, kteří si souboje užívají častěji a tam pak je pravděpodobnost vyšší. Ale od samýho začátku říkám, že je to na každým, jestli si z toho něco vezme, nebo to smete se stolu. Mě se Woodelfův nápad líbí a s Olikovýma a mýma úpravama ho i zkusím někdy použít ve hře.
Jo a ještě jedna věc - víte, který souboje si hráči nejvíc a nejdýl pamatujou? Ty, ve kterých zemřely jejich postavy podivnou smrtí. Stovky dalších soubojů, i když byly daleko lepší a hráči je vyhráli, tak upadnou v zapomnění. Tak proč si takovouhle věc ve hře nedopřát? :)
Autorská citace #17
16.1.2008 15:03 - Quentin
neblaznete, k jednomu procentu nedojde :)
natural jedna sice padne v jednom z dvaceti hodu, ale kolikrat se to potvrdi? temer nikdy
a ted sanci "temer nikdy" vynasobime 0,01 - mno to bude opravdu casto :D
kazdopadne mi prijde tabulka zbytecna a odjakziva pouzivam popis podobny horaciovemu
Autorská citace #18
29.2.2008 15:59 - Hugo
Quentine, sice pozde, ale lepsi pozde nez nikdy. Zazil jsem situace kdy se v ramci jedne herni session v ramci jednoho souboje podarilo opakovane overit fatal error (1z20) jednomu hraci, pripadne kdy se fatal podaril optvrdit nekolika hracum. (Nejvetsi pocet co si pamatuju byl ctyry overene (!!!)). Ano ze statistickeho hlediska je to nepravdepodobne. Ano, ale je, jenze stoleta voda nemusi prijit jen az zase po sto letech. To je ta zaludnost. Statistika rika neco o pravdepodobnosti vysledku hodu, nikoli o vysledku samotnem. Tam uz se muze stat leccos a tak bych se po osobnich zkusennostech nebal ani potvrzene 1z100. Je to mnohem mene pravdepodobne, ale kdyz Pan Buh dopusti...
Autorská citace #19
1.3.2008 13:35 - unknown
Vzpomínám si na jedu akci, kde jsem prohlásil "Jesli teď hodíš 01 a nic jiného,tak uspješ" ... blbá náhoda, jasně že to dotyčný hráč hodil (: )
Autorská citace #20
3.3.2008 01:33 - Alwaern
Potvrzovat critical miss? Navíc hod a stejně je pak u stolu větší zábava, když hráč trne, jestli si nevypích oko...:)
Tabulka je fajn, ale musel bych ji mít v oku, tedy schopen to nalézt do 2 vteřin....

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09447193145752 secREMOTE_IP: 54.196.27.171