Tipy a triky

SEBastian_Chum
17.9.2007 12:57
- SEBova obecná varování, vodítka a doporučení před hraním World of Darkness -
Autorská citace #1
17.9.2007 12:57 - Alnag
Ač tedy WoD nehraju, jsem rád, že se nám tahle sekce trošku probouzí a doufám, že budou i další díly. Konec konců, teď jak vyšel McWoD k sobě má i d20 a WoD mnohem blíž :-D
Autorská citace #2
17.9.2007 20:33 - SEBastian_Chum
Heh! Rozhodně sem plánuju dát po mohutných úpravách (jsou dost horkou jehlou) umístit i ostatní články v sérii co mám připravenou, plus články o dalších nWoD hrách. Začnu nejspíš Prometheany a Changelingy, protože jsou "aktuální"...
McWoD Ronald je skvělej, všem doporučuju recenzi McWoD přečíst! Mimochodem by se nejspíš dala dát i do WoD sekce ne? (i když je d20, přecijen je zároveň WoD... jestli se tím tedy nezavede nebezpečný precedenc...)
Autorská citace #3
17.9.2007 23:25 - Alnag
No o tom, kam dát McWoD jsem nějakou dobu uvažoval, ale d20 zvítězila i tím, že ta recenze a ostatně i ta hra je zaměřená spíš na tohle publikum. Škoda, že (alespoň zatím) neumíme zrcadlit články do víc sekcí.
Ale co se WoD týče, tak sem s dalšími články... :o)
Autorská citace #4
18.9.2007 07:30 - Rytíř
No ona je fakt otázka, jak moc bude d20WoD zapadat do pojetí světa známého z WoD... Když bych to měl srovnat, jak na mě působí, tak ten novej mi hodně připomíná Líheň od Žambocha, starej WoD tlustý zaprášený fascikly z XVI. století, psané krasopisným, ale skoro nesrozumitelným švabachem.. :D
Autorská citace #5
18.9.2007 17:05 - Dalcor
Na mě dobrý ale dlouhý
Autorská citace #6
18.9.2007 17:17 - SEBastian_Chum
heh, mám v záloze ještě pár delších:-)
dík za pochvalu
Autorská citace #7
18.9.2007 17:56 - Dalcor
Néééééééééééé
Autorská citace #8
18.9.2007 18:00 - Alnag
Jaký néé, zase? Snad jóóó... Jsem rád, že se zdejší sekce WoD konečně krapet pohne. Už jsem si o ni dělal starost.
Autorská citace #9
18.9.2007 18:29 -
to mě Dalcore docela uráží, to tvoje "néééééé" :-)
Autorská citace #10
18.9.2007 21:03 - unknown
Řekl bych, že obsahově i stylově prostě dokonalý článek.
Autorská citace #11
18.9.2007 21:31 - Alnag
Prosím, když už se nepřihlásíte, tak si alespoň vyplňte do kolonky jméno. Seba ještě poznám (a přiřadím mu ty příspěvky), ale jinak je v tom hrozný guláš, když tady za sebou odpovídá několik různých unknownů.
Díky.
Autorská citace #12
1.11.2007 17:43 - SEBastian_Chum
Omlouvám se že to trvá, myslel jsem že prvního budu mít další pokračování, ale práce a škola dohromady (a kočka co musí k veterináři, a kapela, a paintballovej tým, a přítelkyně, a zařizování bytu) mě ničí... Zkusim zamakat.
Autorská citace #13
2.11.2007 08:09 - Dalcor
Ale jóoo, ale ne delší!!!!
Autorská citace #14
2.11.2007 10:18 - Dalcor
Pouštím se do čtení. Hned první odstavec mě ale odrazuje - je to článek, nebo PR White-Wolfu? ;-)
SEB píše:
V celém Storytelling systému je v poměru k jiným komerčním hrám velmi málo hodů. Použití kostek je vymezeno výrazně vypjatým situacím, a má k němu docházet jen pokud samo nebezpečí neúspěchu v závislosti na kostkách dodá hře co do atmosféry a napětí. Důraz na roleplaying je tedy zřejmý – charakteristiky postav by měly být hlavně vodítky pro příběh, ne jeho mantinely.
Tento odstavec je trochu tendenční. Nemůžu si pomoci ale všechny hry co znám nabádají hráče aby házeli jen ve vypjatých situacích. K tomu funguje celá řada mechanik eliminující nutnost hodu.
Naopak si IMHO dovolím tvrdit že systém oveřování je podobný, stejný a tedy stejně častý jakékoliv jiné RPG hře.
Základní rozdíl oproti nejvýznamějšímu komerčnímu konkurentu je ten že STS klade důraz v odpovídající Vypravěčské sekci na to aby se neházelo a budovala se atmsoféra. Konkurent, který v pdostatě nemá sekci pro Vypravěče v takové podobě na jakou jsem z jiných her zvyklý nabízí řešení spíše mechanické, ale ve stejném duchu - neházejte dž nemusíte, unášejte se příběhem.
Alnau určitě mi odpovíš- jak se pracuje s ověřováním v Call of Ctulhu. Tedy d20 hororu?
Celkově je to ale výborný článek, to nepochybně. Sice z něho na 1000 honů sálá autorovo nekritické nadšení, tudíž by se dobře hodil i jako PR pro distributora hry, ale dává všem jasný obraz o tom co WOD je a co není. V kombinaci s jiným zdejším článkem o WODu z pera, resp. klávesncie Jirona si člověk udělá jasný pohled na věc. Teším se na další pokračování. Od obou.
Autorská citace #15
2.11.2007 10:51 - Alnag
CoC d20 se hází adekvátně jiným d20 systémům - v boji, na dovednosti a tak podobně - plus je tady proměnlivá ztráta zdravého rozumu (takže se často hází na to kolik ztratíš sanity, podobně jak bys házel na životy). Ale nějak jsem nepochopil k čemu otázka směřuje.
Autorská citace #16
2.11.2007 14:29 - sirien
K tomu jestli se v CoC d20 hází na jakýkoliv test, nebo zda hra vede k tomu, aby se házelo jen minimálně, ve vypjatých situacích. Řekl bych
Autorská citace #17
2.11.2007 16:15 - Alnag
Já myslel, že se vždycky testuje jen ve vypjatých situacích a vcelku nesejde na tom o jakou hru jde, ale tak jestli si někde házíte jen tak ze sportu, tak prosím...
Autorská citace #18
2.11.2007 17:33 - sirien
Já ne, ale znám lidi kteří házejí i na věci, na které to není třeba, protože pokud by kostky oznámily selhání, tak by to hru nijak neobohatilo... nakonec, kdyby to tak nebylo, tak jsi neměl důvod napsat svůj článek "Nechte je vyhrát" (knihovna pro Vypravěče, tuším že...)
Autorská citace #19
2.11.2007 17:36 - Alnag
No dobře... ale takoví lidé budou testovat hlava nehlava zase v jakémkoliv systému, nebo ne?
Autorská citace #20
2.11.2007 18:43 - sirien
Nejspíš... nevim, já mezi ně nepatřim! :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070015907287598 secREMOTE_IP: 3.238.79.169