Tipy a triky

Alnag
31.7.2007 12:51
(10 způsobů jak mohou hráči řídit příběh)

Napsal: Robin D. Laws, 2000
Autorská citace #1
31.7.2007 12:51 - LZJ
Tak tohle musím nechat přečíst spoluhráčům.
Autorská citace #2
31.7.2007 13:13 - Rytíř
Jojo, dobrý je to... nečekaně dlouhý :)
Autorská citace #3
31.7.2007 13:45 - wraiths
tyy dost dobry. :-) a hlavne poucny. uz vim jak na pozadi postavy.
Autorská citace #4
31.7.2007 15:56 - infcorp
Výborný článek; můžu jen potvrdit, že by se mi hodně hodilo do krámu, kdyby každý z mých hráčů přišel s něčím podobným. Bohužel, snad až na jedinou vyjímku byly na začátku postavy mých hráčů takové nic neříkající, bez duše (a bez motivace a tak vůbec) - což mě časem donutilo k tomu abych části z nich vytvořil podobné zápletky tak trochu uměle, až během tažení.
Autorská citace #5
1.8.2007 10:18 - Argonantus
Když se hraje déle, postavám vzniká reálně odehraná historie. Což je výborná věc; lze tam najít často zajímavou inspiraci pro další pokračování.
Autorská citace #6
1.8.2007 12:13 - Rytíř
jj, u dlouhodobého hraní už s motivací přestává být problém. Postavy prostě žijou a tím se vytváří podhoubí pro kdeco. Základ opravdu je, aby se hráči nebáli nějak vyjádřit, co chtějí.. a aby jim DM naslouchal.
Mě se tady líbilo, jak dokáže Laws i vlastně obyčejnou touhu po bohatství a magickejch předmětech (která bývá jindy tak často a snadno terčem posměchu) podat jako něco zajímavého a z hlediska hry správného.. :)
Autorská citace #7
1.8.2007 15:04 - infcorp
Souhlasím, po delší době podobné problémy přirozeně zanikly z dostatku podkladů z předchozích her. Problém, který jsem naznačoval tu byl spíše prvních několik sezení.
Autorská citace #8
1.8.2007 15:38 - wraiths
Rytíř: a to ja se zas nebojim vyjadrit co chci. jen ten budouci DM nejak nenaslouchal ;-).
Autorská citace #9
1.8.2007 21:31 - Rytíř
Nenaslouchal? Pravda, měl jsem pocit, že mě šálí sluch a zrak, když jsem viděl ten "motivační a krásně roleplayingovej" požadavek na vlastnění meče z hvězdného železa, vykovaného samotným černým elfem, snad nejlepším kovářem v Prvním věku Ardy..! :))) Ještě ke všemu to mělo patřit nějakýmu umolousanýmu umbarskymu pirátovi :)
To, aby se hráč nebál vyjádřit co chce, směřovalo na nesmělé nováčky, drahý pane kolego :)
Autorská citace #10
2.8.2007 10:42 - wraiths
Rytíř: ze hanba nepojme :-). ja ti umolousanymu piratovi!!! byl to umbarskej lord,mocny vezir,sedej dunadan,slunce jihu, pan zivota a smrti,jediny z jedinych, sjednotitel-vykvet Haradu. ;-) no, ale slevil jsem vsak jsi videl a vsak jsme te jen zlobil.jinak nad ty dva mece na Arde neni. a ne "snad nejlepsi", ale opravdu nejlepsi kovář. jinak pro novacky je to naprosto super.
Autorská citace #11
2.8.2007 10:53 - Alnag
Rytíř: Víš... jak to tak čtu... já bych mu ten meč dal. Fakt bych mu ho dal. A zcela ve stylu LotR by to byl dárek, na který se nezapomíná... mocné dary v Pánovi prstenů nikdy nejsou jen tak a tím teď nemyslím jen jeden prsten. Vzpomeňte si, jakou roli sehrála mitrilová košile, vzpomeňte si na roli, jakou měli dary Galadriel...
Mocné dary sebou nesou i mocné nebezpečí. Takže já bych Wraithsovi ten meč dal. Ale možná by to byl dar, který by nebyl jenom "snad nejlepší", ale taky pořádně příběhově nosný...
Autorská citace #12
2.8.2007 11:24 - Alek
Nu, teď jednu poznámečku z vlastní zkušenosti (Alnag to vlastně už nastínil) - Rytíř mocné dary dává...ale jen v případě, že dotyčnému ve skutečnosti nepatří. Takže je ten dotyčný musí po starstiplné cestě vrátit majiteli (kór dúnadanům v podstzatě nic jiného nezbývá), na jejímž konci ho mnohdy čeká smrt (např. v podobě Karet osudu). ;) No a pak je druhý extrém, kdy ten předmět sice dostanete, patří vám, ale záhy vám ho nepřítel ukradne. Tož si vyberte, jestli o ten předmět tak stojíte. Já už jsem vyléčenej. ;)
Autorská citace #13
2.8.2007 11:45 - wraiths
Alek: ja jsem o to stal i sam jsme mu napsal "x" latek(motivu) jak by to mohlo byt(jak zasadit postavu do hry a ten mec jsme vzal jako zaklad), nikdy jsem nenutil, tak to musi byt. mec jsme jen popsal a od koho bych ho chtel :-)). Mesice dopredu vedel,co myslim( a nebo jako znalec LoTRa,mohl vcas snazeni zarazit). a ja rikam ze bych o to stal i presto,vse jak jsi Aleku popsal, dokonce to byla i jeden z mych vlastnich napadu ze by mol byt mec ukraden a ze to je silena putupa a proto se nemohu vratit. no jo ale ja myslim spise ze tou svou postavou bych zastnil pana Aragorna ;-). jinak ted uz neciii mec.....budu hrat trpaslika a pak se pujdu kouknout do sini "Pod huru"...zdali tam neni nejaka zbran.... sekerka...treba jako zapomenuta :-)) ( pro rytire, to je jen legrace! ne ze se rozlobis ;-) )
Autorská citace #14
2.8.2007 12:38 - Argonantus
Připomíná mi to jednoho dávného spolužáka, který psal ve škole dopis pánovi, který měl před oknem zaparkovaného Mercedesa, zda by mu ho nedal. Nic tím nemohu ztratit, tvrdil spolužák; co kdyby...
Jako DM bych to bral jako výzvu, JAK to zařídit, aby ten zoufalec meč dostal, a jak by k tomu mohlo dojít. Případně, jak by o něj zase mohl přijít.
Autorská citace #15
2.8.2007 12:53 - wraiths
Argonantus: hmm tak diky za ohodnoceni, "zoufalec". :-/ a jinak on uz ma rytir ted vykoumano( ci uz zacina premyslet), co a jak.s tim popichovanim od vas,to pekne dekuji. no alespon to bude mit "stavu" :-)) a co ten spoluzak,dostal mercedes...
Autorská citace #16
2.8.2007 13:08 - Rytíř
Koukám je tu veselo! :) a úspěšně sme zaspamovali zaháčkování.. chjo. pardon :)
Alek: teda, to byla ale hnusná podpásovka. To si vypiješ. Přestože to samozřejmě vůbec není pravda, co tu rozšiřuješ :)
Já se nebojím dát mocné předměty, dokonce třeba i slabým postavám - dodají jim na významu a hlavně mocný předmět postavu krásně charakterizuje a ozvláštní, narozdíl od předmětu "přiměřeného" její úrovni, který ji jen doplní.
Je pravda, že Ardu beru jako svět, kde se povaluje spousta krásných a mocných věcí. Protože má ovšem každá svou historii, jen zřídka se stane, že by nalezený předmět nikomu nepatřil, nikdo po něm netoužil, nikdo na něj nevznášel nárok... Z toho asi pramení ta lehká frustrace ctěného Aleka :))
Nicméně postavě hráče bych do vínku nikdy nedal žádný opravdu výjimečně mocný předmět - např. žádný z prstenů Moci, zbraně králů a největších hrdinů z Prvního věku apod. Pokud se na takovéhle hračky cítí, ať si jí hrdina najde a vybojuje sám... a pak bude následovat to, co nastínil Alnag :) Meč srovnatelný s Mormegilem je prostě věc, která si zaslouží mnohem víc snahy než napsat do deníku: mám meč +10.
Autorská citace #17
2.8.2007 13:30 - Alek
hehe, se nám nějak čílí Rytířisko ;) Ale abych to uved na pravou míru, měl jsem samozřejmě na mysli ty skutečně MOCNÉ dary. Ty, o kterých mluvil wraiths. Chtěl jsem mu jen osvětlit, co by pravděpodobně nastalo. Pokud mluvíme o těch "ostatních" předmětech, to je jiná, tam neškudlí a u těch by se tvůj příběh, wraithe, jistě ujal. ;)
Uff, tak jsem si to snad malinko vyžehlil a do příštího hraní se na to zapomene. Frustrovaný Alek ;)
Autorská citace #18
2.8.2007 14:39 - wraiths
ja teda jeste malinko pridam spamu. Ale ja nerekl ze chci mormegil. ja napsal ze mi staci "zmetek" od tohohle kovare. a tim ze udelal takovy mece tak jsme chtel naznacit, ze by mohl byt i kdyz to neni dokonala zbran(dle neho), je nadprumerna. pro me s dobrou historii( temny mec, temna postava).jako temny dunadan, bych snad mohl mit na takovou vec narok,navic kdyz jsem kvuli tomu si bral feat (ktery umoznuje na DMa mit pozadavek).
Alek: jinak wraiths o zadnem mocnem daru nikdy nic nerekl. ja to bral jako normalni rodovej mec a nikdy jsme nerekl, ze ho musim mit na 1lev u sebe. :-)) a navic se jeste nevyjadril DM na jakem levelu hodla hrati... a to jsme si vsiml ze neskudli, kdyz muze mit nekdo mec,mocneho hrdiny a kopi mocneho hrdiny a stit mocneho hrdiny. :-))
Rytíř: a ja myslim ze jsem, projevil dost snahy o ten mec. jmeno kovare, pribeh mece,pribeh toho jak se mec dostal do rodu,pribeh rodu. ale uz toho nechme. predtim mne to malinko "zlobilo", ale ted se tomu jen smeju.jsou to "zabomysi valky" a jak se rika(nebo ja to ted rikam) netahej tygra,DMa a Rytire za vousy. :-))
Alek: snad si to take nejak vyzehlim u Rytire...
Autorská citace #19
3.8.2007 09:55 - Argonantus
Wraiths:
Aha, já nějak nepochopil, že jde přímo o Eöla. No, pak je označení "zoufalec" zcela namístě a podobnost se spolužákem taktéž. Věz, že Eöl tutově nevyrábí zmetky; i ten nejblbější jeho meč je furt skvělý; asi jako to nejblbější Ferari je furt skvělé. Kdyby to skvělé být nemělo, takový výrobce to radši zničí; rozhodně to nedá z ruky.
Nicméně pokud se takový zoufalec rozhodne podniknout strašlivou akci k získání onoho meče (zmlátit dva balrogy, najít dva modré čaroděje, odhalit tajemství dalších kontinetů Ardy, potopit se na dno jezera Rhun a další drobnosti), získá si můj respekt, a jako PJ mu předhodím i pár mocných nápovědných postav. Šílené úkoly jsou od toho, aby se realizovaly.
Je namístě si položit otázku, co přesně se stalo se zbytkem Eölových mečů v okamžiku zániku jeho dílny; a kudy se ubíraly osudy těchto zbraní další tisíciletí. Banální odpověď, že se "ztratily", je nevyhovující.
Jinak to nepovažuji tak úplně za OT, ale přesnou ukázku postupu, shora označeného jako "zaháčkování". Dá se z toho vyrobit zajímavý příběh.
Autorská citace #20
3.8.2007 10:13 - Rytíř
Argo: Naprostý souhlas. Ve všem. Včetně zoufalých akcí na získání podobných předmětů.. :) Ale to se musí udít ve hře a ne v rámci povídání o historii postavy. To je celé. ;) Myslím, že Wraiths už to pochopil taky.. asi jsem udělal chybu, že jsem vypadal ze začátku příliš vstřícně a měkce ;)
Stejně je otázka, kdy se k vlastnímu hraní dostanem :(
Jinak já už párkrát zkoušel přemýšlet nad mocí Mormegilu, apod. mečů. Nějak to ale nikdy nebylo ono... nicméně, to už opravdu patří jinam :)
Autorská citace #21
3.8.2007 11:24 - wraiths
Argonantus: ok beru teda toho "zoufalce". koukam ze jsme teda rozjel divokou diskusy. nechci nejak obvinovat rytire, ale nedal mi zadny rozumny duvod proc ten mec nemit. nevim jestli to ma jestre schovany ale bylo spousty myslim ze asi 4 verse jak to bude s tim mecem( zacinalo s tim,nevim co je to vubec za mec, druha je ukraden, dalsi ze je poskozen a ze aby se projevila jeho sila je potreba do nej neco dodat, dlasi ze je ukraden a ja vim ze ho musim dostat..jinak se nemohu vratit domu). rytir nereagoval "treba pockej ja se kouknu a nejak to vymyslim...myslim ze by mi tim zavrel hubu". ja si dal takovou praci nasel presne to co jsem zamyslel( oba Eulovy mece) pro mne "zouvalce-zazrance do hry" se zdaly moc prebustrovany ale proc bych je nemohl mit. jeden se zlomil pod telem sveho nositele a druhy byl ztracen pri padu vlastnika z hradeb. takze kde jsou... ale pomlcme o nich. ja jsem napsal, ze by to mohl byt nejaky zmetek( myslim ze ferrari,je slabe slovo..prirovnal bych asi k Lotusu :-)) ). je jasny ze jsme si pak z nej delal legraci a i jsme mu to rekl, ze Eol delal jedine z GALVORNU a ze ten reze kov jak maslo a ze jsem zvedavej pokud budu mit mec jak to zaonaci. je samozrejme,ze z cisteho galvornu jsou jen ony dva zmineme mece(Alnglachel,Angrist), ale urcite nevyrobil jen tyto dva mece. urcite byly jine a ja( mozna si to jen tak pral) ze by byly vzdy temne jak srdce elfa. vse bylo vymyslene... pozadi mece, zapletka, stacilo jen rytirem dodelat aby to zapadlo do pribehu. vybral sjem si i netradicni postavu( umarskyho pirata) myslil jsme ze ho utvorim neco opak Aragorna(kteryho jak rytir vi strasne nesnasim) takze zadnej "smudla" ale mozna budouci pan jednotneho haradu. a myslil jsme ze jako temny numenorejec by mel miti odpovidaji zbran( nemusil jsme ji mit hned od 1 lev). jinak rytir se nikdy nevyjadril od kolikateho lev hodla hrati...1,3,5. ale jejich postavy jsou tusim na 15, ci 18lev. to i kdybych hral tak myslim uz takovou vec by mohl mit. tot jen vysvetleni. priznavam ze kdyz se do neceho zazeru tak sjme desne puntickarskej. jinak myslim ze uz je to vyreseny. proste udelam si umbarskyho pirata, posledniho z poslednich a dali Valar( Rytir :-))treba se vypracuje.
Autorská citace #22
3.8.2007 11:27 - wraiths
jinak Durinova sekera se taky nekde vali pod horou, mozna ze lezi tam co spi Balrog :-)). ja osobne bych se treba pro ni vypravil....samozrejme na nalezitem levelu :-))
Autorská citace #23
3.8.2007 12:09 - Alek
wraiths píše:
nechci nejak obvinovat rytire, ale nedal mi zadny rozumny duvod proc ten mec nemit.
Nu a co třeba ten, že DM zodpovídá za nějaké vyvážení hry, družiny, postav? A pak mu tam přijde takovejhle maník s mečem od legendárního kováře, potažmo princátko a dědic Haradu. Tím si DM zadělává jen na potíže. Takováhle postava je sice krásná, ale viděl bych to spíš na povídku či román, než na klasický hraní v grupě. Alespoň mně by taková postava asi nebavila. ;) Jiná věc je, pokud to je součástí hry a uděje se to vše v rámci tažení...
Autorská citace #24
3.8.2007 13:24 - wraiths
Alek: ok, tohle rozumny duvod je, ze se to nelibi hracum. dobremu DMu(coz rytir je) myslim tohle nic nenarusi, navic dopomuze k zapletcce. jinak to vse co jsme napsal se odvijelo od levelu. ja napsal jen pozadi a nit jak se psotava bude vyvijet, ne ze bude sjednotitel Haradu ci vladce... byl extrem. vim ze je to na roman,ale mne se takovehle heroicke postavy libi a vsechny maji pozadi minimalne na jeden list( coz rytir uz vi). A potom,alespon doposud se mi to tak stavalo ze byl DM rad za trochu te omacky navic a chtel bych hrat tak a tak,ma postava ma ty a ty ambice a charakter bych chtel hrat tak a ta( bude poseroutka,ale pokud pujde s babou tak se bude pred ni vytahovat atd.). zde bylo puvodne neco,co jsem mozna tak uplne nemyslel, omlouvam se tem co to zde videli a jsou zmateni. sorry
Autorská citace #25
3.8.2007 13:24 - Argonantus
No, už chápu; něco jiného je k meči se dobrat, a něco jiného je s ním začít. Kdybych nechal někoho s tímhle začít, dopadlo by to asi, jak píše Alek - zřejmě by toho brzy litoval.
Jinak ten kov mi připadá poněkud meteorický, což vyvolává další zajímavé otázky (kam a proč ten meteor dopadl a kolik v něm bylo toho materiálu).
Autorská citace #26
3.8.2007 13:47 - Alek
Naopak, omáčku má kór Rytíř rád. Pokud začínáme na vyšší úrovni, tak si s tím většinou vyhrajem. Pokud začínáme na nižší, necháme to na hře, v té se to terpve formuje. Ono je to tak mnohem lepší, vím to z vlastní zkušenosti. Člověk si vymyslí nějakou postavu (klidně i na 15. úrovni), její charakter, povahu...ale postupem hry zjistí, že jedná trochu jinak a celou představu poupravuje, páč to, co si vysnil vlastně nehraje. ;)
No a samozřejmě, vše je na dohodě s DMem. Chci bejt z vyšší vrstvy - ok, můžeš bejt tohle...chci mít dobrej meč, měl by umět tohle, není to moc? - není, trochu to omezíme v jinym směru a máš ho. Asi takhle jsme zvyklý tvořit postavy (baví nás to, nechceme bejt silnější než ostatní v grupě, chceme bejt jen trochu jiní), tak nemůžeš čekat, že ti hned upadne na krásnej příběh. ;)
Autorská citace #27
3.8.2007 14:18 - wraiths
Argonantus: no jenze u Rytire se hraje na 15lev a vice. to uz prece jen postava ma nejake renome a pak uz par veci ma.
Argonantus:presne tak na kolik mecu mel materialu Eol. to uz se nikdy nedovime,asi tak jako co skryval opravdu jezek v kleci. vememe-li v potaz ze takovy exceletni kovar z vahy,objemu a vizualne pozna na prvni pohled. hrouda, dva mece. tak prece jen si zkousi nejdrive jak to vyrobit. takze rekneme ze jeden dva zkusebni kousky udela. no a nebo muze opravdu na prvni pokus takovou vec zvladnout( prece jen to byl opravdu machr). to uz se nedovime, leda by jsme vyvolali mistra Tolkiena. a nebo mozna ze to nekde psano v poznamkach bude, ci to opravdu nekde psano je na kolik mecu bylo toho kovu. a nebo taky to mohla byt slitina, meteoricky zelezo plus neco. v "sil." se pise ze to byl velmi tajnustkarsky kovar. mohl si vzit vyrobu toho kovu sebou do hrobu.

Alek: ale ja to chapu. jen mozna jak pise rytir, byl mekky a neutnul to v cas.a ja hlava dubova vymejslel a vymejslel. a ja se toho drzel pak jak "ves v kozise". tyy to bych mel mozna znat....se doma radej prohlidnu :-)) jinak me je jedno kdo jakou ma postavu. silnejsi, slabsi. ja si vymyslim charkter a ten se snazim hrat.nikdy nepremejslim nad tim, jestli ten ma o 8 zl vic a ten ma +2mec a ostatni jen +1.zalezi na tom jak se to hodo DMovi do kramu. dobry DM, myslim casem vse vykompenzuje. bud postavu,malinko zeslabi a nebo ostatni posili. ja chtel jen napomoci, mozna ze to bylo az moc heroicky,ale proc to nezkusit. nechytit se neceho a to nerozvinout.co kdo vi kde skoncil angrist.... co kdyz ho nasel nejaky zly mag a od nej neziskal nejaky umbaran za silenou sumu,protoze v nem poznal mec jenz patril tomu a tomu( znal nakresy,popis, rozdeleni run) vim, nemusi to tak byt,ale muze. jen malinko zkousim ohnout pribeh tak jak by se mi to libilo. ;-) jinak to posledni je extrem!!! ne, ze mne zas narkne Rytir ,ze to chci...ale nebylo by to spatny...
Autorská citace #28
3.8.2007 14:29 - Alek
super, už si začínáme rozumět ;) jen jedno děláme asi trochu jinak, než jsi zvyklej - máme (jak hráči tak DM) ve zvyku nastavit podobný startovní podmínky pro všechny a pak to necháme jet. Samo, DM má tendenci udržet to tak, aby někdo neujel příliš (+- 2 úrovně), ale pokud někdo dostane silnej předmět, tak je jasný, že tohle se vyvážit nedá a nikdo si ani nestěžuje a nezávidí.
Autorská citace #29
3.8.2007 16:58 - vitus
Alnag: Nenavážu na níže probíhající diskusi, ale spíše jen poznamenám, že k podobnému pojetí rozehrání hry postavy v nějaké delší kampani vede dobře udělaný Charakterník, ale protože mi to nestačilo, tak jsem na svoje hráče ještě ušil Postavník (jenž byl převzat třeba i RomiKovci) a to vše je zcela v souladu s hlavní filosofií tvého článku (pakliže jsem tam tu filosfii postřehl správně) - tedy že postava potřebuje nějakou silnou motivaci, aby se vlastně stala dobrodruhem...
Autorská citace #30
3.8.2007 17:05 - Alnag
Vitus: Tak důležité je, že tam nějaká motivace je... jestli se tam dostane čtením článků nebo skrze Postavník, na tom asi až tak nesejde. Každá metoda je chvályhodná :-)
Autorská citace #31
3.8.2007 17:14 - vitus
Alnag: Motivace se ukázala jako jeden z největších problémů klasického hack´n´slash dračáku, který jsme občas hrávali v polovině 90. let - ehm, chudák PJ nás (tedy postavy) občas nedostal z hospody.
Jenže ono to bylo o RP - v hack´n´slash a vůbec v celé "kostkové" (tedy nikole Role-Play, ale Roll-Play) éře RPG (nezávisle na systému a settingu) se nakonec k hraní rolí člověk dostal jen buď na začátku (když se nás Vypravěč snažil dostat z hospody či z jiného teplého bydla do nebezpečných dobrodružných končin) nebo na konci (když se začal dělit poklad a postavy se mohli projevit jako charaktery - sice trošku černobílé a ploché, ale pořád lepší, než nic).
Autorská citace #32
3.8.2007 17:18 - Alnag
Prostě, stručně a jasně... postava by měla slyšet "volání dobrodružství". To je základ, zejména ale nejen pro klasické DnDčkovské (či Dračákovské) hry.
Autorská citace #33
3.8.2007 17:28 - vitus
No, to je právě to, že "volání dobrodružství" je sice dobré, když postava vyleze z chalupy do lesa, ale musí se něco stát (co si sebou ponese další léta, a co nevyslepičí každému, s kým posedí u táborového ohně), co ji žene dál, i když by tím nejraději bacila a zase do chalupy zalezla -> a to je těch 10 možných "spodních proudů motivace", které máš v článku. (Ono toho je mnohem více, ale těchhle 10 je typických a srozumitelně použitelných.)
/Ale je fakt, že někomu stačí jen to "volání dobrodružství" - komplexně uvažujícím Vypravěčům navrhuji to navázat i na intelekt postavy, čím totiž bude postava vyzrálejší, tím spíš v sobě to "volání dobrodružství" potlačí, protože se jí nebudou zamlouvat rizika a tím spíš by měla mít ještě nějakou další motivaci, proč do toho jít. A to se nezmiňuji o tom, že skrytý motivační proud postavy je to pravé ořechové pro podněcování motivace hráče - "jak to asi dopadne ?"/
Autorská citace #34
3.8.2007 18:12 - Alnag
Podle mně právě ty "spodní proudy motivace" jsou jádrem každého správného "volání dobrodružství". Postava nejde přece do lesa na dřevo. :-)
Autorská citace #35
6.8.2007 11:20 - Argonantus
Já se obávám, že když postava neslyší "volání dobrodružství", je to celé dost v pytli, protože bude přistupovat velmi pasivně úplně k čemukoli. Z hospody ho dostanete po delší tahanici, a pak se bude pasivně plouhat vzadu. V zásadě ho nebaví boje, intriky, vztahy, prachy, tajemství ani budování. Je to někdo, kdo de facto hrát nechce vůbec, ale z nějakých důvodů to neřekne. Párkrát se mi to stalo, a je to děsivý zážitek.
Autorská citace #36
6.8.2007 11:50 - Alnag
Argo: Právě... taky se mi to párkrát stalo... tak si říkám, třeba když se to naservíruje takhle i s návodem, že by to mohlo zabrat. Nevím, jestli je to někdo, kdo de facto hrát nechce. Někdy mi přijde, že je to spíš někdo, kdo velice věrně hraje charakterový typ, který je pro hru naprosto nevhodný (tj. pasivní, neslyšící volání dobrodružství) aniž by si to uvědomil.
Autorská citace #37
18.8.2007 22:06 - Jerson
Tak jsem si říkal, jak napíšu o tom, že motivace se dá krásně dodat za pochodu, tedy že jí hráč dodá za pochodu, a dnešní hra ukázala, že ta motivace asi nebyla tak silná :-( No nic, uvidím příště. Nicméně jsem velmi rád, když si hráči vymyslí vlastní cesty, kam se chtějí ubírat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081079959869385 secREMOTE_IP: 3.82.3.33