Tipy a triky

Alnag
31.7.2007 12:51
(10 způsobů jak mohou hráči řídit příběh)

Napsal: Robin D. Laws, 2000
Autorská citace #1
31.7.2007 12:51 - LZJ
Tak tohle musím nechat přečíst spoluhráčům.
Autorská citace #2
31.7.2007 13:13 - Rytíř
Jojo, dobrý je to... nečekaně dlouhý :)
Autorská citace #3
31.7.2007 13:45 - wraiths
tyy dost dobry. :-) a hlavne poucny. uz vim jak na pozadi postavy.
Autorská citace #4
31.7.2007 15:56 - infcorp
Výborný článek; můžu jen potvrdit, že by se mi hodně hodilo do krámu, kdyby každý z mých hráčů přišel s něčím podobným. Bohužel, snad až na jedinou vyjímku byly na začátku postavy mých hráčů takové nic neříkající, bez duše (a bez motivace a tak vůbec) - což mě časem donutilo k tomu abych části z nich vytvořil podobné zápletky tak trochu uměle, až během tažení.
Autorská citace #5
1.8.2007 10:18 - Argonantus
Když se hraje déle, postavám vzniká reálně odehraná historie. Což je výborná věc; lze tam najít často zajímavou inspiraci pro další pokračování.
Autorská citace #6
1.8.2007 12:13 - Rytíř
jj, u dlouhodobého hraní už s motivací přestává být problém. Postavy prostě žijou a tím se vytváří podhoubí pro kdeco. Základ opravdu je, aby se hráči nebáli nějak vyjádřit, co chtějí.. a aby jim DM naslouchal.
Mě se tady líbilo, jak dokáže Laws i vlastně obyčejnou touhu po bohatství a magickejch předmětech (která bývá jindy tak často a snadno terčem posměchu) podat jako něco zajímavého a z hlediska hry správného.. :)
Autorská citace #7
1.8.2007 15:04 - infcorp
Souhlasím, po delší době podobné problémy přirozeně zanikly z dostatku podkladů z předchozích her. Problém, který jsem naznačoval tu byl spíše prvních několik sezení.
Autorská citace #8
1.8.2007 15:38 - wraiths
Rytíř: a to ja se zas nebojim vyjadrit co chci. jen ten budouci DM nejak nenaslouchal ;-).
Autorská citace #9
1.8.2007 21:31 - Rytíř
Nenaslouchal? Pravda, měl jsem pocit, že mě šálí sluch a zrak, když jsem viděl ten "motivační a krásně roleplayingovej" požadavek na vlastnění meče z hvězdného železa, vykovaného samotným černým elfem, snad nejlepším kovářem v Prvním věku Ardy..! :))) Ještě ke všemu to mělo patřit nějakýmu umolousanýmu umbarskymu pirátovi :)
To, aby se hráč nebál vyjádřit co chce, směřovalo na nesmělé nováčky, drahý pane kolego :)
Autorská citace #10
2.8.2007 10:42 - wraiths
Rytíř: ze hanba nepojme :-). ja ti umolousanymu piratovi!!! byl to umbarskej lord,mocny vezir,sedej dunadan,slunce jihu, pan zivota a smrti,jediny z jedinych, sjednotitel-vykvet Haradu. ;-) no, ale slevil jsem vsak jsi videl a vsak jsme te jen zlobil.jinak nad ty dva mece na Arde neni. a ne "snad nejlepsi", ale opravdu nejlepsi kovář. jinak pro novacky je to naprosto super.
Autorská citace #11
2.8.2007 10:53 - Alnag
Rytíř: Víš... jak to tak čtu... já bych mu ten meč dal. Fakt bych mu ho dal. A zcela ve stylu LotR by to byl dárek, na který se nezapomíná... mocné dary v Pánovi prstenů nikdy nejsou jen tak a tím teď nemyslím jen jeden prsten. Vzpomeňte si, jakou roli sehrála mitrilová košile, vzpomeňte si na roli, jakou měli dary Galadriel...
Mocné dary sebou nesou i mocné nebezpečí. Takže já bych Wraithsovi ten meč dal. Ale možná by to byl dar, který by nebyl jenom "snad nejlepší", ale taky pořádně příběhově nosný...
Autorská citace #12
2.8.2007 11:24 - Alek
Nu, teď jednu poznámečku z vlastní zkušenosti (Alnag to vlastně už nastínil) - Rytíř mocné dary dává...ale jen v případě, že dotyčnému ve skutečnosti nepatří. Takže je ten dotyčný musí po starstiplné cestě vrátit majiteli (kór dúnadanům v podstzatě nic jiného nezbývá), na jejímž konci ho mnohdy čeká smrt (např. v podobě Karet osudu). ;) No a pak je druhý extrém, kdy ten předmět sice dostanete, patří vám, ale záhy vám ho nepřítel ukradne. Tož si vyberte, jestli o ten předmět tak stojíte. Já už jsem vyléčenej. ;)
Autorská citace #13
2.8.2007 11:45 - wraiths
Alek: ja jsem o to stal i sam jsme mu napsal "x" latek(motivu) jak by to mohlo byt(jak zasadit postavu do hry a ten mec jsme vzal jako zaklad), nikdy jsem nenutil, tak to musi byt. mec jsme jen popsal a od koho bych ho chtel :-)). Mesice dopredu vedel,co myslim( a nebo jako znalec LoTRa,mohl vcas snazeni zarazit). a ja rikam ze bych o to stal i presto,vse jak jsi Aleku popsal, dokonce to byla i jeden z mych vlastnich napadu ze by mol byt mec ukraden a ze to je silena putupa a proto se nemohu vratit. no jo ale ja myslim spise ze tou svou postavou bych zastnil pana Aragorna ;-). jinak ted uz neciii mec.....budu hrat trpaslika a pak se pujdu kouknout do sini "Pod huru"...zdali tam neni nejaka zbran.... sekerka...treba jako zapomenuta :-)) ( pro rytire, to je jen legrace! ne ze se rozlobis ;-) )
Autorská citace #14
2.8.2007 12:38 - Argonantus
Připomíná mi to jednoho dávného spolužáka, který psal ve škole dopis pánovi, který měl před oknem zaparkovaného Mercedesa, zda by mu ho nedal. Nic tím nemohu ztratit, tvrdil spolužák; co kdyby...
Jako DM bych to bral jako výzvu, JAK to zařídit, aby ten zoufalec meč dostal, a jak by k tomu mohlo dojít. Případně, jak by o něj zase mohl přijít.
Autorská citace #15
2.8.2007 12:53 - wraiths
Argonantus: hmm tak diky za ohodnoceni, "zoufalec". :-/ a jinak on uz ma rytir ted vykoumano( ci uz zacina premyslet), co a jak.s tim popichovanim od vas,to pekne dekuji. no alespon to bude mit "stavu" :-)) a co ten spoluzak,dostal mercedes...
Autorská citace #16
2.8.2007 13:08 - Rytíř
Koukám je tu veselo! :) a úspěšně sme zaspamovali zaháčkování.. chjo. pardon :)
Alek: teda, to byla ale hnusná podpásovka. To si vypiješ. Přestože to samozřejmě vůbec není pravda, co tu rozšiřuješ :)
Já se nebojím dát mocné předměty, dokonce třeba i slabým postavám - dodají jim na významu a hlavně mocný předmět postavu krásně charakterizuje a ozvláštní, narozdíl od předmětu "přiměřeného" její úrovni, který ji jen doplní.
Je pravda, že Ardu beru jako svět, kde se povaluje spousta krásných a mocných věcí. Protože má ovšem každá svou historii, jen zřídka se stane, že by nalezený předmět nikomu nepatřil, nikdo po něm netoužil, nikdo na něj nevznášel nárok... Z toho asi pramení ta lehká frustrace ctěného Aleka :))
Nicméně postavě hráče bych do vínku nikdy nedal žádný opravdu výjimečně mocný předmět - např. žádný z prstenů Moci, zbraně králů a největších hrdinů z Prvního věku apod. Pokud se na takovéhle hračky cítí, ať si jí hrdina najde a vybojuje sám... a pak bude následovat to, co nastínil Alnag :) Meč srovnatelný s Mormegilem je prostě věc, která si zaslouží mnohem víc snahy než napsat do deníku: mám meč +10.
Autorská citace #17
2.8.2007 13:30 - Alek
hehe, se nám nějak čílí Rytířisko ;) Ale abych to uved na pravou míru, měl jsem samozřejmě na mysli ty skutečně MOCNÉ dary. Ty, o kterých mluvil wraiths. Chtěl jsem mu jen osvětlit, co by pravděpodobně nastalo. Pokud mluvíme o těch "ostatních" předmětech, to je jiná, tam neškudlí a u těch by se tvůj příběh, wraithe, jistě ujal. ;)
Uff, tak jsem si to snad malinko vyžehlil a do příštího hraní se na to zapomene. Frustrovaný Alek ;)
Autorská citace #18
2.8.2007 14:39 - wraiths
ja teda jeste malinko pridam spamu. Ale ja nerekl ze chci mormegil. ja napsal ze mi staci "zmetek" od tohohle kovare. a tim ze udelal takovy mece tak jsme chtel naznacit, ze by mohl byt i kdyz to neni dokonala zbran(dle neho), je nadprumerna. pro me s dobrou historii( temny mec, temna postava).jako temny dunadan, bych snad mohl mit na takovou vec narok,navic kdyz jsem kvuli tomu si bral feat (ktery umoznuje na DMa mit pozadavek).
Alek: jinak wraiths o zadnem mocnem daru nikdy nic nerekl. ja to bral jako normalni rodovej mec a nikdy jsme nerekl, ze ho musim mit na 1lev u sebe. :-)) a navic se jeste nevyjadril DM na jakem levelu hodla hrati... a to jsme si vsiml ze neskudli, kdyz muze mit nekdo mec,mocneho hrdiny a kopi mocneho hrdiny a stit mocneho hrdiny. :-))
Rytíř: a ja myslim ze jsem, projevil dost snahy o ten mec. jmeno kovare, pribeh mece,pribeh toho jak se mec dostal do rodu,pribeh rodu. ale uz toho nechme. predtim mne to malinko "zlobilo", ale ted se tomu jen smeju.jsou to "zabomysi valky" a jak se rika(nebo ja to ted rikam) netahej tygra,DMa a Rytire za vousy. :-))
Alek: snad si to take nejak vyzehlim u Rytire...
Autorská citace #19
3.8.2007 09:55 - Argonantus
Wraiths:
Aha, já nějak nepochopil, že jde přímo o Eöla. No, pak je označení "zoufalec" zcela namístě a podobnost se spolužákem taktéž. Věz, že Eöl tutově nevyrábí zmetky; i ten nejblbější jeho meč je furt skvělý; asi jako to nejblbější Ferari je furt skvělé. Kdyby to skvělé být nemělo, takový výrobce to radši zničí; rozhodně to nedá z ruky.
Nicméně pokud se takový zoufalec rozhodne podniknout strašlivou akci k získání onoho meče (zmlátit dva balrogy, najít dva modré čaroděje, odhalit tajemství dalších kontinetů Ardy, potopit se na dno jezera Rhun a další drobnosti), získá si můj respekt, a jako PJ mu předhodím i pár mocných nápovědných postav. Šílené úkoly jsou od toho, aby se realizovaly.
Je namístě si položit otázku, co přesně se stalo se zbytkem Eölových mečů v okamžiku zániku jeho dílny; a kudy se ubíraly osudy těchto zbraní další tisíciletí. Banální odpověď, že se "ztratily", je nevyhovující.
Jinak to nepovažuji tak úplně za OT, ale přesnou ukázku postupu, shora označeného jako "zaháčkování". Dá se z toho vyrobit zajímavý příběh.
Autorská citace #20
3.8.2007 10:13 - Rytíř
Argo: Naprostý souhlas. Ve všem. Včetně zoufalých akcí na získání podobných předmětů.. :) Ale to se musí udít ve hře a ne v rámci povídání o historii postavy. To je celé. ;) Myslím, že Wraiths už to pochopil taky.. asi jsem udělal chybu, že jsem vypadal ze začátku příliš vstřícně a měkce ;)
Stejně je otázka, kdy se k vlastnímu hraní dostanem :(
Jinak já už párkrát zkoušel přemýšlet nad mocí Mormegilu, apod. mečů. Nějak to ale nikdy nebylo ono... nicméně, to už opravdu patří jinam :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.80584502220154 secREMOTE_IP: 18.205.96.39