Střípky

Demonica
15.8.2018 21:23
Autorská citace #21
15.3.2020 23:08 - sirien
SPOILERS

Markus: Krásně se to čte, ten sžíravý tón tomu dává šťávu :)

Jinak musim říct že pokud to je tak jk píšeš, tak s těma 2* máš dost nízký nároky.

Na druhou stranu musim říct, že u spousty věcí vidim poměrně snadný fixy - např. kdybys prohodil kopání nějakýho chrámu za obětování, tak dává smysl proč někoho lákat z venku stejně jako proč tam zbejvaj už jen 2 hrdinové. Taky můžeš downgradenout Priscu a její bandu na závěr dát nějakej bossfight s nějakym krakenoidem.

Uznávám ale, že pokud musíš fixovat předpřipravený dobrodružství na týhle základní úrovni, tak to docela sucks a při psaní toho nástřelu onoho fixu výše sem měl určité deja-vu - tam sem taky začal "menšim fixem" a kde sme pak skončili.
Autorská citace #22
28.3.2020 23:20 - Markus
Sirien: S tím sžíravým tónem jsem zkoušel něco trochu jiného, mimo můj klasický tón. Lehký experiment pro pobavení. Normálně si nedovolím být jízlivý z respektu k tvorbě místních autorů - nechci je urazit, spíš nasměrovat lepším (podle mě) směrem. Tady mě autor číst nebude, tak jsem se odvázal.

Každopádně...

Myslel jsem, že mi to tu někdo bude rozporovat. Přišlo mi, že se to tu pár lidem líbilo nebo že to i hráli. Na internetu na to nemůžu najít vesměs žádnou negativní recenzi. Tak si říkám, co jsem nepochopil?

sirien píše:
Jinak musim říct že pokud to je tak jk píšeš, tak s těma 2* máš dost nízký nároky.


Chvíli jsem dokonce uvažoval nad třema, což mám pro sebe zadefinováno jako "pohoda hratelné; nenadchne ani neurazí". A je to fakt hratelné, komplet dobrodružství se vším všudy, pokec v hospodě, jeskyně, pár bojů, pivko a preclíky. Ale pak jsem si uvědomil, že zrovna tohle mě urazilo. Tím, že je to nenápaditý railroad a že to postavám na 7. úrovni jako vrchol nápaditosti cpe boj s kostlivci a lektvar léčení. A pak ta neuvěřitelná zápletka. Kdyby to bylo koncipované jako úvodní dobrodružství pro 1. úroveň, tak to asi hodnotím o tu hvězdičku líp. Taková drobnost a co to udělá.
Autorská citace #23
29.3.2020 00:04 - Chyba
Markus píše:
Na internetu na to nemůžu najít vesměs žádnou negativní recenzi.

To já si tak jednou koupil jedno dost vychvalovaný neoficiální dobrodružství a po nahlédnutí do něj jsem vyděl chyby, podle kterých sou problémy s tímto dobrodružstvím naprosté prkotiny (včetně mechanik u kterých si řekneš: Ale takto to nefunguje).
Tím nechci nějak zpochybňovat problémi, které jsi našel, jen přidávám svůj zážitek na téma nevěř recenzím.
Autorská citace #24
29.3.2020 00:29 - sirien
Markus píše:
Myslel jsem, že mi to tu někdo bude rozporovat.

Možná Demonica - když to překládala, tak v tom nejspíš nějakou hodnotu viděla? Ale ona poslední dobou moc aktivně nepřispívá.

Já to původně nečet, jen se mi líbí název a obálka :) Ale že to seš Ty, tak sem si to teda otevřel.

Souhlasim, že úvodní zápletka nesmyslností praští do očí a mít v plánu to hrát, tak jí v hlavě hot-fixuju ještě než vůbec budu pokračovat ve čtení. Já mám ale vůbec v DnD (takovym tom klasickym FR-style nebo ještě magičtějšim) kontextu problém se všemi těmihle zápletkami typu "commoneři kopou moc dlouho" - ok, na globální makro-ekonomický úrovni to může bejt argument, ale pokud de o izolované konkrétní zadání, tak najít magika co to odčaruje / artefakt co s tim pomůže / monstrum co de charmnout a použít / ... je prostě 10x efektivnější než jakejkoliv stupidní evil plan. Zvlášť pro partu co se točí okolo... what? CR 655? To je cca obdoba party PC někde na 10-15. levelu nebo tak něco, ne? MFG...

...a to všechno kvůli artefaktu, co umí seslat pár kouzel do max. 5. úrovně (což je ta samá úroveň, kterou má hlavní záporačka dostupnou sama o sobě). To je další DnD element co mě vždycky zarazí, jak záporák shání něco HROZNĚ MOCNÝHO, ale v reálu to vlastně nesmí bejt moc mocný, protože co kdyby to postavy získaly, že jo.

Ty spot-checky sou fakt fun - třeba ten na Int (14) aby sis všimnul že větší lodě sou ze všech koutů světa mi přijde jakože to psal někdo kdo vživotě nebyl v přístavu s loděma ze všech koutů světa.

Hlavní záporačka vládne lokální komunitě na rajskym tropickym ostrově, patří jí místní top podnik a ještě k tomu několik větších lodí a proč-že-ksakru-dělá-nějakej-evil-plan? Mě to zní jako že vcelku zapadla do společnosti a je bohatě zajištěná. Na jejim místě bych sebou fláknul s knížkou na pláž a objednal sem si pravidelnej přísun piňacolady a masáží nebo bych začal pracovat na vybudování pirátský flotily nebo tak něčeho. Rozhodně efektivnější než kravit s nějakym chrámem.

kovář vytvořil wakizaši katana. wut? Tak wakizaši nebo katanu?

Hlavní záporačka co se vydává za obyčejnou hostinskou na sobě tahá kroužkovou košili a aby TOHLE nebylo dost, tak jí má pod šatama? :D (nevim, co je na tom tropickym ostrově horší představa, ta kroužkovka co je bezúčelně a čistě masochisticky na tom nahym těle nebo ta prošívanice pod kroužkovkou přes kterou má ještě normální hadry) Tyhle detaily mě vždycky dostanou :D



Hej jako... já myslim, že neni moc co obajovat, vidim to dost podobně jako Ty.

Jako pozitivum vidim to, že to je dost použitelnýho materiálu a celý to je ve svý podstatě tak jednoduchý a přímočarý, že to je hrozně snadno záplatovatelný, takže ten materiál je vlastně vcelku použitelnej:
- dostanu rychlou inspirativní zápletku (sexy tropickej ostrov, hospoda jako operační štáb záporáků, tajemnej ztracenej chrám)
- dostanu k tomu hezký mapky a obrázky
- dostanu stat bloky nepřátel vhodnejch pro danej level (předpokládám, že jsou tyto vyvážený - pro DnD nemám cit, tak to od pohledu nepoznám)

Jako osobně bych s tim zvlád pracovat asi docela dobře. Sice bych v těch dodanejch kulisách odehrál hodně jinej příběh (jak sem psal - přetavil bych to z kopání do nějakýho toho temnýho obětovávání a rituálů a kraken-démonskejch běsů a vůbec bych zved sázky...)

Hodnotit to v procentech/hvězdičkách moc nebudu, mám dost "přestřelený" nároky a nejsem fanoušek předpřipravenejch adventures (jediný co se mi kdy líbily byly příběhy k Ashen Stars, který sou absolutně top-level), ale dojmově - not impressed, spíš slabší, ale zas ani žádný mega WTF. Dokážu si představit, že slušnej DM z toho vykřeše zábavnou hru, takže věřim, že pokud v tom Demonica viděla něco, co jí inspirovalo, tak to s ní mohla bejt i fakt sranda hrát.


_______________

exi: uletělo Ti tam nastavení odstupu tý okrasný kapitálky na začátku odstavce (citelné zejména u těch "P", ale při bližšim pohledu i u "V"). To jen tak na okraj, kdybys do toho ještě někdy z nějakýho důvodu šahal, ne, že by to nějak moc vadilo.
Autorská citace #25
29.3.2020 00:57 - York
sirien píše:
nejsem fanoušek předpřipravenejch adventures


Taky jsem nikdy nebyl, ale jak teď nějakej čas experimentuju s dungeonama a teď se sandboxem (Quentinův Tross), začínám pomalu měnit názor.
Autorská citace #26
29.3.2020 10:44 - Chyba
Na titulní straně jsem si všiml malého černého nápisu "Pobřeží snů" nahoře v oblasti trámu s lampióny, hádám, že ten ta nemá byt.
Autorská citace #27
29.3.2020 10:48 - exi
lol, to se tam vzalo kde... Opravím a konečně se dostanu i k těm kapitálkám na začátku kapitol.
Autorská citace #28
29.3.2020 12:11 - Log 1=0
Já to sem ještě nenapsal?
Tak to napíšu teď.
Já to vedl.
A souhlasím s Markusem.
Ani moc nevadilo, že je hospoda nesmyslná a jeskyně ne moc zajímavá, byla to nouzovka, když jsme se sešli v neúplném počtu a nikdo moc nečekal.
Ale ten railroad...
Hráči to rozbili doslova v každé scéně, a jednou jsem se dostal do situace, kdy bych musel na základě hráčského nápadu ten dungeon a fight totélně překopat. Což by se dalo, kdybych na to měl půl hodiny klidu, ale stalo se to při hře, a chtěli jsme to dohrát, tak jsem se hráčce omluvil, že její nápad je sice dobrý, ale dobrodružství s ním nepočítá a já ho tam neumím narvat. Pasti v poslední místnosti se docela líbily ale odměna moc nadšení nevyvolala.
Za mě 1 hvězdička.
Ale pokud je někdo zvyklý na nehratelné shity z Ligy dobrodruhů, tak mu tohle může připadat jako dobrá úroveň. Já jsem zvyklý na lepší věci, které jsem schopen si vymyslet sám.
Autorská citace #29
29.3.2020 12:16 - LokiB
sirien píše:
a to všechno kvůli artefaktu, co umí seslat pár kouzel do max. 5. úrovně (což je ta samá úroveň, kterou má hlavní záporačka dostupnou sama o sobě)


Jako jo, ale teda ty kouzla z koruny, maelström, přílivová vlna aspoň "působí dojmem", že jsou to mocná kouzla ... z hlediska terorizování a ničení pobřežních vesnic a lodí, mocnější než znehybni nestvůru.
Druhá věc je, že ta intrikující tritonka asi přesně neví, co přesně koruna umí, jen to, že má být "mocná". Z hlediska legendy svým způsobem "mocně" působit může, i když realita je pak přeci jen střízlivější :)

sirien píše:
třeba ten na Int (14) aby sis všimnul že větší lodě sou ze všech koutů světa mi přijde jakože to psal někdo kdo vživotě nebyl v přístavu s loděma ze všech koutů světa.


Tohle dává prostor k tomu, aby postava, která má zkušenost či background tomu odpovídající, uspěla automaticky ... prostě jí to došlo. Postavy, které u moře nikdy nebyly to asi budou mít těžší, ten hod je takovej DnD standard kompromis, jak dát šanci inteligentním postavám trochu si tu inteligenci užít ... hej, přeci rajčata a ovoce ;)

sirien píše:
Na jejim místě bych sebou fláknul s knížkou na pláž


No jooo, ale ty nejsi šílený touhou po moci, ne? nebo jo?

sirien píše:
kovář vytvořil wakizaši katana. wut? Tak wakizaši nebo katanu?


V originále je "wakizaši sword". Řekl bych, že tady je to přeloženo po vzoru: meč - krátký meč = katana - wakizaši katana. just saying.

sirien píše:
na sobě tahá kroužkovou košili a aby TOHLE nebylo dost, tak jí má pod šatama?


Ve statech má psanou šupinovou zbroj. originál scale mail. ta se nosí pod šaty přeci jen snáz než kroužková.
Autorská citace #30
29.3.2020 12:18 - LokiB
Co mě na těhle dobrodružstvích vadí je, že sice dávají na každém kroku postavám šanci "aby si všimli, že něco není v pořádku"... ale už moc GMovi nepomáhají, co dělat, když to hráči pochopí hned zkraje a nechtějí "hrát dle příběhu", ale rovnou si se zkušenostmi řeknou "ha, tohle je celý fligna, takhle na nás tedy ne" ... a valná část předpřipraveného materiálu vezme za své, protože se už nedá moc použít.

EDIT: mimochodem, tu šupinovou zbroj pod šaty má Prisca vidět i na obálce celého toho dobrodružství :)
Autorská citace #31
29.3.2020 13:04 - sirien
LokiB píše:
Postavy, které u moře nikdy nebyly

...V tom dobrodružství na tom tropickém ostrově...?

LokiB píše:
nebo jo?

Samozřejmě, že jsem. A právě proto si získanou moc budu užívat (pláž, piñacolada) nebo získávat další efektivně (obchodní/pirátská flotila...).

LokiB píše:
meč - krátký meč = katana - wakizaši katana

Makes sense asi. Ale nezdá se mi to šťastný, protože kdo neví co je wakizaši tak tomu tohle nepomůže a kdo to ví toho to zmate jako mě.

wakizaši meč by byl lepší. Nebo wakizaši (krátkou katanu).

LokiB píše:
ta se nosí pod šaty přeci jen snáz než kroužková.

Výborně.

Zaprvé to je při její snaze tvářit se jako nenápadná hostinská úplně stejně užitečný - místo cinkátek má pod hadrama nepoddajnej pancíř.

Zadruhé je otázka co se tím myslí. Šupinová je by default na prošívce / tvrzený kůži. Menší masochismus než kroužky na nahý tělo, ale úpal za 5, 4, 3, 2, 1...

Lamelová z kovu nás dostane do stejného dilematu jako kroužková, protože se pod ní nosila prošívka taky a na nahý tělo to bude taky masakr.

Lamelová z tvrzený kůže se v DnD pokud vím považuje za leather a scale je jen kovová.


Tak jako tak bych rád připomněl, že se v týhle těžký bojový výbavě snaží vydávat za obyčejnou hostinskou.

Možná by tam měl být nějaký INT check jestli si postava nevšimne že je s jejím oblečením něco divného? DC... 20, třeba?
Autorská citace #32
29.3.2020 13:06 - LokiB
sirien píše:
nepoddajnej pancíř

Koukni na obrázek z obálky, tam je vidět, že je to skoro jak mitrilová košile :)
tenké zlaté lístky ... to v podstatě neomezuje. říkat tomu nepodajný pancíř neodpovídá vizuálu.

K čemu INT check, když je to vidět na první pohled? :)
Autorská citace #33
29.3.2020 13:09 - sirien
Jasně, vlastně proč ne. Když holka na larpu může dostat plnej armor bonus za chainmail bikini, tak tohle dává dokonalej smysl.
Autorská citace #34
29.3.2020 13:19 - LokiB
od dob Bilba a Froda je to holt fantasy klišé ... a sen mnoha hráčů :)
mimochodem, zrovna DnD má dlouhou tradici v takovéto "elfí zbroji" pro zloděje a bardy ... aby byli chránění a přitom je to neomezovalo v pohybech. aspoň co já si z dob ADND pamatuju. to podle mě není něco, co by hráčům, zvyklým na DnD tradici, přišlo neobvyklé.
Autorská citace #35
29.3.2020 13:51 - Log 1=0
sirien píše:
Když holka na larpu může dostat plnej armor bonus za chainmail bikini,

LokB píše:
od dob Bilba a Froda je to holt fantasy klišé

Asi bych měl číst příspěvky celé a ne jen prolétávat random věty.
Autorská citace #36
29.3.2020 20:03 - Markus
Díky za reakce a za utvrzení, že v tom nejsem sám.

Přemýšlel jsem, co se na tom těm lidem líbí, a moje pracovní teorie je, že oceňují na RPG něco jiného než já (no neke!). Představuju si, že se jim líbí barvité prostředí, nevadí jim hrát v kolejích, prostě se nechají rádi provádět příběhem a občas to dobarví svým roleplayingem. Takové to hraní: Teď je pokec v hospodě, tak si chvíli povídejte. Teď se posuneme k boji. Teď se posuneme do jeskyně a dáme si další boj.

Asi to může být uspokojivé - připomíná mi to třeba Gloomhaven -, ale od RPG očekávám větší volnost a prostor na vymýšlení různých kulišářen. A taky větší nápaditost než "další kostlivci a léčivý lektvar". To bude možná ten bod, kde se rozcházíme.
Autorská citace #37
29.3.2020 23:10 - sirien
Markus: hele tohle je IMO hrozně americká škola "deskovkoidních" RPGček - hraní je v podstatě social event, lidi se sejdou, něco si vodehrajou, ale u toho zároveň i prokecaj mrtě času out-of-game, zahláškujou, zrušej balík junkfoodu. Tzn. podle mě se s nima nerozcházíš ani tak v tom co bys chtěl od hry (nějaký preference a tak), ale rozcházíš se s nima ještě o úroveň dřív v tom, co vůbec očekáváš od toho setkání. Řikám tomu "deskovkoidní", protože v mym sociálnim okolí takhle dost kamarádů hraje právě deskovky - a to i RPGčkařů, když si chtěj spíš pokecat než intenzivně zahrát, tak vyhlásej deskovku; amíci takhle maj RPGčko. Ostatně viz i ten blog co nějakou dobu zpátky postoval ShadoWWW, kde nějakej týpek dává velkej kredit současný DnD / RPG renesanci v USA právě tomu, že to lidem dává "pravidelnost v setkávání se s kamarády naživo". A pro tyhle účely je takovejhle příběh ideální - Ty chceš, aby Tě tak trochu ved za ručičku, protože ve skutečnosti nechceš věnovat 100% pozornosti tý hře.

EDIT: Asi jako "movie night" když jí vyhlásej lidi co nejsou film-nerdi; taky se na ní pak nepouští hluboká filosofie, dobová art-sonda, psychologický drama nebo jiný věci vyžadující plnou pozornost diváka, ale věci do kterejch můžeš mluvit a sem tam je pauzdnout a nevadí když něco úplně nechytneš atp. To co chceš Ty je film na kterej s kamarádama zajdeš do kina a z týhle perspektivy si napsal recenzi na film co je určenej na movie-night v pátek u Pepy (jídlo koupil Pepa, vem flašku).
Autorská citace #38
30.3.2020 14:17 - Jerson
Nevím zda to jsou jen Amíci, ale (nejen) z diskuse s kluky z Drakobijce mi přijde, že asi i hodně hráčů je spokojeno s zážitkovou hrou v podobě RPG. I když dost možná proto, že skutečné RPG ještě nezažili (jo jo, elitářství,, neberte mě vážně). Prostě i u nás jsou lidé, kteří se chtějí nějak bavit, pivo a pizzu a k tomu nějakou tu hru. A s tím jak roste hráčská základna RPG u nás a jak se stále prosazuje model "GM připraví vše, hráči se vezou a užívají si připravenou zábavu" se celkem logicky rozšiřuje i tenhle segment hráčů a ba to navazující adorace takových shitózních dobrodružství (opět pun intended).
Autorská citace #39
30.3.2020 15:32 - LokiB
To dobrodružství je takový DnD standard mi přijde, pro tento formát kratičkých dobrodružství. Vemte si, že to má pár stran, stojí to pakatel. 18 stran pro dobrodružství, k tomu hodně obrázků. To je pro railroad DnD celkem typické.

Mně by se pro fér srovnání někdy líbilo, kdyby tu někdy někdo dal své domácí "skutečné a lepší RPG" (tím nemyslím zrovna Jersona) ... ne snad, abych mu to zkritizoval, ale aby bylo srovnání. Kovářova dcera je jeden typ a jako příklad fajn, taky to není univerzální. Tak pro představu.
neviděl jsem těchto domácích nějaké ukrutné množství, ale přišlo mi, že když se mají hodit z hlavy na papír, aby je použil někdo jiný, tak se z nich hodně toho kouzla ztratí, protože ta "představa" je obtížně zapsatelná do formy dobrodružství.
Autorská citace #40
30.3.2020 16:03 - ShadoWWW
Jerson píše:
A s tím, jak roste hráčská základna RPG u nás, se celkem logicky rozšiřuje i tenhle segment hráčů

Dovolil jsem si upravit (a opravit o chyby) Jersonův komentář na celkem logickou věc, kterou vidím u nás i ve světě. Kopíruje to v podstatě videohry. Kdysi dávno to byly logické textovky nebo obtížné adventury (Fish Fillets!), kde hráč hodiny, dny či týdny zkoumal, jak se pohnout do další lokace. Jak se hry rozšířily, přišly jednodušší hry s interaktivními prvky, které hráči napovídaly, jak s čím manipulovat. Většina hráčů videoher dnes hraje na mobilech, kde se to posunulo ještě dál na úplný oddechovky.

A jako bys dnes přišel k hráči, co hraje na mobilu a přesvědčoval ho, jak je jeho hraní stupidní. Prostě čím víc hráčů, tím je hraní různorodější. RPGčka i hraní na kompu/mobilu má tu výhodu, že nepotřebuješ přesvědčovat někoho jinýho na netu, jak je jeho styl hraní stupidní. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.0766761302948 secREMOTE_IP: 18.188.152.162