Kultura

sirien
11.7.2016 22:46
Realistický boj (chladné zbraně)
Motáme se kolem tohodle tématu v X diskusích, tak asi bude dobrý to trochu centralizovat ať se to dá i dohledávat.
18.11.2019 20:32 - Šaman
Myslel jsem spíš nájezd, projet skrz a otočit se. Ne bojovat z koně na místě. A ten kůň by měl taky aspoň částečnou ochranu - ti banditi proti tomu měli jen jedno kopí.
Ale je pravda, že v lese by byl v nevýhodě tak jako tak.

Nicméně jestli to byla nějaká kladná kněžka, tak to byl nespíš nějký nebešťan a tam už kůň ztrácí smysl. :)
A ta síla zbroje se povedla vystihnout suprově.
18.11.2019 20:45 - sirien
Nájezdem jednoho jezdce proti roztroušenejm pěšákům ničeho nedosáhneš ani na planině, prostě Ti uhnou - rozeběhnutej kůň neni ani omylem tak obratnej aby ten cíl zvládnul následovat.

Naopak v tom lese riskuješ, že se tomu koni něco stane a i kdyby to nebylo v lese, tak riskuješ, že Ti ho nějakej odvážnější a obratnější pěšák sestřelí pod zadkem (přerazí mu nohu sekyrou, nabodne kopím atp.)

(Samozřejmě, kdyby to byl nějakej celestial paladin s Celestial mountem co zvládá bojovat sám za sebe a pálí to kopitama za radiant damage na všechny strany, tak to je jiná, ale to se dostáváme trochu mimo téma :D )
18.11.2019 20:47 - Aegnor
Teda, krom pro mě fakt nepříjemnýho audia, mi fakt nesedlo to, jak ke konci ten rytíř vypadal na umření a na konci si vesele odcházel a div si nepískal.
Viz komentáře typu "Enough experience to level up, so he got his hp back."

Šaman píše:
A ten kůň by měl taky aspoň částečnou ochranu - ti banditi proti tomu měli jen jedno kopí.

Sekerou/mečem do nohy?
18.11.2019 20:54 - malkav
Aegnor: komentáře jsem nečetl ... fakt trefný :D
18.11.2019 21:03 - sirien
Aegnor píše:
Sekerou/mečem do nohy?

Nebo tím štítem. Nebo náhodným klackem.
18.11.2019 21:23 - LokiB
No, ta dýka zezadu do nohy ... na to se dá poměrně snadno umřít taky, když trefí tepnu.
18.11.2019 21:43 - Šaman
LokiB píše:
No, ta dýka zezadu do nohy ... na to se dá poměrně snadno umřít taky…

Witch king doesn't like this post. :D
19.11.2019 05:42 - Jerson
Seknutí či bodnutí dýkou zezadu do nohy doporučuji vyzkoušet v simulovaném boji.

Jinak pokud jde o luky (z debaty vedle) tak existuje řada způsobů míření a střelby, takže kategorické tvrzení o tom, že se něco nedělá bych raději neříkal lukostřelcům. Ostatně asi každý nějakého reálného zná nebo sám střílí, tak se může zeptat.
19.11.2019 09:27 - LokiB
Jerson píše:
Seknutí či bodnutí dýkou zezadu do nohy doporučuji vyzkoušet v simulovaném boji.


A k čemu podle tebe dojdeme? Chápeš jistě, že to nikdo zkoušet nebude, že ano? :)

V tom filmečku ta situace zachycená je. Něco konkrétního k ní za komentář máš?
19.11.2019 10:52 - Jerson
No, možná k tomu, že pokud boj neprobíhá podle scénáře po jednotlivých záběrech, tak by to mohlo být obtížnější. Nebo k něčemu jinému. Od toho je to pokus. Právě kvůli střihům se toho o daném bodnutí moc říct nedá, najednou se tam přižene týpek s dýkou a bodne. Hlavně přitom nemusí přeskakovat svého skuhrajícího kolegu s dýkou, který by tam měl ležet z předchozího záběru.

Jinak zrovna tohle bojiště mi přišlo - alespoň na začátku - jako velmi dobré místo pro nájezd - na jedné straně sklála, na druhé svah, za tím ne moc schůdný prostor a čtyři pěšáci by neměli kam ustoupit, aby při nájezdu alespoň jednoho z nich nerozdupal.

Koně při nájezdu bych jednoručním mečem přes nohy určitě nesekal. Ono nejde jen o to koně zranit nebo zabít, to by šlo - složité na tom je nenechat se kopnout, rozdupat nebo zavalit při jeho následném pádu. Nicméně tohle se už normálně vyzkoušet nedá, takže o tom můžeme debatovat do aleluja a můžeme vycházet maximálně z toho, jak používají koně policisté na demonstracích, na kterých se některé zbraně vyskytují.

Ale celkově mi to přijde jako zajímavá scéna na dohadování přes internet.
19.11.2019 11:40 - Jezus
Jerson píše:
Ale celkově mi to přijde jako zajímavá scéna na dohadování přes internet.

Pravda.

Takže...

Kolega s dýkou šel na stranu, ten podkolení bodač běží zezadu (a z úhlu, protože obíhá dalšího ležícího druha, kolem kterého klopýtal právě ten s dýkou), takže má volno. A bodnout do nohy (pokud je nepřítel zabrán do boje s někým před ním) snad není tak těžké (nereálné), ne?

Bojistě mi taky přišlo pro jízdu dobré (pořád jsem tam hledal ten les, o kterém tu všichni mluví :-) ).

Koně na demonstracích bych do toho ale moc netahal. Jednak se jimi nevřítíš do davu s cílem prosekat se pěchotou, spíš se jimi jen při pomalejším nájezdu "tlačí" dav, případně se používají k nahánění osamocených skupinek lidí, a jednak cílem "pěšáků" při demonstracích obvykle není zmrzačit koně (a riskovat vlastní zranění).
(Řečené se možná s nárůstem drzosti anarchistů při zasedání MMF bude měnit, ale to už je jiný příběh :-) ).
19.11.2019 11:51 - malkav
Píše:
Ale celkově mi to přijde jako zajímavá scéna na dohadování přes internet.

Ano, diskusní feed, jak dělanej :D
Mám pár poznámek:
  • ne moc schůdný prostor a ty bys tak fakt hnal koně na nájezd (i cval by mohl být v lese o držku)?
  • všude samý strom a pěšák by se neměl kam schovat/uhnout?
  • pravda jen tak přijít zezadu a bodnout týpka dýkou do zadní strany nohy bych asi nezkoušel, ale skočit mu na záda s pokusem povalit a pak ho bodnout, to bych asi risknul
19.11.2019 12:27 - Šaman
Pěšák, pokud není sebevrah, má z koně vždycky respekt. Tihle (říkejmež jim banditi, i když to není jasně řečeno) vypadají jako sebranka, která nemá vojenský dril a nevím jak silnou mají motivaci. Pokud by mi šlo o peníze, se sekerou bych proti plechovce na koni nešel. I kdybych mu toho koně zranil, je příliš velká šance, že budu sám zraněn, nebo zabit. Dlouhé kopí nebo píka (nebo ideálně něco s hákem na strhnutí jezdce) je už jiná písnička, ale to nemají.

Ale jestli to jsou banditi, kterým jde třeba o výkupné, imho by se rozprchli nejpozději poté, co rytíř zabije prvních pět. On totiž dává rovnou za těžké následky, zatímco oni si musí dobře hodit, aby mu dali aspoň drobný následek. Příště raději unesu hostinskou, za tu možna dostanu sud piva a solené maso… a asi pro ni nepřijede královský rytíř, nebo dokonce někdo kdo se zjevuje v mlze. ;)
19.11.2019 12:41 - Jezus
malkav: Jakej strom pořád? Tam, kde se bojuje žádný stromy nejsou. "Andílek" dokonce přijde po cestě :-)
(Je fakt, že dál už to končí skálou, tak by byl asi problém se otočit, když nemám kam dál cválat, ale boj se opravdu neodehrává ve špatně schůdném terénu mezi stromy).

Skočit mu na záda zkusil borec před ním, tak tenhle zkusil něco jiného :-)
(Já myslel, že tyhle "kloubní" a jiné spoje, navíc zezadu, bejvali u zbroje slabiny...)

Šaman: Já si spíš myslím, že holku měli tak nějak na hraní, ale jednoznačně to poznat není. Nicméně souhlasím, že vidět podobnej příchod já, tak prostě zdrhám rovnou.Za to žádná holka nestojí, i kdyby za ni výkupný snad bylo :-D
19.11.2019 13:08 - Jerson
malkav píše:
ne moc schůdný prostor a ty bys tak fakt hnal koně na nájezd (i cval by mohl být v lese o držku)?

Ten prostor je normální cesta nebo úvoz, široká a pevná, na rozdíl od okolních svahů. Na jedné straně mají skálu, zrovna vpravo při pohledu ze směru, odkud přichází rytíř. Takže kdyby najel doprostřed cesty nebo mírně vlevo, tak jednoho možná dva dostane mezi sebe a skálu po pravé straně, což mi na útok mečem z koně přijde jako ideální situaci na útok a mizerná na obranu. Stromy tam fakt nejsou.

Ten skok na záda už popsal Jezus předtím - maník který to zkusil těsně předtím by se tam měl válet na zemi s rozbitým obličejem.

Jezus píše:
A bodnout do nohy (pokud je nepřítel zabrán do boje s někým před ním) snad není tak těžké (nereálné), ne?

To právě nevím. Osobně bych do takového útoku šel jedině když bych věděl, že rytíř bude útočit podle scénáře a že se zbraní či pěstí nerozmáchne dozadu, nebo neotočí, či tak. Protože pokud by tohle udělal, tak bych měl hlavu přesně v té výšce, aby mi ji rozbil.
Já netvrdím, že by to nešlo - šlo. Ale myslím, že každý takový útočník by se obával udělat něco tak riskantního, protože bodnutí pod koleno může dotyčného poslat k zemi, ale i tak může pořád bojovat, má delší zbraň a já to můžu schytat.
19.11.2019 13:16 - Aegnor
Jerson píše:
Ale myslím, že každý takový útočník by se obával udělat něco tak riskantního, protože bodnutí pod koleno může dotyčného poslat k zemi, ale i tak může pořád bojovat, má delší zbraň a já to můžu schytat.

A to je riskantnější, než s ním bojovat přímo?
19.11.2019 13:18 - sirien
Jerson píše:
Nicméně tohle se už normálně vyzkoušet nedá

Byl si někdy v boxu s koněm (nějakým větším, třeba 1.8 v kohoutku) kterýmu přeskočilo a začal se vzpínat a kopat všude kolem sebe?

Sranda když Ti kopyto proletí deset čísel od kolene nebo když půl metru od tvojí hlavy prorazí solidní dvou nebo tří centimetrový prkno ve zdi. Zvlášť když u toho zběsilé rotuje, na těch pár metrech se mu snažíte vyhýbat dva naráz a ten box je zavřenej zvenku na petlici (protože do boxů se samozřejmě prolejzá, kdo by se zdržoval s otevíráním). Doporučuju, po letech nezapomeneš.

Takže jako koni při nájezdu sem neuhybal, ale nějaký sranda zkušenosti mám a jako s jednoručnim něčem by to myslím problém moc nebyl. Jako jistě, delší meč je lepší, ale i s jednoručkou by to šlo.


Nenechat se kopnout běžícím koněm moc těžký není - běžící kůň nemá zas až tak moc možností ke kopání.

Nenechat se zavalit je ještě snazší - ono rozběhlej kůň má dost setrvačnost a místa kde padat začne a kde skutečně dopadne sou od sebe dost daleko (naštěstí, jinak bych dneska asi neměl jednu nohu, ale to je zas jiná story).

Problém s jednoručkou spíš bude uskočit d dost daleko aby tě kůň nepřeválcoval, ale dost blízko na zásah a udržet se přitom z dosahu jezdce. Bez štítu bych to asi nezkoušel, toho prostoru tam na tenhle kratší dosah moc nebude.


Btw policie má koní obvykle víc naráz (což je už víc situace jízda než jezdec) a hrozně moc využívá toho, že moderní lidi na koně nejsou skoro vůbec zvyklí a mají z nich strach.

EDIT: což je i reakce na Šamana - historicky se lidi koni (a zvířat obecně) nebáli zdaleka tak moc jako dneska a pěšák se z koně fakt nemá důvod sesypat /EDIT

Taky je dobrý vzít v úvahu že pokud není kůň specificky a velmi dobře cvičenej (a ne každej na to vycvičit vůbec de), tak do člověka nevrazí ani když ho na něj navedeš - radši zastaví nebo se uhne nebo ho zkusí i přeskočit, hlavně aby se nesrazil.
19.11.2019 13:56 - malkav
Jezus: Pravda, příjezdová cesta a tábořiště, z jedné strany strmá skála. Stromy až opodál, pár lidí s oštěpy (možná krátká kopí?). Nechal jsem se trochu strhnout a špatně přečetl: "... za tím ne moc schůdný prostor a čtyři pěšáci by neměli kam ustoupit, aby při nájezdu alespoň jednoho z nich nerozdupal."
I tak si myslím, že to není vhodné místo pro nájezd, jak píše sirien, který to vystihl lépe než já.
BTW ten pokus o skok na záda a strhnutí na zem jsem tam jaksi nezaznamenal. Je to dobře choreograficky zmáknuté a kamera pracuje dobře, takže není vidět, že ta skupina nevyužívá své početní přešily. Někteří i profi filmaři a choreografové by se mohli učit :)
19.11.2019 20:40 - LokiB
malkav píše:
Tihle (říkejmež jim banditi, i když to není jasně řečeno) vypadají jako sebranka, která nemá vojenský dril a nevím jak silnou mají motivaci.


Fakt ti tak přijdou?
Na to, co píšeš, mi přijde, že se vrhali na těžce vyzbrojeného rytíře hoooodně žhavě.
19.11.2019 21:37 - malkav
LokiB: To jsem nepsal já :) a mám z nich spíš dost opačný pocit.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097151041030884 secREMOTE_IP: 54.85.255.74